23 Mart 2006

Baklava , Lazanya, Biscotti Uclemesi


Bu hafta sonu icin planlarim agirlikla mutfak ile ilgili. Formda kalmak icin yurumekten bahsettigimi unutmadim ama denemek istedigim bazi seyler var. Bunlardan ilki baklava. Malzemeler hazir, biraraya getirilmeyi bekliyor.Hafta sonunu bile bekleyemeyebilir, zira evin beyinin tatli krizi tuttu. Baklava krizi desem daha iyi olacak galiba. Baska tatli olmaaz, baklava olacak:) Bu memlekette oyle Ankara'da yaptigimiz gibi her canin istediginde atlayip arabaya veya isten cikip eve gelirken ugrayip "Hacibaba"dan fistikli,cevizli hatta yaninda kaymagi ile baklava alayim diyemiyorsun. Aslinda arada bir, Arap marketlerinde (Turk urunleri de satiyor buradakiler) baklava buluyorsun ama hayalindeki baklavanin kiyisindan bile gecemedigini gorup; bir daha mi, asla almam diyorsun. Biz de kendimiz yapmaya karar verdik. Bu ikinci denememiz olacak. Birincisi de hic fena sayilmazdi, tereyagli ve bol cevizli. Fotograftaki Fillo hamuru ile yapacagiz baklavamizi. Ayrintilar daha sonra...


Bir digeri coktandir yapmak istedigim lazanya, kiymali ve sebzeli lazanya. Ama kiymasi cok az olmali, biz ikimiz de kirmizi et insani degiliz, yemeklerde kirmizi et kullanmam, nadiren kofte, izgara istedigimizde, mangal sefalarinda tercih ederiz. Balik ve beyaz et tercihimizdir. Balik konusuna hic girmeyecegim cunku cipura basta olmak uzere soyle dogru durust balik yeme ozlemimiz dorukta :( Neyse, ben lazanyami yapip afiyetle yiyecegim. Yiyecegim diyorum cunku esim lazanya sevmez. Inanabiliyor musunuz? Oysa ben sooyle ozenle hazirlanmis lazanyaya hayir diyemem asla. Kendi klasik tarifimi mi yapsam yoksa biraz gezinip "lezzetli bloglarda", degisik bir tarif mi denesem, karar veremedim henuz.

Gelelim ucuncuye, o da simdiye kadar yapmaya tesebbus dahi etmedigim "biscotti"ler. Yanda gorduklerinizi ben cok seviyorum. Az sekerli, cikolata soslu ve de bir fincan kahve ile tam bir keyif ...Bunun icin de ufak capli bir arastirma yapmaliyim. Bu hafta sonu biscottilere sira gelmeyebilir cunku cikip sevdigim magazalari soyle bir elden gecirme krizim tuttu, eh biseyler alir miyim orasi simdilik mechul :-P Ne yapalim, biscottiler biraz bekleyiversinler :)

9 yorum:

  1. Defne'cim, kolay gelsin. Sonra da afiyet olsun. Lazanyanin icine beyaz sos olarak ne koyacaksin? Ricotta mi, cottage cheese mi yoksa sour cream mi? Ben de aldim makarnasini ama yapmaya firsatim olmadi daha. Senden aliyim bari tarifini simdiden. Bence biscottiyi de evde dene, hata payi oldukca dusuk, kesinlikle cok guzel olur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Pinar, benim elimdeki tarif cok bilinen, klasik bir tarif. Dedigim gibi kiymasini cok az koyuyorum, sebze agirlikli oluyor. Bu sefer ispanak bile koyabilirim, uydururum ben oyle arada:)Ben her katin icine, hazirlanan malzeme ile besamel sos koyuyordum, dil peyniri rendesi var tarifte ama ben koymuyorum. Sadece en uste kasar rendeliyorum. Aksi halde cok agir olabiliyor. Biraz bakinayim internetten, farkli birsey uygularsam sana da iletirim.

    YanıtlaSil
  3. Su baklavanin cok guzel oldugunu duydum flo'dan, benim de buzlukta bir paket bekliyor, tarifini yazarsan buraya hafta sonu bende esime bir supriz yapabilirim:)

    Lazanya'da da Barilla'nin bir urunu var, haslamadan direk tepsiye koyuyorsun, agzini aliminyum folyoyla kapatinca hamur kendiliginden yumusuyor, Klasik Italyan ev lazanyasi tarzi, yani oz hakiki Italyan lazanyasi haslanmadan yapilanmis, bende yeni ogrendim:)

    Sevgiler,
    Banu

    YanıtlaSil
  4. Banucugum, bizim bir arkadasimiz var, harika baklava yapiyor bu hamurdan. Biz onun gibi yapamiyoruz ama idare eder. Biliyorsun bu hamur paketten cikan iki naylon posette ince ince 20'ser yapraktan olusuyor. Bizim tepsimiz bir yapragin boyutunda, yani biz bir kutudan cikan iki posetten biri ile baklavanin cevizden onceki katini, diger poset ile cevizden sonraki katini yapiyoruz. Tereyagini yakmadan kisik ateste eritiyoruz. Yapraklari tek tek aralarina tereyagini firca ile surerek yerlestiriyoruz. Yagi cok fazla kacirmadan tabii :). Ilk 20'den sonra ceviz sonra ayni sekilde ikinci 20. En son yapraktan sonra, tereyagini surup, dilimliyoruz. Unuttgum birsey var; serbetini onceden hazirlarsaniz daha iyi olur.2 su br su ve 2 su br seker yapiyoruz biz. Hadi bakalim sira sende:)

    Lazanya'yi bir dahaki sefere senin bahsettiginden deneyecegim, sagol.

    YanıtlaSil
  5. defne, biscotti ve baklava ilgi alanım değil ama lazanya denince akan sular durur bende. tarif olarak da, klasik italyan lazanya tarifini denemeni öneririm. gelincik tarlası burcu geçen aylarda yapmıştı, arşivinden bak istersen. ayrıca kıymalı iç dolgusına kereviz sapı koymanı da öneriyorum, nefis olur. kolay gelsin sana !

    YanıtlaSil
  6. Defnecim baklava yapıcan ööle mi? ben acilen işe girmeliyim tekrar nitekim değil baklava,lazanya bile denemişliğim yok,benden ev kadını olmaz bari iş kadınlığının hakkını veriim:)
    size imrenen ve tebrik dolu gözlerle bakan beceriksiz kıristıl:)

    YanıtlaSil
  7. Huysuz ve Tatli, biraz once baktim Burcu'nun lazanya tarifine. Tesekkur ederim , deneyecegim. Yahu yapma etme, Maldivler, resimler bitirdin bizi :P

    Crystal, sen ne yere bakan yurek yakansindir seeen! Tebrigini aldim kabul ettim ama beceriksizligini asla :)

    YanıtlaSil
  8. Defne'cim cok sagol tarif icin, bunu deneyecegim, sana da sonucu bildiririm mutlaka:)

    cok optum,
    Banu

    YanıtlaSil
  9. Ben su biscotti olayina bayiliyorum. Kahveyle yemek icin ideal gibi gorunuyor :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails