29 Mart 2006

Cicekli-Agacli-Kedili gecmisle karisik bir yazi...

Bir sure once bir arkadasimin ve esinin ev aldiklari haberini aldim, cok mutlu oldum. Birbirine hayli uzak iki farkli eyaletteyiz. Evin buyuk bir bahcesi oldugundan ve bu bahcede organik sebzeler yetistirmek istediginden bahsetti. Oyle hosuma gitti ki; bahceden , cicegi henuz ustundeyken koparilmis bir salataligin, yeni kizarmaya baslamis bir domatesin tadi ne kadar da hostur, bilir misiniz? Ben bilirim cunku kucukken koyumuze gittigimizde bahcelerden cok salatalik, domates, biber koparip, yemisligim vardir. Domatesi isirinca suyu muhakkak fiskirmali, uzerinize birkac cekirdekle beraber yapisip kalmali ve bahcede bir hirsiz oldugunu ele vermelidir:) Babaannem sayesinde yasadim bunun gibi pek cok guzelligi ben, anmadan gecemem.

Iste ben bunlara cok seviniyorum, arkadasimin ve de gelecekteki cocuklarinin bu guzellikleri yasayabilecek olma ihtimali, hayali bile gulumsetiyor beni. Bahcesinde bir de buyuk manolya agaci varmis. Burada da manolya agaclari var ve ben bayiliyorum o devasa agaclarin uzerindeki kocaman manolyalara. Cicekler de olacak tabii ki bahcede, hayalini kurduk o gun sohbet ederken, ben de bir istek yaptim. Ortancalar… Ortancalar dikmelisin dedim ona, ne cok severim ortancalari. Bursa’da teyzemi ziyaretimiz sirasinda alip taa Ankara’ya getirmistik bahcesindeki ortancalardan. Nasil da guzel cicek acmislardi. Eflatundu bizimki, ve saksi boyutundaydi. Beni kirmayacak biliyorum ve dikecek ortancalardan bahcesine, ne renk oldugu hic farketmez. Kendisinin de dedigi gibi bakinca beni hatirlayacak. Turkiye’de bahceli bir eve sahip olma olasiligimiz oldukca dusuk, ama bilinmez tabii. Belki buyuk bir balkon da isimi gorebilir. Yok yok balkonda seracilik oynamayacagim, sadece ciceklerim ve belki yine ortancalarim olsun istiyorum.

Bahce deyince aklima gelen bir baska sey de, anneannemin, en kucuk teyzem ve dayim ile buyuk sehire gittikten sonra bos kalan, avlulu ve arka bahcesinde meyve agaclari bulunan eski evi. Annemin cocuklugunun, genckizliginin gectigi, kucukken bir kedinin kolumu tirmaladigini hayal meyal hatirladigim, toprak avlu duvarlarinin uzerinde baharin gelmesiyle papatyalar fiskiran, avlunun icinde cesmesi ve havuzu bulunan, kapilari zemberekli, eski ve bircok hatirayla dolu bir ev.

Iste bu arkadaki bahcenin agaclariyla bir bag vardi benim aramda, kimse bilmez. Ev bos kaldiktan sonra, kiracilar icin ve de kontrol amacli ugrardik arada bir. Buyuk bir keyifle giderdim, cunku visne agacina cikip, hemen bahce duvarinin yanindan gecen yolu izlerdim. Ama en mutlu oldugum sey, terkedildikten seneler sonra bile kocaman dutlarini vermeye devam eden bilmem belki kac kere dallariyla kollarimi, bacaklarimi cizdigim, gordugum en uzak ucundaki buyuk dutlara ulasmak isterken dusmekle dusmemek arasi kaldigim, altina ortu serip, silkeledigimiz, ama kalin govdesiyle bize binbir zorluk cikaran o dut agacinin varligi idi. Her dut agaci gordugumde hatirliyorum. Kayisi coktan kusup meyve vermeyi kesmis, elma nazlanirken, o yillarca devam etti. Yillar sonra ev yikilirken, benim icimin ciz etmesi benim anilarimdandi, belki ayni anda anneminki kendininkilere ciz ederken.

Kediyi hatirladim simdi yazarken, sanirim o, evin kedisiydi. Annem soyle bir bahsetmisti, bizimdi diye. O kedi uzun zaman evin etrafinda dolandi durdu. Sonra o da gitti. Belki de oldu, yasliydi galiba. Acaba o da, visne agacinin dallarina soyle keyifle oturup yolu izlemis miydi?

7 yorum:

  1. kedi gitmemiştir. Bir arkadaşım köpek sahibini kedi ise evi sahiplenir demişti.

    YanıtlaSil
  2. ortancalara bayılırım...ben ne mutlu ki bahçeli bir evde büyüdüm, bahçemizde nar, üzüm, erik, incir, gül, ayva ağaçları vardı...duvar dipleri de babaannemin ektiği pembe-mor ortancalarla doluydu...geçtiğimiz yaz ben de balkonuma aldım ama çiçekleri döküldü bu yaz yine açarlar mı acaba?

    YanıtlaSil
  3. Kuzine, sanirim arkadasin hakli, hep dolasti evin cevresinde, sahibi artik orada olmasa bile.

    Pirik, bence acarlar, sanirim baharda topragini yenilemek gerek. Bahceli bir evde cocukluk, ne kadar da sansliymissin. Hem de ortancalarla dolu bir bahce:)

    YanıtlaSil
  4. Benimde en büyük hayalim bahçeli bir evimin olması, şimdilik sevmediğim bu şehirde tek sevdiğim şey olan bahçemizi kiralıyoruz 3 yazdır, ve inanılmaz keyifle hormonsuz domates, salatalık, biber yiyoruz :)

    YanıtlaSil
  5. bende istiyorum...cok ozendim...bir de tavuk besleyip bahcemde taze yumurta yemek istiyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Gun,ne iyi etmissiniz bahce kiralamakla. Ne keyifli oldugunu tahmin edebiliyorum.

    Banu, buraya geleli biz de Ankara'dayken aldigimiz koy yumurtalarininin tadini pek bir arar olduk. Benim kayinpederimin tavuklari var, yumurtalar iyi de sabahlari erkenden pek bit bit sohbet ediyorlar yahu. Uyandiriyorlar insani:) Ama taze yumurta icin deger bence.

    YanıtlaSil
  7. O benim! O benim! bahcesine ortanca dikecek ve Defne'yi hatirlayacak olan benim! dikicem, geldi zamani! canim benim!

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails