07 Mart 2006

Sicak sicaak!


Amerika'ya geldigimiz gunden beri en buyuk sorunumuz oldu ekmek. Burada ekmek yok mu, tabi ki var. Hem de binbir cesit ama hicbiri damagimizi tatmin etmedi. Bu vesileyle ekmek yapmaya basladim ben de. Bu aksam evdeki son ekmegin de tuketilmesi ile evin beyi ufak capli bir stres yasadi; "Kahvaltida ne yiyecegim simdiiii?!" diye. Aslinda birkac haftadir ekmek yapmiyordum ama "Sabah markete gider alirsin, uzme tatli canini." dedim:)) Ama dayanamadim ve gecenin bir yarisinda o uyuyor, ben ekmek yapiyorum. Yok yok, yaptim da pisti bile. Buyurun bizim firindan sicak sicaak :)...

11 yorum:

  1. bayağı bizim fırın ekmeklerine benzemiş valla !

    YanıtlaSil
  2. Benzemis degil mi? Senin hani su pirasa yataginda keyifle yatan, cok lezizi gorunumlu (aslen de oyle oldugundan suphem olmayan)somon baligini da cok yakinda deneyecegim. Aldigimiz somonu, tarifinden bir gun once tuketmistik ne yazik ki. Yanliz buradaki su borusu kalinligindaki pirasa kardeslerle ne kadar basarabilirim bilemiyorum:)Bu arada hosbulduum...

    YanıtlaSil
  3. yap derim, lezzetli bişey :)
    (somon ya da pırasa üreticisi olduğumu sanıcak yalnız insanlar!)

    YanıtlaSil
  4. defne çok gusel görünüyor ekmeğin. hoşgeldin bi de geç oldu biraz ama.. tarifini yazman mümkün mü? denenesi bişeye benziyor. kokusu burnuma geldi nerdeyse :)

    YanıtlaSil
  5. Tesekkurler suspect. Ekmegin tarifini sorunca afalladim bir an cunku ben buraya geleli oyle cok yaptim ki elim alismis oyle olcu takmadan yapar oldum. Soyle soyleyebilirim ama bildigin mayali hamur. Burada yas maya satilmiyor o yuzden kuru maya ile yapiyorum. Fakat bu kullandigim kuru maya cok etkili. Sen soyle yap en iyisi. 1 su bardagi(yarisi su yarisi sut yapabilirsin)ilik su, kuru maya, 1 tatli kasigi toz seker, tuz. Karistirip mayalanmaya birak 5 dakika kadar. Sonra eline yapisacak kadar yumusak bir hamur hazirla. Ununu ona gore ayarlarsin. Yarim saat kadar beklesin hamur ve sekil verip(eline cok yapisirsa sivi yag sur eline) pisir. Uzerine yumurtayi cirpip(sarisi beyazi ayirmadan) suruyorum. Aslinda beyaz firin ekmegi gibi gorunse de pideyle ekmek arasi bir sey. Denersen sonucunu yaz lutfen.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Tam da bizim ekmekler gibi olmus tarifini verirsiniz insallah. Ellerinize saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. kokusu buralara kadar geldi, nasil guzel olmus boyle valla firin ekmegine benzemis ayni.

    Bizde o ekmek sorununu yasamistik ilk geldigimiz donemde, fransiz bagetleri de fena degil tavsiye ederim, gerci biz benim yuzumden kepek ekmeklerini kemiriyoruz bu aralar esimin sesi cikmiyor napsin:)

    YanıtlaSil
  9. Hosgeldin Defne!
    Ekmeklerin goruntusu super, eminim tatlari da oyledir!
    Gurbette olunca insan daha bir hamaratlasiyor galiba. Ben de mi gideyim bir yerlere acaba ;)

    YanıtlaSil
  10. Cerise, haklisin hamaratlik konusunda ama mecburen:) Eee burada nerede Turkiye'deki gibi, ekmegimizi bari kendimiz uretelim dedik.

    Aslinda bir sure uzaklasmak onceleri iyi geliyor. Ozellikle burada, su soyle demis, su bunu giymis, sunu giysem tuhaf mi olur, insanlar ne dusunur gibi kaygilarin pek olmuyor. Ancak bu da bir yerde iyi degil, biraktiriyor insana kendini. Sonralari aileler ve arkadaslar cok ozleniyor. Yani yemek isin en kolay halledilebilir kismi oldu hamaratligim:p sayesinde. Sen yine de dusun bir yere gitmeden once, benden soylemesi:)Sevgiyle...

    Banu, zaten her zaman yapamiyorum. Biz de kesfettik Fransiz ekmeklerini, idare ettik oylece. Bakalim esin kepekli ekmek kampanyasina ne kadar dayanabilecek?:))

    YanıtlaSil
  11. defnecim sağol tarif için. yarın sabah kahvaltısı için deniycem inşaallah. sonucu bildiririm.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails