27 Nisan 2006

Bir Festivalden Izlenimler


Gectigimiz hafta sonu festival vardi yasadigim sehirde. Bu sehrin festivali eksik olmaz, muzikle icice bir yer burasi. Caz muziginin dogdugu yer diye bilinir. Caz ve blues sehri. Cok unlu caz muzisyenleri bu sehirde dogmus, buyumus ve yetismis. Blues da ayni sekilde, blues notalari caz notalariyla birlesmis cogu zaman, iste ben bu tur muzigi dinlemekten cok keyif aliyorum, hele de karsimda usta bir muzisyen veya muzisyenler varsa.

Cumartesi gunu gittim festivalin aktivitelerinin yapildigi meydana. Sehrin merkezinde bir alanin adini tasiyor bu festival zaten. Her zamanki gibi hava cok sicakti, ama cok da guzel bir gundu, gunluk guneslik. Herkes serilmisti cimlere, canli muzik yapan gruplari dinliyorlardi. Bu sehir bir kez daha, atlattigi o buyuk badireden sonra bile ne kadar orjinal bir sehir oldugunu, tipik bir amerikan sehri olmaktan cok uzak oldugunu kanitladi bana. Her telden insan var burada, agirlikla zenci (african-american)dir nufusu, bilmem malum olaydan sonra hala oyle mi ama zencilerle bir butun bu sehir bence. Latin muzigi calan grupla cosan, danseden ciftler, rock muzikle kendinden gecen gencler ve caz dinlerken imrenerek baktigim yaslari ilerlemis ama her daim genc ruha sahip insanlar...






Cok guzel bir gun gecirdim ama icime sinmeyen birsey vardi ki o da esimin yanimda olamayisiydi. Sinavlarinin cok yakin olmasi nedeniyle evde calisir halde birakmistim onu. Arkadaslarimla da plan yapamamistim, son ana kadar kararsiz kaldigimdan. Eh, ben de bol bol fotograf cekerek gecirdim gunu... Eve gelince cok guldum kendime. Sebep su ki; bazi video cekimlerinde muzige kendini kaptirmis kameraman ben, tutamamisim kendimi hem dansedip hem cekim yapmisim. Dolayisi ile benim cekimler de ufak ufak dans etmisler:)). Ne yapayim, harika latin sarkilar calan, soyleyen bir grup vardi ki kimse engel olamadi kendine, daha yapamadilar attilar toplulugun onune kendilerini, bir guzel kurtlarini doktuler. Bu arada profesyonelce danseden bir kac cift de dikkatimden kacmadi. Ne kadar guzel boyle dansedebilmek diye dusundum ve imrendim onlara. Sonra ara sokaklara daldim, festivalin yapildigi alan ve civarindaki sokaklarda hep resim galerileri, antikacilar ve restoranlar vardir. Mimari de sahsina munhasirdir. Cilgin insanlarla dolar tasar yasadigim yer hep bu festival zamanlarinda ve aslinda normal zamanlarda da:) Her an bir marketin veya magazanin reyonlari arasinda, magazanin hoparlorlerinden yayilan muzige o Allah vergisi yetenegi ile ayak uyduran zenci bir cocuk veya kadin gormeniz mumkundur. Herseye ragmen hayatin cok tatli oldugunun kaniti gibi bunlar...







Iste sokaklarda dolasirken Cumartesi gunu, rastladigim bu cilgin, farkli ama bir o kadar da tatli insanlari fotograflarla olumsuzlestirdim nacizane. Birisi bir cafede canli muzik esliginde yaptigi o muhtesem danstan hemen sonra poz verdi bana bastonu ve sapkasiyla, digeri kostumunu giymis acele acele gidiyordu yaninda bisikleti. Dansedip sarki soyleyen kuklalar ise mola vermis, dinleniyorlardi. Daha pek cok detay var fotografini cektigim ama ileride bir gun paylasmak istiyorum sizinle. Onumuzdeki hafta sonu da "Caz Festivali" var. Esimin sinavi da var ayni gunlerde. Gidip gormeyi, caz muziginin tadini cikarmayi da istiyorum. Bir de fotograf albumume birkac sayfa eklemeyi...

NOT: Fotograflar uzerine tiklayip buyutulerek bakilirsa daha net .

18 yorum:

  1. Bu tür benzeri festivaller bizim burada da cok oluyor. Ben Stuttgartta yasiyorum. Sizi arkadas listeme ekledim. Sevgiler Sonia.

    YanıtlaSil
  2. Defnecigim, ne guzel keske bende festivalde orada olsaydim, cok severim acik hava etkinliklerini. Guzel resimler ve yazi icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
  3. Defne ne kadar güzel bir gün geçirmişsin...Ama sayende resimlerle biz de gezmiş kadar olduk, sağolasın canım, sevgiler...:)

    YanıtlaSil
  4. Wildrosen, tesekkurler ancak ben senin bloguna ulasamiyorum tiklayinca..??

    Nezaket, Safran cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  5. Harika bir gün geçirmişsin resimlerden belli, paylaştığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Bak benden soylemesi, Ankara'da bulamazsiniz bunlari haaa...:)

    YanıtlaSil
  7. Guncugum ben de sana tesekkur ederim paylastigin icin:)

    Acalyacigim, haklisin, ozleyecegime emin oldugum pek cok sey var ama ...
    Bir de bakmissin onumuzdeki yillarda sizi ziyarete gelivermisiz:)

    YanıtlaSil
  8. Defne m,

    Eh tabi, yurtdısına ait ozledigim seyler, dısarıda muzik dinlemek, kırlara yayılmak, rahatsız edilmemek, mangal yapılmıyor olusu, cocukların rahatsız etmemesi v.s.

    Burada maalesef olmuyor, zihniyet farklı.

    Eh bu toprak parcasıda boyle ne yapalım.

    Biz yine de sakin yerler bulup keyfini cikarmaya calısıyoruz.

    Gecen yaz adaya gittigimizde gitar calan bir gruba rastlamıs ve guneslenirken kucuk halı serimis cimenlerin uzerinde pek keyif almistik.

    Operim
    Cigdem

    YanıtlaSil
  9. Çektiğiniz resimler beni geçen yazki California tatiline götürdü. Amerika hep böyle mi diye merak ediyordum. Festival olsun olmasın sanki hep bir festival havasında yaşıyorlar. İnanılır gibi değil sanki ayrı bir dünya gibi gelmişti bana. Biz burada asla böyle bir festival yaşayamayız çünkü nedense burada bizler çok farklıyız. Gergin mi desem ne desem isim bulamıyorum. Yanılıyormuyum bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Cigdemcigim,
    buranin en sevdigim taraflarindan birisi rahatlik. Hani cok fazlasi da iyi degil ama bizim insanlarimiz da cok cabuk bencillesip, sirtini donuyor birbirine ve ne cok laf ediyoruz baskalarinin susu busu hakkinda. Giyim ve tavir konusunda rahat olunce insan daha bir keyif alabiliyor yasadigi seylerden, kim ne der diye dusunmuyor, kasmiyor kendini. Ama cok da birakmamak gerek kendini:)

    Sebnemcigim, memleketimiz oyle guzel ki, bu guzelligi degerlendiremiyor olmak cok aci. Ekonomik rahatlik da pek cok seyi etkiliyor tabii, insan psikolojisini ozellikle. Iste gerginligimizin baslica sebeplerinden biri. Daha soylenebilecek cok sey var bu konuda ama belki baska bir yazida.

    Nice guzel gunleri yasamak dilegiyle...

    YanıtlaSil
  12. ah new orleans. 3 yil once gitmistim festivale. Gercekten cok eglenceli bir ortamdi. Amerika'nin en ozgun sehirlerinden biri olduguna inanirim hep.

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Ycurl, kesinlikle ayni fikirdeyiz:)

    YanıtlaSil
  15. New Orleans... Kardesim halen orada yasıyor. Bu resimleri görünce anılarım tazelendi. 2 yıl önce 3,5 ay kaldım. Katrina dan önce. Çok güzel, sıcak bir şehir bence de. Saol paylaştığın için.

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails