30 Nisan 2006

Bir Tatli, Bir Tuzlu / Denemeler-I


Sultan lokumu bunlar. Bir sure once Portakal Agaci tariflerini turlarken gormustum. Ilk denememde cok begenmistik. Gecenlerde, hastanede yatan arkadasim icin yaptim, eve de kaldi. Tarifteki olculerin yarisini yaptim; cok bereketli bir tarif, bayramlarda misafirlere sunmak icin birebir bence. Ufak degisiklikler de yaptim. Ornegin bence margarin miktari cok yuksek, yagi yari oraninda azalttim ve de tereyagi kullandim margarin yerine. Tarcini karisimin icine ekledim, cevizi de uzerine kondurdum:)

Tarifini, malzemeleri ve yapilisini, orjinal haliyle burada gorebilirsiniz. Boyle hos bir tatliyla tanistirdigi icin Hatice'ye tesekkurler.)



Bu peynirli pogacalarin da sekillerini Yemek Deryasi'ndan odunc aldim:) Sevgili Derya oyle guzel anlatmis ki yapilisini, tiklayip gorebilirsiniz. Yukarida da belirttigim gibi, margarini az kullanmaya ozen gosterdigimden kendi tarifime uyguladim bu bulbul yuvasi sekillerini. Benimkiler biraz buyuk ve de farkli oldular, eh ne yapalim, herkesin bir tarzi var degil mi?:)

Hamur Malzemeleri;

1/2 su br. sut
3 yemek kasigi yogurt
60 gr. tereyagi
1 cay br. zeytinyagi
2 yumurta (1'inin sarisi disina surulecek)
1 tatli kasigi sirke
1 tatli kasigi tuz
1 cay kasigi toz seker
1 cay kasigi kabartma tozu
aldigi kadar un

Ic Malzemesi;

beyaz peynir
kekik
pul biber

Iki tarifi de denemenizi tavsiye ediyorum, pisman olmayacaksiniz.

26 yorum:

  1. Ellerine sağlık Defnecim, her ikisi de harika görünüyor, sunumları mükemmel olmuş eminim tatları da öyle, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Sultan Lokumuna kendi tarzini katman bence cok akillica, ben de senin gibi deneyecegim, cunku Hatice'nin tarifine gelen yorumlarin cogu kivami tutturamamaktan yakiniyor. Kesinlikle senin gibi yapacagim. Tuzlu da agzimi sulandirdi, bir de yanina cay, of of of! Bu arada Defnecigim evin onune ilk ortancami diktim. Saksi halindeydi zaten, yani topragi sevdigi an acacaklar, hazirlar! Topragin asidik yada alkalin olusuna gore rengi ya pembe ya mavi olacak, bakalim hep birlikte gorecegiz :)

    YanıtlaSil
  3. Safrancigim,
    cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin. Operim.

    Acalyacigim,
    aslinda cok kati kivamda olma-ma-sini daha cok seviyorum ben, o nedenle yuvarlarken elini biraz islatman gerekebilir ama bir kere seklini verip buzdolabina kaldirip, kisa sure sonra cikarip tekrar sekil verip, hindistan cevizine batirabilirsin. Nasil da biliyorsun agzinin tadini, tuzlu da cayin yaninda harika oluyor gercekten:))

    Ortanca haberine cok sevindim, bayilirim ciceklerine ben, uzun omurlulerdir ayrica. Bilmedigim bir detayi da ogrenmis oldum ciceklerinin rengi konusunda, sagol canim benim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Detayi acayim, mavi olmasi icin asidik, pembe olmasi icin alkali olmasi gerek...yoksa tersi miydi? hahaha

    YanıtlaSil
  5. Burası da insanda gam kasavet bırakmıyor doğrusu, keyifli ve lezzetli. Ellerine fikirlerine sağlık. Ortanca konusunda bir diyeceğim var! Eskiden beyaz çamaşırlara çamaşır suyu yerine çivit (çivit rengi de denen lapis lazuli rengi veya kobalt rengi) kullanılırdı. Vatan topraklarında nalburlarda halâ satılır. Sıkıştırılıp küçük tabletler haline getirilmiş bir tozdur çivit. Ortanca sulama suyuna katılan miktarla orantılı olarak maviden laciverde kadar harika renkler elde edilir. Şimdi bilmiyorum yani asidik midir alkalin midir bu çivit, acaba nedir nedir:-))

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Defne,
    her iki çeşit pastanda muhteşem olmuşlar ellerine sağlık helede tuzlunun görünümü çok harika:)
    Sevgiyle kal....

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Oya,
    tesekkur ederim. Simdi ben de meraklandim simdi acaba nedir?:)

    Bengisu,
    tesekkurler guzel sozlerin icin.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  8. Uff, harika gorunuyorlar, sanirim toplari yarin deniycem hemen :) Ellerine saglik.

    Bir de azicik arastirip merakinizi gidereyim istedim :) Civit Ingilizce'de indigo diye geciyor, yani maviyle eflatun arasinda bir renk, organik bir boya, yani asit ya da baz degil. Hatta suda cozulmesi icin ozel bir islemden geciriliyor. Eskiden bitkilerden elde edilirken artik sentetik olarak uretiliyor. Ozellikle kotlari boyamada kullaniliyor. Eger molekul ayristirilirsa asite donusuyor, ama artik civitle alakasi kalmiyor. Kocaman optum.

    YanıtlaSil
  9. Pinarcigim,
    esime basarilar dilemissin, cok tesekkur ederim. Verdigin bilgiler icin ayrica tesekkurler. Iste bu yahu, boylece meraklar giderildi.
    Ben de optum:)

    YanıtlaSil
  10. İkisinin de goruntusu harika,lezzeti de eminim oyledir.Buarada bayramlarda hep hazır lokum alıyorduk, hiç aklıma gelmemisti kendim yapmak,tarifi yazdim bunu ilk bayramda deneyecegim defnecim.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Defnecim,

    Peynirli tarif tam bana gore gibi gozukuyor.

    Peki bu tarife margarin komasam ne olur. Evde hic margarin bulunmuyor ve ben margarinin tadini sevmiyorum.

    Bu arada yas mayam var ve gunleri gecmek uzere, elinde tarif var mı??

    Operim.

    Unlu olduk; baaak

    http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=4341081&tarih=2006-05-01

    Sevgiler
    Cigdem

    YanıtlaSil
  12. Nur,
    hosgeldin. Ben de bayramda yapmayi dusunuyorum.

    Cigdemcigim,
    cok begendim ve de sevindim, arkadasim unlu oldu benim:) Yas maya ile yapilan birkac tarif linki yazdim bloguna. Aslinda kuru maya ile yaptigin bircok tarifi yas mayayla uygulayabilirsin. Degerlendirelim elimizdeki mayalari, hadi bakalim:))

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Defnecim her ikisi de harika görüniyorlar, ellerine sağlık... Denenecek o kadar tarif birikti ki, inci de fırsat vermiyor, böyle ağzımızın suyu aka aka seyredicez artık...sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Nilufercigim, tesekkur ederim. Canim yaparsin, yavas yavas denersin tarifleri. Bir de bana bak, ben bircok tarifi denemek icin Turkiye'ye donmeyi ve memleketimin taze meyve sebzesine kavusmayi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  15. bu yapılırmı şimdi yaaaaaaaa:))) harika !!!!süper görünüyor burdan .midede nasıllardı diye sana sormak lazım :)

    YanıtlaSil
  16. Defne, çok güzel görünüyorlar. hemen yapıp yiyesim geldi. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Vintage biscuit,
    yaptim bilee! Mutevazi olamayacagim, ikisinin tadi da guzeldi gercekten:)

    Burcucugum,
    yap tabi, afiyetle de yeyin tatli oglunla ve esinle. Operim.

    YanıtlaSil
  18. Defne'cim her ikisi de deneyeceklerim arasındaydı. sen de öneriyorsan en kısa zamanda denenmeli di mi yaa...

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Hulya, dene muhakkak, memnun kalacaksin sonuctan.

    YanıtlaSil
  20. Cok guzel olmus Defne. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  21. Deryacigim,
    tesekkurler, begenmene sevindim.

    YanıtlaSil
  22. selam defnecim ziyaretin ve yorumun icin cok tsk.ler cok sevindim gercekten..heleki blogumu begendigini okuyunca..
    ayrica linklerine ekledigin icin cok saol..
    tariflerin ve paylasimlarin cok hos, bundan sonra insallah bende senin takipcinim..birde lazanyan cok nefis görünüyor ellerine saglik..
    sevgiyle kal
    özlem

    YanıtlaSil
  23. Ozlemcigim, cok tesekkur ederim. Blogun gercekten cok guzel, daha detayli inceleyecegim ilk fisratta. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  24. Çok severek yaptığım ve tükettiğimiz bir tarif Defnecim. Ellerine sağlık seninkilerde inan çok güzel olmuşlar. Burdan çok hoş gönüyor canım çekti bak şimdi görüyonmu bikaçtane aldım haberin olsun .
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Bahar, cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  26. Die rürup rente auch Basisrente genannt, ist neben der Riester Rente eine weitere staatlich geförderte Form der Altersvorsorge. Seit 2005 ist es möglich eine rürup rentenversicherung abzuschließen. Grundlage der Rürup-Förderung ist das Alterseinkünftegesetz und die Beschlüsse der Rürup-Kommission unter der Leitung des Ökonomen Bert Rürup.

    fox tv canli yayin izle

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails