16 Nisan 2006

Bir tembelin pilav ve tatli hikayesi!


Dun aksamustu yuruyusu cok keyifliydi ama eve dondugumde, yemek olmadigini hatirlayinca ufak capli bir "Ne yapsam?" bunalimi yasadim. Sonra aklima buzlukta epeydir bekleyen etler ve haslanmis nohut geldi. Nohut yemegi yapmak icin yeterli miktarda degildi, ben de etli ve nohutlu pilav yapmaya karar verdim. Evlenmeden once soganli ve tavuklu pilav denemistik annecigimle, sevdigim icin arada bir yapar olmustum ama bu sekilde hic denememistim. Kirmizi et bizim evimizde pek tuketilmez, bu sekilde etin daha bir keyifle yenebilecegini dusundum bir de.

Once eti kusbasi dogradim ve tencereye koydum, kendi suyunda pismeye biraktim, biraz sonra dogramis oldugum sogani, bir sure sonra da konserve mantarlari ekledim. Suyunu birakip, tekrar cekti. Baktim etler hala sert, evdeki marine sosundan kattim, birkac dakika sonra ocagin altini kapattim. Etler yumusadilar gercekten:) Sosun kattigi hos tadi da unutmamak lazim. Pirinci islatmistim onceden. Tereyagi ve zeytinyagi karisiminda pirinci kavurdum. Etli, soganli ve mantarli karisimi, haslanmis nohutlari ekledim, karistirdim. Bir bardak pirinc kullandigimdan, bir bucuk bardak sicak suyu ekleyip pisirdim. Tuzunu unutmadim tabii. Malzemeler icinden sadece pirincin miktarini soyleyebildim cunku hersey spontane gelisti ve evdeki malzemeleri degerlendirmek icindi. Bu pilavin bir adi varsa veya bir yoreye aitse de bu konuda hicbir bilgim yok. Esim pilavi sadece sehriyeli sever. Bizim evde yeni tatlar denemeye merakli olan benim:) Sonucta ortaya cikan lezzet pek de yabana atilacak cinsten degildi. Yaninda bol yesillikli salata ve yogurt iyi gidiyor diyebilirim.


Aksam yemeginin uzerinden biraz vakit gecer, nescafe iceriz, esimin cani kahvenin yaninda tatli ister muhakkak. Yuruyus, yemek uydurma:) ve yapma calismalari derken yorulmustum tabii. Eh bu durumda ne yapilir, hazir browni karisimindan faydalanilarak yapilan browniler afiyetle yenir. Evet kabul ediyorum sira tatliya geldiginde tembellik yaptim ben!

20 yorum:

  1. Kesinlikle deniycem, ben de nohutlu, tavuklu, kimyonlu, karabiberli pilav yapiyorum cok kusel oluyo...bu da cok lezzzetli duruyo kesinlikle yapiciim

    YanıtlaSil
  2. Acalyacigim, yeni evde yeni tarifler, yeni lezzetler...Mutlaka dene, sevecegini dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  3. Defnecigim, ben olsam disarida bir seyler yiyelim der veya makarna yapardim. Tembel! halinle bile 2 cesit sey yapivermissin valla bravo...

    YanıtlaSil
  4. Nezaketcigim, sagol, arada bir bahsettigin alternatiflere de basvuruyorum tabii:)Bugunlerde bir tembellik var uzerimde gercekten, sicaklardan olsa gerek. Klimalar olmasa durum fena..
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  5. Geldim :)
    Pilavın gerçekten değişik ve güzel gözüküyor. Etli, soğanlı, bezelyelisini biliyorum da mantarlı görmemiştim. Ellerine sağlık... Tembelligin buysa, çalışkan halini merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Hosgeldin Nilufer! Boyle bir pilav versiyonu ben de gormemistim:), tamamen evdeki malzemeleri degerlendirmeye yonelik, uydurma ama lezzetli bir pilav oldu.

    YanıtlaSil
  7. Boyle tembellige can kurban :) Ne kadar guzel yapmissin pilavi, ellerine saglik. Browni de ustune tam olmus. Kocaman optum!

    YanıtlaSil
  8. Pinar, tesekkur ederim tatli sozlerin icin. Ben de seni opuyorum, iyi bir hafta gecirmen dilegiyle...

    YanıtlaSil
  9. Tembelliğin üzerindeyken 2 çeşit hazırlamışsın kimbilir tembel olmadığın zamanlar nasılda maharetlisiniz ellerinize sağlık. Bende bayılırım etli ve nohutlu pilava :)

    YanıtlaSil
  10. Seninki gibi tembellik dostlar başına sevgili Defne, bu nasıl şey arkadaşım maşallah döktürmüşsün :)) Benim olayım doğrudan makarna olur bu tip tembellik durumlarında, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Bengisu, cok tesekkur ederim.

    Safrancigim, tamam itiraf ediyorum, makarna kalmamisti evde:P

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Defne,
    Pilavin cok lezzetli gozukuyor! Ben nohutu tavuklu yapiyorum ve her zaman yaninda pilav oluyor. Senin tarifinin de cok hosumuza gidecegine eminim:) En yakin zamanda deneyecegim! Ben de tembelligin boyleyse ozenerek hazirladigin bir sofra nasildir merak ettim:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Defne cim,

    Iste ben de sana geldim. Daha blog unda ki tum yazılara bakamadım ama sen de bizdensin iste.

    Pilavin resmen karnımı acıktırdı. Dun aksam bende normal pilav yaptım ama neden se tavuk suyu kattıgımda ki 4 bardaktan ancak birini tavuk suyu yaptıgım halde hamur oldu. Lezzet guzel ama hamur.

    Var mı bir onerin.

    Browniye bir ara Cem de takmisti. Neyse ki onu bu hazır gıdalardan cok yememesi icin ikna etmeye basladım. O katkı maddeleri damarlarımızda birikiyor degil mi.

    Operim kocaman
    Cigdem Karal

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Sinem, cok tesekkur ederim. Denemelisin, gercekten lezzetli.

    Cigdemcigim, hosgeldin, mutlu oldum. Pilavin durumu pirincin cesidine ve o pirince koyugun su miktarina bagli. Eger sen hazirladigin o pilavda 1 olcu pirince, 2 olcu su koyduysan o pirinc o kadar suyu kaldirmiyor demek ki. Bence o pirinci bir de 1'e 1.5 olcusunde su ile dene istersen. Ben tavuk suyu katmiyorum, babam sevmezdi, esim de pek sevmiyor:) Hazir gidalar konusunda aslinda biz de cok hassas davraniyoruz ama bu yaptigim belki ikinci falandir iki yil icinde. Burasi(ABD) inanilmaz derecede hazir, islenmis gida tuketilen bir yer. Bu kadar obez insanin varolusunu da acikliyor zaten bu durum. Dogal beslenme ancak sayiyla gosterilebilecek kadar insanin yaptigi birsey ki zaten oyle tazesinden sebze meyve (organik dedikleri bile organik degil bence)bulmak da oldukca zor. Turkiye'de bile hazir corba icmemeye calisirdik. Buraya gelince once afalladik ama yine kendi duzenimize devam ettik.

    Sonuc olarak ikimiz de browniyi evde yapmayi ogrenmeliyiz.:))Belki de sen bir tarif biliyorsundur ve benimle paylasirsin???
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  15. Defne,

    Evet hazır gıda konusunda seninle tamamen aynı fikirdeyiz. Ama bazan oluyor iste. Mesela gecenlerde Banvit in kadınbudu koftesinden aldık ve ayıla bayıla bize uc ogun oldu.

    Browni degil ama ıslak kek yapıyorum ve ben dahil tum misafirlerim bayılıyor. Istersen yazayım sana.

    Operim
    Cigdem Karal

    YanıtlaSil
  16. Cigemcigim, istemez miyim, lutfen yaz tarifini.Dilersen e-mail adresim defneden_blog@yahoo.com Ben de operim, sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. defnecim, mükemmel görünüyor valla :)

    YanıtlaSil
  18. Huysuz ve Tatlicigim, tesekkur ederim. Ben de seninkilere bakip ic geciriyorum. Arada bir hizimi hevesimi alamayip deniyorum. Biraz once sobeni okuyordum:)

    YanıtlaSil
  19. Defne, televizyonda bir browni tarifi seyrettim, taktım bugünlerde kesin yapıp, becerirsem yayınlayacagim. Yapınca haber veririm :)

    YanıtlaSil
  20. Nilufer, cok mutlu olurum, sabirsizlikla bekliyorum.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails