04 Nisan 2006

Herhangi bir haftasonu


Dusundum de hafta ici is-guc, yorgunluk derken farkli yiyecekler hazirlayamiyorum, daha rutin oluyor soframiz. Ama hafta sonu hem vaktim oluyor hem de halim degisik bir seyler hazirlamaya. Bu sefer de oyle oldu. Ozellikle kahvalti icin farkli birseyler hazirlamayi seviyorum. Cumartesi gunu de bu nedenle, daha once Yesim'in Mutfagi'nda(http://yesiminmutfagi.blogspot.com/2005/09/sarmsakl-ekmekler.html ) gordugum sarimsakli-domatesli ekmeklerden hazirladim, cok da lezzetliydiler.



Yaninda kekikli, peynirli, pul biberli omletimizle birlikte hos bir sohbet de eklenince keyfimize diyecek yoktu. Ustune ailelerimizi arayip, hasret giderdik biraz olsun. Sonra cikip arkadaslarimizla gorustuk. Eve geldigimizde saat 15:30 gibiydi. Arkasindan ben ani bir kararla yakindaki alisveris merkezine gittim, gezdim:)

Cumartesi aksami icin yemek yoktu, neden bilmem canim sulu yemeklerden istemedi. Esimin de fikrini alarak kumpir hazirladim. Patatesleri firinda pisirip, ikiye boldum. Sicak sicak tereyagini, tuzu ve kasar rendesini ekledim. Uzerine kucuk kucuk kesilmis kornison tursu ve konserve misir koydum, ketcapla herseyi tamamdi. Mayonezi mumkun oldugunca tuketmemeye calisiyoruz; o nedenle mayonez yoktu bizim kumpirlerimizde. Patatesler biraz sekilsizdi ama tatlari cok guzeldi.



Pazar sabahi, hep oldugu gibi esimden erken uyandim, kahvalti icin ekmek pisirdim. Her zamanki ekmek hamurundan ama bu sefer birazini cevizli-kekikli, birazini da yulafli hazirladim. Kekik biraz az olmus, bir dahaki sefer daha cok kekik koyacagim. Mutevazi olmayacagim, cok guzel oldular:)Benim makinem yok, hamuru kendim yoguruyorum. Yakinda misir ekmegi pisirmek istiyorum. Tum gun evdeydim, yuruyuse de cikmadim, tuhaf bir halsizlik var uzerimde, havalar cok isindi burada belki onun etkisi...Evi toparladim, camasirlar, yemek derken aksam yemegi, bulasiklar...kendimi koltuga zor attim.

Sabah isyerinde yazayim dedim ama fotograflari yuklerken bir sorun cikti. Isten eve geldim, birseyler atistirdim, kahvem yanimda yazmaya devam. Hava cok sicak, klima calisiyor, yok kahveyle de olmayacak, uyku bastiriyor. Esim gelene kadar kestirsem mi biraz ?...zzz

8 yorum:

  1. Ellerine saglik, yemekler cok guzel gorunuyor. Ben de kekige bayiliyorum, hemen hemen herseye katiyorum. Zaten icindeki maddeler de cok yararliymis. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ne guzel gecmis hafta sonun, domatesli ekmekler ve su tonton ekmeklerin super olmusss, benim de ekmek makinam yok bazen esince kendim yapiyorum, bazende hile yapip hazir dondurulmus hamurlardan kullaniyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Defnecim, benim de ekmek makinem yok. Almadim ben. Onun yerine kendime guzel bir baskul aldim..:) Ben de evde ekmek yaparim cok ama kisin daha fazla. Genelde diyette oldugum icin kepekli undan yapiyorum. Bol cevizli, kekikli ve feslegenli yapiyorum. Cok guzel oluyorlar. Seninkiler de citir citir duruyorlar. O borek gibi dedigin borek, tadi pogaca gibi mi olacak yoksa borek gibi mi? Cok ince acarsam, pisirirken sertlesmez mi acaba? Ama cok guzel gorunuyorlar, mutlaka deneyecegim.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Pinar, tesekkur ederim. Kendimce birseyler yapmaya calisiyorum. Kekik bence de harika bir bitki.

    Banu, seni hileci seni!:)Ama haklisin her zaman da olmuyor evde ekmek yapma isi. Domatesli ekmekleri dene bence, domatesi "Hunt's Diced" olanlardan kullandim ben, evde o vardi o anda.

    Nilay, ekmek makinesi de eksik oluversin degil mi?:)Hem baskul almakla da iyi etmissin bence. Borege gelince, burada yufka bulamayinca buna da razi oluyorsun. Evet istedigin borek tadi yok, ne yapayim orasini da dusunce gucuyle halledersin:) Saka bir yana, cok ince degil ama mesela ben 4 beze yapyorsam sen 6 beze yapip, tepsi buyuklugunde acabilirsin. Benim tepsimin buyuklugunu(orta boy), borek fotografinin hemen yanindaki baklava fotografinda gorebilirsin. Cok ince acilirsa neler olacagini sanirim denemeden bilemeyecegiz:)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ekmek pişirebilenlere gıpta ile bakıyorum. makinasız ve ne kadar pufidik görünüyorlar. eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Kokusu burnuma kadar geldi şu sarımsaklı ekmeklerin! Bir dilim alabilir miyim?Ellerine sağlık.. Haftasonu ben de yapayım bari. Bloğunda hayırlı olsun , aramıza hoşgeldin.
    sevgilerle
    Evren

    YanıtlaSil
  7. Dilayra, buralarda olmasaydim ben de Ankarali bir blogger olacaktim. Ama cok yakin donusumuz, birkac aya kadar oradayim. Sen de bir gun ekmek yapmayi denemelisin, hic gozunde buyuttugun gibi degil.

    Tuz ve Biber, cok tesekkur ederim. Haftasonu kahvaltilari icin gercekten ideal bu ekmekler.

    Bloglarini zevkle takip ettigim arkadaslardan yorum almak ne kadar guzel.

    YanıtlaSil
  8. Harika şeyler yapmışsın, eline sağlık...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails