22 Nisan 2006

Minik Ekmekler ve Avokado Sosu


Kahvaltilik minik ekmekler. Yumusacik, arasinda peynir ve maydanoz ile cok da guzel oluyorlar. Gecenlerde yaptim ama bloga koymak icin ancak bugun firsat bulabildim. Aslinda cok bilinen ve kolay uygulanabilen bir tarifi var:

1/2 su br ilik su
1/2 su br ilik sut
1 paket kuru maya
1 tatli kasigi toz seker
1 tatli kasigi tuz
1/2 cay bardagi zeytinyagi(dileyen arttirabilir veya bir parca da tereyagi ekleyebilir)
un

Su, sut, maya, seker ve tuzu 5 dakika kadar mayalanmaya birakiyorum. Daha sonra zeytinyagini,kucuk bir parca tereyagini ve unu ekliyorum. Hamur oldukca yumusak olmali, yani henuz elinizi birakmamis olmali:) Yarim saat kadar hamuru kabarmaya birakiyorum. Dilerseniz hamuru sekil verip tepsiye dizdikten sonra biraz daha bekletebilirsiniz kabarmasi icin.



Gelelim avokadoya...Avokado Turkiye'deyken pek sik tukettigimiz bir meyve degildi. Buraya geldikten ve faydalarini da ogrendikten sonra, arada bir kahvaltida ekmek ustune surmek icin veya tostitos cipslerimizi icine daldirmak suretiyle yemek icin hazirliyorum bu sosu. Avokado hucre koruyucu bir madde iceriyormus ve protein bakimindan cok zenginmis. Daha burada sayamayacagim bircok faydali ozelligi var. Yanliz oldukca kalorili bir meyve.



Aslinda avokado ile hazirlanan bu sosa Guacamole deniyor ama benim hazirladigim sosta sogan yok, domates var. Iki tane avokadoyu soyup cekirdeginden ayirip catalla eziyorum. Limon suyu, tuz, minik kupler halinde kesilmis domates ve kokusunun sorun olmayacagi bir gunse bir miktar sarimsak ezip ekliyorum, karistiriyorum ve sosumuz haziir. Dileyen zeytinyagi katabilir kucuk bir miktar, ben tercih etmiyorum zira avokado zaten oldukca yagli (aslinda doymamis yag bakimindan zengin) bir meyve. Dekoruma gelince, onlar da avokadolarin cekirdekleri:)))

21 yorum:

  1. İlk yorum benden minik ekmekler çok şirinler eline sağlık.
    Yeni tatları severim ama hala avakado yemedim ben, güzel mi gerçekten...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Defnecim bu ekmekcikler çok ama çok şirin duruyorlar, şimdi ben bunları yapsam da yemeye kıyamam :) Ama avakado sosunun tarifine sevindim arkadaşım, alıyoruz arada sırada dediğin gibi çok yaygın ve sık tüketilmiyor Türkiye'de, nasıl yeneceğine şaşıyor insan, bir de bu sosla denemeli, çok öpüyorum, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Nilufer, tesekkurler. Fikrimce oyle cok da herkesin guzel diyebilecegi, begenecegi bir tat degil. Ornegin ben sade sekliyle yiyemiyorum. Ama bu sosu kahvaltilarda ekmek uzerine surup yiyoruz arada bir. Faydalari dusunulurse, denemeli hatta arada bir yemelisin derim.

    Safrancigim, tesekkur ederim. Sosu dene arkadasim, sooyle kizarmis bir dilim ekmegin uzerine sur, afiyetle ye. Guacamole sosun orjinalini de yapabilirsin, internetten arastirip.

    Operim, sevgiyle...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Defne;
    Minik ekmeklere bayıldım,çok iştah açıcı görünüyorlar.Avakadoya gelince biz çok sık tüketiyoruz.Bende de bir kahvaltılık tarif var,yakında yayınlayacağım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ekmekleri yarin yapicam, misafirlerim var zira :), guacamole'u ise icindeki cilantro (kisnis bitkisinin sap ve yaprak kismi)denilen igrenc bitki yuzunden yemiyordum (bir de hikayesi vardir bunun hay allahim, USA'ya ilk geldigimde maydanoza benzedigi icin hic dikkat etmeden almis ve salataya katmistim, nefret ettik yani) ama simdi cilantrosuz sogansiz deneyecegim arkadasim, sevgiyle kucakliyorum!

    YanıtlaSil
  6. merhaba,
    blogunu arada sırada ziyeret ediyordum, son zamanlarad abone oldum.
    minik ekmeklere bayıldım. avokadoyu ise yıllar önce bir kez tadına bakmak için almıştım buruk bir tadı vardı. bu tarifle bir kez denemek isterim.
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. Beyhan, hosgeldin, tarifini merakla bekliyorum.

    Acalyacigim, yap tabii ekmeklerden, umarim misafirlerin de begenirler. O dedigin cilantro bitkisinden ben de bir kere alma gafletinde bulundum:))ayni deneyimi yasamisiz. Biraz sade bir sos benimki ama limon ve tuz bile lezzet katiyor.

    Hulya, tesekkur ederim, ben de senin blogunu keyifle takip ediyorum. Evet avokadonun buruk bir tadi var, oyle diger meyveker gibi tatli birsey degil. Saglik acisindan arada bir yemekte fayda var bence. Daha once dedigim gibi kizarmis ekmek uzerine iyi gider sabah kahvaltisinda.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Defne,
    Ellerine saglik, cok sirin ekmekcikler. Ben de burada basladim avakado yemeye, icine sarimsak koyuyorum degisik oluyor. Istersen sen de dene :) Kocaman optum.

    YanıtlaSil
  9. Pinarcigim, sarimsak ben de koyuyorum arada bir ama her seferinde olmuyor malum koku nedeniyle. Bak onu untmusum yazima ekleyeyim, hatirlattigin icin tesekkurler. Operim.

    YanıtlaSil
  10. defnecim, her iki tarifin de çok güzel görünüyor, eline sağlık !

    YanıtlaSil
  11. ben bugün hem kahvaltida hem de ögle salatamda yedim avokadoyu. pek severim pek! en son narenciye enstitüsüne gittigimde 2 kilo almistim. kilosu 3 lira da.. hala onlari tüketmekteyiz.
    tijen

    YanıtlaSil
  12. Huysuz ve Tatlicigim, cok tesekkur ederim.

    Tijen, ne iyi yapmissin, afiyet olsun arkadasim. Cok da sanslisin, taze taze, tam yerinden alip tuketiyorsun.

    YanıtlaSil
  13. Defnem,

    Aslinda Pazar gunu sabah icin mukemmel secim ama biz pek evde durmuyoruz ki. Ne yapmali dur bi spora gidip geleyim de aksam icin yapivereyim.

    Oyle kolay gozukuyorki, ben bile yaparim sipsak ha ne dersin.

    Operim
    Not: Hurriyet eklerini takip edelim bir sure ablaniz unlu olacak!!!

    YanıtlaSil
  14. Cigdemcigim, sabah icin , aksam icin ne zaman istersen yap arkadasim. Tabii ki yaparsin, yeter ki iste.

    Ben de sizin gibi atlayip trene gezmek istiyorum. Burada hava oyle sicak ki, dere tepe gezmeyi birak, arabaya gidene kadar sirilsiklam oluyorsun:(. Bakalim esim sinavlarini atlatsin da biz de gol kenarindaki aksamustu piknigimizi yapip, zip zip ziplayan baliklari seyredelim.

    Ben de operim:)

    YanıtlaSil
  15. Defne merhaba, ben de ziyaretine geldim ve ekmekleri birazdan yapacağım. Bu ülkeye geldikten sonra ekmek açgözlüsü oldum galiba. Her çeşit ekmeği yapasım geliyor:) Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Behiyecigim, hosgeldin. Oyle oluyor gercekten, biz de bu ulkeye geldikten sonra evde ekmek yapar olduk:) Arada bir cok da iyi oluyor, hem daha dogal daha katiksiz oluyor bizim yaptiklarimiz.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  17. müthiş ekmekler..ellerine sağlık...
    sevgiler...
    limonbahcesi

    YanıtlaSil
  18. Ipekcigim, tesekkur ederim, cok naziksin. Bir limon asigi olarak, blogunun adina bayildim:)

    YanıtlaSil
  19. Bu ekmekler ne kadar güzel görünüyor böyle!
    Harika! Canım istedi valla..
    Ellerine sağlık..
    evren

    YanıtlaSil
  20. Evrencigim sagol arkadasim, bir gun birlikte pisirip birlikte yiyebilmek dilegiyle.

    YanıtlaSil
  21. Bende Walmart dan avocado lari aldim fakat nasil yapacagim konusunda bi fikrim olmadigi icin arastirma icerisine girdim ve bu guzel sos ile karsilastim..Tesekkurler..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails