06 Nisan 2006

Ozlenen Peynirli Corekler



Kizartma bizim evde sevilir ama hic de oyle sikca yapilip yenilmez saglik acisindan. O nedenle, ayda yilda bir yaparim ben. Belki ondan daha da bir lezzetlenir yerken:) Cook uzun aradan sonra peynirli corekler kizarttim. Aslinda genelde yagsiz tavada, bazlama pisirir gibi yapmayi tercih ederim ama esim boyle daha cok seviyor. Ona da surpriz oldu uzun bir aradan sonra bu corekler. Biraz buyukce hazirladim, babaannem rahmetli boyle buyuk buyuk yapardi corekleri. O sacda hazirlardi, tadina doyum olmazdi. Nasil hazirladigima gelince, malzemeler asagida yazdiklarimdan ibaret.

*3 su bardağı un
*1 yumurta
*su
*tuz
*ic malzemesi: beyaz peynir, maydanoz (istenirse)

Un ve su miktarini hazirlamak istediginiz hamur miktarina gore ayarlayabilirsiniz. Yumusak ama elinize yapismayacak bir hamur yogurun (kulak memesi kivami bu muydu?:). Bezelere ayirin. Merdane yardimi ile cok kalin veya cok ince olmamak sartiyla yuvarlak sekilde acin. Yarisina ic malzemeden koyup, diger yarisini ustune kapatin. Kizgin ve bol yagda kizartin. Bir seferde, bol miktarda yag koyarsaniz tavaya ve yag yeterince kizgin olursa corekler de cok yag cekmezler. Tecrubeyle sabittir!!

9 yorum:

  1. ama ama ama bu babaanemin bana küçükken yaptığı katmer :)))

    ben hala ona gittiğimde yerim ama bir türlü tarif veremez göz kararı yaptığından, ben en çok kıymalı soğanlı iç seviyorum :)

    defne iyi ki yadın en kısa zamanda deneyeceğim, hiç kendim yapmamıştım:)

    YanıtlaSil
  2. bu aralar bir hamur isi duskunlugu baslamis hepimizde anlasilan:)

    bende dun aksam simit yaptim oyle pekmezli sulara daldirip daldirip, birazcik benzedi boyle yemelere doyamadim:)

    Bu tarifin her yorede baska adi var sanirim, eskisehir'de de cig borek olarak yerdik bunun kiymalisini:)ellerine saglikkk

    Guzel bir hafta sonuu dilerimm
    Banu

    YanıtlaSil
  3. Pirik, belki yorelere gore adi degisiyordur ama biz katmeri daha farkli biliyoruz, hamuru kat kat olur benim bildigim katmerin. Ama kiymali dedigine gore benim yaptigimdan bahsediyorsun, kirmizi etle aramiz iyi olmadigindan peynirli yaptim. Cok basit aslinda. Biliyor musun, ben de babaanaen gibiyim, goz karari yaparim cogu seyi, tarif vermek cok zor oluyor gercekten:))

    Hamurun malzemelerine bir kasik da kabartma tozu ekleyebilirsiniz.

    Banu, haklisin cogu yerde cig borek diye gecer.Simit miiii, hem de pekmezli falan yani su bizim Ankara'nin sokak simitlerinden mi yoksa? Cay ve beyaz peynirle ne guzel olur. Senin de hafta sonun guzel gecsin umarim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Isten geldim, hemen actim siteni, acim zaten ya, kizim sende bu marifet varken sirtin yere gelmez, ne diyeyim!
    Acalya

    YanıtlaSil
  5. Acalyacigim canim, hosgeldin!! Benim sirtim senin gibi arkadaslarim oldugu icin yere gelmez bir kere:)
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  6. Bizde de çiğ börek derler ..Bende öyle biliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Defnecim, biz buna çiğ börek deriz. Annem genelde kıymalı soğanlı içli yapar. Ben yapmıyorum, eşim maalesef ve ne iyi ki bu tür hamur kızartma türü şeyleri pek yemiyor. Ben de kendim yememek için yapmıyorum. Ama Türkiye'ye bir gideyim, hemen yaptıracağım anneme...
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Asortik Krep hosgeldin bloguma.Yazilarini zevkle okuyorum ben de:)

    Nilay, Turkiye'ye gidince neler neler hazirlarlar senin icin yeter ki iste.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails