05 Nisan 2006

Yaprak Sarmasi


Sevgili Banu yaprak sarmasi yaparken cektirdigi fotografini koymus ya bloguna, canim cekti gorunce. Tabi baskasi hazirlasa ben yesem daha makbule gecerdi ama oyle bir ihtimal olmayinca is basa dustu. Isten gelince, dolapta bekleyen yaprak kavanozunu aldim elime, ben ona baktim, o bana. Sonuc? Fotografta gordugunuz sarmalar cikti ortaya. Ben pirinc, sogan, domates, nane, dereotu, baharat karisimindan hazirlarim ic malzemeyi, annemden ogrendigim gibi, aksi halde cok yavan gelir. Pek bir begendik bu sefer yaptigim sarmalari. Bir seyi yapmayi gonulden istersem daha lezzetli oluyorlar, esim de bilir ve hemen anlar. Evet yorgunluktan dolayi bir gel-git yasadim ama canim istemisti bir kere...

13 yorum:

  1. ne guzel kalem gibi, hokka gibi sarmissin masallah sana :) bende tekrar sarma olayina girmeliyim, esimi biraksak sabah kahvaltisinda bile sarma yer, o derece seviyor :)

    YanıtlaSil
  2. Himmm canim cekti, bir de bilsem yapmasini!!!! Zor cok zor!!!

    YanıtlaSil
  3. Banu, benim senin fotograftan canum cekti, bak Ceylo'nun da benim fotograftan. Bir zincir olusturduk:) Yaprak sarmasini sevmeyen bir es var mi acaba? Bir kere de kendileri sarsa oyle her ogun olsa da yesek derler miydi yine sence?:)

    Ceylo, sen de yaparsin, hic zor degil. Sadece sararken biraz sirtin agriyabiliyor ama deger bence.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Defne,
    Banu bizi yoldan cikariyor, ben de helva yapmistim yorumunu okuyup, gecenin bir vakti. Dolmalarin ne kadar duzgun ve guzel olmus. Ben sarinca sikinti basiyor, tombik, yamuk demeden sarip sarmaliyorum. Ben de annemden aliskanlik baharatli falan severim. Afiyet olsun, ellerine saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. bir de kuş üzümü olursa uff...benim eşim hiç istemez ama benim kendi canım ister...yapsam mı bu aralar üşenmeyip :)

    YanıtlaSil
  6. Pinarcigim, varsin sekli bozuk olsun, lezzeti yerinde olduktan sonra her sekilde afiyetle yeniyor.

    Pirik, seni usengec seni:), kendine gore yaparsin, fazla yormaz seni.

    YanıtlaSil
  7. Sarmayi sevmeyen var midir acaba? Gecen ayki Saray Mutfagi etkinligi icin arastirma yaparken visneli zeytinyagli yaprak sarmasi tarifi bulmustum. Sarmanin ici bildigimiz gibi ama icine kucuk parcalara bolunen visneler katiliyor sadece. Simdi birden aklima geldi de, paylasayim dedim :)) Ben henuz deneme firsati bulamasamda eksi eksi hos olur diye dusundum. Eline saglik hamarat arkadasimin, cok opuyorum...

    YanıtlaSil
  8. Nezaketcigim, visneli zeytinyagli yaprak sarmasi?..Ilginc gercekten. Denersen izlenimlerini yazarsin, merak ettim ben de.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  9. ne güzel olmuş bu sarmalar defnecim, bravo sana!

    YanıtlaSil
  10. Huysuz ve Tatlicigim, cok tesekkur ederim. Dev gibi yapraklari bu hale getirdim ya gercekten bravo bana:))))

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. ya benimkiler niye ayak basparmagim kalinliginda ve kisaliginda kut kut oluyo? uhuuu!!! :( hehe ama dadindan da yenmiyo valla dogruya dogru...

    YanıtlaSil
  13. Acalyacigim herkesin bir tarzi var, o acidan dusun kafana takma sen:) Lezzetine diyecek yoktur tabii, ne marifetlisindir seeen!!

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails