06 Mayıs 2006

Guzel bir gunun sonunda...


Dun yakindaki alisveris merkezine gittim, bircok magaza var ama benim en cok icinde olmaktan hoslandigim, gezerken buyuk keyif aldigim "Williams-Sonoma"dir. Nasil da guzel kompozisyonlarla dekore ederler magazanin icini. Dis dizaynindan tutun da kullanisliligina, renklerine kadar ne guzel mutfak esyalari vardir magazada. Magazayi dolasip cikarken sepetteki dergilerden birini aldim her yeni dergi ciktiginda yaptigim gibi ve derginin sayfalarindan fotograflar cektim, sizlerle paylasmak istedim birkac detayi. .

Her gidisimde elime alip ama ozellikle belirtiyorum "dokunarak" inceledigim bir urun var ki o da mutfak tekstili bolumundeki peceteler ve mutfak bezleri, havlularidir. Oldukca kalitesi yuksek, renkleri hos olan bu pecete ve mutfak bezlerinin etiketinde "Made in Turkey" yazar ve ben bundan mutluluk duyarim. Keyif aldigim bir diger kose ise, yemek kitaplarinin oldugu kose. Oyle cazip ki hepsi, zorlaniyorum karar vermekte ve elim bos cikiyorum her seferinde. Boyle olmayacak, bir dahaki gidisimde alacagim birkac tane:) Kitap yok ortalikta ama kitabi yerlestirip, sayfalarini kirletmeden tarifi uygulayabilecegim bir kitap altligi(book holder- tam Turkce karsiligini bilmiyorum acikcasi-belki kitap tasiyicisi olabilir) aldim. Cok kullanisli bir sey. Kendi tarif defterim icin de gerekliydi boyle birsey, pasta, yemek yaparken daha derli toplu bir kosede tutabilirim defterimi. Eh artik bir yemek kitabi almak da sart oldu degil mi?:)




Bahce masasina hazirlanmis bir sofradan goruntu. Rengarenk, tam bir yaz sofrasi. Bahce olmasa bile belki balkonda belki de evin salonunda aile uyeleriyle yenilen, sohbetin kahkahalara karistigi o aksam yemekleri geliverdi aklima. Blog arkadaslarimin paylastigi birbirinden guzel ve lezzetli tariflerden derlenmis yiyeceklerle donanmis, esimin ve benim ailelerimiz veya arkadaslarimizin davetli oldugu muhtesem bir sofra dusundum bir de...








Dergide bu sebze, ekmek, vs dolu sepeti gorunce, Turkiye'deyken soguk kis gunleri haric keyifle gittigim semt pazarini hatirladim. Ozledim hem de cok ozledim pazara gidip, taze sebze meyve almayi, eve gelip dolaba yerlestirmeyi. Aldigim taze naneleri, salatalara, makarnalara, sotelere katmayi, rokalari cipuralarla birlikte mideye indirmeyi:), tereleri yikayip tabaga bolca doldurup sofraya koymayi, daha bitmedi, semizotlarindan salata, cacik yapmayi.... Birisi beni durdursun, yoksa sonu gelmeyecek!:)) Ha bir de utangac gozlerle, sirtina astigi kufesiyle yanima yaklasip- ama istisnasiz her pazara gidisimde- tasiyayim mi diye soran yasli, cakir gozlu amcayi hatirladim, tuhaf hissettim. Uc kurus kazanmak icin sirtinda tasidigi onca yuke ragmen sesini cikarmayan, belki de o tasidigi sebze ve meyvelerin bazilarinin tadini bile bilmeyen o amca ne yapiyordur acaba simdi?

11 yorum:

  1. Defnecim, yazını keyifle ve gülümseyerek okudum. Birincisi, aynı mağazaya gitmemiz, çok hoş bir yer gerçekten. Zaten mutfakla ilgili her mağaza ilgi alanıma giriyor. İkincisi her zaman Türk yapımı birşey görünce çocuk gibi seviniyorum. En son Old Time Pottery'de benim de çok sevdiğim bakır kap kacakları görünce mutlu oldum. Ve hemen yanında duran Çin malı ile karşılaştırınca ne kadar kaliteli olduğunu düşündüm bizimkilerin.Üçüncüsü daha geçen gün Tijen ablaya yazmıştım pazarda dolaşmayı,sebzeleri,pazarcıları ne kadar özlediğimi. Buralarda özlemlerimiz ne kadar benzer oluyor di mi:)

    YanıtlaSil
  2. Behiyecigim,
    nasil da ayni duygular, ozlemler icindeymisiz. Burada kurulan farm marketler bizim pazarlarimizin yanindan bile gecemez. Artik do nunce acisini cikartacagim.

    YanıtlaSil
  3. Evet ben de o magazayi cok seviyorum ancak sadece windowshopping yapip, gereksiz ve abartili bir sekilde pahali oldugu icin elestirip elestirip desarj olup cikiyorum...simdiye kadar bir iki kucuk sey alip sonradan ne kadar kaziklandigimi gorunce artik nefsimi koreltmek icin (ama yine elstirmekten geri kalmadan) gidiyorum, Allah William-Sonoma'nin mustahakini versin emi! hahaha...Defnecim ortancalarimi gordun mu canim?

    YanıtlaSil
  4. Ha bir de Divan marka Turk lokumu buldum ben orda, Haci Bekir'in yanindan gecemez gerci ama ne yapayim fena halde memleket ozlemi cektigim bir sirada zayif tarafimdan vurdu beni William-Sonoma!!!grrrrr...

    YanıtlaSil
  5. Defnecigim, bende isterdim valla o magazada dolasmayi seninle birlikte. Derginin resimlerini koyman da guzel olmus. Gorusmek uzere, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Acalyacigim,
    haklisin oldukca pahali bir magaza. Benim de pek alisveris yaptigim soylenemez oradan ama bazi yemek kitaplarinda da gozum var hani. Magazayi dolasmayi seviyorum. Elestirilerine ben de buradan destek veriyorum canim:)

    Nezaketcigim,
    donunce belki de Turkiye'de dolasiriz biryerleri. Operim.

    YanıtlaSil
  7. süper görünüyor fotoğraflar:)

    YanıtlaSil
  8. Defnecim iyi ki koymuşsun şu dergideki fotoğrafları gözümüz gönlümüz açıldı gerçekten arkadaşım, sağolasın, sevgiler...:)

    YanıtlaSil
  9. Vintage biscuit, tesekkurler:)

    Safrancigim,sagol,
    vallahi kim kimin gozunu gonlunu acti tartisilir:) Oglunun dogumgunu sofrasina bayildim!

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. En sevdiğim mutfak önlüklerim, kurulana bezlerim ve havluların oradan işteee. Her gittiğinde benim için de dolaş.

    YanıtlaSil
  11. Oyacigim, hepsini keyifle kullan, bir dahaki gidisimde kulaklarin cinlayacak:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails