09 Mayıs 2006

Imece Usulu Kiymali Pide

Cumartesi aksamuzeri eve donerken arabada esime, aksam yemeginde ne yemek istedigini sordum. O da, degisiklik olsun, kiymali pide yapalim birlikte dedi. Kacirir miyim boyle bir teklifi, hemen kabul ettim. Yolda, markete ugrayip kiyma ve maydonoz aldik. Eve geldigimizde benim gorevim pide hamurunu, onunki de pidenin icini hazirlamak oldu. Ben hemen hamuru hazirlamaya koyuldum, mayali bir hamur olacagi icin kabarmasini beklemeliydik.



Hamur icin,
1 paket kuru maya
1 su bardagi ilik su
1 tatli kasigi toz seker
1 tatli kasigi tuz
1/2 cay bardagi zeytinyagi
aldigi kadar un

Maya, seker ve ilik suyu 10 dakika kadar mayalanmaya biraktim. Daha sonra un, tuz ve zeytinyagini ekleyip, yumusak bir hamur yogurdum, oyle ki elime yapisiyordu hala. Hamurun bulundugu kabin uzerini kapatip, dusuk derecede isitmis oldugum firinda hamur iyice kabarana kadar yani 30-35 dakika beklettim.

Bu arada esim de pidenin kiymali icini hazirlamaya basladi, ben de ona yardim ettim, daha dogrusu izledim;). Ic malzemelerini dilediginiz miktarda hazirlayabilirsiniz. Ben artan ici buzluga kaldirdim, ilerideki gunlerde bir sekilde degerlendirmek uzere.



kiyma
zeytinyagi
domates salcasi
sogan
sarimsak
yesil(taze) biber
domates
maydonoz
pul biber
karabiber
kimyon
tuz


Tavaya bir miktar zeytinyagi koyup isittik. Cok kucuk kupler halinde dogradigimiz soganlari, sarimsaklari az miktarda salca ve pul biber ekleyerek biraz kavurduktan sonra kiymayi ekledik. Kiymayi cok kavurup, sertlestirmemek gerek, firinda da pisecek zaten. (Biz, evde pide vs. yaparken kiymayi firina cigden koymuyoruz, mutlaka kavuruyoruz birazcik.) Kiymayi da bir miktar cevirdikten sonra kup kup dogradigimiz domatesleri, yesil biberleri, kalan baharatlari ve kiyilmis maydonozu kattik. Suyunu tam olarak cekmeden atesi kapattik.

Pide hamuru iyice kabardiktan sonra, hamurdan buyuk parcalar alip, once elimle sonra merdane ile devam edip uzun oval parcalar actim. Pek oyle muntazam olmadilar ama fotografta gordugunuz gibi idare eder sekildeydiler. Actigim pide hamurunu tepsiye yerlestirdim. Bizim tepsimize iki tane sigdi cunku ben pideleri buyuk buyuk hazirladim. Bir tanesi bir kisiyi doyurup, catlatmaya yeterli. Deneyimle sabittir:))

Neyse tarife doneyim; tepsi uzerine koydugum pide zemini hamurlarin ustune hazirladigimiz icten bol bol yaydim ve en son hamurun kenarlarini uste dogru kivirip, uc kisimlarini birlestirdim. Pideler firinda piserken ayran hazirladim. Kalan hamuru da ertesi gun icin ekmek yaptim. Aslinda hamuru cok daha ince yuvarlaklar halinde acip, lahmacun da yapabilirsiniz bu tarifle. Eh biz kirmizi etle cok da barisik olmadigimizdan, boyle ayda yilda bir yiyoruz ve lahmacun macerasini da kimbiliir ne zamana erteliyoruz.

NOT: Fotograf cekimi, pideyi biran once midesine gondermek istegiyle sabir gosteremeyen bir koca tarafindan sabote edildiginden istenilen sonuca ulasamamistir:))

20 yorum:

  1. Defne,

    Off ya, ne lezizi gozukuyorlar.
    Ellerinize saglik.
    Bizde birlikte boyle birsey yapabiliriz. Cem bir iyilessinde ona teklif edeyim, resimleride gosteryim herhalde baliklama atlar.

    operim
    selamlar
    Pirtik

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Defne, bizim de var kıymalı pide deneyimimiz ama bizde roller tem tersiydi ben içi hazırladım eşime de hamuru yoğurttum :)

    YanıtlaSil
  3. Defnecim tamam yapım aşamasında imeceye katılamamış olabilirm ama yeme kısmında her an size katılabilirim bir dahaki yapışınızda :)) Müthiş canım da istedi gerçekten ellerine sağlık arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  4. Cigdem,
    yapin vallahi cok lezzetli oluyor. Bayildim balkonundaki ciceklerine.

    Yesim,
    tesekkur ederim. Birlikte hazirlamak hem zevkli hem daha az yorucu. Paylasmak ne guzel degil mi?:)

    Safrancigim,
    gelince sizin icin de yapariz, lafi mi olur:)

    YanıtlaSil
  5. Dunden kalan mercimek yemegi ve yine dunden kalan mor lahana salatasina talim edecegimiz bir aksam nasil yaparsin bana bunuuuuuu?!!!!

    YanıtlaSil
  6. Acalyacigim,
    canim beniiim, bilemedim yoksa yapar miydim sana bunuuu!:)Ben de mor lahna salatasina bayilirim. Vaktiniz olura hafta sonu yapin derim, cok guzel oluyor. Nasil bahcede keyif caylari icilebiliyor mu artik?
    Operim.

    YanıtlaSil
  7. Defnecim merhaba,
    Öyle iştah açıcı görünüyor ki gel de yeme bakalım..Ellerinize sağlık çok da severim..üstelik yardıma hazır bir koca da süper valla..:)Allahtan benimkisi de öyle.. Kıymetini bilmek lazım öyle değil mi?
    Sevgiler..
    Evren

    YanıtlaSil
  8. COk severim bende pideyi. Ellerine saglik, valla olsa yaninda buz gibi ayranla ne guzel yerdik. Cok operim.

    YanıtlaSil
  9. Evrencigim,
    tesekkur ederim. Eslerin birbirine yardimci olmasi gercekten cok guzel,cok haklisin.

    Nezaketcigim, donunce yapar birlikte yeriz.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Tarifi görür görmez not almıştım hemen yapmak için ama sonra başka şeyler karıştı araya ve bir türlü deneyemedim.bu hafta sonu yapılacaklar listesine alıyorum tarifi. çok leziz görünüyor. eline sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Burcu,
    tesekkur ederim. Pisman olmayacaksin, gercekten cok lezzetli oluyor pideler. Hafta sonu icin iyi bir secim olur. Yapip yedikten sonraki fikrini de yaz lutfen.
    Operim.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Defne,ellerine saglik cok guzel olmus.ben de pide yapiyordum ama bundan sonra seninkilerden deniycem,bunlar daha guzel gozukuyorlar...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. biri çayı demlesinnnnnnnnnnnnnnnnnn:)))ama dur rejimdeydim dimi bennnnn:)

    YanıtlaSil
  14. Esracigim,
    tesekkur ederim. Dene bence de, sevecegine eminim.

    Vintage biscuit,
    rejim yaparken arada bir odullendirmelisin kendini ki motivasyonunu kaybetmeyesin:) Eh bir parca pideden de birseycik olmaz, ne dersin?:)

    YanıtlaSil
  15. Cok güzel görünüyor kiymali pideler. Cok sevdigim bir hamurisi.
    Evde malzeme olmadigina göre haftaya bahcede mutlaka yapicam. Hemen tarifini aliyorum.
    Anneler gününü kutluyorum. Sevgiler Sonia...

    YanıtlaSil
  16. Cok güzel görünüyor kiymali pideler. Cok sevdigim bir hamurisi.
    Evde malzeme olmadigina göre haftaya bahcede mutlaka yapicam. Hemen tarifini aliyorum.
    Anneler gününü kutluyorum. Sevgiler Sonia...

    YanıtlaSil
  17. Cok güzel görünüyor kiymali pideler. Cok sevdigim bir hamurisi.
    Evde malzeme olmadigina göre haftaya bahcede mutlaka yapicam. Hemen tarifini aliyorum.
    Anneler gününü kutluyorum. Sevgiler Sonia...

    YanıtlaSil
  18. Wildrosen, tesekkuredrim ama henuz anne degilim ben. Pide icin simdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  19. ne güzel olmuş... rastgele denk geldim sitenize ve çok beğendim. kız arkadaşımla böyle bir şey yapacağım en kısa süre içerisinde.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails