14 Mayıs 2006

Kuskonmaz ve Domates Soslu Penne


Alisveris yaparken sepete attigimiz organik Penne makarnalarimizi pisirdim. Makarnalari pisirme asamasi hepimizin bildigi gibi. Makarnalar bir tarafta pisedursun, bir yandan da iki ayri tavada iki ayri sos hazirlamaya koyuldum.

Dolapta konserve kuskonmazlarim vardi, sos yapmak icin hazir durumdaydilar. Tavaya kucuk bir miktar (herkes kendi zevkine gore miktarini ayarlayabilir) zeytinyagi koydum, ezmis oldugum kuskonmazlari tavaya bosalttim, karabiber, cok az tuz ekledim. Biraz cevirdikten sonra, suyunu cekince sosumuz hazir.



Diger tavada yine kucuk bir miktar zeytinyaginda, bir tatli kasigi salca ile sarimsaklari ve annemin bizim icin kurutmus oldugu mis gibi kuru naneyi kavurdum. Kup kup dogramis oldugum domatesleri ekledim, birkac dakika pisirdim. Kekik, kimyon, cok az tuz, karabiber ve pul biber katip atesten aldim. Domates sosumuz da boylece hazirlanmis oldu.

Servis tabagina aldigim makarnalarin uzerine, once kuskonmazli sostan sonra domatesli sostan koyarak servis yaptim. Yaninda bol yesillikli bir salata ve elma suyuyla iyi bir takim oldular bence.

5 yorum:

  1. Defnecim çok güzel olmuş bu renk ve tat cümbüşü, tabak çok süslü duruyor, domatesli sosu ben de bu şekilde hazırlarım ve makarnayla beraber lezzetine bayılırım ama kuşkonmazlı hiç denememiştim, sen tavsiye ettiğine göre kesin çok lezzetlidir, ellerine sağlık canım, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Renkler cok istah acici, organik makarna denemedim hic tadinda farklilk var mi Defnecim? varsa fark, aliciiim...

    YanıtlaSil
  3. Safrancigim,
    sarimsakli kekikli domates sosu gercektn cok lezzetli oluyor. Kuskonmaza gelince ben sevdim makarna ile , domatesli sosla da birlesince cok hos oldu. Dun kitapcida dolasirken esimle, yemek kitaplari bolumunde sirf tavuklu tarifler iceren kitabi gorunce kulaklarini cinlattim:)) Ben de opuyorum.

    Acalyacigim, canim, genel olarak burada alip denedigim makarnalar icinde tadi iyiydi diyebilirim. Bir dene istersen, Wal-mart'dan aldim. Makarnalarin bulundugu rafin en ustunde, "Heartland" marka.

    YanıtlaSil
  4. Defne cim,

    Kuskonmaz i ben komiktir Ingiltere de asparagas olarak ogrendim ve cok tukettim. Ne guzeldir. Ama Turkiye de aldigim konserveler bir turlu o tadi vermedi ve tazesinede Pazarlarda hic rastlamadim.

    Umarim sizin guzel gorunuslu bu makarnalariniz sizi doyurmus ve keyf vermistir.

    Tijen arada bahsetti Kuskonmaz dan ama ona da sormayi unuttum.

    Bu isin pesine dusmek lazim degil mi.

    Operim kocaman.
    Selamlar
    Pirtik

    YanıtlaSil
  5. Cigdemcigim, evet kuskonmazin buralardaki adi "asparagus". Konserveler hicbir yerde tazesinin tadini vermez ki orada versin:) Ankara'da bazi marketlerde gordum gibi hatirliyorum sanki ama emin de degilim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails