26 Haziran 2006

Acma ve Pogaca Kardesler :))


Acmanin mayali pogacadan belirgin farki, bezelerin arasina tereyagi konmasi olabilir mi? Onun disinda malzeme miktarlariyla kendinizce oynayarak mayali bir hamur yapiyorsunuz. Bir diger sey de; mayali pogacalara konandan daha fazla toz seker konuluyor galiba. Bircok blogger arkadasim acma tarifi verdi bloglarinda, hepsi de birbirinden nefis gorunen. Birkacini inceledim, derleme bir tarif cikararak denedim.

1 su br. ilik sut
1 su br. ilik su
1 paket kuru maya(bulundugum yerde yas maya yok)
1 su br.'ndan az zeytinyagi
1/2 su br. toz seker
2 yumurta(sarilari uzerine surulecek)
2 tatli kasigi tuz
aldigi kadar un
bir miktar tereyagi
susam veya corekotu

Bir kapta, mayayi, ilik su ve toz sekerle mayalanmaya birakin. 5-6 dakika sonra sutu, unu, zeytinyagini, yumurta aklarini ve tuzu ilave edin. Yumusak bir hamur yogurun ve hamuru uzerini orterek, ilik bir ortamda, 45 dakika kadar dinlenmeye birakin ki kabarsin. Dinlenen hamurdan parcalar alip pogaca acar gibi acin ve icine kucuk bir miktar tereyagi koyup yuvarlayin. Yuvarlanan bu bezeleri kivirarak uzatin ve uclarini birlestireek halkalar yapip tepsiye dizin. 15 dakika da bu sekilde kabarmasini bekledikten sonra, uzerine yumurta sarilarini surup, susam serpin ve onceden isitilmis firinda pisirin.


Ben tereyagini bir cay kasigindan cook daha az koydum bezelerin arasina, tam da bildigimiz yagli acma lezzetinde olamadilar bu yuzden ama esim, yerken pek memnundu halinden. Bir kismini acma seklinde diger kismini da yuvarlak pogaca seklinde yaptim. Tabii ki yuvarlak pogacalarin icine tereyagi degil, birkacina peynir, bikacina da zeytin koydum. Dedem, zeytinli pogacalari cok severdi ve ara ara annemden yapmasini isterdi. Esim de annemin zeytinli pogacalarini yedikten sonra hep zeytinli ister oldu pogacalari, mayalisi veya mayali olmayani, hic farketmez, zeytinli olsun da! :)

22 yorum:

  1. Ellerine sağlık Defneciğim, ben de açmalarımın yarısını sade, yarısını zeytin ezmeli yapıyorum bazen. Maşallah sen giderayak güzel güzel mamalar yapıyorsun:) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Offf Defnecim ellerine sağlık. Bugün ne hikmetse kime uğradıysam börek poğça çörek yani ben sabah börek kahvaltılarını bırakmışken yapılırmı bu banaaaaaaa :( :) Ellerine sağlık enfes görünüyor. Açma ve poğçanın ucundan birazcık alsam nolurki sanki değilmi :) :) Sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Defne ellerine sağlık.Aynı hamurla iki çeşit yapmışsın.Pek güzel görünüyor.
    Ben de beklerim.Hoşça kal.....

    nanevelimon.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Defne, Valla tebrik ederim seni. Hem diyorsun komple TR.ye dönüş var hem de böylesi mayalı çörekler yapıyorsun..Ben şunun şurası Çeşme'ye geldim, blogumla ilgilenecek vakit bulamıyorum :(((
    Beceriksizlik ben de sanırım :))

    YanıtlaSil
  5. Defnecigim, ellerine saglik cok guzel gorunyorlar. Bende hafta sonu Saziye'nin katmer poacasindan yaptim hemen bitiverdi. Yapilacaklar sirasina senin acmalari koyuyorum. Hazir firin kullanmaya baslamisken yapayaim. Sevgiler opuyorum...

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Munevver, tesekkurler. Ben zaten arada sana ugruyorum. Puf boregi ve levrek tariflerin nefiss! Sadece bu siralar pek fazla yorum birakamiyorum, malum hem asiri sicaklardan her an bir halsizlik durumu hem de hazirliklar. Takipteyim ama:)

    Mutfak Robotum, eh ne yaparsin kocam yemek ister. Bana kalsa ben salata, sut, yogurt gecistirecegim(fazlaliklarimi da atmis olurum boylece) ama esler boyle kandirilamiyor malesef:), hem bu arada malzemeleri de eritmis oluyorum. Hic beceriksizlik olur mu?! Yarin insallah bizim de cocugumuz oldugunda, senin kadar olabilirsem daha ne isterim arkadasim:) Operim.

    YanıtlaSil
  8. Nezaketcigim, eminim senin elinden ayri bir guzel olacaktir acmalar. Aslinda ben de ne zamandir, Saziye'nin katmer pogacalarini denemek istiyorum ama bakalim ne zaman.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  9. Behiyecigim, tesekkur ederim. Su siralar son hazirliklari yapiyoruz. Artik ise de gitmedigim icin vaktim oluyor. Operim.

    Bahar, kahvaltida borek miiii? Ne guzel olur degil mi? Biz burada soyle has bir borek yemeyeli iki yil oldu. Keske mumkun olsaydi ama; fiziki imkansizlik var:P, pogacadan sunamiyorum sana malesef:)) Gordum senin lahmacun boreklerini, cok guzeller.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. O zeytinli pogacalar tipki pastanedeki zeytinli pogacalar gibi olmus yahu! Ne hamaratsin sen! Benim adam da agzina bi zeytin koysa neler kacirdiginin farkina varacak!!!

    YanıtlaSil
  11. Defnecim, yine harikalar yaratmissin. Masallah ;)

    Sevgiler!!!

    YanıtlaSil
  12. defneciğim açmaslar çok enfes görünüyor ellerine sağlık. Benim de favorim zeytinli olanlar.Ellerine sağlık :) sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Acalyacigim, Tammo'ya Turk zeytini tattiriyorsun degil mi? Buradakiler tatsiz tuzsuz yahu:)) Aslinda benim de cok aram yok zeytinle, bir bakmissin seve seve yiyorum, bir bakmissin gunlerce kahvaltida dahil, hic yememisim ve de ozlememisim tadini. Ama pogacalari da guzel oluyor gercekten. Operim.

    YanıtlaSil
  14. Arifecigim, cok tesekkur ederim.

    Sefikacigim, tesekkurler. Begenmene sevindim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Defnecim, bizim burdaki marketlerde Italyan ve Yunan zeytinlerini bulmak cok kolay (acik zeytin barlari var bazi marketlerde) ustelik bizimkiler gibi zeytin havuzlarinda pasli pulluk demirleriyle, ayakkabi boyalariyla karartilmamis oluyorlar ;) guneste kurutulmus nefis Italyan zeytinleri ve halis muhlis Kalamata zeytinleri buluyorum, bizimkilerden cok daha lezzetli ve saglikli, onlari bile yemiyor yahu...

    YanıtlaSil
  16. Acalyacigim, bahsettigin zeytinlerden burada da var. Aldigimiz, yedigimiz de cok oldu. Ama zaten cok fazla tuketmiyoruz, bari yemisken Turk zeytini yiyelim diyoruz, epey bir zamandir. Kapali paketlerde aliyoruz biz. Herkesin kesinlikle agzina koymadigi bir yiyecek vardir, demek ki Tammo da zeytini secmis:)

    YanıtlaSil
  17. Ben de azicik kasiyim rejim yapiyim diyordum ama bu harika acmalari gorunce hamur isini ne kadar ozledigimi hatirladim. Simdi haftasonunu bekleyip denemem lazim. Ellerine saglik. Kocaman optum!

    YanıtlaSil
  18. Hello,
    Is it possible to get some of these recipies in English. My wife would enjoy
    Thanks
    C.O. Williams
    www.thewanderingwilliams.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. Hello,
    I was hoping that you may be able to post in english some of the recipies. My wife would enjoy.
    thanks
    C.O. Williams

    YanıtlaSil
  20. the wandering williams,

    If you tell me which recipies you like most, I can write them in English and leave as a comment on your blog.
    Thanks.

    Defne

    YanıtlaSil
  21. Pinarcigim, olcuyu azaltip yap istersen. Daha az pogaca cikar, sen bir tane yersin, gerisini esin yavas yavas tuketir. Belki arkadaslariniz da ortak olur:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Bunlar çok güzel gözüküyor...Sade ama iştah kabartan...Blogunuzu incelerken çok acıktım:=)...Ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails