16 Haziran 2006

Ekmekli ama ekmeksiz gunler!


Silikon kaliplardan devam. Ekmek denemek istedigimi soylemistim gecen yazimda, denedim de. Kaliba biraz fazla hamur koymusum. Silikon kalibin esnekliginden de faydalanip yanlara dogru kabardi bizimki:). Gerci guzel pisti, kaliptan yana hic sorun yok ama yana dogru genisleyen kocaman bir ekmegimiz oldu. Yanlarinin catlamasi da ya bundan ya da hamuru yogururken hakkini verememisim. Ama tadi-tuzu, herseyi iyiydi.

Ekmegimiz yulafli. Tarifi klasik;

1 su br. ilik su
1/2 su br. ilik sut
1 paket kuru maya
2 tatli kasigi toz seker
1 tatli kasigi tuz
1/4 su br. zeytinyagi
1/2 su br. yulaf ezmesi
aldigi kadar un

(Un miktari konusunda hep afalliyorum cunku her seferinde olcmeyi unutup, goz karari koyuyorum.)

Mayayi, toz sekerle birlikte, ilik su ve sut karisiminda bekletin. 5 dakika kabarsin. Unu hamuru yoguracaginiz kaba alin, ortasina bu mayali karisimi, zeytinyagini, tuzu ve yulaf ezmesini katin. Yumusak bir hamur yogurun. Uzerini nemli bir bez ile ortup, oda sicakliginda iyice kabarana kadar bekletin. 30 dakika yeterli olabilir. Cunku hamuru pisireceginiz kaba koyduktan sonra da bekletiyorsunuz bir sure. Kabartma islemi bittikten sonra firina verin.



Biz bu ekmegi, sabahlari dilimleyip, firinda kizartarak yedik. Isin asli, esim yedi cunku ben ekmekle bir sure kusmeye karar verdim, uygulamaya da koydum. Bir haftadir kustum, bakmiyorum ondan tarafa. Bazen pek bir sevimli bakiyor bana ama aldanmiyorum:P

11 yorum:

  1. :) ekmekle küsmek bazen çok işe yarıyor... Ben 8 kilo verdim... Şimdi tekrar küsmeyi düşünüyorum kalan 3 kiloyu da vermek için ;)
    Gerçi bu kadar güzel görünümlü ekmekle küsmek de kolay olmasa gerek...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ekmege küsün ama sadece aksamlari yemekle birlikte yerken küsün. Sabah kahvaltilarinda veya mideniz hafifce zil calmaya basladiginda uzerine tereyagi surup hem ekmegi hem de damaginizi mutlu edin...elbette asiriya kacmadan ve whole wheat ve katkisiz, dogal, hatta ev yapimi ekmekleri tercih ederek...Ben de yemeklerde ekmek yemeyi keseli yaklasik 5 yil oluyor ve kilom son derece dengede. Ancaaaak yaptigim guzelim saglikli ekmekleri tereyagi, peynir, zeytin, domates ve cay ile mideye indirmekten de hic geri kalmam, kilo da almam. Defnecim, bence ekmek gayet guzel gorunuyor, "gel ustume tereyagi sur ikimiz de mutlu olalim!" der gibi...afiyet olsun canim.

    YanıtlaSil
  3. :) bende silikon kaplarımı aldığımdan bu yana herşeyi onla yapmak istiyorum, ama ne kadar sağlıklıdır acaba hep aklımda.

    YanıtlaSil
  4. Defne, ekmek yapmayi bende cok seviyorum. Kizim artik disaridan aldigimiz ekmekleri begenmez oldu. Senin de eline saglik, insan deneye yapa en guzel formulu buluyor ekmek icin. Sevgilerimle, opuyorum seni

    YanıtlaSil
  5. Nilufercigim, gercekten ise yariyor. Ne guzel sen atmissin fazla kilolarini, sira bende:)Sevgiler.

    Acalyacigim, itiraf ediyorum, senin kadar iradeli degilim ekmek konusunda. Onerdigin gibi yapmaya calistim bir sure ama ekmek uzerine tereyagi surup yemesem daha iyi olur zira kardesim evlenecek yakinda. Daha sonra, sabahlari arada bir tereyagi keyfi yaparim:)Operim.

    YanıtlaSil
  6. Kuzine, ben de daha onceki bir yorumumda yazdigim gibi, hicbir zaman denildigi kadar guvenilir mi emin olamayacagim. Ama aldim yine de, herseyi onlarla pisirmeyi dusunmuyorum. Gercekten de guzel pisiriyorlar ama...

    Nezaketcigim, tatli kizinin da hosuna gitti tabii, evdeki katkisiz, dogal ekmegin lezzeti. Senin yaptigin ekmek de ekmektir hani, marifetli arkadasim benim. Yenmez mi, bir daha bir daha istenmez mi...
    Ben de seni opuyorum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Canim, nedir bu dugunlerden cektigimiz?! Bir iki gece icin aylar oncesinden cenderelere gireriz vs. :) Ama sonrasi guzel oluyo; bir sureligine hedef yok, irade de neymis? peh! gelsin tereyagi gelsin guzelim ekmeeeeek!
    Sevgiyle kucakladim...

    YanıtlaSil
  8. Defneciğim, inan ekmeğin kokusu şimdi buraya kadar geldi.. Fırından yeni çıkmış haline mis gibi tereyağı sürüp üzerine biraz tuz serptin mi üffff değime lezzetine..
    Eline sağlık canım..
    evren

    YanıtlaSil
  9. Evrencigim, tesekkur ederim, umarim canin fazla cekmemistir:( Orada olsaydim da sana hemen bir dilim tereyagli ve de tuzlu!! hazirlasaydim canim arkadasim. Operim.

    YanıtlaSil
  10. VAlla ben ekmeğe küsersem sayfam kapanır :(
    küsemiyorum şu nimete. Onun yerine akşamları iştahsızmışım gibi ypıyorum :)
    Bu arada bu ekmekler de hiç küsülecekmiş gibi durmuyor :)

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Binnur, cok tesekkur ederim. Sen ustasin bu konuda ben henuz cirak. Haklisin, nimete kusulmez, bundan sonra ben de istahsizmisim gibi yapayim:) Senin sayfani acip da yaptigin harika ekmekleri gorunce cok mutlu oluyorum, nasil bir istahsizsam artik, sen dusun:)
    Yorumunla guzellik kattin, sagol. Sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails