07 Haziran 2006

Geziden Notlar-1


Gecen hafta donduk tatilimizden ve o gun bugundur, valizleri acma toparlama, dinlenme, ufak tefek donus hazirliklari ve bir de blogumda ufak bir sorun yasayinca geciktim yazmakta. Bugun problem de cozulunce, miskinlige bir son verip, artik yazmaya baslayayim dedim. Gezimize New York'tan basladik. New York'a gittigimiz gun zaten aksam saatlerinde orada oldugumuzdan, uyuduk ve dinlendik. Ertesi gun once Times Square'e gittik, soyle bir turladik. Daha onceki postumda da bahsettigim gibi; bir Broadway Show gormeyi cok istedigimizden, tiyatrolari bir goz attik, bilet durumunu kontrol ettik ve "Chicago" isimli muzikalde karar kilip, biletlerini aldik ama ertesi gun aksami icin. Bilet isi de halledilmis olunca, verelini Little Italy ve China Town.

Aslinda Little Italy'ye gitmeden ilk isimiz kucuk bir donerci olan Yatagan Doner'de doner yemek oldu. Sahibi Romanya gocmeni bir Turkmus. Pek temiz gorunmuyordu ama kuralimizi bozup yedik vallahi, yoksa icimizde kalirdi:)) Donerlere laf yok, yag orani biraz kacirilmis olsa da pek lezzetlilerdi.

"Little Italy" Italyan damak zevkini yansitan pek cok cafe ve restoranin bulundugu birkac sokaktan olusuyor. Hepimiz biliriz ki Italyanlar ile damak zevkimiz benzesir, biz de boyle bir firsati bulmusken girdik bir cafeye. Menu elimde etrafa bakindim soyle bir, ayni bizim oralarin tarzinda, pastanelerimiz gibi. Ne yedigimiz baska bir postun konusu olsun artik:)

China Town yani Cin Mahallesi, o da ayri bir hikaye. Gecen yaz yakin arkadaslarimiz olan bir ciftle 15 gunluk bir California turu yaptmistik, San Diego'dan San Francisco'ya kadar. Cok guzel bir tatildi. San Francisco'dayken oradaki China Town'i da gezdik. Hediyelik esyalarin satildigi dukkanlarin oldugu kisim iyidi ama yiyecek satilan dukkanlarin oldugu sokaklarda pislik diz boyuydu. New York'taki de ayniydi. Orjinal bir kulture sahip, cok caliskan insanlar Cinliler. Kulturlerini ve ozlerini de cok guzel muhafaza ediyorlar, baska bazi milletler gibi Amerikanlasmaya oyle pek merakli gorunmuyorlar. Takdir edilesi bir durum bana gore.





Central Park'a gittik, arkadaslarimizla bulustuk. Central Park, ustteki fotografta gordugunuz o kesmekesin icinde buyuk bir guzellik, huzur kaynagi diyebilirim. Kuslar, sincaplar, yesillikler arasinda dinleniyorsunuz gercekten. Biz de gol kenarinda oturup dinlendik biraz.


Ayni gunun aksaminda tiyatronun onunde aldik solugu. Bir muzikal izleyecek olmanin mutlulugu vardi icimde hem de Ingilizce. Cok kalablikti, salona girip de muzikal oyunun baslamasi ile o an anladim ki cok iyi bir karar vermisiz. Oyle keyifli ve eglenceliydi ki, oyuncular ses, dans performanslariyla goz doldurdular. Hos bir ani olarak kalacak bellegimde.

Bir baska gun, genel bir tur yaptik, yine rihtimi, New York Borsasi'nin icinde bulundugu "Financial District"i gezdik. Binalar binalar...Ama hosuma giden her birinin mimarisinde ufak da olsa mutlaka goze carpan detaylar vardi. Manhattan'daki Century21 isimli, diger New York magazalarina kiyasla oldukca ucuz fiyatlarla urunler satan magazaya gittik. Alisveris yapmadim, evet evet yanlis duymadiniz hicbirsey almadim. Yorgunluktan gozum hicbirseyi gormedi.



Diger bir gunun hemen hemen tamamini Metropolitan Museum of Art'da yani Metropolitan Sanat Muzesi'nde gecirdik. Muthis bir muze diyebilirim. Giris ucretsiz, aslinda isterseniz onerilen ucreti oduyorsunuz kendi isteginizle, isterseniz birkac dolar bagis yaparak girebiliyorsunuz. Muze binasinin, disi da ici de cok temiz bakimli ve buyuk. En cok Cin ve Misir ilgimi cekti, hemen ustteki ikinci buyuk fotografta goruldugu gibi Anadolu'dan eserler de vardi. Nasil ellerine gecmisse artik????



Muze bizi oyle yormustu ki son gun yataktan kalktigimda ayaklarimin acilmasi vakit aldi. Hurriyet Aniti'ni ve Empire State binasini son gune birakmistik. Hava da aksi gibi asiri sicakti. Anita goturecek olan feribotlar icin oyle uzun bir sira vardi ki biz derhal cark edip, biletlerimizi iade ettik. Gormesek de olurdu hani. Biz de Staten Island'a giden ucretsiz Feribot'a bindik ve daha hareket eder etmez, guzelim Istanbul'u yadettik. Bu da ne ki dedik ic gecirerek, ah bizim Istanbul'umuz var ya!...

Aksama dogru Empire State binasina cikmak icin siraya girdik. Onceki gunden internet araciligiyla aldigimizdan giris biletlerini, fazla beklemedik. Biz 1.5 saat bekledik binaya cikmak icin artik varin siz dusunun hem bilet almak icin hem de binaya cikmak icin bekleyenlerin halini. Yukari ciktigimizda gunesin batisini, gece isiklarinda sehrin manzarasini izledik. New York turumuzu boylece tamamlamis olduk.

New York hakkindaki genel izlenimim, evet renkli, guzel bir sehir ama trafik, kalabalik cok bunaltiyor. Metrosu cok eski ve pis, kocaman fareler cirit atiyor ortalikta. Metro'da gorup gorebileceginiz en tuhaf insanlarla karsilasmaniz pek muhtemel. Amerika'da hicbiryer anlatildigi kadar degildir zaten. Iyi reklam! New York'ta yapmis olmaktan mutlu oldugum uc sey var, okurken de anlasilmistir zaten. Birisi muzeyi gezmis olmak, digeri muzikal oyun izlemis olmak, en onemlisi de tum bunlari cok sevdigim, canim esimle birlikte yapmis, yasamis olmak.

Washington duragi bir sonraki yazida. Sevgiler...

15 yorum:

  1. Defnecim, dolu dolu bir New York geziniz olmuş ne güzel. Değişik bir ülke ve kültür görmek hayalimdir hep, işten güçten fırsat olmadı yurtdışına çıkmak, sayende ben de gezmiş gibi oluyorum.Devamını merakla bekliyorum, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Defnecigim, cok sevindim guzel vakit gecirmenize. Fotograflarin sayesinde bende New York gezime geri dondum. Ben müzikale gidememistim de hep icimde kalmisti. Tekrar hosgeldin canim.

    YanıtlaSil
  3. Defnecim iki gündür blogger sorunlu, sabah sana yorum yazamamıştım. Az önce oturdum, senden de bana mesaj geldi. Kalp kalbe karşıymış demekki. Hoşgeldin gezgin arkadaşım:) New York İstanbul gibi karışık, Washington ise Ankara gibi daha düzenli gelmişti bana. Dediğin gibi metrolar çok pis ve ben korkmuştum eşim olduğu halde. Amerika hep filmlerde yansıtılan gibi olmasa da değişik şehirleri, ülkeleri gezmek, görmek hoş oluyor yine de. Gezinin devamında görüşmek üzere,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Nilufer, umarim hayalini cok yakinda gerceklestirme firsati bulursun.

    Nezaketcigim, sagol canim arkadasim. Bir dahaki sefere mutlaka bir muzikal izlemelisin.

    Behiyecigim, kalp kalbe karsiymis gercekten. New York ve Washington'i karsilastirirken ayni senin Istanbul-Ankara yorumunu yapmistim ben de:)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Defne, cok guzel gecmis geziniz ne guzel, ben de Amerika'ya kisa bir egitim icin gittigimde universiteden arkadaslarla toplanip New York gezisi yapmistik gunu birlik. Ozgurluk Aniti beni cok etkilemisti ama biz gittigimizde o kadar sira yoktu sabah saatlerinde. Empire State'e ciktigimizda da yarim saat falan kaybetmistik sadece, heralde sezon itibariyle en kalabalik zamanlari..

    YanıtlaSil
  7. Hani NY 'a giderken arkadan bakakaldım tamam da, şu müzikal işi hepten yıktı beni !! :((
    Ben de istiyoruuummm !!

    YanıtlaSil
  8. Evrencigim, sanirim dedigin gibi sezondu cunku gercekten cok kalabalikti.

    Mutfak Robotu uzme benii. Belki bir gun, kim bilebilir?:)
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel anlatmışsın, darısı başımıza...

    YanıtlaSil
  10. aaa sakın haa ! üzülmen için söylemedim asla. Bak şimdi ben üzülürüm valla.
    Takılıyorum sadece, biz TR.de bu tür müzikallere açız biliyorsun.

    YanıtlaSil
  11. Gun, insallah canim.

    Mutfak Robotummm, haklisin, klasik tiyatro oyunlari ile avunuruz biz de ne yapalim. Iyi ki onlar var.Operim.

    YanıtlaSil
  12. Defnecim, tatillerin guzel gecmesi, guzel anilar birakmasi kadar harika birsey var mi?! Sevgiyle canim...

    YanıtlaSil
  13. Harika! Bende cok istiyorum oralari gezmeyi, lakin esimin uzun ucak yolculugunu sevmemesi bizi engelliyor.
    Sizin fotograflarla ve anlatiminizla gezmis kadar oluyorum.
    Sevgiler Sonia...

    YanıtlaSil
  14. Acalyacigim, canim, en kisa zamanda bir tatil sana insalllaaahh!

    Sonia, tesekkurler. Esine hak vermiyor da degilim. Turkiye'den A.B.D'ye coook uzun bir yol, uzun ucak yolculugunu sevmeyen icin biz zulum olabilir gercekten:( Daha yakin secenekleri degerlendirebilirsiniz belki, ne dersin?

    YanıtlaSil
  15. bende geçen ay izledim chicagoyu londrado..ne performans ama di mi?

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails