10 Haziran 2006

Kisa Kisa Washington DC




Washington DC gezimizi kisaca anlatmak gerekirse, gezilecek en onemli yer " The National Mall" isimli iki yaninda karsilikli muzelerin, bir ucunda "Washington Monument(Anit)", diger ucunda "Capitol" binasinin bulundugu buyukce dikdortgen bir alan. Yakininda da "White House" yani Beyaz Saray var. Washington'da dikkatimi ceken, daha cok turlarla geziliyor olmasiydi. Ozellikle ortaogretim seviyesindeki okullarin turlari oldukca fazla sayidaydi.


Muzelerden birinin onunde agaclarin golgesinde oturup serinlemek istedigimizde, duraga yolcu almak icin yaklasan otobus dikkatimizi cekti. Uzerinde Turkiye'nin tanitimi icIn hazirlanmis bir reklam afisi vardi:)







New York pilimizi bitirmisti ama yine de iyi performans gosterdik, muzeleri ve diger binalari gezerken. Bir ara esimin: "Turist olmak da cok zormus yahu!":)) dedigini hatirliyorum. Uc gun gecirdik Washington'da ve her gunun sonunda kendimizi otele atip, deliksiz uyuduk.


Washington DC New York'a kiyasla cok temiz ve duzenli bir sehir. Metrosu cok anlasilir, yine temiz ve mimarisi de ilginc. En begendigimiz yerlerden biri de Georgetown idi. Ayni isimli universitenin bulundugu bolge. Cicekler ayri bir guzellik katmisti sokaklara, fotograflarini cekmeden duramadim.



Bir de sabuncu dukkanina girdik, cok ilginc sabunlar vardi. Sahibi hanimlar fotograf cekilmesine pek sicak bakmiyorlardi, o nedenle tek fotografla yetinmek zorunda kaldim.


11 yorum:

  1. harika fotograflar defnecim

    YanıtlaSil
  2. DC.nin ne kadr düzenli ve dingin bir şehir olduğu NY fotoğraflarından sonra anlaşılıyor bayağı.

    YanıtlaSil
  3. Acalyacigim, tesekkurler canimm.

    Mutfak Robotu, haklisin birden sakinlesti ortalik degil mi?:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Defne,
    Sonunda dondum ben :) Cok ozledim sizi. Resimle harikaydi, sanki ilk defa gormusum gibi oldu. ALttaki postlara dalicam simdi, gormedigim yerleri de goreyim diye. Cok tesekkurler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Pinarcigim, hosgeldiiin! Yazilarini sabirsizlikla bekliyorum. Operim.

    YanıtlaSil
  6. Defnecim gerçekten de washington daha güzel bir şehre benziyor.. İki şehir arasında kargaşa ve huzur arasındaki farklar gibi fark var yani fotolara göre...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Nilufercigim, dogru, birisi daha karisik ve duzensiz, degeri de fazlaca sade aslinda. Her ikisini de yasamak icin secmezdim ben. Operim.

    YanıtlaSil
  8. sayende Washington DC'yi de gezdik. Gerçektende düzenli bir şehir. Bir de yapılaşma olarak Avrupa kentlerini andırıyor. Yolardaki çiçekli aydınlatma direkleri ne hoş...
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Defnecim, benzer fotoğraflarımız var, hatta National Gallery of Art binasını aynı açıdan çekmişiz, ama bizimkinde merdivenlerde oturan benim:)Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Defne,
    Fotograflar cok guzel de Space museum'i gezdiniz degil mi? Ben o muzeyi cok eglenceli bulurum da.

    YanıtlaSil
  11. Behiyecigim, oyle sicakti ve biz de oyle yorulmustuk ki sadece fotograf cektim, cok az fotografa poz vermisim bu nedenle:)

    Ycurl, gezdik, gezdik de her taraf cocuk doluydu, bir sure sonra bunalip ciktik.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails