29 Haziran 2006

Misir Ekmegi ve Menekse Guzelleri


Malum, donus hazirliklari icinde evdeki kalan mutfak malzemelerini tuketmek de var. Bu malzemelerden biri de misir unu. Bu durumda ne yapilir? Tabii ki ilk akla gelen: misir ekmegi. Bugune kadar yaptigim ikinci:) ve en lezzetli misir ekmegi oldu diyebilirim. Belki uzerini biraz daha kizartabilirdim ama boylesini tercih ettim.

1 su br. misir unu
1.5 su br. normal un
1/2 cay br. zeytinyagi
1 su br. sut
1 yumurta
kekik
kirmizi pul biber
1 cay kasigi kabartma tozu
bir tutam toz seker
bir cay kasigi tuz

Yumurtayi, sutu ve zeytinyagini bir cirpici tel yardimi ile karistirin. Bir baska kapta, misir ununu, normal unu, kabartma tozunu, sekeri, tuzu ve baharatlari karistirin. Unlu malzemeyi, sivi malzemeye ekleyin. Biraz karistirdiktan sonra, kek hamurundan biraz daha yogun bir hamur cikiyor ortaya. Kaliba dokup, onceden isitilmis 175 derecelik firinda pisirin.


Yuruyus yaparken cektim fotografini menekse guzellerinin. Nasil da zarifler degil mi? Agacin golgesine yerlesmis olmaktan istifade edip, hicbir canliya nefes aldirmayan bu sicak havada, boyle canli canli poz verdiler.

26 yorum:

  1. Defnecim icim acildi resinleri gorunce yine! Misir ekmegi de ne guzel olmustur simdi citir citir, hay allahim ben iyice tembellestim, ekmek yapmaz oldum uzun suredir, bu ekmek ilk yapacagim ekmek olacak uzun sureden sonra. Menekselerden bizim on bahcede de var ama suklum puklumler, ben bakamiyorum galiba, derhal cicek gubresi vs. alip canlandirmaliyim, bu resim bana ilham oldu simdi...

    YanıtlaSil
  2. Acalyacigim, yap misir ekmegini, yanina da bu ekmekle birlikte ne yemekten hoslaniyorsan hazirlayip, bahcene kurul. Gel keyfim gel, daha ne isterim! Menekseler bozmasin moralini. Bunlar benim de gordugum en guzel menekseler etrafta, bu sicaga hangi cicek dayanir? Gordugum diger menekseler de senin dedigin gibi suklum puklumlerdi.
    Sevgiyle kucakliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Defne,mısır ekmeğini ben de çok seviyorum..Hele kahvaltıda sıcak sıcak ne güzel oluyor değil mi?Senin yaptığın da çok güzel eline sağlık.Hoşça kal....

    YanıtlaSil
  4. Defnecim, ben de cok seviyorum ekmek yaparken icine mutlaka misir unu da koyuyorum. Ama ben cok daha az kullaniyorum mesela 2 bardak una 1 cay bardagi kadar falan.. Seninki nasil oldu, biraz sert olmustur heralde, tam misir unu ekmegi gibi olmustur. Ellerine saglik. Ekmek tarifi gormeye bayiliyorum bloglarda.

    YanıtlaSil
  5. Rize de misir ekmegini yogurdun icine dograrlar
    super olur

    YanıtlaSil
  6. menekşelere bayıldım. mısır ekmeğini de denemeyi istiyorum en kısa zamanda...

    YanıtlaSil
  7. Mısır ekmeği...mmmmm....yoğurdun içine de kattın mı..işte sana yaz yemeği..serin serin...

    menekşeler neden bizim memlekette bu kadar güzel renkli olmuyor ??

    YanıtlaSil
  8. Defnecigim, bir Karadenizli olarak hala misir ekmegi yapamamis olmaktan dolayi utandim simdi. Halbuki ne zamandir evde bu amacla aldigim misir unlari var. Kismet bakalim ne zamana. Eline saglik, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Munevver, cok tesekur ederim. Esim kahvaltilarda yedi bitirdi zaten ekmegi.

    Evrencigim, benim ekmegim yumusacik oldu. Bekli de aldigim misir unu karisimindandir. Disini biraz daha pisirerek, daha kitir yapabilirdim ama yapmadim, ici pamuk gibiydi.

    YanıtlaSil
  10. Vintage biscuit, gercekten de harika olur yogurdun icinde:)

    Huysuz ve Tatlicigim, cok guzeller degil mi? Ekmegi deneyince, o guzel sunumunla, blogunda gorelim ama:)

    Mutfak Robotum, nasil da guzel olur soguk soguk. Menekseler dikkatimi cektikleri kadar var degil mi, harikalar.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Nezaketcigim, tesekkur ederim. Bir Karadenizli kadar olmasa da nacizane yaptim ben de misir ekmegi:) Buralardaki misir ununa da benzemez sendeki, has misir unudur. Kizin da ev ekmegini seviyordu ya, hem misir ununu degerlendirmis olursun, hem de kizin mutlu olur.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  12. Defne'cim, inanmazsin daha dun bakliyat dolabini incelerken bir sure once bir heves alip kullanmadigim misir ununu gordum ve tuh ya bosa aldim galiba ne yapicam ben bununla simdi diye kara kara dusundum :) Ama artik ne yapicagimi biliyorum, tesekkurler. Optum.

    YanıtlaSil
  13. Pinarcigim, ne tatli bir tesaduf olmus. Begenecegini umuyorum. Operim.

    YanıtlaSil
  14. Defnecigim, en sevdigim çiçegi çok güzel fotograflamissin, bayildim bayildim...
    Dün markette mısır ununa şöyle bir baktım alsam mı diye, sonra aman bosver napcam ki dedim, ekmegini görünce pisman oldum simdi almadigima :) Eline saglik...

    YanıtlaSil
  15. Guncugum, katiliyorum :)

    Nilufercigim, tesekkur ederim. Tatil donusu alirsin misir ununu denersin sen de. guzel tariflerine baktim, yine hizina yetisilmiyor. Tatil oncesi harikalar yarattin. Iyi tatiller diliyorum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Defneciğim, ben de mısır unumu birgün kullanacağım bakalım ne zaman:) Ellerine sağlık.Menekşelerle sayfanın yeni rengi birbirini çok açmış bu arada:) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. Hemmen aldım ekmeğin tarifini evde mısır unu da var hafta sonu yapıp yedireceğim evdekilere.Umarım benim ekmeğim de seninki gibi güzel olur,haaa belkide olmaz çünkü ilk denemem olacak:)Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  18. Behiyecigim, tesekkur ederim. Sen oyle guzel ekmekler yapiyorsun ki, biliyorum o misir unu da yakinda ekmek olarak cikacak ellerinden:)

    Denizkizi, ekmegin guzel olacagindan hic suphem yok:)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. memlekete mi dönüs var defne?
    ne güzel!
    hayirlisi.
    zor ve karmasik bir dönem olmali.
    ben yasayali çoook yillar oldu bu dönemi.
    bol sans!
    tijen

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Tijen, tesekkur ederim. Ankara'ya donuyoruz. Heyecan, hasret, birazcik da olsa burukluk. Karmasik duygular icindeyiz. Ama mutluyuz, en onemlisi de bu sanirim. Sen de bu donemden gecmis biri olarak ne iyi anliyorsundur beni. Maya'yi findik burnundan:) op benim icin.

    YanıtlaSil
  21. Merhaba;
    Yine, yeni birşey daha öğrendim. Mısır ekmeğini yalnız su ve tuzla yoğurarak kıtır kıtır ekmek yapmasını biliyordum, bunu da denemek üzere not aldım, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  22. Kuzine, hosgeldin! Tesekkur ederim. Ben de o dedigini bilmiyordum, ogrenmis oldum:)
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Defne Hanım
    adım Burçak. Ben, yeni blogger oldum, sizin de burada olduğunuzu yeni gördüm ve çok sevindim.
    Blogumda dün, "Vizyon Lezzet" programınızda uzun bir süre önce yayınlamış olduğunuz mısır ekmeği tarifinin yapımını açıkladım, orada tereyağı kullanıyordunuz. Yağı fırında erittiniz ekmeğin üstü kızarsın diye bu da başka bir mısır ekmeği tarifi ilk fırsatta bunu da deneyeceğim. Bizler, birbirimizin yemek tariflerini uyguluyoruz ama tarifleri nereden aldığımızı belirtiyoruz. Kaynak gösteriyoruz. Bugün, sizinle ilgili bilgi almak için google'dan arama yaptım, bulunca çok çok sevindim. Sizin sayenizde evde tek yumurta ile mayonez yapmayı öğrendim, geçen kış çalıştığım için programınızı kaçırıyordum, bir ara evdeydim, programı göremedim, üzüldüm. Yarından itibaren tekrar yayınlara bakacağım. Keyifli Günler!

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Burcak, oncelikle bir yanlislik sonucu da olsa, aslinda isimden yanilmissin hakli olarak, blogumu ziyaret etmis oldun ki ben de senin blogunu kesfetmis oldum.

    Anladim ki aradigin kisi Defne Koryurek, tesadufe bak ki ben de farkli bir misir ekmegi tarifi yayinlamistim son gunlerde. Ben onun blog adresini asagiya yaziyorum. Cok guzel seyler yazmissin, bir defa da dogru kisiye yazmak istersin sanirim. Defne Koryurek'in blog adresi:

    fikirsahibidamaklar.blogspot.com

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  25. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails