13 Haziran 2006

Muffin Denemesi


Ilk kez silikon bir kalipta muffinler pisirdim. Aslinda kagit kaliplar koymadan daha iyi anlasilacakti silikon kalibin iyi olup olmadigi ancak ben kagitli muffinlerin gorunusunu daha cok seviyorum ya, bencillik yaptim bu ilk seferde. Bir kere de kagitsiz, karisimi direkt olarak silikon kaliba dokerek deneyecegim. Silikon muffin kalibimi fotografta goruyorsunuz. Bir de baton kek kalibi aldim yine silikon. Ekmek de pisirebilirim herhalde ayni kalipta?... Muffin tarifini, birkac tarifi inceledikten sonra olusturdum ama ortaya cikan lezzet yabana atilir gibi degildi. Pamuk gibi olan bu nefis kekler esim tarafindan buyuk ilgi goruyor iki gundur.

Tarifi uyguladigim sekliyle yaziyorum.

3 yumurta
2 su bardagi un
1 su bardagi sut
1 su bardagi toz seker(dileyen biraz daha artirabilir)
100 gr. margarin(eritilmis, ilitilmis)
1 dolu cay kasigi kabartma tozu
1/2 su bardagi damla cikolata
1/2 su bardagi findik kiriklari
vanilya
bir fiske tuz

Malzemelerden once unu, sekeri, kabartma tozunu, tuzu, vanilyayi bir kapta karistirin. Diger bir kapta, erimis yagi, yumurtalari, sutu iyice karistirin. Sivi karisimi, unlu karisima tel bir cirpici yardimiyla ilave edin. Istege gore damla cikolata ve findik parcalari katabilirsiniz en son olarak. Cok fazla olmamak kaydiyla karistirip, kaliplara dokun. Ben ilk denemem oldugundan kaliba doktugum miktari az tutmusum. Biraz daha fazla dokseymisim her kaliba, daha sisman, sapkali keklerim olacakti. Acemilik:))

  Posted by Picasa

Eger sade ama hos bir muffin tarifi ariyorsaniz, siddetle tavsiye olunur. Bu tariften gordugunuz buyuklukte 24 tane muffin cikti, muffinler daha sisman olsun isterseniz, 18-20 tane cikar. Daha farkli muffin tarifleri de denemek istiyorum. Bakalim bu donus hazirliklari icinde vakit bulabilecek miyim?

26 yorum:

  1. Bu seferde Muffin'lara ilk rastlayan benim !! Ne kolay minikler bunlar di mi ? Dantelli etek giymiş gibiler :))

    YanıtlaSil
  2. Defnecim eline sağlık, çok şirin olmuşlar...

    YanıtlaSil
  3. Mutfak Robotumm, ne de yakistirmissin oyle "dantelli etek" diyerek.

    Nilufercigim, cok tesekkur ederim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Fotograflar yine harika, benim de ayni silikon muffin kalibim var ama senin fotografina bakinca 'ne guzelmis yahu bu kalip!' demeden edemedim...hic o gozle bakmamisim...ne islevciyim ama!! :P silikon kaba da kagit koymak nerden gelir aklina bilmam?! :) kagitci seniii..neyse saka bir yana ben silikon muffin kalibimdan cok cok memnunum, umarim ekmek de pisirebilirsin, ekmek sonucunu da gorelim bir ara lutfen...bu arada bir elestiri; silikon kalip isinin esit dagilmasini sagliyor, bu acidan son yillarin dahiyane bulusu, sen kagit koyarak isinin dagilisini engellemissin ve sonuc olarak muffinlerin sismemis...direkt olarak silikon kalipta pisirdiginde goreceksin nasil da sistiklerini...bir elestiri daha; sade, pamuk gibi muffin yemeyi sizin gibi yedigine dikkat eden, yagina sekerine, ununa dikkat eden bir cifte yakistiramadim ;) , derhal o muffinleri whole wheat flour, oat meal, flax seed meal (ki yag yerine kullanilir)vb. seylerle degistir...sana saglik kaynagi, doyurucu, mutluluk verici bir muffin tarifi gondericem bir ara, silikon kalibinla yapar bloguna koyarsin, barnaklarinizi da yersiniz ;) sevgiyle kucakladim canim.

    YanıtlaSil
  5. Acalyacigim, canim benim, elestirilerin basim ustune. Fotograflari begenmene sevindim. Bundan sonra kagit koymadan yapacagim:) Yok oyle yagma, istiyorum hemen muffin tarifini, hemi de e-maille. Yaparim, gururla da koyarim bloguma, Acalyacigim'in tarifi ve referansi ile diyerekten. Opuyor ve de kucakliyorum seni kocaman.

    YanıtlaSil
  6. ya ne marifetli hatunlarsınız sizler maşallah ben biraz tembelim galiba burdan alıyorum tarifleri ama birtürlü uygulayamıyorum bunu mutlaka deneyeceğim kızım Aslı kalıpların sevsasına yiyecektir eminim...

    YanıtlaSil
  7. Defne'cim ellerine saglik. Muffinleri acaip severim evbde yapmaya usendigim cogu zaman marketten aliyorum ben :( Ne kadar ayip degil mi!Ama senin tarifle deneyecegim. Silikon kaliplardan gercekten memnunmusunuz? Birde kagit olunca kabarmadigi dogrumu gercekten? Eger durum boyle ise bende silikon kalip alicam da.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  8. Defne güle güle kullan kalıplarını:) Muffinlerin de puf puf ye beni diyor ve kalorili olsa da yerim ben onları:) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Everything_about_me, tesekkurler, tatli kizin icin yapmalisin bence de, sevecegine eminim.

    Ipekcigim, sagol canim. Aslinda bu silikon furyasi baslayali epeyce oldu ama ben yeni aldim ve kullandim. Arastirdigim kadariyla insan sagligina zarari yok deniyor ama ticaret bu, yine de emin olamiyorim. Fakat cok guzel gercekten, yapismiyor ve cok guzel kabariyor. Aslinda bu kaliplar Acalya'nin dedigi gibi, kagitsiz muffinler yapmak icin ama ben kurali bozdum:) Buradan almamin nedeni de , yakinda donuyoruz biliyorsun, arastirdigim kadari ile Turkiye'de belli markalar oldukca pahali. Burada daha uygun fiyatli guvenebilecegim bir urun bulunca aldim. Bakalim nasil sigacagiz valizlere:)

    Behiyecigim, tesekkur ederim. Gercekten cok guzel oldular ama haklisin bol kalorili de oldular. Ben iki tane yedim , gerisi birkac gun icinde esim tarafindan tuketildi. Kapali bir kapta birkac gun dayaniyorlar, lezzetleri de kacmiyor.

    YanıtlaSil
  10. Muffinlere bayiliyorum :) Hem de seninkiler gibi minik, sirin ve de findikli olursa uff! Ama genelde tembellik yapip hazir kutuda satilanlardan yapiyorum. Sen de eger vakit bulamazsan onlardan dene, ozellikle blueberry'li cok guzel oluyor. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  11. Pinarcigim, sagol. Bir iki kere hazirlardan da yemisligimiz var ama bu memlekette yiyecekler o kadar cok islenmis ve katkili ki mumkun oldugu kadar evde hazirlamaya calisiyorum. Ama vakit bulamaz da cok da canimiz isterse aliyoruz tabii:)

    YanıtlaSil
  12. merhabalar Defne. Süper görünüyor muffinler. Ben de bu muffinlerden yaptım ve gerçekten de çok güzel oluyorlar. Ellerine sağlık. Ayrıca Amerika resimlerin de çok güzel, kıskanmadım desem yalan olacak :) paylaştığın için çok teşekkürler. sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Senin sayfana benim blogdan link verdim Defne, guzel blogunu baskalari da gorsun degil mi? :)

    YanıtlaSil
  14. Sefika, tesekkur ederim, senin muffinler de cok guzel gorunuyorlar, puding tozu katilmis, ilginc bir tarif gercekten. Denemeliyim bir gun. Bu geziler, Turkiye'de yasiyor olsaydik belki olmayacakti cunku yol cok uzun ve gozumuz yemezdi o kadar yolu gelmeyi. Ama biz malum zaten A.B.D'deyiz, gelmisken gezelim gorelim dedik.

    YanıtlaSil
  15. Evrencigim, cok tesekkur ederim, cok nazik ve de dusuncelisin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Defnecigim. Vermis oldugun muffin tarifini denedim ve cok guzel sonuclar aldim. COk tesekkur ederim. Sayfani cok begendim ve bu sebebten dolayi blogunun linkini sayfamdaki linklarin arasina ekledim.

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Dusbahcesi, ne kadar memnun oldum yazdiklarina. Muffinler dedigim kadar var degil mi? Linklerinde yer almak da cok guzel, tesekkur ederim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  19. Defnecigim, dedigin kadar var gercekten. Esim normalde tatli seyleri pek yemez. Dun israr edince yedi bi tane ve cok begendigini ifade etti. Dondurma gibi olmus dedi:))

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık,bende denemek istiyorum.Umarım başarırım...

    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  21. merhaba
    muffinler harika gözüküyordu ellerinize sağlık bende hemen denedim süper oldular:)) sevgiler
    http://arzununhobidunyasi.blogcu.com/

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Pelin,
    teşekkür ederim. Umarım denemiş ve beğenmişsindir :).

    Arzu,
    teşekkürler ve hoşgeldin. Bu sade muffin tarifi asla yarı yolda bırakmaz. Sonuçtan memnun kalmana sevindim.

    YanıtlaSil
  23. Ben kağıt koymaktan tarafım, silikon kalıplar muffinleri kolayca çıkarmak için çok kullanışlı ama pis kokuyorlar ve kokusu keke geçiyor, ayrıca sağlıklı olmadığını düşünüyorum.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Herşey çok güzel gerçektende ama arkadaşlar ben 1şey sorucam.. bana net kaç derecede ve nekadar saat pişirdiğnizi söyleye bilirmisizin ??



    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Hemen cevaplıyorum :).

    175-180 derecede 20-25 dakikada pişiyorlar.

    YanıtlaSil
  26. Ben 11 yaşındayım ve kek yapcam olurmu diye merak ediyom evde margarin yok yinede olurmu

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails