22 Haziran 2006

Surdan Burdan :)


Lazanya! Arada bir sadece kendim icin yaptigim ve zevkle yedigim... Esim, en son sefere kadar, sevmiyorum deyip yemezdi ama yukarida fotografta gordugunuz lazanyanin soyle bir tadina bakti ve bir porsiyon yedi :) Ben lazanyayi sadece sebzeli hazirlarim. Kiyma yok. Hazirlanacak lazanya miktarina gore sebzelerin miktarini ayarlayabilirsiniz. Ben miktar belirtmiyorum o nedenle.

sogan
sarimsak
havuc
mantar
kabak
domates
salca
kucuk bir miktar zeytinyagi
pul biber, karabiber, kimyon(istege gore baharat cesitleri arttirilabilir)
tuz

Sogan ve sarimsagi dograyip, yagda kavurdum. Arkasindan salcayi ekledim ve bir miktar daha kavurdum. Daha sonra sirasiyla havuc, mantar, kabak ve domatesi (hepsi dogranmis) ilave ettim. Ben sebzeleri cok fazla yumusamis sevmiyorum, o sebepten biraz diri kalacak sekilde pisiriyorum.

Besamel sosu icin:

1.5 su br. sut
2 yemek kasigi un
50 gr tereyagi veya margarin
tuz, karabiber

Unu yag ile kavurdum. Sutu yavas yavas ekledim. Kivam alincaya kadar karistirdim, biraz tuz ve karabiber ekledim. Besamel sosu cok kivamli sevmiyorum.

Lazanyayi paketinin uzerinde belirtilen sekilde hazirladiktan sonra, dikdortgen bir borcamda, katlarin arasina once besamel sostan onun uzerine hazirlamis oldugum ic malzemeden yaydim. Ayni islemi diger katlar icin tekrarladim. En ust katina biraz sos, biraz da kasar peyniri rendesi, lazanyamiz firina girmeye hazir. 175 derecede isitilmis firinda, uzeri kizarana kadar pisirdim.


Canimizin tatli istedigi bir gun yapilmisti bu mozaik pasta.

sade biskuvi(450 gr.lik paketlerden)
1 cay br. eritilmis, ilitilmis margarin
1 cay br. toz seker
1 cay br. sut
1 yumurta (ben katmadim)
1 yemek kasigi hindistan cevizi
ceviz kiriklari
4 yemek kasigi kakao
limon kabugu rendesi

Buradaki Turk urunleri satan markette Ulker'in biskuvilerinden kalmamisti, ben de evdeki tarcinli bikuvilerden kullandim. Dilimlerken dagilir gibi oldular ama tadinda sorun yoktu, pastanin lezzetine tarcinli hos bir tat kattilar diyebilirim. Biskuvi disindaki malzemeleri iyice karistirdim. Bir tarafta biskuvileri kucuk parcalara boldum, diger malzemelere ilave ettim ve yine karistirdim. Sekil verip, buzdolabina kaldirdim. Iyice soguyup kaliplastiktan sonra dilimleyerek servis yaptim.


Bu fotografta gordugunuz, tatli komsum sincap. Arada bir selamlasiriz kendisiyle:)

20 yorum:

  1. Bitirdin beni bu lazanya resminle :(

    YanıtlaSil
  2. lazanyayı çok severim zaten, ama fotoğraf da öyle güzel ki...
    sincap çok şeker, keşke bizim buralarda da olsa...

    YanıtlaSil
  3. Walla gun ne kadar dogru soylemis, ben de burada bittim. Yok yok, boyle olmaz :( diyetteki bir insana iskenceye girer bu :( ama super gorunuyor bayildim bayildim. Insanin uzanip yiyesi geliyor. Bu arada ben besamel sos hazirlarken sutun miktarini azaltip icine cig krema ekliyorum supeeeeer oluyor, tarifi imkansiz. Cok guzel bir dokusu ve tadi oluyor, denersen hak vereceksin. Ellerine saglik hepsi harika olmus.

    YanıtlaSil
  4. defnecim, hersey cooook güzel :)
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
  5. Guncugum, canim yakininizda olsam hemen yapsam da ask bocugunle yiyebilseniz keske ama...

    Hulyacigim, cok tesekkur ederim. Burada sincaplar heryerdeler ve oye sirinler ki:)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Evrencigim, sagol guzel sozlerin icin. Diyet deme aglayacagim simdi? :) Besamel sosa krema katma onerini bir dahaki sefere uygulayacagim. Birbirimizden pekcok sey ogreniyoruz, ne mutlu.

    Mutfak robotum, surdan burdan iste, ne olsun:) Sen bize buralarda az "offf bu ne ya!" dedirtmedin:))) Operim.

    YanıtlaSil
  7. Arifecigim, cok tesekkur ederim. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Defne! Lazanya cok guzel gorunuyor. Insanin karni tok olasada cani istiyor:) Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. Lazanya mmmmmmm. Bu arada ben lazanya yapraklariyla su boregi yapiyorum, babaanneminki kadar olmasa da hatiri sayilir su boregim oluyor :) nefsimi koreltiyor iste! Tammo da sanki su boregini bilirmis gibi bayila bayila yiyor (tr'de bir kere yemisti gerci gunahini almiyim)
    Mozaik pastasi hakkinda yorumu birak resmine bile bakmak istemiyorum, en sevmedigim pastadir, cocuklukta yasadigim mozaik pastasi travmam sayesinde adini bile dusundukce kusasim geliyor...(yalniz elbette resim harika, tarcinli da hos olmustur herhalde) ellerine saglik Defnecim.

    YanıtlaSil
  10. Defne,
    sebzeli lazanya tarifin harika! Eşim artık hiç et yemediğinden ben de uzun bir süredir hiç lazanya yapmıyordum. Bu sebzeli lazanya fikri harika bir alternatif olabilir ;-) bir paket lazanya alıp denemeliyim... sevgiler,
    Papatya

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Dusbahcesi, cok tesekkur ederim.

    Acalyacigim, hic aklima gelmemisti su boregi yapmak, ne orjinal fikirli ve maharetli hatunsundur seen :) Eminim cok guzel oluyor ki Tammo bayila bayila yiyor. Muffin tarifi sozunu unutmadin degil mi? Operim.

    Papatyacigim, bizim evde de kirmizi et pek tuketilmediginden cok iyi anliyorum seni. Dene bence, esin sevecektir. Bir de o guzelim pazarlarin taze sebzelerinden olursa lezzetini tahmin edebiliyorum yapacagin lazanyanin.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Lazanyanız harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Defne, lazanyan harika görünüyor ben bir kez dışarda yemiş ve beğenmemiştim ama bu fotoyu gördükten sonra tüm fikrimi değiştirdim canım. Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Melek, hosgeldin, cok tesekkur ederim. Sevgiler.

    Nilufercigim, sagol. Misafir agirlama isinin aksiliklere ragmen ustesinden gelecegine emindim ben:) Lazanya gercekten cok lezzetliydi, denemeni tavsiye ederim. Esin kirmizi eti seviyordu yanilmiyorsam, sen biraz da kiyma ekleyebilirsin ic malzemeye. Oyle de cok guzel oluyor. Operim.

    YanıtlaSil
  15. Iste o unlu "barnak yediren muffin" tarifim; resimli ozel yazi isterem!

    1.5 cup (350 gr kadar) kepek unu (whole wheat)
    1 cup yulaf (oatmeal)
    2 cay kasigi kabartma tozu
    1 cay kasigi baking soda
    1/4 cay kasigi tuz
    2 butun yumurta + 1 yumurtanin beyazi
    1 su bardagina yakin sut yada 1 1/4 cup buttermilk
    Yarim su bardagi esmer seker
    2 yemek kasigi siviyag
    1 su bardagi dolusu karisik meyve kurulari (uzum,kayisi,erik,elma vs)
    1 su bardagina yakin kabaca dovulmus ceviz ve badem
    istege gore tarcin, havuc rendesi gibi guzellikler de eklenebilir...

    Firini 375 F (190 C)de onceden isitin, muffin kalibinizi hafifce yaglayin, isimi sansa birakmamak icin ben silikon kaliplarimi da hafifce spreyliyorum) Bu arada yumurtalar ve yumurta beyazini bir kapta hafifce cirpin (abartmadan, kopuklendirmeden, hafifce yani) buttermilk/sutu, esmer sekeri ve siviyagi ekleyip hafifce karistirin. Baska bir kapta tum diger kuru malzemeleri (CEVIZ-BADEM KARISIMINDAN BIRAZINI MUFFIN UZERINI SUSLEMEK ICIN AYIRIN) karistirip ardindan diger kaptaki sivi karisimi bu kuru karisima ekleyin. Epey koyu kivamli sert bir hamurunuz olmali, olmuyorsa biraz daha yulaf takviyesi falan yapin) kaliplara malzemeyi aktarin, uzerini ceviz-badem ile susleyin. 30 dk kadar pisirin, muffinlere elinizi yakmadan hafifce bastirdiginizda sert ve dolgun olmalilar. Firindan cikarip iyice soguttuktan sonra servis yapin. MMMMMM...

    YanıtlaSil
  16. Acalyacigim, canim benim, cok tesekkur ederim. Cok zengin ve saglikli bir tarif bu gercekten. Su siralar evdeki malzemeleri cok azalttik, donecegiz ya, yeni malzemeler de almiyorum. Soz Turkiye'ye dondugumuzde yapacagim ve muhtesem!! bir fotografla yayinlayacagim:)) Vallahi benden once buradan alip yayinlayan olursa gunah benden gider, ona gore:P
    Sevgiyle operim.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Defne iadeyi ziyareti geldim. Paylaşımlarınız ve tarifleriniz çok güzel. Ellerinize emeğinize sağlık. Bende senin lazanya ya bittim güzelim :) :) Takipteyim :)
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  18. Baharcigim, tesekkurler. Burasi oyle sicak ki uyuyamadim, baktim yorum birakmissin. Hosgeldin!
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Defne bloğun değiştimi güzelim. Ya benim blogta bu yapıda. Ama sorunum var güzelim bazen tarifleri ekleyemiyorum . Nedir anlamadık gitti. Canım bi ara müsait olduğunda gelsene benim bloğa cboxtan görüşelim . Sen niye eklemedin cbox .
    ÖPtüm seni

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails