14 Eylül 2006

Ilk Etkinlik Heyecanı


Sevgili Elvan cok guzel bir konu secmis bu ayki etkinlik icin. Katildigim ilk etkinlik. Aslında daha ozenli olmak isterdim ama oyle dar vakite sıgdırmak zorunda kaldım ki, ancak bu kadarı ıle karsınızdayım. Tarif pratik ve yemegin goruntusu cok guzel. Genelde domatesli, salcali soslar tercih edenler icin farklı ve tam bir vejetaryen lezzeti. Tarifi elimdeki bir vejetaryen yemek kitabindan uyguladım.

Ben, vaktim az oldugundan ve de etkinlik icin yaptıgımdan, ancak bu tabakta gordugunuz yemegi ortaya cıkaracak kadar malzeme kullandım. Sız malzeme miktarını kendinize gore ayarlayabilirsinız.

Malzemeler:

1/4 paket spagetti
1 yemek kasıgı tereyag
1 yemek kasıgı zeytinyagı
3-4 adet kucuk boy mantar
1 kucuk sogan
1 kucuk kırmızı biber
1 havuc
1 dis sarımsak
tuz
karabiber
pul biber(istege gore)
birkac damla limon suyu

Hazırlanmasına gelince:

1- Bir tencereye su ve tuz koyup kaynatın. Spagettiyi bu kaynamıs suda 10 dakika haslayın. Haslanınca bır kenarda suzun.
2- Makarnaları haslanmaya koyunca bir yandan bir tavada, zeytinyagında piyazlık dogranmıs soganı ve ince kıyılmıs sarımsagı pembelestirin. Arkasından kırmızı biberi, ince uzun dogranmıs havucu, mantarı ve pul biberi de ekleyin. Biraz su ve birkac damla limon suyu katın. Dileginize gore hazırlayabilirsiniz, ben sebzelerı biraz diri severim, oyle de yaptım. Ocaktan indirmeden karabiberını katmayı unutmayın:)
3- Suzdugunuz spagettiyi muffin kalıplarının icine catal yardımıyla kıvırarak yerlestirin. Bir tavada erittiginiz tereyagını kasık veya fırca yarıdımyla uzerine surun. Bu haliyle fırına verın. Kızarmaya baslayınca fırından alın.
4- Servis tabagına cıkardıgınız spagetti toplarının uzerıne sebzeli karısımdan koyarak servis yapın.

NOT: Hazırlayacagınız sebzeli karısımı kabak veya patlıcan gıbı sebzelerle zenginlestirmenizi tavsiye ederim. Lezzetini artıracagından hic suphem yok.

Bir dahaki etkinlikte hazırlanmak icin daha cok vaktim olmasını diliyorum simdiden :)

19 yorum:

  1. Ise gitmeden kahvalti masasinda emaillerime ve gazetelere gozatarken nette (bir gozum computer'de bir gozum yumurtada acelem de var, dusun artik) bi tiklayayim sunu bakayim yeni birsey var mi dedim...BU NE DEFNECIM YAHU? BU NE GUZEL MAKARNA SUNUMU BOYLE? SEN RESTORAN AC, BU BLOG DUNYASINDA HARCANMA ARKADASIM :). Inan ise gec kalicam ama yazicam valla, resim de makarna da cok guzel ve profesyonel...ne diyeyim, Hosgeldin :)

    YanıtlaSil
  2. Defneciğim, sayfanda tarif görmek ne kadar güzel. Çok şık bir sunum olmuş. Vaktin olsa neler yapacaktın kimbilir:) Ellerine sağlık, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik, ne kadar sik bir tarif. Eminim tadi da goruntusu kadar guzeldir. Kocaman optum!

    YanıtlaSil
  4. Acalyacigim, simartiyorsun beni ona gore:)) Tesekkur ederim canim arkadasim. Sevgiyle kucakliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Behiyecigim, sagol. Begendigine sevindim.

    Pinarcigim, tesekkur ederim. Ben de operim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ben de çok beğendim bu sunumu, çok şık olmuş ellerine sağlık Defne.

    YanıtlaSil
  7. harika olmus, bunun bir benzerini de devletsah yapmisti ben de denemistim goruntu gercekten cok guzel. ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  8. hmm goruntu cidden enfes olmus, bir makarna hastasina bunu yapmayin, her tikladigim blogta enfes makarna tarifleri :)) sunumunu cok ama cok begendim, haftaya evimdeki yemek davetinde mutlaka bunu deneyecegimdir ;)

    YanıtlaSil
  9. Yesim, cok tesekkur ederim, begenmene sevindim.

    YanıtlaSil
  10. Evrencigim, tesekkur ederim.

    Banucugum, sen cok daha guzel ve lezzetli yapacaksin eminim. Ne kadar zevkli oldugunu hepimiz biliyoruz. Kimbilir neler doktureceksin misafirlerine!

    YanıtlaSil
  11. çok çekici bir görüntü! ellerine sağlık...
    merak ettim makarnaları böyle durabilmelerini nasıl sağladın ?

    YanıtlaSil
  12. Mutfak robotum, sagol. Tarifte belirttigim gıbı, muffin kalıplarının icinde kızarırken zaten bu hali alıyorlar, kolay yani:)

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  13. aaa ne ayıp etmişim. eh gecenin o saatinde yarı açık gözlerle bu nefis görüntüye bakacam diye uğraşırken atlamışım o kısmı demek !

    YanıtlaSil
  14. Mutfak robotum, sen ne tatlısın:)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Defne'ciğim,
    Makarnan da sunumun da gerçekten harika olmuş ellerine sağlık.Siteni devamlı ziyaret ediyorum fakat yorum yazamamıştım kısmet bugüne imiş.Bu güzellikleri paylaştığın için teşekkürler.Bende beklerim..Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  16. Damak Tadı, tesekkur ederim. Tabii ki ziyaret edecegim blogunu, hem de zevkle:)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Defne,
    Sana ve ailene hayırlı ramazanlar ve güzel bir hafta sonu diliyorum.

    Daima sevgiyle mutlu kalın..

    YanıtlaSil
  18. sevgili defne sen bu resmi koyalı 2 yıl olmuş ama bak hala arayıp bulan ve gerçekten çok beğenenler var. ben bir makarna düşkünüyüm ve sunum benim için çok önemli başak makarna sunumlarıda hazırlarsan harika olur selamlar:))

    YanıtlaSil
  19. Neden olmasın :), teşekkürler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails