29 Eylül 2006

Turuncu


Sonunda ben de kabak tatlisi yaptim. Belki de yapmasi dunyanin en kolay tatlilarindan ama simdiye kadar denememistim. Eee annemin yaptigi lezzetine doyum olmayan kabak tatlilarindan sonra cesaret edemedim belki de. Carsamba gunu Yenisehir pazarindan gecerken aldim kabak dilimlerini. Satan amca bir de tarif etti nasil yapacagimi, sagolsun. Kabak da hakkını verdi tatlının. Evde sadece ben sevdigimden, aldıgım 1 kg kabagın sadece yarısını kullandım.

1/2 kg kabak (soyulmus ve de dilimlenmis)
1 su bardagı veya biraz az toz seker
1/4 cay bardagı su

Kabak dilimlerini bir tencereye koyup üzerine şekeri serptim, suyunu da ekleyip, orta ateşte kabaklar yumuşayana kadar pişirdim. Kabak tatlısının olmazsa olmazı cevizdir de orada bir sorunum vardı. Evdeki ceviz bitmisti ve ben kabak tatlısı yapmayı planlamıs olmama ragmen ceviz almayı unutmustum. Bu durumda ne yapılır? Evdeki cifte kavrulmus fındıklardan uzerine serpilip, cevizli kabak tatlısı yiyormus taklidi yapılır:) Bu arada, fındıklı kabak tatlısı da hic fena sayılmaz.

13 yorum:

  1. Uff ellerine saglik, cok guzel olmus. Findik fikri de cok hos. Burada da balkabaklari ortaya cikti bilirsin cadilar bayrami geliyor, ben hic pisirmedim ama dekorasyon icin minik olanlarindan aldim :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Defne'cim bende gecenlerde pisirdim kabak tatlisi aserme derecesinde canim cekti cunku, icine 1 tane karanfil ekledim cok enfes oldu, tavsiye edilir

    YanıtlaSil
  3. Defnecim ellerine sağlık, bence de kabak tatlısının olmazsa olmazı cevizdir aslında ama tahin de çok yakışıyor, öyle de tavsiye ederim. Buralarda büyük ve soyulmamış kabaklar satılıyor, şöyle ufak birşey görsem ben de alıp yapıcam.

    YanıtlaSil
  4. Pinarcigim, sagol arkadasim. Evet haklisin cadilar bayrami yaklasiyor, heryerde cesit cesit kabaklar vardir simdi:) Bazilari cok sirin oluyor degil mi?

    YanıtlaSil
  5. Banucugum bir dahaki sefere karanfil koyacagim ben de, tesekkur ederim.

    Yesimcigim, sagol, tahinin yakistigini ogrendigim iyi oldu bu vesile ile esime de yedireblirim belki, o sever tahini. Ama bu sefer ben tahinle pek aram olmadigindan yemekte zorlanirim. Iki versiyonlu hazirlamak lazim:))

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. mmm yapmak lazim...ama en zor tarafi kabagi soymak sanirim, annemden biliyorum...

    YanıtlaSil
  7. Gecenlerde Zinnur da gorup bende heveslendim kabak tatlısı yapmaya. Yaptım da ama ocakta unutunca şekerler karemellesmis oldu. Ama o haliyle bile guzel di dogrusu. Benden baska kimse de yemedi acikcasi ayni sizdeki gibi yani. Ellerine saglik, afiyet olsun Defnecigim.

    YanıtlaSil
  8. dun gittim minik bi balkabagi aldim minyatur gibi...hamilelik insana neler yaptiriyor vesselam...simdi Tammo'ya soydurtayim da tatlida tuzu olsun :P

    YanıtlaSil
  9. Nezaketcigim, evet, ocagin basindan ayrilmaya gelmiyor bu tatli. Ne yapalim arkadasim biz de kendimize gore yapmis yemisiz, afiyet olsun ikimize de:)
    Operim.

    YanıtlaSil
  10. Acalyacigim, nasil mutlu oluyorum yazdiklarini okudukca. Simdi oralarda olsaydim, canin ne cekerse hepberaber seferber olsaydik canim arkadasim. Tammo belli ki cok yardimci sana. Eee baba olmak kolay mi yahu? Hep iyi haberlerinizi almak dilegim. Sevgiyle kucakliyorum.

    YanıtlaSil
  11. kabaklar su anda ocakta...annemin direktifiyle su koymadim, sekerle 4-5 saat bekletip kendi suyuyla (zaten acayip su saldi sekeri yiyince) pisiriyorum. Defnecim evet Tammo cok yardimci, cok sevgi bocegidir kocacim...herkese boyle koca nasip olsun diyorum ve kabaklara dogru bi yollaniyorum, seni de sevgiyle kucakliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili defne,
    Kabak tatlisi enfes görünüyor.
    ates dikeni de pek yakismis yanina.
    Bizim bacede boydan boya ates dikenleriyle cevrili.
    Kabak üzerine kabak tadi verelim.
    Bizim burada bir Kabak festivali ve sergisi var. Fotograflari blogumda. Cok ilginc. Bir kabak 570.7 kg gelmis.
    Sevgiler Sonia...

    YanıtlaSil
  13. obsessedwithpumpkin23 Kasım, 2007 14:12

    "Kabak tatlisi dunyanin yapmasi en kolay tatlisidir" Bir kabaksever, ustelik de iyi kabak tatlisi yaptigini dusunen bir kabaksever olarak ne desem ki simdi? Aaaah ah, harcandi gitti benim guzelim kabak tatlilarim bir cumlede.
    Uzerine, badem (varsa smoked/tutsulenmis olanlarindan) de cevizin yerine cok guzel gidebiliyor, benden soylemesi... Afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails