14 Ekim 2006

ELMA*lı ve Fındıklı Kek


Hep anlatilir elmanin faydalari, vucut sagligi, cilt sagligi icin. Ben oyle bir elma asigiyim ki bunlarin bilmeseydim dahi elma ile aramdaki bu kuvvetli bag yine varolurdu. Zaten cok kucuk yaslardan beri elmasiz bir yasam dusunemeyen benim icin faydalarini ogrenmek cok memnun ediciydi ama ben zaten, yedigimden daha fazlasini yiyemezdim:). Lise yillarinda hatirliyorum da, eve annemlerden once gelirdim, uzerimi degistirip ellerimi yikadiktan sonra yaptigim ilk is bir tabak elma yikamak olurdu. Cogu zaman hepsini yerdim. O elmalar kis elmalariydi ve hala tadini unutamadim. Anneannemin bahcesinden, hani su toplandiktan sonra sandiklarda saklanip, sararip olgunlasmasi beklenen elmalar.

Simdilerde esim bile evi elmasiz birakmamak konusunda seferber olmus durumda. Evde elma olmazsa bunalima girecegimi iddia ediyor kendisi:))



Bu kadar elma muhabbeti uzerine hafta icinde yaptigim kekin tarifini eklemek istiyorum. Oldukca basit bir tarif, uzerini elma disinda armut veya erik ile de susleyebilirsiniz.

3 yumurta
1 su bardagi toz seker
1 su bardagi sut
1/3 su bardagi siviyag veya 100 gr eritilmis tuzsuz tereyagi(ben siviyag kulandim)
1 paket kabartma tozu
1 cay kasigi tarcin
1 paket vanilya
2.5 su bardagi un
1/2 su bardagi findik kiriklari
2 adet elma

Fırını 180 C’ye ısıtın. Un, şeker, vanilya, tarcin ve kabartma tozunu karıştırın. Ayrı bir kapta yumurtaları, sutu ve sıvıyağı çırpın. Unlu karışımi, yumurtali-sutlu karisima ekleyin. En son findik kiriklarini ekleyin ve soyle bir karistirin. Hamuru kalıba doktukten sonra, soyup yariya boldugunuz elmalari uzerlerine cizik atilmis sekilde kek hamurunun uzerine dizin ve firina verin.

10 yorum:

  1. Defnecim, elma da benim olsa da olur olmasa da olur dedigim meyvelerden. Tammo da olmazsa olmaz diyenlerden. Ama hamile olunca insan, yemedigi seyleri yemek zorunda kaldigi icin ben de gunde bir elma yiyip, "yarasin fasulyeme" diyorum...
    Keke gelince...resimden bile tadini tahmin edebiliyorum, harikadir kesin! evde bir suru elma var, yemekle bitmez, boyle degerlendireyim bari. Hic dusunmedim kek...hep elmali kurabiye gelir ya aklimiza...Tammo bayilacak bu keke...tesekkurler, ellerine kollarina saglik arkadasim.

    YanıtlaSil
  2. Yine ben...dun yaptim bu keki ve hemen fotografladim, en kisa zamanda sitemdeki tariflerime ekliycem cunku...Harika, lezzetli, guzel gorunuslu bir kek oldu...Ben bir de ceviz kattim findiga ek olarak, bunun disinda senin tarifine harfiyen sadik kaldim. Mukemmel bir kek ne diyeyim...Tammo da bayildi...

    YanıtlaSil
  3. Acalyacigim, canim, ben de ilk yorumuna birseyler yazayim diye acmistim ki ikinci yorumunu okudum. Keki begenmenize cok sevindim. Oldukca hafif ama lezzetli bir kek. Ceviz de lezzetine lezzet katmistir.

    Gunde bir elma yemene gelince, bence de yarasin, senin tabirinle fasulyene, benim tabirimle findiga:))

    Tammo'ya selamar, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. Defneciğim,sana ne kadar özendim bilemezsin...Küçüklüğümden beri babam her gün en az 1 elma yemem gerektiğini söyler. Ben ise hiç başaramadım bunu. Meyve ile hiç aram yok, taze sıkılmış suları olursa daha çok tüketiyorum. Tabii hamurişi içinde de beğeniyorum. Kek çok güzel gözüküyor, ellerine sağlık. Belki ben de alışırım ya, ne dersin? Öpüyorum seni. ( Acalya'ya da sevgiler, malum buradan görüşebiliyoruz. Senin burda olduğun günlerin anısına hangman oynadım geçen ama rekor yok:)

    YanıtlaSil
  5. Behiyeciğim, keki begenmene sevindim. Baban cok haklı, bence de gunde en az 1 elma mutlaka yemelisin. Amerika'da biz hani şu Sam's marka konsantre olmayan elma sularından içerdik. Wal-Mart'ta konsantre meyve sularının bulundugu ara reyonlardan birinde keşfetmiştik. Ama dikkat edip almalısın, konsantre olmayacak. Onlar da kötünün iyisiydi:)

    Açalya yorum kısmını açmadı hala. Okuyordur mutlaka seni buradan. Hangman? Ben de ne zamandır oynayamadım. Bir ara uğrayayım:))

    YanıtlaSil
  6. Behiyecim, Hangman'de bir arkadasim "A" harfini 4 saniyede bilerek :)) kirilmayacak bir rekora imza atmis, simdi bir sure onun keyfini orda sursun istedim. Yakinda, arkadaki diger 5'leri koyayim ki oynayanlari motive etsin...Bir ara herhafta 'ilk bes' siralamasini degistiriyordum listede altta kimler varsa onlar da gorunme sansi oluyordu. Bu aralar bir tembellik bir tembellik sorma, ama yakinda calisma hayatima bir sureligine virgul koyuyorum, o zaman daha cok zamanim olacak. Su sitemi iyice bir elden gecirecegim. Renkler, duzen falan degismeli diye dusunuyorum...

    YanıtlaSil
  7. Defneciğim, bir bakayım bakalım Wal-Mart'a gidince. Açalya'cığım ben zaten harfleri öyle bir sallıyordum ki,sen ilk 10 u da açsan giremem:) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Ohhh.. sonrada yemeyin yaninda yatin.

    Elma ya ben de bayilirim. En cokta kucuk, alacali olanlari.

    Elmalar tatlarini alip tezgahlara girdiler bende gunde en az iki tane tuketiyorum.

    Bu kek teki elmalari dilimleyip koyuyoruz degil mi defne. Birde unlayin filan derler ama bu tarif icinde gecerli miİ??

    Operim
    Pirtik

    YanıtlaSil
  9. Pırtıkcıgım, ben elmanın her türünü severim ve yerim. Kekin üzerindeki elmalar, soyulup yarıya bölünmüs ve de dilimlemeden, üzerine çentik atılmıs elmalar. Ben kekin üzerine dizdim elmaları, unlamadım. Bol elmalı günler:)Öperim.

    YanıtlaSil
  10. Hmmm Lecker Lecker .Ich mag Apfelkuchen so sehr !

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails