31 Ekim 2006

Sarı


Tatilin ardından bir rehavet çöker ya insana, müvekkillerimiz sagolsun, bastırıverdiler Pazartesi gününden:) Fena da olmadı, haftaya oldukça enerjik başladım. Tatili uzatanlardanım ben. Sevgili iş ortagım Ankara dışına çıkmadıgından, eşim de ben de tatili sonuna kadar degerlendirdik. Eşimin ailesinin yanında gecirdik büyük bir bölümünü. Güzel bir Anadolu ilçesinde. Bağlı, bahçeli, neşeli zamanlar...


Her zamanki gibi daldım bahçeye fotoğraf makinem ile. Küçücük bir ayva ağacının hani "boyundan büyük işlere kalkışmış" derler ya işte o hesap, iki küçük dalına sığdırdığı beş-altı ayvadan ikisini seçiverdim. Sonra bir tanesini kopardım dalından, vakti gelmişti. Nasıl da özlemişim daha tozu üstünde meyveyi-sebzeyi dalından koparmayı, kokusunu içime çekmeyi. Malum, buralarda artık çook zor bu kokuyu bulmak. Ayvaya gelince; tabii ki o günün akşamında paylaşılıp, afiyetle yendi:)

6 yorum:

  1. Canim, afiyet olsun. Bizim de bahcede oyle kucuk bir ayva agaci vardi, koca koca ayva verirdi. Burada gormedim ayva, zaten olsa tanesini 2-3 dolara satip fitil ederler adami. Kocaman optum!

    YanıtlaSil
  2. Defnecim, birkac gun once ruyamda tum gece boyunca agaclardan meyve topladim, hani oyle boyle degil cilegi bile agaclara tirmanip kopardim :))) ve birkac Amerikali vardi yanimda, kim bilmiyorum, onlara agactan meyve toplayip aninda yemenin nimetlerinden bahsedip 'sizde yok iste boyle' deyip duruyordum...hani insan ruyasinda koku ve tad alir mi?! ben aldim valla... senin ayvalari gorunce bu ruyam ve koydeki ayva agaclarimiz geldi aklima, ahhh ahhhh..buranin ayvalarini gorse babaannem koyunlara dogrardi...

    YanıtlaSil
  3. Eşimin ailesinin yaşadığı yerde büyükçe bir bahçeleri var. Bahçe kapısının girişinde de bir ayva ağacı var. Dediğin gibi boyundan büyük işlere kalkışır bizimki de bir dalında sen de 10 ben diyeyim 15 ayva verir hersene.. Ağacından tamamından da neredeyse tüm köye yetecek ayva çıkar biraz mübalağa yapacak olursak.. Ne güzel sarı sarı.. ben pek sevmem ayvayı çiğ yemeği ama şöyle hafif ekşili marmelatına bayılırım.sevgilerle..
    evren

    YanıtlaSil
  4. Pinarcigim, bahceli bir evde buyumus olman ne hos:) Cok haklisin, ayvayi pahali satarlardi. Ben de fitil olurdum ayrica:))

    Operim.

    YanıtlaSil
  5. Acalyam, canim arkadasim, dun sana uzun bir e-mail yazdim ne olduysa ucup gitti. Seninle kalbimiz birmis bugunlerde demek ki, nasil uygulamaya koymusum ruyani:)) Amerikalilar agacindan taze kokulu meyve toplarsa soka falan girerler neme lazim:)

    Bayildim, su babaannenin oradaki ayvalari tuketme sekli konusundaki esprine, her zamanki gibi yuzume kocaman bir gulumseme kondurdun.

    Ucunuze de sevgileeer.

    YanıtlaSil
  6. Evrencigim, Arca findigi demek opturmuyor kendini:) Of Of ne tatli oluyordur tavir koyarken. Ailenizin bahceli bir evinin olmasi guzel degil mi? Arca icin de cok iyi bence.

    Canim dedem de ayvayi sobanin uzerinde pisirir oyle yerdi, cig yiyemezdi o da. Babaannem marmelatini da yapardi, gercekten guzel olur:)

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails