02 Ekim 2006

Tavuklu Milfoyler ve Korku


Uzun zamandir milfoy hamuru almamistim. Gecenlerde bir paket attim alisveris sepetine. Hepimiz biliriz ki milfoy hamuru, oldukca lezzetli tarifler ortaya cikarabilecegimiz ama yag orani yuksek bir hamur. Bu nedenle bizim evde, tuketimini aza indirgedigimiz urunlerden. Belki de bu uzun aradan dolayi, bu tavuklu milfoyler cok iyi geldi bana:)

Tavuk gogsunu hasladim, didikledim. Pul biber, karabiber, cok az tuz ve minik minik, dogradigim sarimsaklari da ekledim. Cevizi iri iri parcaladim onu da ilave ettim. Soyle bir karistirdim bu ic malzemeyi. Bir yandan dondurucudan cikardigim, hafifce cozulmus milfoy hamurlarini, muffin kalıplarına gelisiguzel yerlestirdim. Ortalarina hazirladigim icten koydum. Dilerseniz milfoylerin acikta kalan kisimlarina yumurta sarisi surebilirsiniz. Firinda kizarana kadar pisirdim.

Bugun gune oyle basladim ki, hala tuhaf hissediyorum, etkisini atamadim uzerimden. Evden otobuse binmek icin ciktim, duraga dogru ilerlerken, sag tarafimda bir karalti hissettim. Dondum ki ne goreyim siyah iri bir kopek bana dogru hizla kosuyor. Benden tabii kocamaaan bir "Aman Tanrim" cigligi yukseldi. Durakta bekleyen cok tatli bir universite ogrencisi kizin bana dogru ilerledigini farkettim. O arada kopek sakinlesti ve dondu gitti. Meger hemen arkamdaki yoldan gecen arabaya heyecanlanmis ve ona dogru kosmaya baslamis bu yaramaz. Daha once de boyle bir deneyimim oldugundan yuregim agzima geldi. Elim ayagim titredi acikcasi. Iki ay oldu eve tasinali, goruyordum etrafta birkac tane basibos dolasan kopek ama kimseye zararlari yoktu. Kulaklarinda da bir cesit damga veya muhur oyle birseyleri var bu kopeklerin. Ama insan ne kadar kendini telkin etse de sakin olmiyor. En azindan ben olamadim. Kactim mi? Hayir kacmadim ama cigligi patlattim iste:)))

16 yorum:

  1. Geçmiş Olsun Defne !
    Küpeli köpeklerden burada da mevcut. Belediyeler artık başıboş sokak köpeklerine aşı yapıyorlar ve o küpeler de onun için.
    Umarım tabi doğru dozda yapıp sürekli takip ediyorlardır !!

    Başımdan küçükken buna benzer bir hadie geçmişti. Yazlıkta yan komşumuzun köpeği oyun için ( o zaman öyle demişlerdi !) üstüme saldırmış ya da bir kaç kez arkamdan koşturmuştu. Çığlıklar diz boyu idi !!

    Bugün ise 2 köpek sahibiyiz. Şimdi sokakta çekinenlere "merak etmeyin, bebek daha, oyun istiyor" diyen taraf kendim oldum :)

    iyi haftalar !

    YanıtlaSil
  2. ne olursa olsun sahibi de olsa sahipsiz de olsa hayvanlarin bazen neye kizacaklari yada neden urkecekleri belli olmuyor, hayvanlari cok seven evde de yavru bir kedicik annesi olan birisi olarak yine de her hayvana temkinli yaklasmakta fayda var derim...bu arada milfoylerin cok sirin olmuslar, cicege benziyor goruntusu..

    YanıtlaSil
  3. Mutfak robotum, sagol. Ne bileyim ben daha once de o oyun isteyen kopekciklerle karsi karsiya geldim ama gordum ki bazilari oyun istemiyor:) Hepsinin oyun istiyor olmasini diliyorum bir kez daha bugunku deneyimden sonra!
    Cok opuyorum.

    YanıtlaSil
  4. Banucugum, cok haklisin, temkinli yaklasmakta fayda var. Milfoyleri begendigine sevindim. Operim.

    YanıtlaSil
  5. Yorum sayfasinin renkleri vs. cok hos olmus Defnecim. Milfoylere diyecek hic bir seyim yok, sadece ben de! be de! diyorum ve ne demek istediimi anliyorsun...bir de o muffin formlari nelere kadir aman allahim...kopek olayina gelince, hic sevmem oyle oraya buraya, insan ustune kosturan kopekleri, bi de ne o oyle damga kupeler de saka gibi, ne yani kupesi olunca kopek isirmiyor muymus yani, hastalikli yada asiyla korunmus...yukaridaki arkadas dogru soylemis, kopek hayvaninin ne zaman neye kizacagi belli olmaz mazallah...kupeli, kupesiz, sokakta yasayan ne kadar kopek varsa toplanmali, geregi neyse yapilmali (PETA'nin Tr subesi var mi :P.... yandik!!!)

    YanıtlaSil
  6. Defneciğim, geçmiş olsun. Benim de sabahları servise koştururken böyle köpeklerle göz göze gelmişliğim vardır. Köpekleri çok sevmeme rağmen, inlerle cinlerin top oynadığı, boş saatlerde insan karşısında köpek görünce irkiliyor gerçekten. Ankara sokaklarına benden selamlar, sana da sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Acalyacigim, canim keske orada olsam hemen yapardim. Ama sen de puffy pastry hamurları ile kolayca yapabilirsin. Sanirim dogru hatirladim hamurun adini. Ya daa Tammo'ya verelim bir dilekce, yapar o senin icin:)) Tammo'ya selamlar, opuyorum.

    YanıtlaSil
  8. Behiyecigim, sagol canim arkadasim. Ankara'ya selamini coktaan ilettim:)

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun Defne, aynı durumda ben de olsam korkar bembeyaz olurdum herhalde. Zaten sokaklarda köpeklerden uzak dururum hep, sağı solu belli olmaz onların...

    Milföylerin görüntüsü çok güzel, ayrıca günlüğünün yeni görüntüsü de, sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Nilufercigim, milfoyleri ve gunlugumun yeni goruntusunu begendigin icin mutlu oldum. Senin mayalilar da beni bitirdi bu sabah:)

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Defne,
    Geçmiş olsun!!

    Sokak köpeklerinin ne zaman ne yapacakları pek belli olmuyor bu yüzden temkinli olmakta her zaman fayda var.Neyse ki bir şey olmamış.

    Tavuklu milföyler çok nefis olmuş,hem göze hem mideye harika hitap ediyor.Ellerine sağlık,çok güzel korkusuz neşeli bir hafta sonu diliyorum.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. Defne'cim cok gecmis olsun, sokaktaki hayvanlarin en kotu yani bu. Ben aslinda cok severim oyle gorunce yol kenarlarinda gidip sevmeyi ama boyle seyler olunca keske hepsini toplasalar diyor insan, ama insanca, ozel barinaklara koyup isteyenlere verseler asilarini yapip. Milfoylu tavuk harika gorunuyor, bir kenara not aldim ilk tavuk yapildiginda denenecek. Ellerini saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Gülcügüm, cok tesekkur ederim. Ben de sana ve ailene neseli bir hafta diliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Pinarcigim, cok haklisin.

    Milfoyler gercekten cok sirin oldular. Bence tavuk ve milfoy cok yakisiyor. Operim.

    YanıtlaSil
  15. Defnecim günaydın iyisin umarım. Böreklerin enfes görünüyor. Bende resimlere bakarken ortalarından çizik atıp kenarlarınıda büktümü derken muffin kalıplarını duyunca iyi bir fikir dedim valla harikasın ne diyeyim. Ellerine sağlık canım. Hımmm çok kalorili de olsa arada bi tüketmek lazım değilmi insan özlüyor canımmm...:)
    Öptüm sevgiler.....

    YanıtlaSil
  16. Pardon canım geçmiş olsun demeyi unuttum :( Bende korkmam aslında köpeklerden çocukluğum onlarla geçti diyebilirim.Ama bilmediğiniz bi sokak köpeğinden de temkinli olmak gerekiyor tabi. Geçenlerde bende işten çıktığımda Defnecim inanırmısın 2 tanesi takıldı peşime ogünde servis yoktu otobüse binecektim otobüs durağı ile işyeri arasında bi 10 dk var rahat. HAyır dediğin gibi böyle büyük büyükler bide karşıdan 2 tane daha gelmezmi bu benim yanımda olanlar onlara havlar karşıdakiler onlara o beni çok korkuttu anaaaa dedim bunlar bu sinirle bana bişey yapmasınlar :) :) Sinirlerini benden çıkarmasınlar :) Allahım olmuyor bi karşıya geçiyom onlarda geçiyor ordan karşıya geçiyom onlarda geçiyor. En son lambalara geldim karşıdan karşıya geçtim ayy bunlarda geçti benle birlikte. Yok utanmasalar nerdeyse otobüse binecekler benimle birlikte :) :) Ogün bende biraz korkmuştum açıkçası. Aman Allah kötü şeylerle karşılaştırmasın canım.
    SEvgiler.....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails