03 Kasım 2006

Armağan

Eşimin, iş nedeniyle bu sabah erkenden -saat 5:30 gibi- Istanbul'a gitmek için yola çıkması gerekti. Ve ben, onu uğurladıktan sonra uykum çook uzaklara kaçtigindan, o vakitten bu yana bilgisayar basindayim. Bugün duruşmamizin olmamasi ne iyi oldu aksi halde uyurgezer halinde dolaşirdim adliye koridorlarinda:) Dedim ki; en iyisi bloguma yeni bir post eklemek ve birkac blog ziyaretinde bulunmak.


Bugünlerde mutfakta sadece aç kalmamamiz icin faaliyet gösterebiliyorum. Tatilden geldikten sonra durum bu malesef. En son tatile girmeden, eşimin annesinin de çok sevecegini tahmin ettiğim kakaolu muffinlerden yaptim. Yine her zaman yaptığım gibi sıradışı olmayan bir kek tarifi ama sade keklerden hoşlanan annemiz tahmin ettiğim gibi çok beğenerek yedi. Gitmeden bir gün önce hazırladım, buzdolabına koydum. Yolculuğa çıkarken paketlerimiz arasında onlar da yerlerini aldılar. Tarif klasik:

3 yumurta
1 su bardagi süt
2 su bardagi un
1 su bardagi toz seker(dileyen biraz daha arttırabilir)
1/3 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı kuru üzüm
1/2 su bardagi fındık kırıkları
kakao(istege göre miktarı ayarlanabilir)
1 paket vanilya

Fırını 180 derecede ısıtın. Unu, şekeri, kabartma tozunu, kakaoyu, vanilyayi bir kapta karıştırın. Diger bir kapta yaği, yumurtalari, sütü iyice çırpın. Sıvı karışımı, unlu karışıma ilave edin. Fındık parçalarını, dibe çökmemesi için unladığınız kuru üzümleri katabilirsiniz en son olarak. Çok fazla olmamak kaydıyla karıstırıp muffin kalıplarına dökün, fırına verin.


Hafta içi çok yoğun dolayısıyla yorucu geçti. Cumartesi de işle dolu geçecek. Ne yapalım, Pazar'i favori günüm ilan ediyorum bu hafta:)) Eh, artik hazırlanıp büroya gitmek gerek, yapılacak çok iş var.

15 yorum:

  1. Defne'm,

    Aman da aman. Muffin in kurdelesini sevsinler.

    Himm, guzele benziyor denesemmi acaba. Ama muffin kabim yok, kagit kaplar var o olurmu acep.

    Operim.
    Kolay gele.
    Istanbul soguk.

    Pirtik

    YanıtlaSil
  2. Muffin'i de susledin ya artik ne diyeyim sana Defnecim?

    Bak gene yagmur damlalari yakalamis yaaa...

    YanıtlaSil
  3. Defneciğim, sen de benim gibi muffin seviyorsun di mi? Güzel oluyorlar, birer porsiyonluk, eşime kahvaltılık olarak da iyi oluyor. Ellerine sağlık, kurdele de yakışıyormuş hani muffinlere,bunu da görmüş olduk sayende:) Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. Pirtikcigim, yakisikli olmus degil mi? Gercekten guzel, denemeni tavsiye ederim. Kagit kaliplarda biraz yayvan olur herhalde kekin sekli.

    Bene de operim.
    Burasi da soguk:))

    YanıtlaSil
  5. Acalyacigim, susledim ya, adi ustunde armagan yahu:) Ama pek bir hos oldu benim damat muffin:)

    Yagmur damlalari bizim sitenin bahcesinden yine.

    Selamlar.

    YanıtlaSil
  6. Behiyecigin, canim, muffinleri seviyorum ben de dedigin gibi. Bu tariflerde kati yag da kullanmadigim icin keklerim hafif oluyor, bir de Acalya'nin daha onceleri dedigi gibi beyaz unu azaltsam daha iyi olacak.

    Muffine kurdeleyi sardim ama ben ilk degilim kiiiii:)pastaci burcu'nun kurdeleli muffinlerini gormustum, cok hosuma gitmisti.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  7. defne harika görünüyor muffin.yanında sıcak bir içecekle ben de şu an böyle bir armağan almak isterdim doğrusu :) sevgiler

    seda
    tarifname.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Defne'cim, cok cici olmus muffinler. Ben de cikolatali keklere bayiliyorum anneniz gibi :) Ellerine saglik. Umarim esin sag salim donmustur. Bir daha muffin yaptigimda ben de boyle susliycem, cok sirin bir fikir. Kocaman optum canim.

    YanıtlaSil
  9. Sedacığım, tesekkür ederim. Keşke senin için de yapabilseydim ama imkansızlık var mesafeden dolayı:)

    Ama Ankara'ya yolun düşerse veya ben İstanbul'a gelecek olursam (belli mi olur duruşmamız olur belki orada), görüşmeyi isterim. Sen gelirsen kurdeleli muffinler yaparım senin için, söz!

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Pınarcığım, ilgin için çok teşekkur ederim. Eşim sağ salim ama yorgun döndü.

    Muffinler gerçekten çok şirin oluyorlar böyle giyinince:)

    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  11. Muhteşem olmuş hem süsü hemde kendisi ellerien sağlık,afiyetler olsun canım.

    Yağmur damlacıkları muhteşemdi,ayy ayy ellerine sağlık tatlım.İnan bittim bu görüntülere ben.

    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. Gulcugum, cok tesekkur ederim.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  13. Fotograf cok guzel, murver meyvasi mi acaba diye merak ettim?
    Cok guzel tarifler, ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  14. Hanifeciğim, hoşgeldin, beğendiğine sevindim. Ben seni zaten ziyaret ediyorum uzun zamandır.

    Mürver olabilir, sen sorunca internetten baktım resimlerine, çok benziyor. Sitenin bahçesinde var bol miktarda :).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  15. Defnecim içim açıldı sonuna kadar gezdim bloğunu hatta ortak dostlarımız da var Açalya ve aile dostum Cenk Cafe Fernado gibi bana da beklerim www.edasuner.com ellerine sağlık bende eşimi sevindirmeyi çok severim :)

    sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails