17 Kasım 2006

Bürodayım...

Kapıyı açtım, mantomu çıkardım ve pencereye yöneldim hemen. Perdeleri açtım ki, gün ışığı girsin büroya. Gün ışığı güzel de, masa, kitaplık ve koltuklar üzerinde her saat başı alsan yine hemen yerini alan toz tanelerini saklandıkları yerden çıkarıp gösteriveriyor. Neyse birazdan canınıza okurum sizin diyerek toz tanelerine, pencereden sokağı izledim bir süre. Oldukça merkezi ve işlek bir yerde büromuz. Sabah saatlerinde herkes bir hazırlık, temizlik ve telaş içinde ama yine de günün diğer saatlerine oranla pek bir sakin.


Semaverimizde çayımızı demlenmeye bıraktım ve ufak bir "savulun tozlar" operasyonunun ardından, gazetelere göz atmak üzere bilgisayarın düğmesine bastım. Benim aslında çayla aram pek de öyle tiryaki kademesinde değil ama büroda kendim bile inanamayacağım şekilde çay içiyorum. Şu son zamanlarda havanın soğumasının da etkisiyle pek bir sever oldum çayı. Ama şekeri azaltmak ve açık çay içmek gerek diye düşünerek, iki haftadır böyle bir uygulamaya geçtim.


Çaydan bahsetmişken, birkaç hafta :)) önce yapmış olduğum poğaçalar bunlar. Herkesin aslında birbirine genel olarak benzeyen poğaça tarifleri vardır. Benimki de olsun, bir eksik bir fazla farketmez değil mi? Yok yok biliyorum herkes sıkılmıştır klasik poğaça tarifinden, o nedenle tarif eklemiyorum. Yanlız bu poğaçaların içinde sirke olduğunu ve sirkenin de ayrı bir lezzet verdiğini hatırlatmak isterim.

Bugünün, haftanın en sevdiğim günü olması okumam gereken şeyler olduğu gerçeğini ortadan kaldırmıyor ne yazık ki. Bundan sonrası; sıcacık bir bardak çay, dosyalar, kitaplar ve ben elele, gözgöze :)

31 yorum:

  1. Canim o resimdeki caydan ve pogacalardan istedi ne olacak simdi? Ustelikte diyetteyim. Oldumu yaaa?

    YanıtlaSil
  2. Defnecim, Ankara'dan ayrılmadan önce seninle tanışmak çok istiyordum, büronun merkezde oldugunu bilseydim kesin gelirdim kızımla, hep içimden geçirdim... Neyse kısmet olmadı, bir gün yolum düşerse oralara, kimbilir...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Nükhet,
    ne yapsak bilmem ki? Tarifi yazmadım, fotoğrafı da mı eklemeseydim acaba? :) Doğru söylüyorsun, diyetteki insana yapılır mı bu yaa!! :))

    Defne kuzusunun minik şirin çenesinden ısırmaya geliyorum şimdi :)

    YanıtlaSil
  4. Nilüferciğim,
    inan çok istedim ama dönüşten soraki ilk zamanlar öyle bir koşuşturmayla geçti ki :( bir türlü denk getiremedim. Ama Ankara'ya geldiğin ilk fırsatta bunu telafi edeceğimize söz veriyorum. Evimin de büromun da kapısı her zaman açık canım arkadaşım.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  5. Cay, defter, kitap, pogaca, tozlar ve sabah telasi...iste buro gercegi, :P canim Defnecim, haftalar once(!) yaptigin pogacalar ha, hmmm.. :)))

    YanıtlaSil
  6. Afiyet olsun Defneciğim...Eşim de senin gibi çay açık olsun, şekeri az olsun diye uğraşıyor. Hem şekerli hem de açık çay içilir mi:) Bana göre tabii:) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Defneciğim,nedense o çay isteniyor.Ben de çalışırken, çayı çok içmiyorum ama bilinçsizce gelen çayı kabul ediyordum.O çay içilemez,soğur ama yine de istenir.Şöyle keyifle zor içilir ...Afiyet olsun sana...

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Acalyacigim,
    canim her ne kadar, (!)' de bir kinaye sezmis olsam da anlamadigimi soylemeliyim :)Dur bakayim, pogacalarin yapim tarihi, Ekim ayinin ortasiymis :P. Sen cay-kahve icmiyorsun degil mi? Gerci gecen postunda sandvicin yaninda cay mi vardi ne? :) Findigim sevmiyorsa icme canim arkadasim.

    Operim cok.

    YanıtlaSil
  10. Behiyecigim,
    tamamen sekersiz icebilsem cayi. Cayin yaninda su senin aycoreklerinden de olsa ne iyi olurdu :)
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  11. Munevvercigim,
    haklisin her bardagi keyifle icemiyorsun. Ozellikle muvekkillerimizle gorusme halinde sogutur sonra da icemem :) Ama arada keyifle icilen birkac bardak da yok degil hani.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  12. selam
    çay o kadar güzel göründü ki özellikle de Ankara gibi soğuk bir şehirde oturuyorsanız

    YanıtlaSil
  13. Defne poğaçalar benim yaptıklarıma benzemiş benimkilerinde içinde sirke var ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyorlar sevgiler Ebru

    www.blogcu.com/mutfaksepeti

    YanıtlaSil
  14. Pogacalar bana pek bi taze geldi :) Cayi ise haftada bir mutlaka iciyorum bir bardak soyle guzel bir kahvaltiyla. Findik buna da sukretsin :)))

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Defne,
    İş yerlerinde içilen çayların tadı hep bir başka lezzetli gelmiştir bana nedense.Sabahtan akşama kadar sanırım en az 20 bardak içerim allahtan şeker kullanma gibi bir huyum hiç olmadı çocukluğumdan beri,hadi ondan kurtardık da çayın yanına eşlik eden atıştırmalar işte onlar vazgeçemediğim en tatlı şeyler.Poğaçalarını görünce hemen bende pazartesi yapıp götürsem diye düşündüm.Çok nefis gözüküyorlar ellerine sağlık canım.

    Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  16. Sevdamavisi'
    ayni sehirdeymisiz :) Ankara'nin asil soguklari bastirinca cay daha bir anlam kazanacak degil mi? :))

    Ebrucugum, gercekten de kardes olmus bizim pogacalar. Yanliz tarifinee baktim da, ben margarin yerine tereyag, o da oldukca az miktarda kullaniyorum. Biliyorum margarin hos bir gevreklik veriyor ama margarini uzuuun zamandir kullanmayi biraktigimizdan daha az gevrek pogacalar yiyoruz :)

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. Acalyacigim,
    findigimla boyle konusma, o ne isterse o olur!:))

    Gulcugum,
    yok ben 20 bardak falan icemem ama insan cani istese de istemese de icmeye basliyor bardak bardak :) Yap pogacalardan, guzel olur. Simdiden afiyet olsun! :)

    YanıtlaSil
  18. Defne'cim, biraz evvel mesajini aldim. Hem kendi siteme hem de seninkine bir cevap koymak istedim. Bahsettigin yerin adi Seaport. Gercekten oradaki bisiklet surme piyasasi Turk ogrencilerinin elinde. Tekrar gelirsen, seninle tanismayi cok isterim. Bu arada blogun kendime en yakin buldugum bloglardan biri. Denizin mavisine, deniz kabuklarina ve resimlerin kalitesine hayran kaldim. Gorusmek uzere,
    Tuba

    YanıtlaSil
  19. Tubacigim,
    guzel sozlerin ve blogumla ilgili dusuncelerin icin cok tesekkur ederim. Ben de senin yazilarin ve tariflerinden ayni keyfi aldim. Fotograflarima gelince, elimdeki makine her ne kadar profesyonel degilse de ben cok ilgiliyim fotograf cekmeye. Begendigine sevindim.

    Birgun oralara tekrar gelir miyiz bilemiyorum ama San Diego'ya yolumuz duserse :)gorusmeyi tabii ki cok isterim. Bu arada ben hatirladim ki, iki gun gezmistik oaralari. Old Town Market ve La Jolla plajini da gormustuk. Senin Turkiye'ye gelmen daha olasi degil mi? Ankara'ya gelirsen beni unutma.

    Simdi krem karamel tarifine doneyim de icim acilsin :)

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  20. Bir mucize olsa ve toz diye birsey kalmasa ne kadar mutlu olurdum :) Cay ve pogacalar cok cekiciydi, afiyet olsun. Kocaman optum canim, iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  21. asla hayır diyemeyeceğim poğaçalardan olmuş, ellerinize sağlık sevgiler. http://www.blogcu.com/yildizcaa

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Defne'ciğim;
    nerelerdesin? çok çay çok şeker demek dikkat etmek gerek.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Defne'm,

    Oldumu simdi ya.

    Tarifsiz olurmu.

    Ne olur yaz bir tarifde ben de yapayim.

    Operim
    Pirtik

    YanıtlaSil
  24. nerelerdesin defnecim.son iletinde tarif de yok :(
    yeni tarifler bekliyoruz :)

    seda
    tarifname.blogsot.com

    YanıtlaSil
  25. Pınarcığım,
    o mucizenin bir gün gerçekleşmesini eminim herkes canı gönülden istiyordur :)) Ben de öptüm.

    Sevgili Yıldız,
    çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  26. Kuzineciğim,
    buralardayım ama yazılması gereken dilekçeler bırakmadı beni bir türlü :). Kesinlikle haklısın, şekeri daha da azaltmak gerek. Ya da hiç şeker kullanmamak :)

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  27. Pırtıkcığım,
    canım benim, ben bir ara bloguna yazarım tarifini. Senin şu gecelik hikayesine bayıldım ben de :))

    Öperim çok.

    Sedacığım,
    buradayım ama yoğunum. Bakalım, şu aralar yeni tarifler deneyesim var :). Tabii ki paylaşırım sizlerle.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  28. Merhaba Defne,
    Poğaçaların ne güzel görünüyorlar.
    Blog dünyasında yeniyim site ve kişileri yeni yeni keşfediyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Sevgili Defne'ciğim,
    Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum..Umarım işlerini birazcık olsun hafifletmişindir..

    Sevgilerimi gönderiyorum..Gül

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Feyhan,
    tesekkur ederim ve hosgeldin :)

    Gulcugum,
    ilgin icin tesekkurler, onumuzdeki hafta biraz daha sakin gecer umarim, boylece bloguma yeni bir yazi ve tarif ekleyebilirim :).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails