14 Kasım 2006

Patatesli * Lorlu Börek


Sevgili Evren'in seçtiği bu harika sebze ile Patates Ye#16 etkinliğine geç de olsa katılmış bulunuyorum. Artık eskisi gibi mutfakta fazla vakit geçiremiyorum, bu nedenle belki size sıradan gelebilecek ama lezzetli bir börek tarifi vermek istedim. Yine vakit darlığından dün akşam yapabildim börekleri :)

Malzemeler:
yufka
sıvıyağ
su
lor peyniri
haşlanmış patates
pul biber
karabiber
tuz
dereotu
1 yumurtanın sarısı
susam



Bütün bir yufkayı tezgahın üzerine serin. Bir kasede karıştırdığınız sıvıyağ ve suyu bir fırça yardımıyla çok fazla ıslatmamak kaydıyla yufkanın üzerine sürün. Haşlanmış patates ve lor peynirini, bir kapta, ezerek karıştırın. İçine ince kıyılmış dereotunu, pul biberi, karabiberi, tuzu ekleyin ve karıştırın. Hazırladığınız yufkanın tam ortasına bu içten uzunlamasına (yufkayı ikiye kesecek şekilde) koyun. Yufkayı ikiye katlayın. Yine yufkanın üzerine yağ ve su karışımından sürün ve rulo yapın. Rulonun üzerine aynı karışımdan ve yumurta sarısından sürüp, 5 veya 6 parçaya kesin, tepsiye dizin. 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin.

NOT: Malzemeleri miktar belirterek yazmadım, herkes kendi dilediği miktarda hazırlayabilir. Bir yufkadan 5-6 adet börek elde ediliyor.

16 yorum:

  1. Defne'm

    Yufkayi da ben acmak sonra bu boregi yapmak isterim ben.

    Sen bebis dogduktan sonra gor tabi bani, evde hazir yufka deposu bile olur.

    Ehi..

    Kolay gele
    Pirtik

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Defne'ciğim,
    Böreklerin harika ötesi bişey olmuşlar burdan bana öyle gözüküyorlar tatlım.Ellerine sağlık canım benim,içindeki o sevginde yansımış bu güzel böreklerine canım benim..Afiyetler olsun.

    Teşekkürler güzel yorumun için,sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Defne gittin Turkiyelere, yufka cennetine tabi, biraktin bizi burda hain eggroll wrapler'le, phyllo'larla...uhhuuuu...

    YanıtlaSil
  4. Pıtıkcığım,
    bende yok öyle maharetler :P yufaka açmak gibi. Bebiş doğduktan sonra hatırlatırım bak ona göre :))

    YanıtlaSil
  5. Gülcüğüm,
    güzel sözlerin için teşekkür ederim. Senin de güzel bir hafta geçirmen dileğiyle, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Açalyacığım,
    canım benim vallahi bir daha yapmayacağım desem, canın çekiyor diye:) yalan söylemiş olurum. Çünkü o kadar blogda o kadar çok tarif var ki, ben eksik veya ben fazla farketmeyecek değil mi? En iyisi annenler gelirken getirseler yufka? Ben götürmüştüm :) hiç yoktan iyidir misali, çabucak tükendi tabii.

    Sevgiyle kucaklıyorum. İkinizi de :P Bir süre sonra, orada olsaydım bile kucaklamak imkansız olacak zaten :)

    YanıtlaSil
  7. Defneciğim, acıktım ben resmi görünce, misafir bekliyorum, gelseler de yesek:) Eline sağlık, öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık böreğin nefis görünüyor kolaylıklar diliyorum sevgiler Ebru

    www.blogcu.com/mutfaksepeti

    YanıtlaSil
  9. defnecim,böreğin harika görünüyor.patatesli böreği de lorlu böreği de çok severim sen ikisini bir börekte birleştirmişsin bunu 2 katı sevdim :) ellerine sağlık.sevgiler..

    seda
    tarifname.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Defne, böreğin çok güzel olmuş ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Behiyeciğim,
    sen ne hamaratsındır seeen. Misafirlerine ne lezzetli şeyler hazırlamışsındır kimbilir :).

    Ebrucuğum, çok teşekkür ederim.

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  12. Sedacığım,
    sen beni o güzelim patates toplarıyla bitirdin, nasl da şirinler onlar öyle! :) Beğendiğine sevindim, teşekkürler.

    Nilüfer,
    ben de sana uğradim biraz önce. Patatesli güzelleri görmeye :). Bu arada mutfağın da cok hos, artık mutfağına kavuştun ya, ne lezzetli seyler yapacak o maharetli ellerin, hadi bakalım :)

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık çok güzel olmuş böreklerin. Bugün börek yiye yiye doymadım bloklarda :) Seninkinden de alıyorum bi tane haberin olsun :)
    Kendine iyi bak.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Baharcığım,
    al tabii ne demek :) Afiyet olsun!

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Defne börekler harika olmuslar mutlaka yapacagim ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  16. Beyhan, çok teşekkür ederim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails