06 Kasım 2006

Peynirli Tart


Pazar kahvaltımızı renklendirdi bu tart. Yapımı oldukça pratik ve lezzetli. Yanında sıcacık çayınızı yudumlarken bir yandan da gazetenizi okursanız benim gibi, daha bir keyifli oluyor:)

Sofra Dergisi-Ocak 2004 sayısından, peynirli tart (6 kisilik).

Malzemeler:

1 çay bardagi sıvıyağ
125 gr margarin (ben 60 gr tereyağ kullandim)
1 çorba kaşığı yoğurt
1 adet yumurtanın akı
1/2 paket kabartma tozu
aldığı kadar un (kızmayın dergide böyle yazıyor:))
tuz

İç malzemesi:

250 gr beyaz peynir (isteğinize göre azaltıp, arttırabilirsiniz)
yarım demet maydanoz (evde kalmamis, katamadım)
yarım demet dereotu

Üzerine:

1 adet yumurtanın sarısı
süslemek için yeşil zeytin
pul biber


1- Tart hamuru için oda sıcaklığında beklemiş tereyağını, sıvıyağı, yoğurt, yumurta akı ve tuzu bir kapta karıştırın. Alabildigi kadar unu ve kabartma tozunu ekleyip kulak memesi yumuşaklıgında bir hamur yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örtüp yarım saat dinlendirin.

2- Hamurdan mandalina büyüklüğünde bir parçayı tartın üzerini süslemek için ayırın. Diğer hamuru, yağlanmış tart kalıbına yayın, kenar kısımlarını yükseltin. Maydanoz ve dereotunu incecik kıyıp, peynirle karıştırın. Bu karışımı tart hamurunun üzerine yayın. Ayırdığınız hamurdan uzun çubuklar yapıp tartın üzerini kafes şeklinde süsleyin.

3- Yumurta sarısını hamurun üzerine sürün ve pulbiber serpin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.

36 yorum:

  1. Defne, çok güzel görünüyor, üstelik zor bir tarif de değil gördüğüm kadarıyla, ilk haftasonu kahvaltısına yapılacak. :) Ellerine sağlık.

    İzin verirsen, sitesine yorum yazamadığım Açalya'ya buradan bir mesaj da ben iletebilir miyim: Aça, canım arkadaşım, ben sana ulaşamıyorum, sen bana ulaş. :)

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Rahel, bence de yapmalısın, çok pratik ve kahvaltı için iyi bir alternatif.

    Açalyacığım, küstü :P az yorum bırakılıyor diye, ısrarıma rağmen kapattı ve bir daha açmadı yorumlara sitesini. :( Çok mutlu olurum birbirinize ulaşmanıza vesile olursam. Çok yakındır Açalyacığımın cevaplaması.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  3. Tart nefis görünüyor ellerinize sağlık sitenizi yeni buldum ve gezdim herşey çok güzel işlerinizde kolaylıklar sevgiler Ebru

    www.blogcu.com/mutfaksepeti

    YanıtlaSil
  4. Defne m,

    E.. ben simdi bunu Pazar gunu yapmazmiyim. yapip da yemezmiyim.

    Operim.

    Pirtik

    YanıtlaSil
  5. Eline saglik Defnecim, harika gorunuyor. Tuzlu hamur isi nereye, ben oraya :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Defne merhaba ben Gulenay...seni cok uzun zamandir goruyordum, arada bakiyordum ama yazmamistim hic.

    Blogun,sadeligi,tarifler cok hosuma gitti...Hersey son derece zarif gorunuyor.Heleki mavi kurdelali muffin:))

    Ellerine saglik...
    Sevgilerimle
    Gulenay

    YanıtlaSil
  7. Ooo süper görünüyor bu, ellerine sağlık. Pazar kahvaltısı için süper gitmiştir eminim. Alttaki kakaolu kek de gözümden kaçmadı, o da pek şık. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Ebru,
    tesekkür ederim. Hoşgeldin. Ziyaretine geldim, kurabiyeler harika!

    Pırtıkcığım,
    mutlaka yapmalısın, minik pırtığa da yarasın:) Ben de öperim.

    YanıtlaSil
  9. Yeşil Erikciğim,
    tuzlu seviyorsun, tam sana göre bir tarif. Zaten öyle pratik ki, yemeden önce de yormuyor insanı:)

    YanıtlaSil
  10. Gülenaycığım, güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Her zaman bekliyorum yorumlarını. Ben de ziyaret ettim seni daha önce birkaç kere. Bak şimdi yine geliyorum:)

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  11. Yeşimciğim. tesekkürler. Dün akşam yine yaptım peynirli tarttan. Kardeşim ve eşi çaya gelmek istediler ve çok geç haber verdiler. Peynirli tart kurtarıcım oldu. Eh tatlı da onlardandı:), keyifle içtik çaylarımızı.

    Kakaolu keki beğendiğine sevindim.
    Öperim.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel gözüküyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Defne,ne güzel bir bloğun var.Yeni gördüm.
    Bazen poğaça yapmaktansa böyle tart yapmak daha çok işime geliyor.
    Çok güzel görünüyor.Eline sağlık.Fotoğraf da çok güzel.
    Sevgiyle,nanelimon.

    YanıtlaSil
  14. defne, tart nefis görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim.ellerine sağlık.

    seda
    tarifname.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Hımmm çok leziz görünüyor Defne. Kahvaltıda bayılırım değişik tatlara. Bu haftasonu kesinlikle deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  16. Çilekli Pasta,
    tesekkür ederim

    Münevverciğim,
    hoşgeldin. Ben de senin bloğundan çok keyif alıyorum. Zaten linklerim arasında mevcut blog adresin, tıklayıp harika tariflerine bakıyorum. Yufkalı pilavını yapacağım yakında:)

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  17. Defne'ciğim;
    bu arada ben de bir her gördüğünü yapıp, yemek isteği anlatamam, iştah açık yani, öyle tatlı kurabiyeler kesmez beni bu peynirliden de yapmak istiyorum bir ara ellerine sağlık. Orada ki muflini gördüm bir ara ondanda mı yapmalı? :))

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Sedacığım,
    teşekkürler. Bence de denemelisin, hem malzemeler de her an evde elinin altında bulunan cinsten, çok da kolay yapımı. Geriye bir tek yemesi kalıyor ki, o da işin en zevkli yanı:)

    Nuray,
    teşekkür ederim. Umarım beğenirsin. Bloğunu turlamak için uğrayacağım bir ara.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Kuzineciğim, yap arkadaşım, hepsinden yap ama yeme faslı biraz kalori birikmesine yol açabilir dikkat:) Sen de beni patlıcan turşusu ve de çikolatalı püsküvü ile bitirdin yahu:)

    YanıtlaSil
  20. Defnecim bu ne?! tam da bu aralar is hayatima ara verdigim zamanlarda, istah da acik, malum, bunu yapayim...gerci benim adam kahvaltida hayatta yemez peynirli meynirli diye, bizim kahvaltilar iki cesit her zaman, bana klasik zeytin peynir vs., ona cereal, recel bilmem ne...ben bunu bi aksam yemegine yapayim da ikimiz de yiyebilelim...

    Rahelcim, Ebrucum (flickr'a baktim), ben simdi iki gundur kurdesen dokuyorum, yuzun hic yabanci degil, ama it does not ring the bell, simdi bana biraz hatirlatma yap, email adresim acalyako@yahoo.com dort gozle bekliyorum, utancimdan baska birsey yazamiyorum kusuruma bakma...

    YanıtlaSil
  21. Defneciğim, çok ayıp olmuş ya Acalya ve ben sonlara kalmışız:( Dün bakamamıştım bloglara. Çok şık bir görüntü, eminim tadı da öyledir. Ellerine sağlık Defneciğim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  22. Açalyacığım,
    sizin kahvaltılar hep zengin o zaman :) Akşam yemeğine de yapılır, keyfinize kalmış canım arkadaşım. Gerçi evinize yeni bir patron geliyor ki; o zaman keyif meyif, hak getireee!! Sürün şimdi sefanızı :)))

    YanıtlaSil
  23. Behiyeciğim,
    yok ayıp olmadı ama öyle alışmışım ki, gözlerim aradı :). Güzel yorumun için teşekkürler canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
  24. Defnecim, harika gorunuyor bu tart, bayildim. ellerine saglik. ben de denerim bunu kesin yakinda.

    YanıtlaSil
  25. Defnecim, 'Rahel' (Ebru) ile yilar sonra bizi tekrar bulusturdugu icin siteni daha bir sever oldum :)

    YanıtlaSil
  26. Evrencigim,
    cok tesekkur ederim. Deneyip, afiyetle yemelisin:)

    Acalyacigim,
    cok sevindim!

    YanıtlaSil
  27. Benim de bir blogum oldu! hala daha bebek ama...

    YanıtlaSil
  28. Bir suredir gezemedim bloglari ama goruyorum ki super tarifler birikmis. Ellerine saglik Defnecigim.

    YanıtlaSil
  29. Acalyacığım,
    cok sevindim ben bu işe. Behiye, Rahel ve ben başta olmak üzere bir çok tıklayanın olacağından eminim:)Ama şeref koltuğumu kimseye kaptırmam ona göre :P

    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  30. Nezaketciğim,
    teşekkür ederim. Ben de birkaç blogda yorumunu görüp, beni unuttu mu yoksa diye geçirmiştim içimdem :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. merhaba tart çok lezzetli ve pratik görünüyor, ellerinize sağlık.. sevgilerle..
    blogcu.com/yildizcaa

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Defne, Blog'un da tarifin de harika. Ellerine sağlık. Sevgiler,
    Pınar

    YanıtlaSil
  33. Defne'cim, cok guzel olmus ellerine saglik. Denemem lazim en kisa zamanda, canim zaten uzun zamandir boyle tuzlu birsey cekiyordu. Kocamn optum canim.

    YanıtlaSil
  34. ne guzel bir blogun varmis,yeni buldum,sevgiler
    hulya

    YanıtlaSil
  35. Yıldız, çok teşekkür ederim.

    Pınarcığım, sözlerin ve linklerinde yer vermen beni mutlu etti, sağol.

    YanıtlaSil
  36. Pınarcığım,
    teşekkürler, haftasonunda yap ki eşinle çay keyfi de yaparsınız :) Öperim.

    Hülya, cok teşekkür ederim, geleceğim ziyaretine :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails