27 Kasım 2006

Çıplak Parfe :) ve Dalgalı Saçlar

Hadi şimdi, yok sonra derken oturdum bilgisayarın başına... En sonunda Yazabiliyorum. Biraz önce, aynı bizim yaptığımız gibi, Amerika'ya eşinin eğitimi için Agustos sonunda gitmiş olan, hem meslektaşım hem canım arkadaşımla messenger vasıtası ile görüştüm . Mutlu oldum. O da bir blog sahibi olmak istiyor, umarım yakında katılır aramıza.


Dün öğleden sonra mutfağa girdiğimde, aslında yapmak istediğim sey bu değildi. Ama sanırım hem daha pratik olduğundan hem de bu tür tatlıları pek sevdiğimden :), bir anda bu parfeyi yapmak üzere çark ettim. Diyeceksiniz ki, bu nasıl bir parfe, evet bu henüz giyinmemiş bir parfe, yani çıplakkk! :)) Yapılma sebebi, biricik kardeşimin ve sevgili eşinin bizi akşam çayına davet etmeleriydi. Tembelliğime zamanın kısıtlı oluşu da eklenince, parfenin son halini görüntülemek mümkün olmadı. Anlatsam beni affedersiniz belki diye düşünüp, affınıza sığınıyorum ve işte tarifi:)

1 paket kremşanti
1.5 su bardağı süt
1 paket yulaflı bisküvi
2 paket kakaolu piknik bisküvi
1 paket fındıklı bisküvi
kuru incir, kuru kayısı (evde kalmadığından katamadım ama lezzetine lezzet katıyor)
fındık kırıkları

Üzeri için:
1 paket kakaolu puding
2 bardak süt

Kremşantiyi süt ile hazırlaytıp, içine bisküvileri kücük parçalara kırarak ekleyin. Fındık kırıklarını ve minik minik doğradığımız kuru kayısı ve kuru incirleri de ilave edip karıştırın. Dern bir kalıbın içini poşet ile kaplayıp (sera ile de olur), karışımı kalıba dökün. Ben baton kek kalıbımı kullandım. Yuvarlak bir kalıp da olabilir.Üzerini kapatıp dondurucuya koyun. O dondurucuda bekleyedursun diğer taraftan, pudingi süt ile hazırlayıp ateşten aldıktan sonra, kabuk bağlamaması için arada karıştırın. Parfeyi buzluktan çıkarın, servis etmek istediğiniz tabağa ters çevirin ve poşetten kurtarın :). Puding ılık haldeyken donmuş olan parfenin üzerine yayın. Hindistan cevizi ve isteğinize göre fındıklarla süsleyin. Tekrar buzdolabına koyun ki eriyip şekli bozulmasın.


Benimki gibi dalgalı saçları olan vardır değil mi içinizde? Vardır muhakkak. Saçlarımı açık bıraktığımda, dalgalı yani doğal halini uzun süre güzel bir şekilde muhafaza etmesi için kullanmam gereken bir ürün adına ihtiyacım var. Bu konuda önerileriniz olabilir belki, ne dersiniz, fikir verecek misiniz bana?

20 yorum:

  1. Defne'ciğim,
    Benim de saçlarım dalgalı. Son zamanlarda Loreal'in narçiçeği renginde olan, saçlara volume veren bir köpüğünü kullanıyorum. Bu köpüğü saç kurutma makinasıyla kurutarak kullanmalısın. Şu ana kadar pek çok ürün denedim ama bundan çok memnun kaldım. Pınar

    YanıtlaSil
  2. Parfe cok kolay ve aslinda ciplak hali bana daha cekici geldi ;P , yani daha bir sade dimek istedim :)

    Dalgali saclar konusunda yardimci olamayacagim, imrenmek disinda :)

    YanıtlaSil
  3. Defneciğim eline sağlık, kardeşinle ne güzel vakit geçirmişsinizdir:) Ben de ablamı arayacağım birazdan. Benim de saçlarım dalgalı, normal bir köpük kullanıyorum ama sen iyi bir şey bulursan bana da haber verir misin? Belki de Pınar'ın yazdığı olur artık, bakalım. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. parfe çok güzel görünüyor,ellerine sağlık defnecim.
    benim de saçlar dalgalı genelde saçımı banyodan sonra ıslakken jöleliyorum ve fön makinesinin difüzör başlığı ile kurutuyorum.kuruyunca hafif bir sprey sıkınca gün boyu dalgalar bozulmuyor.son günlerde jöle kullanmadan yine difüzörle kurutup,kabarmayı yok etmek için pantene 7/24 şekillendirici kullanıyorum.aklında bulunsun ;)

    YanıtlaSil
  5. Pinarcigim,
    ilgin ve onerin icin cok tesekkur ederim. Mutlaka bakacagim bahsettigin kopuge.

    Acalyacigim,
    parfe hakikaten cok kolay ve itiraf ediyorum ki ciplak hali bence de daha cekici :)). Belki findigin saclari dalgali olur ha ne dersin? Ben daha cok ne renk olacagini merak ediyorum :).

    YanıtlaSil
  6. Behiyecigim,
    tesekkur ederim. Evet bulalim saclarimiz icin guzel bir kopuk de kullanalim degil mi canim arkadasim? :) Pinar'in bahsetigi kopuk hic fena degil gibi, deneyelim bakalim.

    Sedacigim,
    sagol. Ben de eskiden jole kullaniyordum. Son zamanlarda saclarimi acik birakmaz olmustum ama ozledim. 7/24'e de bir bakayim, ilgin icin tesekkur ederim.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Defnecim, ben de dalgali saclara sahip bir insan olarak sana schwarzkopf'un gliss kur serisinden kendine uygun olani secmeni oneririm. benim saclarim cok elektriklenir, kabarik kabarik durur normalde ama onu surunce cok guzel oluyor hem joleye gerek kalmiyor.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili meslekdaşım, sevgili defne'ciğim,
    Parfe her ne kadar çıplak olsa da bence güzel görünüyor eline sağlık.
    saçlara gelince, resimdeki saç senin saçların ise, benimkilerde aynı uzunlıkta ve aynı dalgaya sahip, ben hem köpük hemde krem kullanıyorum. Ama köpük çok sert yapıyor. Benim sana tavsiyem, elidorun şekillendirici 7/24 kreminden turuncu renkte olanı kullanabilirsin. Hem yumuşacık yapıyor, hemde dalgalı şekli koruyor. Kolay gelsin, sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  9. Evrenciğim,
    cok teşekkür ederim. Birkaç alternatif var değerlendirmek için şu anda, birisi de seninki. Sanırım blacağım uygun ürünü yardımlarınızla :)

    YanıtlaSil
  10. Ufukcuğum, evet fotoğraftaki benim saçlarım :). Güzel sözlerin ve önerin için teşekkür ederim, değerlendireceğim.

    Bloguna baktım biraz önce, çok keyifliydi. Benim de denemek istediğim Portakal Ağacı'nın alman pastalarından yapmışsın, çok güzeller :).

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  11. Defne,

    Icinde o kadar cok biskuvi var ki. Bu tarifi hamilelik sonrasina saklayacagim.

    Malum hazir gidalari begenmiyor kucugumuz.

    Gorunus super, ciplak olsada.

    Saclar icin eskiden ben kopuk kullanirdim. Sende dene.

    marka; Schwarzkopf
    Drei Wetter Taft
    Boyali ve rofleli saclar icin parlak extra guclu tutus.

    Vay.. vay.. vay..

    Sevgiler
    Pirtik

    YanıtlaSil
  12. Defne'cim merhaba,
    Benim kizimin da oldukca gur ve hep hayalini kurdugum uzun dalgali saclari var (gerci o dalgali saclari oldugu icin cok mutsuz). Epeyi bir sampuan degistirdikten sonra dalgali sacli arkadaslarimin onerileri ile Avida'nin sampuani, kremi ve islakken kullanilacak olan sekillendiricisini kullaniyor. Simdilik memnunuz. Yeni bir marka, yeni bir urun cikana dek herhalde.

    Bosver ciplak, giyinik, tariflere, yemeklere devam:)))
    Sevgi ile,
    Tuba

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Defne,
    parfenin üzerine Dr. Oetker'in çikolatalı sosunu dene. çok güzel oluyor.
    Not: bir gün uğrayıp o güzel saçlarını göreceğim inşallah.

    YanıtlaSil
  14. Pirtikcigim,
    ne yapalim, biraz daha beklemelisin parfeyi yapip yemek icin. Kucugumuz ne derse o olur!! :)

    Saclar icin onerine tesekkur ederim. Minigi de seni de sevgiyle operim.

    YanıtlaSil
  15. Tubacigim,
    tesekkurler. Blogunu ziyarete geldim dun, masalah, hizina yetisemiyorum. Ne guzel yemekler hazirlamissin.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  16. Hulyacigim,
    cikolatatli sosla deneyecegim bir dahaki sefere,.
    NOT: Ne zaman istersen, beklerim.

    YanıtlaSil
  17. Günaydın,
    Bak yine unuttum, loreal köpüğünü kullanıyorum ama hangisi olduğuna bakmayı yine unuttum.
    Saçların çok hoş.
    Bu arada unutmadan cupcake getirmiştim, afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
  18. Kuzineciğim,
    teşekkür ederim.

    Cupcakeler harika, hepsini Behiye'ye vereceksin diye korkmuştum :P

    YanıtlaSil
  19. ben buse benımde saclarım dalgalı ve dogal hali daha guzel ve hacimli:D kurutma makınesı kullanmadan daha güzel oluyor her zaman dogal olmak lazım, bıde kopuk,jöle vb malzemeler sacı yıpratıyor ve dokuyor bence hıç gerek yok :D emınım dogal halı daha guzeldır:D

    YanıtlaSil
  20. Defnecim ; saçın için şeklini verdikten sonra biraz saç spreyiyle sabitleyebilirsin ama çok aşırıya kaçma saçın çık sertleşebilir. :))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails