17 Aralık 2006

Aniden Mahlepli Çörekler !


Önceki hafta eşimin ailesi birkaç günlüğüne misafirimiz oldular. Güzel zaman geçirdik şüphesiz ama koşuşturmamız da eksik olmadı :). Annem ve babam, dünürlerine hoşgeldiniz ziyareti için gelecekleri akşam, işten eve gelince, çayın yanında değişik bir tat olsun istedim. Mahlepli çörekler yapmaya karar verdim aniden. Değişik bir tat diyorum çünkü ben mahlebi daha önce hiç kullanmadım. Elimdeki tarifi sevdim. Nedeni hem katı yağ oranının az olması hem de pratik olması. Sıradan bir tariften, mahlep ile böyle bir tadın ortaya çıkması beklemediğim birşeydi açıkçası. Çay-sohbet-çörek üçlüsü birbirine çok yakıştı o akşam.

1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kasığı toz şeker
50-60 gr oda sıcaklığında tereyağı
1 yumurta
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tuz
2,5-3 su bardağı un

Üzerine: 1 yumurtanın sarısı, çörekotu veya susam

1- Sıvıyağı, şekeri, yoğurdu ve yumurtayı bir çatal yardımıyla çırpın. Mahlebi, karbonatı ve tuzu ekleyin. Yumuşamış tereyağı ve unu da ilave ettikten sonra, elinize yapışmayan ama yumuşak bir hamur yoğurun.

2- Hamurdan parçalar koparıp, şeritler yapın ve herbir şeridi bir ucunun etrafında çevirerek spiraller elde edin. Spiral şeklini verdiğiniz çörekler, yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Üzerlerine yumurta sarısını sürüp çörekotu serpin ve 180 derecede ısıtılmış fırına verin. Yaklaşık yarım saatte pişecektir.


Not I : Ben şeritleri biraz kalın ve aceleden dolayı özensiz yapmışım, şişman ve de şekilsiz oldular.

Not II: Fotoğrafların acele ile çekildiği belli oluyor mu? :))

35 yorum:

  1. Defne, gayet guzel gorunuyorlar, emin ol. Tarif de gercekten guzelmis..

    YanıtlaSil
  2. Cok lezzetli gorunuyorlar, ellerine saglik. Resimler cok guzel cikmis, o minicik corekler de ne guzel kabarmis. Optum!

    YanıtlaSil
  3. Defneciğim gayet güzel şekilleri, şişko filan olmamışlar bence. Ben mahlebin verdiği aromayı seviyorum, eminim güzel olmuşlardır. Ayrıca katı yağ miktarı ne kadar azsa insan o kadar iyi hissediyor kendini değil mi:)Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Sen ne marifetli hatunsuuuunnn! :) aniden boyle seyler yapiyorsan, artik planli programli nasil olur bilemiycem Defne Hanimcim :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Defne,
    Ellerine sağlık çok güzel görüünüyorlar.
    İçin rahat olsun

    YanıtlaSil
  6. Betül,
    teşekkür ederim, ziyaretin beni mutlu etti.

    Pınarcığım,
    ne zamandır yazamıyorum sana. Uğrayıp okuyorum ama yazdıklarını :)

    YanıtlaSil
  7. Behiyeciğim,
    canım arkadaşım, sağol. Ben de sevdim mahlebin verdiği aromayı. Katı yağ hususunda kesinlikle haklısın :). Öperim.

    Açalyacığım,
    fındığın annesi hanımcığım,
    planlı programlı olunca döktürüyorum gerçekten :P

    YanıtlaSil
  8. Sevda,
    cok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. defnecim çörekler süper görünüyor.çayın yanında harika olur valla :) ellerine sağlık.

    seda
    tarifname.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Defne'cigim, corekler nefis gorunuyor. Bu arada hic ugramaz oldun, demek misafirlerin varmis da ondan:)). Dun linklerimi sonunda olusturabildim ve seni de ekledim. Beklerim, sevgilerle,

    YanıtlaSil
  11. mahlepin içine girdiği herşey gerçekten harika oluyor çok iştah açıcı görünüyorlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Defne'ciğim,ellerine sağlık.Mahlep çok güzel bir aroma veriyor ,evde kalmadığı geldi şimdi aklıma .Yarın almalı ve bu güzel çöreklerden denemeli.Güzel bir hafta dilerim sana.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Bu hafta sonu benim de kalabalık bir misafir grubum var, döktürmem gerekiyor :)) ama ben ne yapacağıma karar veremedim :)

    YanıtlaSil
  14. Sedacığım,
    teşekkür ederim. Evet-evet, çayla muhteşem ikili oluyorlar :)

    Tubacığım,
    teşekkürler. Haklısın uğrayamıyorum son günlerde. Misafirlerim, bir de özel koşuşturmalı bir durum eklenince, uzak kaldım biraz. Ama telafi edeceğim :)

    Kiraz,
    mahleple ilgili sözlerine kesinlikle katılıyorum. Bu arada ben senin profilini ve blogunu göremiyorum, bir sorun mu var acaba?

    YanıtlaSil
  15. Çilekciğim,
    teşekkür ederim. Denediğinde beğenirsin umarım. "Sofra" dergisinin yeni sayısını sabırsızlıkla bekliyorum:)

    Kuzineciğim,
    bunu sen mi diyorsun? Dur bakayım, gidip senin blogundan :P birkaç link vereyim de döktürüver, kendin tariflerinmiş gibi ama :))

    YanıtlaSil
  16. Hmmm tam da ogle saati is yerinde karnim zil caliyor, ne yesem diye dusunuyorum ve o na bu nmahlepli seyler cikiyor karsima. Ben hic mahlep kullanmadim tadini da bilmem ama sen begendiysenn ben de begenirim muhtemelen. Ellerine saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Defne
    çöreklerin çook güzel duruyorlar. Sende yağlı kağıt kullanıyorsun benim gibi. Fotoğraflar gayet güzeller, haksızlık etme,
    ev kalabalık olunca bu güzel çörekler mamalar hemencecik bitiyor ya çok seviniyorum:)
    şu an bizim evde aynen bu durumda:)

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Defne'cim,
    Kesinlikle cok guzel ve lezzetli gorunuyorlar...Yine cok hos bir tarif olmus...Kolay gelsin...

    Gulenay

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Defne,

    Siten cok ic acici, tariflerin renklerin duzenlemeler muhtesem. Ellerine kollarina saglik..
    Mahlep cok severim ve cok tuketirim :) Mutlaka deneyecegim ...

    Sevgiler..

    http://www.soframiz.com

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Defneciğim merhabalar. Mahlebi ben de çok severim. Kim bilir ne kadar güzel olmuştur. Kendimi sana benzettim açıkcası. İşten apar topar gelip de misafirim gelecek diye kendini mutfağa atanlardanım ben de. Oysa dışarıdan hazır almanın kolaylığı varken..."Ben yaptım" demenin mutluluğu çok ayrı bir şey değil mi?
    Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  22. Nükhetciğim,
    mahlebi kullan bir dahaki sefere, beğeneceğini düşünüyorum :)

    Pınarcığım, yağlı kağıt kullanmadığım zamanlara yanıyorum :), büyük rahatlık, tepsileri temizlemek ne kolay oluyor değil mi? Kalabalık güzel bir vesileyle toplanmışsa gercekten herşey daha bir zevkli oluyor.

    Gülenaycığım,
    teşekkür ederim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Sofram,
    çok teşekkür ederim güzel sözlerin için.

    Rabiacığım,
    teşekkürler. Evet benziyormuşuz bu açıdan. Hazır aldığımız zamanlar olsa da, misafirlerimi kendi yaptığım yiyeceklerle ağırlamak daha çok keyif veriyor bana.

    YanıtlaSil
  24. Defneciğim,şekilleri kötü değil ki.Gayet şirin olmuşlar.Mahlep sadece tatlı çörekte değil tuzlularda da güzel oluyor bana göre.Ellerine sağlık.İşlerinden fırsat bulup yapıyorsun ya.Tebrik etmek lazım seni.
    Sevgiyle,nanelimon

    YanıtlaSil
  25. Münevverciğim,
    teşekkür ederim. Grip olmam nedeniyle geç bir cevap oldu, üzgünüm.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  26. Yeni yilinizi ve Bayraminizi kutlar, tüm dileklerinizin gerceklesmesini dilerim. Sevgiler Sonia...

    YanıtlaSil
  27. Canımcım sana eğlenceli bir yılbaşı ve huzur ile sevinçle birlikte kutlayacağın bir bayram diliyorum tüm ailen ile birlikte.2007 hayallareninde ötesinde güzellikler sunsun sizlere Sevgiler..........

    YanıtlaSil
  28. Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum... İyi bayramlar!

    Mutluluk bankasinin sevgi subesinde 2007 no`lu hesabina 365 gün daha yatirilmistir.Mutlu bir sekilde harcamaniz dilegiyle. Mutlu yillar.

    Behiye

    YanıtlaSil
  29. Defnecim,ellerine saglik mukemmel gorunuyorlar,elimde Turkiye'den getirdigim birazcik mahlep var ,onunla mutlaka deneyecegim.Hep bu sekli nasil verdiklerini dusunurdum,aciklayici bilgiler icin de cok sagol.Bu arada ailecek yeni yilinizi ve bayraminizi kutluyoruz canim.Hos vakit gecirmeniz dilegiyle...
    Jale-Deren-Alp

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Defne,yeni yılın ve bayramın kutlu,her şey gönlünce olsun.
    Sevgiyle,nanelimon

    YanıtlaSil
  31. Sevgili Sonia,
    Bahar,
    Behiye,
    guzel dilekleriniz icin cok tesekkur ederim. Bu dilekleriniz hepimiz icin gerceklessin dilerim.

    YanıtlaSil
  32. Jaleeee,
    hosgeldin canim arkadasim. Sen ve ailen icin saglik ve mutluluk dolu bir yil olsun umarim.

    Mahlebi mutlaka kullanmalisin, ben cok sevdim. Sekillerini istedigin gibi yapabilirsin.

    Derencigimi o tatli yanaklarindan op benim icin, Alp'e selamlar.

    Sevgiyle kucakliyorum.

    YanıtlaSil
  33. Munevercigim,
    sana da ailenle birlikte gonlunce bir yil diliyorum, tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  34. Defnecigim,birkac gun once mahlepli coreklerinden yaptim.Bir kismini yagli kagit uzerine bir kismini da yagli kagitsiz tepsilere dizdim.Aslinda gorunus olarak cok hoslardi ama yagli kagida dizdiklerimin ici biraz hamur kalmisti.Neden oldu acaba bilmiyorum ama ben yine de cok sevdim,Alp de tabii:)Tarif icin tekrar tesekkurler.Selamlar canim.

    YanıtlaSil
  35. Jalecigim,
    ben de anlayamadim, neden hamur kaldi ic kisimlari. Ben oyle bir sorun yasamadim. Begendiginize sevindim :). Alp'e selam, Derencigime opucukler.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails