15 Aralık 2006

Ye-17... Kabak Dolması


Sevgili Vildan'ın evsahipliğinde yapılan kabak ye etkinliğine kabak dolması :) ile katılıyorum. Pişirdiğim gün çekemedim fotoğrafını ama ikinci gün, dolmalar bitmeden fotoğraf çekme işlemini de tamamladım. İç malzemesi nane ve dereotu yönünden çok zengin olmasına rağmen, fotoğraftaki dolmada bu pek anlaşılmıyor ama ne yapalım, artık dönüşü yok.

1 kg kabak
1 çay bardağı pirinç
1 parça tavuk ğöğüs eti
1 domates
1 dis sarımsak
1 adet kuru soğan
1 yemek kasığı domates salçası
1/2 bağ dereotu
1 yemek kasığı nane
1 çay kasığı kimyon
1 çay kasığı kırmızı pul biber
1 çay kasığı karabiber
zeytinyağı
tuz

Kabakları yıkayıp baş kısımlarını kapak şeklinde kesin. İçlerini kabak oyacağı ile çıkarın. Kuru soğanı ince ince kıyın (veya rendeleyin), domatesi ve tavuk etini küçük parçalar halinde doğrayın. Dereotunu kıyın (kabağa çok yakıştığından ve de sevdiğimden, çok miktarda taze dereotu kullanıyorum). Sarımsağı da rendeleyin. Malzemelerin hepsini karıştırın. İç malzemeyi kabaklara doldurun, kabakların kapaklarını kapatın ve tencereye yerlestirin. Kabakların üzerine zeytinyağını gezdirin ve sıcak suyunu da ekledikten sonra kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirin. Zeytinyağı miktarını herkes istediğince ayarlayabilir.

20 yorum:

  1. Defnecim kabak yemeğin harika görünüyor,ben bu kabaklardan hiç görmedim. sunumu ne kadar güzel...
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Nilüferciğim,
    ben de sana yorum yazdım ve döndüm ki senin yorumunu gördüm :) Ben de her pazarda bulamıyorum bu kabaklardan. Yenişehir pazarında bulunca almıştım, etkinliği de düşünerek. Gerçekten çok şirinler, sunumu da rahat ve güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Defne. İadeyi zayeretine geldim. Kabağın ne kadar da sevimli görünüyor. Bu arada bilenler bilir kabak dolması dolmalar arasında en sevdiğimdir. Ellerine sağlık çok harika olmuş. Tam sevdiğim gibi iyi pişmiş hem de.
    Muhabbetle canım.

    YanıtlaSil
  4. Defneciğim, kabaklar ne kadar şirin ve tabii fotoğraf...Dolmayı da tavuklu yapmışsın, ellerine sağlık:) Ben de gelmişken pastamdan bırakıyorum sana:) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Wow bu kabaklar cok guzel, burda bal kabaklainin binbir cesidi var ama zucchini'lerin bir iki uzun cesidinden baska cesit yok ama ben bu tarifi onlarla da denerim. Ellerie saglik, resim de her zamanki gibi cok guzel.

    YanıtlaSil
  6. DEFNECİĞİM,
    BU KABAKLARA BAYILIRIM. SENİNKİ DE ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  7. Yorumlara katılmadan edemeyecegim. Ne hos kabaklar hic gormedim ben de. Kabak dolmasını ben de cok severim. Ellerine saglık

    YanıtlaSil
  8. Kabak, dereotu ve nane birbirlerine çok yakışır. Pembe tabaklarında çok yakışmış :) ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Aynısı bana da oldu demek ki ikimiz de aynı anda birbirimize yorum yazıyormusuz :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. kabakların çok şirin gözüküyor. tombik tombik, yanlarında da külahları duruyor. ne güzel selamlıyorlar:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Rabiacigim,
    hosgeldin. Bu kabaklar hakikaten cok sevimliler :)Ben de kabak dolmasini cok severim. Hem de iyi pismis :))

    Behiyecigim,
    tesekkurler, pastan nefisti!! :))

    YanıtlaSil
  12. Acalyacigim,
    oradaki bal kabagi cesidini ben de hicbir yerde gormedim. Dedigin gibi, onlar da yesil kabak fakiri. Idare edeceksin artik, dene bakalim oradakilerle nasil olacak? Opuyorum.

    Daisy,
    tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  13. Nukhetcigim,
    tesekkurler.

    Kuzinecigim,
    sagol. Oyle yakisiyorlar ki, bol bol kullanirim dolmanin her cesidinde nane ve dereotunu.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Nilufercigim,
    kalbimiz birmis :)

    Pinar,
    tesekkurler. Tombik kabaklarim sizleri selamliyorlar :))

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  15. Defne Merhaba
    bloğunu ilk ziyaretim ve çok beğendim.
    Kabak dolması harika olmuş bu kabaklarla yapıldıklarında çok şirin oluyorlar gerçektende. eline sağlık.

    hesna
    www.mordeniz.blogspot.com

    bende beklerim

    YanıtlaSil
  16. Defnecim, dolma hem göze hemde mideye hitap ediyor. Bu kabaklari gectigimiz yaz bahcede yetistirmistim. Sadece sekli yuvarlak tadi ayni.
    Ellerine saglik. Sevgiler Sonia...

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Hesna,
    cok tesekkur ederim. Ilk firsatta blogunda bir tur yapmak icin gelecegim ziyaretine.

    Soniacigim,
    Ben de kendim yetistirebilseydim keske bu kabaklardan. Tabii oncelikle bir bahceye ihtiyacim olacak, belki birgun olur :)

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Uyyyy, bu ne guzel bir dolma boyle ne sirin ve istah acici! Hem de tavuklu , nutkum tutuldu diyecek soz bulamiyorum! tu tu tu masAllah sana:)
    Bu kabak hangi cesit oluyor,ozel bir ismi var mi?

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Lama,
    güzel sözlerin için teşekkürler. Kendilerine has isismleri var mı bilemiyorum ama ben, "top kabak" diyorum :))

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails