08 Ocak 2007

Patlıcan'ın Yol Maceraları :)




Ekim ayı sonunda, tatilden dönerken, eşimin ailesinin bahçesindeki, artık son demlerini yaşayan patlıcanları toplamıştım. Ne büyük zevkti benim gibi sebzeyi dalından koparmayı sevenler için. Bu patlıcan özel bir tür, yetiştiği köyün adıyla anılıyor. İçi beyaz ve etli.

Bahçeden dondurucuya, patlıcanın yolculuğu gördüğünüz gibi :). Ben topladım, yıkadım, soydum, zeytinyağı sürüp fırınladım ve dondurucuya yerleştirdim. Bu patlıcanlar tabii ki soframızda birçok şekilde yerini almaya devam ediyor ama buzluktan çıkarıldıktan sonra patlıcanın girdiği kılıkları sizin hayal gücünüze bırakıyorum, nasıl olsa herkesin sevdiği patlıcanlı tarifleri vardır. Bu yol macerasında, son durak sizde saklı :))...

19 yorum:

  1. Ah ah, patlicanlarim daha fide iken kurumustu, oysa ne hayallerim vardi, alacali patlicanlarim olacakti...sebzeyi dalindan koparmak ve aksama ondan yemek yada salata yapmak gibisi var mi?

    YanıtlaSil
  2. Aynen katiliyorum Defnecim,taze taze dalindan koparip sonra da onlardan lezzetli yemekler yapmak kacinilmaz tabii.Bu yaz Trdeyken teyzemin yayla evinin bahcesinden guzelim domatesleri hafif kurumus da olsalar yemek dunyanin en buyuk zevkiydi benim icin.Deren de bol bol hormonsuz seftali yedi ordan.
    Bu arada o koyun(o ve u harfi noktali adini da) bize soylersen sevinirim.Sana da afiyet olsun.:)

    YanıtlaSil
  3. Açalyacığım,
    yine yaparsın kendinize bir bahçe. Miniğimiz de yardım eder sana o zaman :)) Birlikte yersiniz yemekleri, salataları :). Öperim.

    YanıtlaSil
  4. Jaleciğim,
    Deren ne şanslıymış, hormonsuz şeftalilerden tadabilmiş. Bu şansı her çocuk yakalayamıyor.

    Köyün adı şimdilik saklı kalsın, yeterince deşifre olduk :))
    Öperim.

    YanıtlaSil
  5. Defne'cim, dalindan kopmus sebzelerin tadi baska oluyor. Cok severim patlicani ama favorim kiymali olani pilavin yaninda :) Kocaman optum canim! Afiyet olsun minik morlarin :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Defne'cgim,
    Ben bu patlicanin resmine bayildim.Dalinda n kadar harika duruyor degilmi.Yaratan ne guzel yaratmis kusursuz.Afiyet olsun her bi sofraniza konuk olan patlicanlarinizla....

    YanıtlaSil
  7. Defneciğim merhaba.
    Patlıcanın dalındaki resmine bayıldım. Kış gelince patlıcan almamaya çalışıyorum. Gerçi yediğimiz herşey hormonlu oldu ama kaçabildiğimiz kadar kaçmaya çalışıyoruz işte. Buralarda eskiden domates, patlıcan gibi bazı sebzeleri kuruturlarmış. Kışın bu sebzeleri bulamıyorlar ya o zamanlarda. Şimdi biz hormonlu hormonlu alıp yiyoruz. Bir ara domates kurutma olayına girmeyi düşünüyorum. İnsanın bir de küçük bir yavrusu olunca sağlık konusunu abartıyor.
    Muhabbetle canım...

    YanıtlaSil
  8. Pinarcigim,
    bu minik morlara ben de bayiliyorum. Ben en cok patlican salatasini seviyorum :))

    YanıtlaSil
  9. Defne'cigim bu koyun adini merak ettim, yazdin da ben mi goremedim acaba. Neyse sen patlican resimlerini koymussun, ben de dun patlicanli tarifler koydum:)). Sevgiyle kal,

    YanıtlaSil
  10. Gulenaycigim,
    begendigine sevindim, tesekkurler.

    Rabiacigim,
    ben de mevsiminde olmayan sebzeyi yemekten hoslanmiyorum. O nedenle koyabileceklerimi dondurucuya koyarak, kurutabileceklerimi kurutarak cozmeye calisiyorum bu problemi. Domatese gelince kisin tuketimini en aza indirgesem de yine arada alip yiyoruz. Fakat ben domates kurutmayi hic denemedim, ben de mi kurutsam acaba?:)

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. Tubacigim,
    ne iyi olmus bak, sen son duragi tamamlamis, patlicanli tarifleri vermissin :)) Koyun adina gelince, bir erkek ismi ayni zamanda :). Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  12. Defne önce başka bir blogtamıyım?diye tereddüt ettim.Bu hali çok güzel olmuş ,resimler de çok daha güzel gözüküyor .Patlıcanı çiğ olması dışında her türlü hali ile severiz .

    YanıtlaSil
  13. Defneciğim bizim macerada fırında aynı yöntemle pişen patlıcanlar, soğanlı, sarımsaklı, domatesli sosla karıştı, makarnaya eklendi, mozzeralla ilavesiyle fırına verildi. Oradan da bizim midelere indi:)Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Cilekcigim,
    biraz daha sade olsun istedim, en azindan bir sure :). Begendigine sevindim. Patlicani cig olarak ben de kesinlikle yiyemem :).

    Behiyecigim,
    canim, ne de guzel olmustur patlicanli makarna. Midelere bayram, oooh! Afiyet olsun!! :)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Defne,günaydın.Senin yol macerana benzer şekilde benim de buzlukta bekleyen közlenmiş patlıcanlarım var.Ama resimlere bayıldım.Ne kadar canlılar.
    Bu arada sana eşin için'Allah kavuştursun' diyeyim.
    Sevgiyle,nanelimon

    YanıtlaSil
  16. Münevverciğim,
    teşekkür ederim. Senin közlenmiş patlıcanlar kimbilir hangi orjinal tarifle karşımıza çıkacaklar? :)

    Fotoğrafları beğendiğine sevindim.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. Oh ne guzel bagindan patlican yemek mis mis :) Himmm
    Ben de patlicani cok seviyorum kendisine guzelleme bile yazmistim bir keresinde ;)
    Gorusmek uzere,
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  18. Ah ah,
    burada soyle dogal ,taze, cekirdeksiz lezetli patlicanlara hasret kaldik resmen. Yaziniz ve resimlerden, konusu sadece sebze olmasina ve yemek olmamasina ragmen agzim sulandi.

    YanıtlaSil
  19. Lamacığım,
    geç farkettim yorumunu, üzgünüm. Sevsinler senin güzellemeni :))

    Pratik Anne,
    resimleri beğendiğini gösterir bu, teşekkürler. Doğal yetişmiş besinlere her zaman ulaşmak mümkün olmuyor malesef. Ben şanslıydım bu patlıcanlar konusunda :).

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails