19 Şubat 2007

Özel bir Ye-19 *** Yulaf Ezmeli & Damla Çikolatalı Top Kekler


Etkinlikleri severek takip ediyorum. Özenle hazırlanmış o orjinal tariflere keyifle bakıyorum. Bu ayki etkinlik denk geldiği gün sebebiyle daha bir özel benim için.gi "Kekevi" gibi güzel bir siteyi bize sunan Ayşenur'a evsahipliği için teşekkürler. Dolapta bir süredir bekleyen yulaf ezmelerini görünce aklıma böyle bir kek yapmak geldi. Eşim, bazı kahvaltılarını sadece yulaf ezmesi ve süt ile yaptığından evimizde mutlaka bulunur. Eh, askerde olunca kendisi, yulaf ezmeleri de kek oluverdiler :). Damla çikolatalar da benim keyfi katkımdır.

2 yumurta
1 su bardagi süt
2 su bardagi un
1 su bardagi toz seker
1/3 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3/4 su bardağı yulaf ezmesi
1/2 su bardagi damla çikolata

,
Fırını 180 derecede ısıtın. Unu, şekeri, yulaf ezmesini, kabartma tozunu, vanilyayi bir kapta karıştırın. Diger bir kapta yaği, yumurtalari, sütü iyice çırpın. Sıvı karışımı, unlu karışıma ilave edin. Son olarak damla çikolatalarını ekleyin. Çok fazla olmamak kaydıyla karıstırıp muffin kalıplarına dökün, fırına verin. Keyfinize göre, beğendiğiniz bir çikolata çeşidini benmari usulü eriterek hazırlayacağınız çikolata sosu ile servis yapmanızı öneririm.

***************

Yazacaklarım fotoğraftaki çerçevede yer alan tomurcukla ilgili :). Ben 7 yaşındaydım ilk karşılaştığımızda. O emziğini fırlatarak, ben ise uzaktan uzaktan, 7 yıllık hakimiyetimi sona erdirmesinin verdiği şaşkınlık ve hayal kırıklığı ile gözucuyla bakarak merhaba demiştik birbirimize. O günden beri didişmelerimiz son buldu sanan yanılmaktadır, peşinen söyleyeyim. Ankara'da doğdu, doğumundan sonra, o zamanlar yaşadığımız şehre giderken, otobüste, annemi ve babamı, kendimi otobüsten atmak ile tehdit etmeye varan kıskançlık şovları yapmış ama sonra kabullenmişim varlığını. Şimdilerde 26 yaşında bir ev reisi olan canım kardeşimden bahsediyorum . Onun doğumgünü, 19 Şubat.

Dilerim hep mutlu ve bizimle ol, gönlünce yaşa birtanem, seni seviyorum.

36 yorum:

  1. Defnecim kek muazzam görünüyor,ellerine sağlık :)Kardeşinin doğum günü de kutlu olsun canım, sevgilerimi gönderiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Safraaaan,
    hoşgeldin. Uzun zaman oldu buralarda yorumunu görmeyeli :). Güzel sözlerin için teşekkürler canım arkadaşım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Defneciğim,kekin nefis,eline sağlık.Kardeşinin yeni yaşını kutluor,hep birlikte sağlıklı,mutlu nice yaşlara diyorum.(Ben de senin bu benzetmene bayıldım.)
    Sevgiyle,nanelimon

    YanıtlaSil
  4. Defne'ciğim,
    Birara yulaf sağlık için çok iyi denmişti ve moda olmuştu. O zaman yabancı marka bir yulaf ezmesi almıştım. Henüz yerli markalar çok azdı. Neyse yiyemedim tabii ve son kullanma tarihi geçince de attım. Teneke kutudaydı ve kutu çok güzeldi. Bak o zaman bu tarifi bilseydim keşke. Ellerine sağlık canım :)

    Kardeşinin yeni yaşı kutlu olsun, nice yaşlara sevdikleri ve sevenleriyle girsin inşallah.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Defnecim,yorumunu aldim cok sevindim cok tesekkür ederim.
    Top keklerde nefis olmus, kesinlikle deniycem.Canim benim kardesiyinde dogum günü kutlu olsun,saglilki sihatli ve mutlu bir yasam diliyorum.Defnecim kendine ock ama cok iyi bak,öpüyorum sevgiler behiye

    YanıtlaSil
  6. Selam Defne:)
    Ben de evdeki kocaman yulaf paketini bitirmek icin ve yeni bir tat olsun diye yulaf ezmeli kek dusunmustum,ingilizce sitelerden tarif de baktim.Hepsinde yulaf kaynar suda bekletiliyordu filan zor gelmisti bana :P
    Senin tarifi cok sevdim, deneyecegim insallah
    Ellerine saglik
    Kardesine mutlu nice yillar!

    YanıtlaSil
  7. Senden muffin tarifi beklerdim zaten bu kek etkinliginde :) Muffin Guzeli! Kardesinle ayni gun dogmusuz, kardesine sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Defnecim,cok guzel gorunuyor muffinler,ben de bir yulaf duskunu olarak bunu deneyebilirim.Daha cok yazlari diyetteyken buz gibi yogurtla karistirip zayiflamaya calistigim eski gunlerim aklima geldi simdi.Demek ki pastalarda da pekala guzel sonuclar ortaya cikiyormus.Tesekkur ederim tarif icin.
    Ayrica kardesinin dogumgununu de kutluyoruz burdan.
    Sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  9. Defneciğim askerimiz de yedi mi top keklerden bakalım:) Ellerine sağlık, kardeşinin doğum günü de kutlu olsun. Nice yıllara...Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Münevverciğim,
    çok teşekkür ederim.

    Bocuruk,
    yulaf hakikaten faydalı. Ayrıca doyurucu da. İyi dileklerin için teşekkür ederim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Tatlı-tuzlu Behiyeciğim,
    teşekkür ederim.

    Lamacığım,
    teşekkürler. İtiraf ediyorum hiç öyle tarif falan araştırmadım, boşalttım malzemenin içine yulaf ezmesini ezbere. Uydurdum anlayacağın :P. Tarifi beğenmene sevindim. Kek bir gün sonra daha bir lezzetli oluyor bana göre.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  12. Açalyacığım,
    kesinlikle doğru, muffin güzeliyim ben :)). İyi ki doğdun canım arkadaşım. Nice mutlu, sağlıklı yıllara!

    Jaleciğim,
    teşekkür ederim. Yulaf seviyorsan denemelisin bence de. Öpüyorum.

    Behiyeciğim,
    sağol. Askerimiz malesef yiyemedi ama dondurucumda mutlaka muffin bulunur benim. Hafta sonunda tadına bakar o da :).

    YanıtlaSil
  13. nereye baksam bugun karsima birbirinden leziz kek tarifleri cikiyor.. kendimi mutfaga atmak ve yorgunluktan ayakta duramayana kadar kek pisirmek istiyorum.. ama ablama da soz verdim hamurisleri yapmayacagim diye.. buyuk bir celiski icindeyim yani.. ellerine saglik benim de bir ara yulaf alip kurabiye pisirmem lazim, esimin istedigidir.. :)

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Evrenciğim,
    ben de tarifler arasında kaybettim kendimi ama benim canım sadece yapılmış olanların tadına bakmak istiyor :P. Yani senden daha kötü durumda olanlar var:)). Yulaflı kurabiye mii? Yapınca bizimle de paylaş ki, ben de eşime sevdiği yulaftan yapılmış kurabiyeler yedirebileyim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    çoook güzel bir tarif, yulaf vazgeçilmez kahvaltımdı , kekde de süper , kesin deniycem, paylaşımınız için teşekkürler, elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  17. Kekler çok güzel görünüyor Defneciğim, ellerine sağlık. Kardeşine de sağlıklı, mutlu bir ömür diliyorum. Sevgiler

    Seda
    tarifname.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Defne ;
    çok güzel bir kek olmuş...ellerine sağlık :) lifli gıdalar çok faydalı...denemek isterim birgün...bu arada kardeşinin doğum günü kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  19. Yulaflı yani çok faydalı bir kek olmuş. ben de deneyeyim ama çikolatasız olarak...
    Kardeşine de mutlu ve sağlıklı nice yaşlar...

    YanıtlaSil
  20. Mail adresini aradim bulamadim, kek denememi ozelden yazmayi tercih ederdim tum aleme rezil olmaktansa :)
    Neyse simdilik hoscakal diyeyim, yarin misafirlerim yesin o zaman son durumu bildiririm;)

    YanıtlaSil
  21. Merhaba
    Defne'nin canısı kardeşinin doğum günü kutlu olsun. Nice nice yıllara

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Hatice,
    yulaf keke doyuruculuk katıyor ama çok da öyle kıtır kıtır ağıza gelmiyor. Ama sen zaten seviyormuşsun, yulaflı keklerin hoşuna gideceğinden şüphem yok.

    Sedacığım,
    ben de senin sufleyi görünce bayıldım :). Teşekkürler.

    Nilay,
    çok teşekkür ederim. Blogunu turlamaktan keyif aldım. Lifli gıdalar tüketmek konusunda ise hasssasiyet göstermeliyiz, faydalarını düşününce...

    YanıtlaSil
  23. Hülyacığım,
    dene bakalım beğenecek misin? Biran önce sağlığına kavuşupo, sık sık yazmanı bekliyorum. Sevgilerimle.

    Lamacığım, nasıl yani, misafirlerine test ettireceksen, sonuç o kadar kötü olmamalı :). E-mail yazdım sana, bloguna yorumumda da bıraktım ama yineliyorum. E-mail adresim:

    defneden_blog@yahoo.com

    Kuzinem,
    çok teşekkür ederim güzel sözlerin için.

    YanıtlaSil
  24. Defneciğim canım çok güzel ifade etmişsin. Kutlarım canı gönülden yeni yaşını kardeşinin. Umarm hiç ayrılmaz yollarınız. Her daim mutlu ve huzurlu...
    Top keklere ise söylenecek kelime yok. Çok harika. Çikolata sos çok yakışmış.
    Sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
  25. Selamlar Defne:)
    Şu etkinliklerin belki de en güzel yanı bizi birbirinden harika bloglarla, birbirinden candan dostlarla karşılaştırıyor olması.
    Ben de senin blogunu bu etkinlik sayesinde tanımış oldum.İyi ki de tanımışım. Hemen seni linklerime ekleyeceğim, bundan sonra da sık sık misafirin olurum artık blogunda:).
    Top kekler nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    Ben de seni bloguma beklerim:
    http://kristalkelebek.blogspot.com/

    Sevgilerimle..
    aslı

    YanıtlaSil
  26. Rabiacığım,
    güzel sözlerin ve dileklerin beni çok mutlu etti, teşekkür ederim.

    Sevgili Aslı,
    çok naziksin, teşekkürler. Ben de seninle aynı fikirdeyim. Şimdi geliyorum, bakalım beni neler bekliyor?

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Defne,
    Ellerine sağlık çok güzel olmuş kekler. Hem farklı hem güzel

    YanıtlaSil
  28. Defnecim, ben de sana uğramak istedim. Blogun çok hoş, fotoğrafların çok başarılı. Avukatlığının yanında bunca şeye vakit ayırman da cabası. Çok çalışkan olmalısın. Seni tebrik ediyorum, yulaflı keklerini çok şirin bulduğumu belirterek ve görüşme dilekleriyle yavaştan kaçayım. :)) sevgiler, saygılar..

    YanıtlaSil
  29. Tariflerin hangisini yapacagini sasiriyor insan. Senin yulaflilari topkekleri de denemek lazim degil mi? kardesinin dogum gununude kutlarim. Kendine iyi bak, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  30. Yulaf ezmesini ben de keklerde kullanirim ve cok severim Defne. Ellerine saglik, harika olmus..
    Kardesinin dogumgunu de kutlu olsun..
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  31. Kamilecigim,
    hosgeldin. Ne guzel seyler yazmissin, blogumu begenmene sevindim. Dusuncelerimiz karsilikli :). Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  32. Sevdacigim,
    hosgeldin, cok tesekkur ederim.

    Nezaketcigim,
    denersin ve de begenirsin umarim. Ben hala senin frambuazli pastanin etkisi altindayim. Opuyorum canim arkadasim.

    Hanifecigim,
    yulafli keki seven ve de yapan biri daha, ne guzel :). Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  33. Yeşil yaprak tabakta ki sunumunu enfes buldum Defneciğim...Tabi ki sadece tabak değil kekler de çok hoş...

    YanıtlaSil
  34. Hülyacığım,
    çok teşekkür ederim, beğendiğğine sevindim.

    YanıtlaSil
  35. merhaba güzel görünüyor yulaf ezmesini nerden bulabilirm?

    YanıtlaSil
  36. Merhaba Emel,

    yulaf ezmesi marketlerde müsli ve kahvaltılık gevreklerin satıldığı reyonda paket halinde satılıyor.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails