05 Şubat 2007

Çiçek Ekmek ve Ruhumun Hali


1 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
1 paket kuru maya
2 tatli kasığı şeker
1 tatli kasığı tuz
1/2 çay bardağı zeytinyağı
3.5 - 4 su bardağı un
1 yumurta

Süt ve suyu bir kapta ılıtın (ılık ve sıcak arasında olması gerek). Mayayı bir bardak ılık süt ve su karışımında şekeri de ekleyerek 5-6 dakika mayalandırın. Bu arada unu bir kaba koyup, tuzu ekleyin ve sonra ortasını açın. Mayalanmış karışımı, kalan su ve sütü, yumurtanın akını, zeytinyağını koyup(yani tüm sıvı malzemeyi) yoğurun. Ele yapışmayan, ama oldukca yumusak bir hamur olmalı. Hamurun üzerini kapatıp, ılık bir yerde kabarıncaya kadar, yaklasik 45 dakika bekletin. Kabarınca toplar yapip, çiçek ekmek şeklinde tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısını sürün. Önceden ısıtılmış, 200 derece fırında pişirin.


Ankara eskiden de böyle miydi? Bu kadar kalabalık, bu kadar soğuk ve bana uzak?...Kalabalık içinde sıkışmışlık duygusu beni bunalttı. Oysa ben bu şehri seviyorum.

28 yorum:

  1. Ankara'nin son halini resimle oyle guzel anlatmissin ki,ne desen haklisin arkadasim.
    Buyuk sehirlerde yasamanin dezavantaji da bu olsa gerek.Insanin bazan ruhu bunaliyor.
    Uzun yillardan sonra 2005'de ilk Adana'ya gittigimizde trafikteki kesmekeslik,carsidaki kalabalik bizi oldukca sasirtmisti.4 yilda bu kadar mi degisir hersey?Su anki yasadigim yer bile ordan daha sessiz geliyor bana simdi.Acikcasi Adana'daki trafik gozumu korkuttu.Ankara'yi dusunemiyorum bile...Allah kolaylik versin Defnecim.

    YanıtlaSil
  2. Defnecigim, inan ne desen haklisin. Bir de kar kis trafigin en kotu zamanidir simdi Ankara da.
    Neyse ic ferahligi diliyorum, guzel arkadasimin bir an once eskisi gibi neseli olmasini dortgozle bekliyorum. Cok opuyorum seni. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Jaleciğim,
    oralardaki sakinlik ile buraları karşılaştırmak mümkün değil artık ne yazık ki. Belki ben de iki yıldır sakin ve düzenli bir yaşama alıştım orada, buraya gelince afalladım :)). Acilen nüfus planlaması için geliştirilmiş(!) bir program gerekiyor.

    Alışacağım, başka çare yok gibi:) Öpüyorum canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
  4. Nezaketciğim,
    yorumlarını görmekten mutlu oluyorum, belirtmeden geçmeyeyim :). Kış gelip gelmemek arası bir bocalama yaşıyor bu sene. Yani tabii ki soğuk var dışarıda ama kar-yağış anlamında pek de öyle kış gibi değil. Ama haklısın kışın daha bir karışıyor ortalık.

    Neşeliyim aslında ama bir tatile ihtiyacım var gibi..:)
    Sevgiyle kucaklıyorum Defne'yi ve seni.

    YanıtlaSil
  5. Sizi tesadufen gordum ve benim gibi bir Ankara hayraniyla karsilasmis olmaktan mutluluk duydum.Orada dogmadim ama, cocuklugum genc kizligim ve universite hayataim hep oarada gecti. Su anada ailemde orada, bende cok seviyorum Ankara'yi. Sizi bende beklerim. Gorusmek umuduyla. Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Defne'cim,
    Ekmek cok tatli olmus pufidik pufidik. Sanirim soguklardan da canin sikilmis. Umarim biran once keyfin yerine gelir. Optum kocaman canim benim!

    YanıtlaSil
  7. Defneciğim oralarda sıkışmışlık, buralarda boşluk duygusu...Her durumda sıkılabiliyor insanoğlu işte. Ekmek için de ellerine sağlık, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Aybikeciğim,
    benim gibi Ankara'yı seven birini tanımak çok hoş :). Ailen burada olunca gelip hasret gideriyorsundur, hem onlarla hem de Ankara ile. Ben daha önce de uğramıştım ama yine zevkle ziyaretine geleceğim :). Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Pınarcığım,
    çok teşekkür ederim. Evet soğuk ama kar yok :), insanlar bunalttı beni galiba. Bugün hava da güneşli, keyfim de yerinde :). Öpüyorum canım arkadaşım.

    Behiyeciğim,
    teşekkür ederim, ve ne de güzel tarif etmişsin.

    YanıtlaSil
  10. Canim arkadasim, gozumuz simetriye alisiyor burada degil mi? Bu sefer gidisimde daha bir kesmekes geldi Turkiye bana. Bu arada cicek ekmegin de pek guzel...Ya bu sobeleme sorularina nasil ulasirim ben?

    YanıtlaSil
  11. Açalyacığım, sobeleme sorularına falan ulaşmadım ben. Anladığım kadarı ile, blogunda yansıtmadığın yönlerini maddeleyerek kendini biraz daha tanıtacaksın.

    Bak sen de yaşamışsın o keşmekeşi, ne sakin yaşıyormuşuz oralarda değil mi? :)

    YanıtlaSil
  12. Sitenin goruntusu degismis sanki;) Guzel bir degisiklik olmus, saf ve duru...Ruh halini yansitiyor mu? Daha bir huzurlu musun simdi?
    Iyi dileklerimle

    YanıtlaSil
  13. Lamacığım,
    ilgin ve de dikkatin beni mutlu etti. Sadeliği seviyorum, blogun yeni halini beğenmiş olmana da sevindim ayrıca. Evet daha iyiyim şimdi, teşekkür ederim.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Hayal ve son yazı bana cok yakin :) Ben Ankara'da ama merkezden uzak oturuyorum, sakin, düzenli, havasi temiz. Ama esimin aksine Ankara'yi özlüyorum ben. Ankara'dan kastim tabii ki Kızılay, Tunalı, Esat, Ulus, Kale, Çankaya vb :)
    bu tarafta biraz izole oluyoruz. O taraflara gidince de allak bullak olup yoruluyoruz. Ben biraz yürüyerek vitrinlere bakarak dolaşabilmek isterdim :(

    YanıtlaSil
  15. Bembi,
    Ben de merkezde oturmuyorum ama Kızılay'da işyerim olmasına rağmen daha şöyle keyfi, vitrinlere bakarak dolaşamadım. Yakında bir patlama yaşayıp, vitrinlerin önünde bulabilirim ama kendimi :)).

    YanıtlaSil
  16. Defne, sanırım artık sayfa kendini buldu. Bu çok daha iyi olmuş...

    YanıtlaSil
  17. Mutfak robotum,
    canım arkadaşım kesinlikle haklısın. Birçok denemeden sonra buldum :). Beğenmene sevindim.

    YanıtlaSil
  18. Ankara 'yı hiç bilmiyorum ama çiçek ekmek süper :)

    YanıtlaSil
  19. Defneciğim, ekmeğin çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
    Sayfanın son hali çok güzel olmuş, incelediğimde oradaki tasarımları ben de çok beğenmiştim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Huysuz ve de Tatlıcığım,
    yorumunu görmek çok hoş :), teşekkürler. Beklerim birgün Ankara'ya.

    Nilüferciğim,
    günlüğümün yeni görünüşünü ve ekmeği beğendiğine sevindim. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Defne, sevgililer gununu kutluyor ve yuvanda ki sevgilerin katlanarak devam etmesini diliyorum.
    Karisikliga/kalabaliga gelince, cok ilginctir Istanbul'da iken mahalle komsularimizin neredeyse tum akrabalarini bile bilirdik. Bize bir akraba geldiginde yada komsuya gittiginde cami acar "aaaa Ayse hanim, dayinin oglunun gelini gelmis sana dun hii?" diye bagirirdik. Burada ise yandaki komsu kimlerdendir, hangi millettendir, yasiyor mu onu bile bilmiyoruz:))

    YanıtlaSil
  22. Defneciğim merhabalar canım
    siteni yenilemişsin ve bu çok hoş olmuş. Ekmeklerin de çok güzel.
    Lakin bu sıkışmışlık hissi ben de hep var. Yani zamanı kullanma açısından. Bebeğime iş çıkışı bir an önce yetişmek, tabi bu sırada kendime yeni bir şeyler alma isteği, kuaföre gidip bakım yaptırma isteği, tiyatro ya da sinemaya gitme isteği, dışarıda yemek yeme isteği, arkadaşlarım ile buluşma istediği, kitap okuma isteği... Presslenmiş bir hayat benimkisi. İşte benim bunalımım da bu. Sorun derecesinde trafik de yok oysaki Antepde. Defneciğim ruhumun hali çok karışık anlayacağın canım. Kendime yetemiyorum.
    Ne dertliymisim ben de. Anlatıverdim hemencecik ;)
    Sevgilerimle...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Tubacigim,
    biliyorum ihmal ediyorum son zamanlarda yorum birakmayi ama sanma ki ugramiyorum :).
    O bahsettigin komsuluklar heryerde yok zaten. Siz yakalamissiniz demek ki o samimiyeti. Oralarda bunlari yasamak imkansiz gibi.
    Ben o kadarini da istemiyorum, saygili, hak hukuk bilen, sadece kendisi icin yasamayan insanlar gormek istiyorum saadece memleketimde. Bunu yapamayan insan kalabaligi da bunaltiyor tabii :)

    Iyi dileklerin icin cok tesekkur ederim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  24. Rabiacigim,
    gunlugumun yeni halini ve ekmegi begenmene sevindim. Tum bu anlattiklarini yetistirebiliyorsan ne mutlu sana. Bir bebegimiz oldugunda ne durumda olacagim cok merak ediyorum. Bence sen cok da guzel beceriyorsun hem iyi bir anne hem iyi bir calisan es ve iyi bir insan olmayi. Yansiyor bunlar bize, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  25. Defne'cim,
    Bu duyguyu inan dunyanin her bir yanina dagilmis olsakta, hepimiz yasiyoruz.Bende burada cok bosluk,bunalmislik ve yalnizlik hissediyorum.Isin ilginci Turkiye'yeye donusmuzde yasamayi dusundugumuz sehir Ankara.Bu yazi bu bakimdanda ilgimi cekti.Bakalim biz alisabilecekmiyiz onca yildan sonra...Umarim bu halin kisa surer yada gecer....Bencede kisa bir tatil guzel olur.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. Gulenaycigim,
    haklisin, soyle kisa da olsa bir tatil benim istegim aslinda. Ankara'yi seviyorum ben, herseye ragmen. Buraya geldiginizde tanismayi ve gorusmeyi cok isterim, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  27. Defne'cim,
    Bende bir gun donus gunu gelrise bir valiz resi ceksemmi:))bende cok isterim gorusmeyi.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  28. Gülenaycığım,
    hayırlısı, dönüş vakti gelince bekliyorum valiz fotoğraflarını :)).

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails