26 Şubat 2007

Pancake... Fuar... Temenni


Son aylarda mutfakla pek haşir neşir değilim, farkedilmiştir muhakkak :). Sebebi var tabii. Annem ve babamla kalıyorum bir süredir. Eşimin askerde olduğunu günlüğümü okuyanlar bilir. Ailemin aynı semtte oturuyor olması öyle iyi geldi ki bana, evime istediğimde uğrayabiliyorum hem de yanlız kalmıyorum. Bu durumda hafta sonları kahvaltılarını da ailemle yapıyorum. Geçenlerde erken uyandım her zamanki gibi ve pancake (krep) hazırlamak istedim onlara. Dolapta kalmış bir bardak kadar çavdar ununu değerlendirmiş oldum böylece.

1 bardak süt
1 su bardağı un (çavdar unu kullandım)
1 yumurta
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tutam tuz
1/2 paket kabartma tozu
az miktarda yağ (pişirirken tavayı yağlamak için)

Şeker ile yumurtayı çırptım. 1 bardak unu ve tuzu ekledim. Sütü de ilave edip, malzemeyi topaklık kalmayacak şekilde karıştırdım. Kızgın tavayı çok az yağladım, bir kepçe yardımıyla hamurdan koyarak, her iki tarafını da pişirdim. Vaktiniz varsa, pişirmeden önce karışımı bir süre dinlendirmek daha iyi sonuç veriyor. Sıcak olarak servis yapmakta fayda var. Üzerine bal, reçel veya nutella sürebilirsiniz.


8-14 Şubat günlerii arasında hediyelik eşya fuarı vardı AKM (Atatürk Kültür Merkezi)'nde. Oldukça sıkışık bir zamanda ama yine de anneciğimi de yanıma almayı ihmal etmeden gittim fuara. Bundan birkaç yıl önce, daha bir heyecanla ve alışveriş tutkusuyla gezdiğimi farkettim bu tür fuarları. Bu sefer sakin ve daha bilinçli dolaştım. Anneciğime bir, bana da birkaç :)(bir tanesi yukarıda) kolye alarak noktaladık fuar turumuzu. Aklım bakır işlemeli ürünlerin satıldığı bölümde kaldı. Bir dahaki fuarda (ki yanılmıyorsam Mayıs ayının ikinci haftası aynı yerde olacak), evimiz için o çok hoş, işlemeli bakırlardan alacağım galiba.

Yazmadan geçemeyeceğim son birşey daha:
Behiye'ciğim, umarım çok özletmezsin kendini canım arkadaşım.

30 yorum:

  1. Defne, ben de çok severim krepi. Ellerine sağlık. Eşinin askerde olduğunu bilmiyordum. Ne zaman dönecek bilmiyorum ama umarım az kalmıştır.Kendine iyi bak, sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
  2. Kamileciğim,
    teşekkür ederim. Az kaldı, iki buçuk ay kadar :). Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Defneciğim canım merhabalar. Çavdar unu ile pancake güzel fikir. Hem de besleyici. Ellerine sağlık.
    allah kolaylık versin canım. Hasret zordur ama inan bana, gün gelip tebessüm ile anacaksınız bu günleri. Ne günlerdi dersiniz. Biz öyle diyoruz çünki.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Defneciğim,ne mutlu sana.Ailenle yakın oturuyorsun.Ben o özlemi çok çektim..Büyük nimet bu...Bu aralar anne kız tadını çıkartın derim ben.
    Pancakelerin ne güzel görünüyor,eline sağlık...Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  5. Sakin bir daha Ankara'dan sikayet ettigini duymiyim hmmmmmm! Hem annen yaninda, hem kocan burnunun dibinde askerlik yapiyor, bir de ailenle ayni semtte oturuyorsun. Dunyanin en mutlu insanlarindan olman lazim Defneeee! uhuuuu annemi ozledim beeen...bu arada pankeklerin de sisko sisko ne guzel olmus.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Defne,
    pancake harika kahvaltı için mükemmel,ellerine sağlık... ayrıca kolye super..sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Defnecigim, ellerine saglik. Esinin askerdeymis yeni okudum simdi ve kendime kizdim, nasil uzak kalmissam boyle sizlerden. Allah kavustursun, bu arada Behiye ye ne oldu soylesene...

    YanıtlaSil
  8. Demek sen de asker yolu gozleyenlerdensin:) Allah kavustursun diyorum ben de diger arkadaslar gibi...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Defnecigim,ellerine saglik.
    Esinle benim kardesim ayni donemde askere gittiler ve ayni tarihlerde bitiriyorlar.Sen cok sanslisin ki ailen yaninda,esin de cok yakin.Allah kavusturursun ne diyeyim.
    Fuarlari gezmeyi ben de cok severim.Hele de annem yanimdaysa degmeyin keyfime.:)

    YanıtlaSil
  10. Rabiacığım,
    sağol, inşallah biz de sizin yaptığınız gibi keyifle anacağız bu günleri.

    Münevverciğim,
    çok haklısın, annemle daha çok birlikte vakit geçirebiliyoruz. Anneme ve babama yakın olmaktan dolayı ben de çok mutluyum. Bugünlerin kıymetini bilmek lazım değil mi?

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Açalyacığım,
    çok mutluyum. Tamam tamam bir daha şikayet etmeyeceğim :P. Gurbette olunca, bir hafta önce ailenle tatil yapmış olsan da ayrılınca daha çabuk özlemeye başlıyorsun. Her ayrılıkta daha bir zorlaşıyor malesef.

    Haticeciğim,
    beğendiğine sevindim, teşekkürler.

    Nezaketciğim,
    sağol. Evet bir ara uzak kaldın ama tatlı sebeplerin vardı. Ama şimdi buralarda olmandan çok memnunum ben :). Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Defne'ciğim;
    Behiye özletecek kendini, umarım çok ara vermez.

    YanıtlaSil
  13. Lama hanımcığım,
    çok teşekkür ederim.

    Jaleciğim,
    teşekkür ederim. Kardeşine de hayırlı teskereler diliyorum. Şanslıyım dediğin gibi, hayat telaşından kıymetini yeterince biliyor muyuz bu günlerin bilmem ama mutluyum onlara yakın olmaktan.
    Deren'i öpüyorum.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Kuzineciğim,
    evet üzüldüm ben ama insanın bazen böyle aralara ihtiyacı oluyor. Tek isteğim fazla uzun olmasın verdiği ara :).
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Pancake çok güzel görünüyor. Annene yakın oturman büyük şans.

    YanıtlaSil
  16. Defneciğim pancake benim de çoook sevdiğim tatlardan biri ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Lounge time ve Yeşimciğim,
    çok teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Defne, Eşinin askerde olduğunu yeni öğrendim. Bir an önce kavuşmanızı diliyorum. Ben de nişanlaıyken asker yolu gözlemiştim. Bilirim ne demek olduğunu. Sevgiler, Pınar

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Defne,
    Siy=temi ziyaretine tekrar tesekkur etmek istedim. Ayrica esin icin allah kavustursun, bundan sonra her zaman goruselim. Birde ellerinize saglik. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Defne,
    cookk ama cokk sanslisin.Annemin yanimda olmasini ne kadar cok isterdim...Ben burda öyle yanlizim ki...
    Esini de Allah kavustursun, cok az kalmis insallah saglikla döner geriye...Artik sen de su bitmeyen `askerlik anilari`ni dinlersin.Benim babam emekli Albay ,bende bile bir sürü ani varki askerlik yapanlar da niye olmasin? : -)

    YanıtlaSil
  21. Defne ciğim,
    Pancakelerin resimleri benim bilgisayarda açılmadı, ama yorumlardaki puf puf sözlerinden, benim en sevdiğim türden olduklarını hissediyorum. Geçenlerde Mimi nin okulunda kahvaltı günü varmış, herbiri istediği şeyi getirecekmiş. Bizimki Pancake istedi. Tabi sadece Mimi için yapmak olmaz, sabahım köründe kalkıp bütün sınıf için yaptım.:))
    Ankara nın aile yaşamı için çok kolay biryer olduğunu düşünüyorum ve bu yüzden bu şehri çok seviyorum. Ben de 10 dakikada anneme ulaşabiliyorum ve biliyorum ki bu büyük bir konfor. Sen de tadını çıkart. Bir an önce günlerin geçip, sevgili eşine ulaşman dileği ile..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Pınar ve Aybike,
    teşekkür ederim güzel dilekleriniz için. Sevgiler.

    Gülaycığım,
    haklısın şanslıyım, hepimizin annesine sağlıklı ve mutlu günler diliyorum. Eşime takılıyorum zaten, askerliği ne kadar olsa biraz rahat geçiyor ya:), yok öyle anlatma askerlik anıları diyorum. Ama eminim bol bol anısı olacak :). Benim ailemde de subay çoktur bu arada.

    Ziyaretin beni mutlu etti. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  23. İpekciğim,
    ziyaretin ne hoş :). Son iki postun fotoğraflarında, anlayamadığım bir sorun oldu, artık hafta sonu uğraşacağım halletmek için.
    Pancake çocuklar için oldukça çekici olsa gerek, biz büyüklerin bile bu kadar hoşuna gittiğine göre:).
    Ankara konusunda söylediklerine tamamen katılıyorum. Sen de benim gibi şanslı olanlardansın, birlikte tadını çıkartalım. Güzel dileklerin için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  24. zerrin - misss02 Mart, 2007 20:29

    Merhaba, umarım biran önce kavuşursunuz eşinize ...

    Pancakeler şahane görünüyorlar. Bende yarın sabah deneyeyim bari..

    sımsıcak sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  25. Defnecim, kreplerin cok güzel göründügünü söylemeden gecmisim.Su siralar aldigim 3 kiloyu geri vermekle mesgulüm sözde.Eskiden cok rahat verirdim ama artik yaslaniyoruz galiba okadar cabuk olmuyor : -(
    Birde böyle hamur isine düskünlük var tabii...Cevremdeki hatunlara bakiyorum maasallah aralarinda hamile olanlar da bayagi cogunlukta kimse kilo almiyor, sadece bir karin baska birsey yok,,,Bu kadar cok cabuk kilo alabilen, bogazina bu kadar düskün biri olarak kendimi hamile olarak düsünemiyorum, herhalde yuvarlana yuvarlana gezerdim.Nolcak benim bu halim bilmiyorum ,,,Sen de yapmissin krepleri öyle sicak sicak ne güzel giderdi simdi onlar : -))

    YanıtlaSil
  26. Zerrin,
    hosgeldin. Tesekkur ederim. Sevgiler.

    Gulaycigim, keske fazlaliklar sadece 3 kilo olsa :). Ayni dertten muzdaribim ben de, hamile kalmadan fazla kilolari atmak lazim kesinlikle. Yemek konusunda mizmizlik yapanlar var ya bazen imreniyorum onlara ama uygulama aynen devam, hehe bu fazlalar biraz zor gidecek gibi :)).
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  27. defne, eşinin askerliğinin bitmesine ne kadar kaldı bilmiyorum ama emin ol zaman o kadar çabuk geçiyor ki, döndükten sonra bugünlere dair birçok detayı hatirlamaycaksınız bile! Allah kavuştursun inşallah :) ailenle olman çok güzel bir şans bence ;)
    bu arada pancakei denemek için sabırsızlanıyordum. bugün ekmek yoktu ve dışarı çıkıp almaktansa pancake yapmak çok daha cazip geldi! çok da güzel oldu, hapur hupur yedik. ben birdaha ki sefere bi paket kabartma tozu koysam diyorum :D çok mu olur dersin! bir de şeker olmasa yanı bazlama ekmeği olacak değil mi :)) ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  28. Bembicigim,
    tesekkurler, zaman cabuk geciyor gercekten :). Belki de esimin rahat bir askerlik yapiyor olmasindandir bu akicilik.

    Pancake yapip begenmis olmana sevindim. Istersen kabartma tozu miktarini artirabilirsin tabii :). Seker oranini azaltirsan, peynirle de cok guzel gider, off yarin yine mi yapsam acaba :P :)))

    Bu arada yagmur yagmasina ikimiz de cok sevinmisiz, bayildim cizimine. Senin de eline saglik!

    YanıtlaSil
  29. Sevgili Defne'cim,
    Arayi actim ve gelemedim sana.Esin icin allah kavustursun diyorum.Insallah gunler su gibi aksin.

    Bu arada yazinda neye ozendim biliyormusun.Annenle ayni yerde yasiyor olmana.Bu aralar bunu okadar yogun ve siddetli istiyorumki.Cok ozledim cok.Insallah Mayis'ta bende Turkiye'ye gelicem.Anne babam hasretimin btmesine 63 gun kaldi:(belki biz hicbri zaman ayni yerde yasayamiyacagiz ve ben hep size uzaktan hem uzuntu hemde gulumseme ile bakicam...Allah hic ayirmasin canim.Doya doya tadini cikar.O kadar kiymetli ki..sen daha iyi bilrsin.

    Ben dertliyim galiba:)cenem dusmeden senide byailtmadan gideyim.Sevgilerimle Defne'cim.Annecige selam soyle olurmu.

    Gulenay

    YanıtlaSil
  30. Gülenaycığım,
    herkes benim kadar şanslı değil, doğru ama annenin babanın varlığı ve sağlıklı olması bile çok güzel bir duygu. Önemli olan sağlıkla kavuşmanız. Bak sen de şafak sayıyormuşsun hasretinin bitmesi için :).

    Güzel dileklerin için teşekkür ederim. Sevgiyle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails