21 Mart 2007

Güneşli... Pazarda...Güvercinlerle...Yağmur Duası.....


Bugün duruşmamızın olmaması ve de adliyedeki işlerimizi önceden halletmiş olmanın da etkisiyle bürodaki işlerle uğraştım. Saat 13:00 gibi, Yenişehir pazarının Çarşamba günleri kurulduğunu hatırlayıp, büroyu sevgili ortağıma devredip, dışarı attım kendimi. Dışarısı" günlük güneşlik" tabirini tam anlamıyla yaşatıyorken insana, iki görüşmemizin de saat 16:00'dan sonra oluşu bana rahat rahat bu güneşin keyfini çıkartarak, pazara yürüme fırsatını verdi. Ne zamandır zeytinyağlı enginar yapmak istiyorum annemle babama. Aslında şu sıralar kuşkonmaz arıyorum, bilmem zamanı mı değil ama bulamadım henüz pazarlarda. Konserve değil, tazesini istiyorum kuşkonmazın ama pazarcıların çoğu ne olduğunu bile bilmiyorlar. Belki bu konuda Ankara'lı olup da, "Şurada rahatlıkla bulabilirsin, şu zamanda." diyen çıkabilir, bekliyorum :). Pazarı keyifle dolaştım, son etkinliğin etkisiyle (ki malesef katılamadım bu etkinliğe), özellikle teyzelerin getirdiği çeşit çeşit otların bulunduğu bölümde oyalandım. Sonra büroya döneceğim için, sadece enginar, yemeğini ıspanaktan daha çok sevdiğim pazılardan iki demet aldım ve kitapçıma da uğrayıp döndüm işimin başına. Şimdi penceremin önünde kendilerini güneşe vermiş iki güzel güvercinin arkadaşlığı eşliğinde yazıyorum yazımı. Nasıl da mutlular! Bu güneşli günün kendince tadını çıkarmış biri olarak, beklenmedik bir şey dileyeceğim. Yağmur istiyorum, hem de esaslı bir yağmur.

25 yorum:

  1. Sevgili Defne,

    Yağmur isteme konusunda ne kadar hakli olduğunu şu an İstanbulda yaşayan herkes görüyordur sanırım. Ağır bir lodos ile birlikte denis kenarında yaşayan ve çalışan biri olarak tepeden çöken nemi taaa ensemde hissediyor malesef nefes alamiyorum, bir yağmus yağsa siyorum senin gibi hava ferahlasa,

    papatyadunya.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Kuskonmaz yayginlasmadi sanirim Turkiye'de henuz...benim annem hic yapmazdi mesela. Konservesini gorurduk hep. Burda da ucuz ve cok bulunan olmasina ragmen hic tarzim degil yapmiyorum, birkac kere yaptim , ehhhh bu da sebze mi beah dedim...zavalli Tammo da 'ama ama..' dedi sustu... hahahahah. (kotu, cani adam kahkahasini duydun mu)
    Bir ara atla Beypazari'na git. Sanirim seni orasi paklar, fotograf makineni de almayi unutma yanina...
    Yagmur yagsin tabi, sebzeler falan ucuzlar, bollasir yani ;)

    YanıtlaSil
  3. bir fincan keyif21 Mart, 2007 18:25

    Bana daa bana da... Allahım felaketten uzak bereketten oluşan bir yağmur gönder bize ...amin...
    Bu günlerde ben de hep bu duayı ediyorum.Yazın geldiğine sevinemiyor evladım için endişeleniyorum...İçimin yandığını hissediyorum...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Defne'cim,
    Annemle, kardesimden de duyuyorum da, hic kis olmamis bu sene Ankara'da. Umarim dilegin gerceklesirde soyle esasli bir yagmur yagar Ankara'miza.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Defne'cim,
    Annemle, kardesimden de duyuyorum da, hic kis olmamis bu sene Ankara'da. Umarim dilegin gerceklesirde soyle esasli bir yagmur yagar Ankara'miza.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Defne'cigim, pazarda ot aramak icin biraz gec kalmadin mi:))) Biz o isi gecen hafta yaptik:)) E-maillerini kontrol ediyor musun, gecen hafta sana mail gondermistim ve senden haber alamadim, sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  7. Papatya,
    hosgeldin. Ankara'da hava genelde kuru olur ama ister agir ve nemli ister kuru hava, memleketimizin suya cok ihtiyaci var ya bu beni cok tedirgin ediyor. Bu arada Amerika'da yasadigimiz sehrin havasi yaz kis oyle nemliydi ki bilirim o nefes alamama durumunu, cok fenadir.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Acalyacigim,
    haklisin yayginlasmadi. Ben de corbasini seviyorum kuskonmazin. Canim sen sevmiyorsun diye kuskonmazin bol oldugu bir memlekette, niye Tammo'ya eziyet cektiriyorsun :)? Duydum vallahi cani adam kahkahasini :P

    Beypazari benim de aklimda, havalar biraz daha isinsin dusunuyorum bir gezi o tarafa. Makinemi unutur muyum hic sence? ;) Operim cok...

    YanıtlaSil
  9. Esracigim,
    evet yagmur berekettir. Boyle giderse ben de bizden sonrakilerin durumunu dusunemiyorum bile :(. Hadi bakalim hep birlikte yagdiracagiz yagmuru :).

    Aybikecigim,
    tesekkurler. Annen ve kardesin hakli, hemen hemen hic kis olmadi burada. Sevinsek mi uzulsek mi bilemedik.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Tubacigim,
    haklisin gec kaldim :)). E-maillerimi kontrol ediyorum ama bir yanlislik olmus olabilir mi, almadim e-mailini. Tekrar yazarsan sevinirim. Opuyorum.

    YanıtlaSil
  11. Bugun bir yagmir yagdi burada! Ohhhhh, dedim. O kadar ender ki, gece yaginca uyaniyorum, bir saniyesini kacirmayayim diye uyanik kalmaya calisiyorum!

    www.elifsavas.com/blog

    YanıtlaSil
  12. Edirneliler gibi yagmir yazmisim! :o)

    Kuskonmazi severim beeeeen! urada bol var.

    www.elifsavas.com/blog

    YanıtlaSil
  13. Ay cok guldum bir daha okudum yazdigimi, Bir ara atla Beypazari'na git demisim, gozumun onune geldi, ata binmissin Beypazari'na gidiyorsun, digidik digidik...

    YanıtlaSil
  14. Defne ciğim,
    Tunalı/bülten sokaktaki çukur manavı bilir misin?
    Taze kuşkonmazı orada bulabilirsin.
    Ve daha birçok sürprizle karşılaşabilirsin:)
    Tunalı-Esat yönünde Bülten sokaktan sola-aşağı sapıyorsun.
    (Sol tarafta Doğan Market- yada manav)
    sevgiler
    ipek

    YanıtlaSil
  15. Elifciğim,
    geçenlerde buraya yağdığında ki az miktarda yağdı, nasıl sevidim anlatamam. Ben Amerika'dayken yarı tropikal bir mevsimi yaşadım ve oradaki yağmırın(Edirne ağzıyla) :P şiddetini hiç unutamam. Bakalım bekliyoruz hala yağmasını :).

    Açalyacığım,
    valla atla da keyifli olurdu. Dıgıdık dıgıdık ama kısa mesafeler :))

    YanıtlaSil
  16. İpekciğim,
    nasıl sevindirdin beni. İlk fırsatta bakacağım bahsettiğin manava. Bakalım daha ne sürprizler karşılayacak beni orada...İlgin için çok teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşlardan sorup soruşturuyordum ben de senin için kuşkonmaz satan yer biliyor musunuz diye kimseden ses seda gelmemişti, sevgili İpek yazmış neyse ki, ben de öğrenmiş oldum ... Demek önümüzdeki etkinlik tam benlik ha ;) Bekle beni Defne neler yapacağım neler :))) Sevgilerimi gönderiyorum, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  18. Safrancığım,
    canım arkadaşım, ne tatlısın sen! :) İlgine teşekkürler. Vallahi aynen öyle, bekliyorum etkinliği dört gözle, çünkü biliyorum döktüreceksin :). Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  19. defneciim,
    yüreğin o kadar sıcacık olmuş ki bu güzel güneşli günde:)
    inanılmaz iyi yansıtmışsın...çok hoşuma gitti:)
    yağmura gelince başımı kaldırıp da pencereden dışarıya baktığımda o yağmurun uzaklarda olmadığını görebiliyorum:)
    kocaman sevgiler!

    YanıtlaSil
  20. Ankaralıyım , kuşkonmazı hiç sevmem , hatta bir zamanlar 'el mayra' diye bir çizgifilm vardı , sokaktan topladığı hayvancıkları zorla yıkar paklar , sonrada kuşkonmaz çorbası içirirdi.Bende bazen evde aynı duruma geliyorum :)köpülerimi ve kocamı zorla banyoya sokup , kuşkonmaz çorbasıyla tehdit ediyorum...
    Neyse , kuşkonmaz ve diğer farklı ürünleri bulabileceğin adreslere gelince ; bende 'acemi aşçı' gibi Doğan Marketi ve Filistin sokaktaki Home Store'in karşısında ki manavı önerebilirim.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  21. Kiki'cigim,
    tesekkur ederim, yansitabilmisim demek ki :). Burada hala yagmur falan yok...

    Ayca,
    hosgeldin. Kuskonmazi herkes sevemiyor. Ben de corbasini seviyorum, ilginc gelecek bu cizgifilm hikayesinden sonra belki ama :)). Bilgilendirdigin icin tesekkur ederim, ilk firsatta ugrayacagim o manavlara.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  22. Defneciğim,kuşkonmaz gibi bir zamanlar enginar da,kereviz de pek bilinmiyordu Anadoluda.(Eskişehirliyim ben de)İstanbuldan kereviz ve enginar götürürdüm annemlere.Biz rahat buluyorduk çünki.Bu sebzeler genellikle Ege,Akdeniz ve Marmarada yetişiyor ya.Ama şimdi her yerde her şey var.Kuşkonmaz da yaygınlaşacaktır mutlaka..
    Kuşlarına da bayıldım bu arada.Ne hoş bir ilişki olmuş.
    Öpüyorum,Nane Limon

    YanıtlaSil
  23. Münevverciğim,
    çok haklısın. Şimdi enginar ve kereviz heryerde ama iç Anadolu'da hala pek sevildiği söylenemez bence :) Bunun bir örneği de benim eşim. Kereviz'i sadece yoğurtlu salata halinde yiyor kendisi ama o da birşeydir diye düşünüyorum. Dün, aldığım enginarları zeytinyağlı pişirdim, pek güzel oluyor fikrimce :).

    Kuşlarım bugün uğramadılar, çok rüzgar var dışarıda, belki ondan. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  24. sevgılı defne,bende Ankaralıyım..Bilkentteyım..blogda yenıyım.sevgıler.

    YanıtlaSil
  25. Neriman,
    hoşgeldin. Blogun hayırlı olsun. Biraz önce fotoğraf yükleme ile ilgili link yazdım sana yorumumla birlikte, bir bak bakalım :). Sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails