28 Mart 2007

Damla Çikolata Fukarası Kek ve Kırmızı Vazonun Fısıldadıkları


Dün eve gittiğimde hergünkü kadar halsiz ve de tembel :) hissetmediğimi farkettim. Anneciğim odasında uzanmıştı, fırsattan istifade annem ve babama akşam çayın yanına hoşlarına gidecek sürpriz bir kek yapmak istedim. Yaptım da! Annemin epeydir kullanmadığı büyük kalıbını çıkarttım dolaptan. Kekin parçalanmadan çıkıp çıkmayacağı konusunda şüphelerim vardı ama esaslı bir yağlama ve de unlama ile, kalıptan beni üzmeden, tam bir tekerlek görünümünde çıktı. Yoksa can simidi mi demeliyim? :)

Ben yukarıda gördüğünüz keki yaparken bir buçuk ölçü kullandım. Verdiğim malzemeler ise bir ölçü miktarları. Kalıbınızın büyüklüğüne göre ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı hindistan cevizi
2 su bardağı un
1/2 su bardağı damla çikolata (bir baktım ki kutuda çok az kalmış, çikolata fukarası oldu kekimiz, bu nedenle)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1/2 su bardağı ceviz kiriklari

Hazırlanması:

Kek kalıbını güzel bir şekilde katı yağ ile yağlayın, az miktarda unu eşit şekilde kalıba serpiştirin. Fırını 175 C'ye ısıtın. Yumurtaları mikserle çırpın, toz şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. Sütü, sıvıyağı, hindistan cevizini, unu , kabartma tozunu ve vanilyayı ilave edin. Çok fazla olmamak kaydıyla karıştırın. Damla çikolataları unlayarak, ceviz kırıklarıyla birlikte, hazırladığınız karışıma ekleyin. Spatula yardımı ile şöyle bir karışmasını sağlayın. Kek karışımını kalıba döküp, ısınmış fırında 45 dakika kadar pişirin.


Bir arkadaşınız var, gerçekten arkadaş ama hani şu iyi gün dostlarından değil...Oysa yurtdışına gitmeden bir süre önce yani 3.5 yıl kadar önce tanımışsınızdır kendisini. Bunun zaten iki yılını o uzak diyarda geçirmişsinizdir. O sürede bile, pek çok yakın hissedip öyle adlandırdığınızdan daha yakın olmuştur size, e-mailleriyle yanlız bırakmamış, çok şaşırtan aynı zamanda mutlu eden, sürpriz haberler bile vermiştir size...Yani paylaşmaya her daim açık olmuştur...

İyi veya kötü günümde, yanlız bırakmamıştır beni. Şu koşuşturmalı dönemde ben istediğim kadar yanında olamıyorum onun ama telafi ederiz biz kendisiyle bu durumu. Şimdi tüm bunların yukarıdaki vazoyla ne ilgisi olabilir diye düşünmeyin. Senenin başında doğmuş olan fındık burunlu oğlunun mevlüdüne katıldığımda, nereden bilebilirdim elimde böyle güzel bir armağanla eve döneceğimi. Üzerinden zaman geçti, içimden geldiği gibi yazmak istedim, bugünmüş zamanı. Gülay'cığım, canım arkadaşım, iyi ki varsın!

37 yorum:

  1. Defneciğim kekin yanımda olsaydı şu an tatlı krizine girmiş olan bana can simidi gibi olurdu gerçekten :) Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  2. Safrancığım,
    yazımı yeni post etmiştim, çok hızlısın :) Can simidi benzetmesi yerini bulmuş desene :).
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Defneciğim,

    Ben de yazıyı okumadan keki fotoğraf açızından dolayı donut a benzettim, bir an aklimdan üzerine Nutella falan sürüp yemek geldi:)
    Ellerine sağlık,

    YanıtlaSil
  4. Papatyacığım,
    he he evet kocaman bir donut diyebiliriz. Nutella mııı? Mmm, harika!

    YanıtlaSil
  5. Can simidi hahaha :))) Bu annelerin tepsileri, kaliplari beni oldurecek :)) o kadar buyuk yaparsan damla cikolatalar kaybolur gider tabi :) Ama ne guzel hic bozulmadan cikmis bravo valla.
    Gulay arkadasin da ne guzel bir hosluk yapmis gercekten. Harika bir renk, gozlerimi alamadim. O da senin gibi bir arkadasi oldugu icin cok sansli Defne'cigim.

    YanıtlaSil
  6. Defne'cigim,
    Ellerine saglik, ne guzel annen ve babanlasin, ben de cok ozledim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Defne, annene ve babana ne güzel sürpriz yapmışsın. Eminim çokta beğenmişlerdir. Ayrıca vazo çok şık.

    YanıtlaSil
  8. Defneciim,
    canım kek istiyo şimdi napıcaz:)))eve gidince halm de kalmışsa denemeye çalışayım bari:)çok leziz görünüyor,
    kırmızı vazoya gelince
    "pişşştiii"
    ben de buna çok benzerini yunanistandaki arkadaşımın annesi düğün hediyesi olarak etmişti ve inanılmaz sevinmiştim çünkü beklemiyordum:)benim de kıymetlim kendisi:)
    öptüm kocaman!

    YanıtlaSil
  9. Defnecim, kekin çok güzel gözüküyor gerçekten bir can simidi edasında :) Vazo da çok hoş, böyle beklenmedik anlarda gelen sürprizler ne güzel olur değil mi :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. Ya ben de anne baba olmak istedim. Ehh baba olamayacağıma göre, anne olayım, sonra kızım bana da kek -börek yapsın, ama benim şeker-tansiyon olmasın, ben onları afiyetlen yiyeyim.. Ellerine sağlık,çok ince ve düşünceli bir süpriz olmuş..

    YanıtlaSil
  11. Defnecim kekin çok güzel görünüyor. Ben de daha yazıyı okumadan keki yakından çekilmiş halka şeklinde bir kurabiye sandım (boyut algım biraz ayarsız sanırım:)).
    Her yerde yazıyorum ya kek benim en sevdiğim hamurişidir. Seninki de pek albenili duruyor, ellerine sağlık canım:). Annene, babana selamlar saygılar.
    Kırmızı vazonu da iyi günlerde kullanmanı dilerim.
    Çok öptüm:).
    aslı

    YanıtlaSil
  12. Açalyacığım,
    sen de iyi ki varsın!

    Aybikeciğim,
    çok teşekkür ederim. Ailene sağlıkla kavuşman dileğiyle...

    Pembeli,
    sağol, beğendiğine sevindim.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  13. Kikiciğim,
    nasıl yakaladım sizi ama! Benden kaçmaz! Ben de vazomu çok beğendim, hele ki değer verdiklerinden birisi hediye etmişse...Ben de öptüm :).

    Yeşimciğim,
    gerçekten tatlı bir sürpriz oldu bana bu güzel vazo. Nasıl iyi benzetme olmuş değil mi? Can simidi :)) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Limonçiçeği,
    çok tatlısın :), sağol.

    Aslıcığım,
    teşekkür ederim. Nasıl bir açıdan çektiysem artık, bence de farklı görünüyor insanın gözüne :). Kek kalıplarının zenginliğinden anlaşılıyor zaten kek düşkünlüğün :P. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Defnecim,
    boyle can dostlari bulmak oyle guc ki artik.Buldugun zaman da SIKI SIKI sarilmak gerekiyor,cunku cok kolay kaybediliyor su zamanda dostlar(ya da dost bildiklerimiz)
    Kekine verdigin Can Simidi ismine de bayildim.Benim esime de bir can simidi kek lazim acilen.:)

    YanıtlaSil
  16. Sen boyleanlatinca aksamustu anne ve babayla icilen cayin yaninda yenen kekin lezzeti daha bir baska geldi. Ne diyeyim sizlere afiyet olmus darisi basimiza. Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  17. kek tarifini gökte ararken burda buldum :) eline sağlık! gerçek arkadaşı bulmak şanstır bence :) şanslı olduğunu biliyorsun ya bu çok güzel :o)

    YanıtlaSil
  18. Defneciğim,olsun,çikolatası az;ama onun yerine hindistan cevizi var.O güzel kokusu yeter onun.Eline sağlık.

    Bazen,arkadaşlığı hissetmek için çok zamana ihtiyaç yoktur. Bir davranış,bir sıcacık gülüş bile insanı birbirine yaklaştırır.O nedenle seni çok iyi anlıyorum.Benim de böyle unutamayacağım arkadaşlarım var.Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  19. Defneciğim kekin gerçekten de can simidi gibi duruyor. Ama çok sirin yani. Esaslı bir kek olmuş. Kalıbını merak ettim şimdi.
    Benim de bir çok arkadaşımla görüşmelerimiz kopuk kopuk. Ama ilk görüşmemezde kaldığımz yerden devam ediyoruz. Sanki hiç ayrı kalmamış gibi yani. Gerçek dostluk bu sanırım. Her gün illa da görüşmek gerekmiyor gerçek dostluk için değil mi canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. defnecigim,
    kekin harika görünüyor, hmmmmmm! biliyorsun rejimlerdeyyyyyyyiiim, ama masallahim var iyi gidiyor. gercek dostluklar, hergün her an görüsmek gerektirmiyor. hele ki simdiki zamanda. ama dost gercekten, insanin iyi ve kötü gününde yaninda olanidir. ben bu tecrübeyi yaptim ve cok dogru.
    güzel bir haftasonu dilegi ile,
    canan

    YanıtlaSil
  21. defnecigim,
    kekin harika görünüyor, hmmmmmm! biliyorsun rejimlerdeyyyyyyyiiim, ama masallahim var iyi gidiyor. gercek dostluklar, hergün her an görüsmek gerektirmiyor. hele ki simdiki zamanda. ama dost gercekten, insanin iyi ve kötü gününde yaninda olanidir. ben bu tecrübeyi yaptim ve cok dogru.
    güzel bir haftasonu dilegi ile,
    canan

    YanıtlaSil
  22. Defnecim kekin çok güzel olmuş ellerine sağlık.
    Böyle güzel ve gerçekten sadece iyi gün dostu olmayan bir arkadaşın olduğu için de çok sevindim.

    Cennet Ulaşacağın ;
    Cehennem Hiç Uğramayacağın Yer Olsun ;
    Kabrinin Etrafı Meleklerle Korunsun;
    Peygamber Efendimiz Mahşerde Şahidin Olsun,
    KANDİLİN MÜBAREK OLSUN.....

    Sevgilerimi gönderiyorum...

    www.baharanil.blogspot.com

    YanıtlaSil
  23. Jalecigim,
    cok haklisin. Adi ustunde iste, can simidi kek, is basa dustu canim, hemen bir tane yapilaaa...:)). Optum.

    Nukhetcigim,
    saglik olsun, her zaman aile ile biraraya gelinir. Darisi tez amanda size :).

    Bengicigim,
    tesekkurler. Herbirimizin, sansli oldugunun farkina vardiran bir arkadasi vardir degil mi?

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  24. Munevver,
    tesekkurler.
    Bence sen, iste o, cevrendekilere kendini sansli hissettiren arkadassin :). Bunu anlamak hic zor degil. Sevgiyle.

    Rabiacigim,
    kalip eski birsey :)). Sen ne guzel anlatmissin, bana yazacak birsey kalmamis. Arkadaslarinla tadiniz hic bozulmasin canim arkadasim. Opuyorum.

    Canancigim,
    sagol. Aman aman rejimini sabote etmeyelim :). Iyi gittigine sevindim. Ha gayret! Arkadasliklarimda artik
    ben de iyimi kotumu bileni ayirt eder oldum. Sevgiler.

    Baharcigim,
    tesekkur ederim. Senin de kandilin mubarek olsun.

    YanıtlaSil
  25. merhaba Defnecim,
    ben de rejimdeyim ama deniyim bu keki haftasonu beyawwww (edirneli oldugumu duymayan kaldi mi)
    bu aralar yine elime ne geceni silip supurme modundayim.1 haftadir ispanyadaydim.Yer gök domuz, hersey domuz eti .Mc donald delisi oldum 53 kilodan 54,5 kiloya firlamisim bir haftada : -(
    mc donald tabelasi dahi görmek istemiyorum.
    Yazdiklarindan duygusal ve cok vefali bir arkadas oldugunu düsünüyorum.Arkadasin senin gibi bir arkadasa sahip oldugu icin cok sansli ve yazdiklarina göre hisleriniz karsilikli...
    Önmüzdeki haftasonuna bende annemle babama supriz yapip Turkiyeye gidicem (yumurta bayrami tatili sagolsun)ve annemin cok sevdigi käsekuchen dan yapicam insallah....
    sevgiler,,,

    YanıtlaSil
  26. Defen hala gülüyorum.. Nasıl sobeledin bizi yaa..
    Ben de saf saf " AAA tesadüfe baak, biz de şimdi ... birlikteyiz" diye anlatıyorum sana. Meğer sen çoktan biliyormuşun.
    Telefonla katılman bile bize keyif verdi.:))
    Yakında görüşmek üzere:)
    Sevgiler
    İpek

    YanıtlaSil
  27. Gülaycığım,
    Mc Donald's sevmiyorum ben. Ama sen de çaresiz kalmışsın belli ki. Güzel sözlerin için teşekkür ederim. Ne güzel bir haber, ailene kavuşacaksın aykında. Ne kadar mutlu olacaklar kimbilir :).
    Sevgiler.

    İpekciğim,
    blogunda da belirttim, telefonda sesinden öyle bir pozitif enerji yansıdı ki bana çok mutlu oldum. Yakında keyfi beraber yaşamak dileğiyle canım arkadaşım. Mimi'ye öpücükler.

    YanıtlaSil
  28. Canım Defneciğim!,
    Blogunu okudum, çooook teşekkur ederim sana....
    Şimdi bunun üzerine ben ne desem ki.....
    Yazdıkların çok güzel ama en guzeli ne biliyor musun?
    Dostlugun.....
    -Tabi ki bunu ifade ediş tarzını da ayrıca konuşuruz
    ve de fotograf çekmedeki günden güne gelişen performansını
    -yav bizim vazoyu tanımakta güçlük çektim be :)-

    Canım ya sende iyiki varsın yasantımda!
    Yasam hızla gelip geçerken yanıbaşımızdan, yanımızda olanlar o kadar az ki.....
    Hep dostça kal emi!
    Sımsıkı sarılıp, koskocman öpüyorum seni.

    ...GÜLAY...

    _________________________________________________________________

    YanıtlaSil
  29. Kuslar, vazolar ... Defne'ye birseyler fisildiyor hep :D Avukat olmanin cazibesi mi acaba hehe..
    Sevgiler Defnecigim...

    YanıtlaSil
  30. Lamacığım,
    evet evet kesinlikle cazibemden :P. O tatlı kuşla tanışmaktan çoook mutlu oldum ben :).
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. Merhaba Defne, damla çikolatala fakiri kekin hakkaten de can simidi gibi durmuş! Ama o da bir tarz sonuçta. Hani bilirmisin annelerimizden kalma ocak üstünde pişirilen kek tencereleri olurdu. Ocakla arasına kül veya kum koyarsın. Üst kapağındaki minik camlardan da keki kontrol edersin. Bu da öyle birşey mi? Sevgiler, sevgiler..

    YanıtlaSil
  32. Kamileciğim,
    sabah sabah çok güldüm yahu, yok öyle değil :)). Annemin eski kek kalıbı dediysem bildiğimiz kek kalıbı ama içi öyle afilli, tırtıklı olanından değil de pürüzsüz olanından. Ben o dediğin kek tenceresini hiç bilmiyorum, çok ilginçmiş gerçekten. Gezin umarım keyifli geçiyordur.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  33. Valla ben hatırlıyorum küçükken o tencerelerde kek pişirdiğimi, hem de çok güzel kabarır..Sen bir sor annene bakiim :) Ben mi yaşlıyım yoksa sizde öyle bir icat yokmuydu? Umarım ikincisidir.. :)

    YanıtlaSil
  34. Yok yook ben öyle demek istemedim canım arkadaşım. Sadece ben bilmiyorum, belki de hatırlamıyorumdur :). Ben de az sayılmam hani, yaş 33 oldu neredeyse :))
    İkincisi ikincisi, sen gönlünü ferah tut :P
    Öperim.

    YanıtlaSil
  35. kek çok güzel gözüküyor, elinize sağlık. sayfanız pek keyifli. ben o kırmızı vazoya bayıldım :-)
    güzel günlerde kullanın!
    gorki

    YanıtlaSil
  36. Gezicini,
    teşekkür ederim. Vazomu ben de beğenerek kullanıyorum :). Bakalım sizde neler varmış, geliyorum :)...

    YanıtlaSil
  37. nasıl olduğuna bakacak halim yok..
    çok açım.. eminimki güzel olmuştur..

    Ufuk keskin

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails