06 Mart 2007

Keyfin Hayali... Hayalin Keyfi


Mart, baharın müjdeci ayı... Hoş, bu sene biz kışı da pek hissetmedik. Hem de Ankara gibi, her sene birkaç ayı kar ve soğuk ile içiçe geçiren bir şehirde :). Uzun zamandır aklımda saksı, toprak, tohum vs fikirleri uçuşup duruyor. Geçen yaz Amerika'dan dönüşümüz, arkasından birbiri ardına yerleşme, iş telaşları derken hayata geçirilemeyen balkon keyifleri kalıvermiş zihnimin bir köşesinde. Bu yaz öyle olmamalı, oturduğumuz evin balkonu nasıl da uygun hayalimdeki keyifleri yaşatmaya bir bilseniz. Kararlıyım, küçük bir bahçeye sahip olacağım bu geniş mekanda ve sardunyalarıma bakarak çayımı yudumlayacağım. En çok sardunyalarım olsun istiyorum, ha bir de kocaman bir saksı fesleğen mutfağımın penceresinde. Tohumdan yetiştirmeyi seviyorum ben, hani o her sabah merak ve heyecan içinde saksılara yönelirsiniz ama hep sizin telaş içinde olduğunuz, unuttuğunuz bir zamanda şaşkınlık verici şekilde merhaba derler. Gerçekten sürpriz olur size bu merhaba. Gururla karışık çocuksu bir mutluluk yayılıverir içinize.


Bahçesi olup da sebze, yetiştiren arkadaşlarımıza imreniyorum. Evet hobi bahçeleri var kiralanıp da bu zevki yaşayabileceğimiz ama ben o kadar vakit bulabilir miyim?... Hiç sanmıyorum. Bahçeden sebze toplama keyfini, en azından bu duyguyu eşimin ailesini görmeye gittiğimiz zaman yaşıyorum. Bu durumda balkonumla yetinmek zorundayım. Hafta sonlarında eşimle yapacağımız karşılıklı kahvaltı keyfine, arkadaşlarımız veya ailelerimizle biraraya geldiğimizde yapacağımız neşeli sohbetlerimize renk katacak bir balkon hazırlamak istiyorum kendimce. Şimdi sıra gerekli hazırlığı yapmaya geldi. Bir yerden başlamak lazım, zamanını geçirmeden...

36 yorum:

  1. Sevgili Defne,
    Merhaba, ne kadar guzel anlatmissin. Bizde yeni yeni seyler diktik bahcemize bir ara resmini cekip yayinlarim.

    Sizde yeni donmussunuz galiba Amerika'dan, neredeydiniz?
    Ne kadar kaldiniz?

    Musadenle linklerime ekliyorum, daha duzenli ziyarte edebilmem icin. Cok uzaklardan sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ah ah, bana gecen seneki kocaman bahcemi hatirlattin simdi. Hayalindeki guzel balkona bu yaz kavusman dilegiyle sevgili arkadasim.

    Ortanca da dikmeyi sakin unutma olur mu? ;)

    YanıtlaSil
  3. Defne'ciğim,
    İlk evlendiğimiz yıllarda evimizin balkonunu sardunya cennetine çevirmiştim. O küçücük balkonda eş dost arkadaş sıkış tıkış oturur keyif yapardık. Şimdiki evimiz bahçe katında olduğundan daha büyük bir alanımız var ama inan ben hala o küçük balkonu özlüyorum. Pınar

    YanıtlaSil
  4. Defne'cigim, ben de o bahcesi olan sansli insanlardanim. En buyuk zevkimde bahcedemde toprakla, ciceklerle, sebzelerle ugrasmak, nasil dinlendiriyor beni anlatamam. sevgilerimi gonderiyorum canim, askerligin bitmesine daha cok var mi?

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Defne, bizim evimiz de yeşilliğe, bahçeye bakıyor ve ben ordaki yeşili izlemeyi çok seviyorum. Uzun uzun bakıp daliyorum bazen. Ama en çok da uzun sabahlar yataktan izlemeyi seviyorum. Çok huzur verici çook..

    Doğanın değişimi, ağaçların çiçeklenmesi, meyve vermesi, sonra tekrar çıplak kalmasını görmek bana yaşadığımı anımsatıyor. Bu koşuşturmada ancak doğa hatırlatıyor aslında bir "yaşam" ve yaşamamız gereken "bir hayat" olduğunu...

    Evimde bitkim yok, hayvan da.. Ama bahçeyi de çok seviyorum, ordaki kedileri de..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Bu arada seni yeni bir blog oyununda sobeledim, kih kih.

    YanıtlaSil
  7. Defne'ciğim,
    Beni özlediğini yazdığın yorum için çok teşekkür ederim. Okuyunca nasıl mutlu oldum anlatamam. Nazlı ve nezle minik bir kuzuyla uğraşıyorum başka bir şey yok. (Darısı size :) )

    Balkonunda benim için de hercai menekşe yetiştir olur mu? Çok severim ama oturulacak bir balkonum yok. Ben de Ankara Ümitköy'deki evimin balkonunu özlüyorum, hiç abartmıyorum İstanbul'daki çoğu evin salonu kadardı. Asılan saksılar almış ve çiçeklerle donatmıştım. Buraya gelince tüm saksıları vermek zorunda kaldım.
    Bir an önce işe koyulursan dönünce eşine süpriz olur herhalde :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Evet evet aynen katılıyorum arkadaşım, duygularıma tercüman olmuşsun yine, hazırlık yapmalıyız, gidip cici çiçek tohumları almalı bu hafta sonu... Öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Aybikeciğim,
    bahçeniz olması ne büyük bir şans. Bekleyeceğim bahçe fotoğraflarını. Bir ara oturup, şöyle etraflıca yazacağım Amerika maceramızı :). Temmuz'da döndük biz. Linklerinde olmaktan mutlu olurum tabii ki, teşekkür ederim.

    Açalyacığım, inan yazarken ortancalar geçti aklımdan. Belki bir sürpriz de ben yapabilirim :). Canım arkadaşım, beni sobelemişsin, sevindim. Ama biraz zaman alır benim yazmam, çünkü haftasonu eve gidince fotoğraf çekmem lazım. Malum göçebeyim bu aralar :P. Öpüyorum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Pınarcığım,
    ne sıcak bir ortam hazırlamışsın ki, küçüklüğüne rağmen çok mutlu etmiş sizi. Sardunyalar içinde bir balkon da ben istiyorum, bakalım :). Bahçenin keyfini çıkar, keyifli zamanlar geçirmen dileğiyle...

    Tubacığım,
    ne şanslısın! Biz de burada yapay bahçe ile dinleneceğiz inşallah :). Askerim, 2 ay kadar sonra yanımda olacak. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  11. Kamileciğim,
    evde bitkiye ne hacet, huzur veren bir bahçen varmış ne güzel :). Çok güzel anlatmışsın, sonuna kadar katılıyorum "yaşam" konusunda yazdıklarına. Keyfin ve huzurun daim olsun arkadaşım.

    Nilüferciğim,
    nasıl hissettiysem, onu yazdım. Özlettin kendini ama minik kuzu iyi olsun da gerisinin önemi yok. Evet evet darısı bize! :). Balkonunu özlemişsin belli ki, Ankara'ya gelirsen benim balkonumda telafi ederiz.

    Safrancığım,
    hadi bakalım, şenlenecek balkonlarımız! Ben de öpüyorum, fındık burunu da seni de :).

    YanıtlaSil
  12. Çok ilginç :) Çünkü pazar günü ektiğim tohumların bu sabah filizlendiğini görüp evin içinde laylaylom olmuştum :) yazını görünce şaşırdım :)) umarım balkonunda güzel güzel açarlar!

    YanıtlaSil
  13. Bembiciğim, tohumları nereden aldın? Belki tavsiyelerin olur da ben de bir an önce minik filizlere kavuşurum :).

    YanıtlaSil
  14. Defneciğim benim de çok hoşuma gidiyor böyle güzel güzel saksılarda birşeyler yetiştirmek ama o konuda biraz disiplinsizim ben. Sulamayı, bakmayı unuturum ve yazık olur diye hiç almıyorum, anca her yaz alıp salatalarıma tad veren taze nanelerime bakabiliyorum. Burda da balkonum müsait kendi kendime birşeyler yetiştirme hevesim var, son gunlerde üzerinde daha çok düşünüyorum hatta ama nerden, nasıl başlasam bilemedim henüz...

    YanıtlaSil
  15. Çiçek tohumlarını yazın Mersin'den gördükce toplamıştım. Diğerleri fesleğen, sarımsak otu gibi şeyler. Onları da Koçtaş'tan almıştım. Praktiker'de de var. Ocak ayında ekilmesi gerekenler bile çıktılar. Zaten mevsimler şaşırdı ya.. bence geç kalmış sayılmazsın!

    YanıtlaSil
  16. Yeşimciğim, ne iyi bir fırsat senin için, uygun mekanın da varmış. Nane ne iyi fikir aslında, bayılır eşim taze nane yemeye :). Bir yerden başlamazsak zamanını kaçıracağız :).

    Bengiciğim,
    teşekkür ederim, Koçtaş hiç aklıma gelmemişti. En geç gelecek hafta uygulamalıyım bu planımı.

    YanıtlaSil
  17. Ne keyiflidir birşeyler ekip, gün gün geliştiğini görmek. Ben birkaç sene önce balkondaki çiçekliğe çilek ekmiştim. Kendim yetiştirdiğim için herhalde, yediğim en güzel çilekti :) Balkonun bir köşesinde yer ayırabilirsen çilek de ekmeni tavsiye ederim. Sevgiler

    Seda
    tarifname.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Defnecim biz de bugün sözlümle beraber işyerimizin bahçesindeki seraya aldığımız sebze tohumlarını ektik. Biz de tohumları Koçtaştan almıştık, öyle güzel tohumlar var ki insan hepsini almamak için kendini zor tutuyor:).
    Biz domates, salatalık, kırmızı etli biber, kavun ve tatlı mısır tohumları ektik. Toprakla uğraşmak bence dünyanın insanı en çok rahatlatan aktivitelerinden biri.
    Hele bir de sonuçlarını somut olarak gördüğünde duyulan mutluluğun tarifi zor oluyor gerçekten.
    Rengarenk, senin ve eşinin mutlulukla zaman geçireceğiniz balkonunuza bir an önce kavuşman dileğiyle:)..
    Sevgiler, öpücükler..
    aslı

    YanıtlaSil
  19. Defneciğim,rengarenk sardunyalar eşliğinde(sardunyacıyım biliyorsun)bir bardak çay içmenin keyfini yaşamanız dileğiyle,beni de anarak.
    Sevgiyle,Nane Limon

    YanıtlaSil
  20. Sedacığım,
    gerçekten keyifli...Çilek miii? İyi fikir, neşemize neşe katar minik çilekler değil mi? Neden olmasın, ekebilirim tabii. Sevgiler.

    Aslıcığım,
    hazırlıklar nasıl gidiyor? Herşey yolundadır umarım. Ne güzel birlikte keyfini çıkartıyorsunuz. Güzel sözlerin ve dileklerin için teşekkür ederim.
    Ben de öpüyorum.

    Münevverciğim,
    teşekkür ederim. Ben de sardunyacıyım biraz :). Belli mi olur, sardunyalı balkonumda belki birgün Behiye, Kuzine, sen, ben sohbetin belini kırarız çay eşliğinde.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  21. Kadınlar Günün kutlu olsun canım :)

    YanıtlaSil
  22. Benim de aklimin bir kosesinde bu sene balkon ya da bahce nere olursa,bir yerlere nane,maydonoz,biber ekemk fikri vardi.Sanirim zamani geldi.Defnecim,kalbimizden ayni anda ayni dusunceler gecmis.Hos ben sebze yetistirmek istiyorum ama bakarsin iki citil atarim saksinin icine.
    Esime bu eve tasinmadan once ozellikle tembih ettim,evimiz ya balkonlu ya da bahceli olacakti.Ben coktan planlarimi yapmistim,bu sene kismetse ben de kizkardesim ve esimle balkon sefasi yapacagiz.Size de bol keyifli gunler canim...

    YanıtlaSil
  23. Defnecim benimde en büyük hayalimdir mesela müstakil bi evim olsun önünde bahçesi olsun ben ekeyim biçeyim. Domatesi salatalığı taze taze toplayayım , kirazı dalından koparayım. Ahhhh eskiden çocuklar ananemlerin ve babannemlerin köylerinde çok yaşadım bu duyguları. TArlalara çok gittim sebze meyva toplamak için. Çok kahvaltı sofraları açtık kuşların cıvıltı edaylarıyla . Onların yerini hiçbişey tutmuyor şimdi ne yediğim domatesin salatalığın nede o biberlerin tadı var.:( Bende yeni taşındım dolu doluya tam olarak yazı yaşayabileceğim yeni evimde. Bu eviminde çok güzel balkonu var bende inşallah kendimce biraz renklendirmek istiyorum balkonumu .
    Kendine çok iyi bak. Çok güzel bir yaz diliyorum çiçekler içindeki balkonunda sevdiklerin ile......
    SEvgiler.......

    YanıtlaSil
  24. Defne'cim bizim Ankara yakınlarında bir bahçemiz var. Meyve ağaçlarımız var ve yazın domates, biber vs. ekiyoruz. Çok keyifli. Bir uğrayamadım sana. Bu yakınlarda sürpriz yapabilirim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Defne, bende bahceli bir evin hayalini kuruyorum ama balkonumuzla yetinmek zorundayim galiba uzunca bir sure. Gecen sene yenilebilir cicekler ekmistim balkondaki saksilara ama bir turlu cicek acmadilar kismet belki bu seneye olur. Gorusmek uzere sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. Safrancığım,
    hepimiz için kutlu olsun, teşekkürler canım arkadaşım.

    Jaleciğim,
    ne güzel olur ailecek yapılan balkon keyifleri. Hem sen o maharetli ellerinle güzel yiyecekler de hazırlarsın çayın yanına. Eşine ve kızkardeşine selamlar, fındığı ve seni öpüyorum çok :).

    YanıtlaSil
  27. Baharcığım,
    tüm bunları yaşamış olman ne büyük bir şans. Kuş cıvıltıları içindeki kahvaltıların verdiği huzuru bilirim ben de :). Güzel dileklerin aynen senin için de gerçekleşsin dilerim.

    Hülyacığım,
    bir bahçeniz olması ne güzel. Her zaman beklerim canım arkadaşım :).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  28. Nezaketciğim,
    demek sen de benim düşüncelerimi paylaşanlardansın :). Bakalım balkonumuz bu doğaya açlık duygumuzu giderebilecek mi? :) Çiçeklerin bu yıl açarsa paylaşırsın bizimle :). Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  29. Defnecim güzel dileklerin için ben de çok teşekkür ederim. Hazırlıklar yolunda çok şükür, davetiye aşamasına kadar geldik:).
    Güzel, güneşli, bol sevinçli bir haftasonu diliyorum canım.
    Sevgiler:)
    aslı

    YanıtlaSil
  30. sevgili defne, adin gibi cicekleri seviyorsun anladigim...
    ben de cok seviyorum ama elimde bir ugursuzluk mu ne var hic bir cicegi yetistiremiyorum.Son ugrasim ve cicek konusundaki en büyük hayalim evimdeki limon agacininin cicek acip, evimi mis gibi kokutmasi...
    Ama acmio yawww: -(
    doktorlara bile götürdüm, sabirli olmalisiniz diyolar.En azindan hala yesil yani nefes aliyo : -)
    bakalim bekliyorum cicek acmasini...Bu arada esim gecen sene balkona cilek ekmisti 5 tane cilegi törenle yemistik.Gercekten cok özel ve keyifli bir sey bu...Her konuda oldugu gibi zaman, emek ve sabir istiyor..

    YanıtlaSil
  31. Sevgili Defne'cim,

    Inan bu keyfi bende yasamayi okadar cok istiyorumki...Ama bu sene tasindigimiz evde ne balkon nede patio var.Ama ben naptim bir sor:)saksima cucuklenmis(boz oyle deriz)yani filizlenmis kuru soganlari once suda koklendirdim.Sonra saksima diktim.Mutfagimda her gun bakiyorum.Buyduler kesip salatalara koyuyorum.Yesilllgi yetiyor.Kesinlikle kucukde olsa bir mutluluk oldugunu dusunuyorm.Elden gelen ancak bu kadar olsada...Senin saksilarina da ayrica bayildim mini mini:)

    YanıtlaSil
  32. Gulaycigim,
    evet cicekleri de , adimi da cok seviyorum ben. Canim yaa, ona ugursuzluk demeyelim de, bizim elimiz bu islere pek yatkin degil diyelim :). Ben de basarili degilimdir ciceklere bakim konusunda :). Esimin teyzesi mesela cok sever cicekleri ve de eline aldigi cicegi actirir, guzellestirir. Bu arada limon agacim olmasini cok isterdim, bayilirim da limona :).

    Gulenaycigim,
    severim senin cucuklenmis soganlarini. Annem de bir seferinde boyle cucuklenmis soganlari balkonda tarhlara ekivermisti de yemistik biz de salatalarda :).

    YanıtlaSil
  33. Merhaba, sürekli aslında sizi takipteydim. Ama doğru düzgün yorum yazmamışım size. Aşağılara doğru indikçe aa ben bu yazıyı okumuştum, aaa şu yazı pek güzeldi, aaa şu tarifi hatırlıyorum, aman şu fotoyu çok beğenmiştim dedim :))

    Böyle tanışalım istedim... Kocaman bir merhaba.

    Bahçe deyince hemen atlıyorum sohbetin ortasına. Uzun zamandır istanbul'da yaşayıp yeşile hasret kaldıktan sonra kafamızdaki B planını sonunda gerçekleştirdik. 1 yıldan beri Kıbrıs'ta bahçeli bir evde yaşıyorum. Bahçeyle uğraşmanın ne zor iş olduğunu farkettim bir kere... Şimdi baklalar olmak üzere.. maydanozlar, naneler coşuyor. Biberler yaprak açmaya başladılar... :)

    Bakalım böyle akıp geçiyor hayat...

    Sımsıcak sevgilerimle..

    görüşmek üzere ...

    Bu sırada ortancaları bende pek severim... :)

    YanıtlaSil
  34. Sevgili Zerrin,
    hoşgeldin. Yazılarımı okuyor olmana sevindim. Ben de senin bloguna uğradım birkaç kere. Kesinlikle iştahım açılıyor yaptıklarını görünce :)). Herşey çok güzel.

    Bahçeli bir evin tabii ki keyfi yanında külfetleri de vardır. Bakımı zor olsa gerek. Ama bak sen yazmışsın ya baklalar, maydanozlar, naneler... diye canı da çekiyor insanın :).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  35. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  36. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails