23 Mart 2007

Üzümlü *Fındıklı *Kakaolu..... Paskalya


Son üç buçuk aydır, yani eşimin askerliği süresince annem ve babamla yaşıyorum ya, mutfakla ilgili çok az faaliyetim var. Anneciğimin elinden çıkan o her daim lezzetli yemekler yetiyor bana. Pasta, börek veya tatlı konusunda ise, onlar zaten eskisi kadar yemiyorlar sağlıkları için, ben de yaparsam yerim diye düşünüp uzak durmaya çalışıyoruym. Ama eşim döndüğünde durum değişecek tabii :). Hem zaten denemek istediklerim listesi öyle uzadı ki. Bu arada bu paskalya da, hani işte son zamanlarda ayda yılda bir sıklığında yaptığım şeylerden biri. Biraz uydurma oldu ama sonuç güzeldi.

Hamur Malzemesi:

1 su bardağı ılık süt
1/2 su bardağı ılık su
1 paket kuru maya
4 yemek kaşığı şeker
1 tutam tuz
1/2 çay bardagi sıvıyağ
1 yumurta (beyazi icine, sarisi ustune)
1 çay kasigi mahlep
aldığı kadar un

İç malzemesi:

1.5 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı toz şeker
1/2 çay bardağı çekirdeksiz üzüm
fındık kırıkları

Üzerini süslemek için: Susam ve fındık kırıkları


Bir kapta, mayayı ılık su ve toz şsekerle mayalanmaya bırakın. 10 dakika sonra sütü unu, sıvıyağı, yumurta akını, tuzu ve mahlebi ilave edin. Yumuşak bir hamur yoğurun ve hamuru üzerini örterek, ılık bir ortamda, 30 dakika kadar dinlenmeye bırakın ki kabarsın. Dinlenen hamuru tezgah üzerine büyük bir dikdörtgen şeklinde açın. Diğer bir tarafta küçük bir tavada tereyağını eritin, kakaoyu ve 2 yemek kasigi sekeri yağ ile karıştırın. Açtığınız hamurun üzerine bu kakaolu karışımı yayın, üzerine fındık kırıkları ve kuru üzümleri eşit şekilde serpin. Açtığınız ve iç malzemesini üzerine yaydığınız dikdörtgen şeklindeki hamuru uzun kenarından başlayarak rulo yapınız. Daha sonra ruloya, bir ucundan içeri kıvırarak, spiral şeklini verin. 15 dakika da bu sekilde kabarmasını bekledikten sonra, üzerine yumurta sarısını sürüp, susam ve fındık kırıklarını serpin. Önceden ısıtılmış fırında, 180 C'de pişirin.

45 yorum:

  1. Paskalya çöreğini tahin-pekmezle yemeye bayılırım.Ellerine sağlık.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, öncelikle eşinize hayırlı tezkereler diliyorum. Bu arada paskalya çöreği çok nefis gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Ayça,
    benim pek aram yok tahin-pekmezle ama seven için iyi bir laternatif :).

    Pembeli,
    hoşgeldin. Güzel dileklerin için teşekkür ederim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ayçacığım, alternatif demek istemiştim :P.

    YanıtlaSil
  5. zerrin - misss23 Mart, 2007 17:19

    hımmmm, şahane olmuş...Ellerinize sağlık

    Umarım eşinizle biran önce kavuşursunuz

    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Bu demek oluyor ki, esinin gelmesi yakin :) alistirma turlari baslamis. Burada 'challah' denilen bir corek var, marketten dondurulmus hazir hamurunu alip firina verdim yeme de yaninda yat olmustu... hatta ekmek makinemin tarif kitabinda tarifi var, gecen yaptim harika oldu. Google'da aratirsan resimlerinden ne demek istedigimi cikarirsin. Fellik fellik yahu buna biz Turkce'de birsey diyorduk, neydi neydi? derken, iste Paskalya coregi yahu! Hay sen cok yasa emi!

    YanıtlaSil
  7. Zerrin,
    cok tesekkur ederim.

    Acalyacigim,
    annem de cok sever paskalyayi. "Challah" a baktim, kesinlikle paskalya :). Yarasin canim arkadasim, opuyorum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Defne'cim,
    Goruntu harika, cok guzel olmus, ellerine saglik.
    Iyi hafta sonlari VE SEVGILER

    YanıtlaSil
  9. Uuuuuu.... Nefis gorunuyor!!!! Pazar sabahi kahvaltimiza yakisir bence!

    www.elifsavas.com/blog

    Gel tezkere gel!

    YanıtlaSil
  10. mm ne kadarda harika bir goruntu ellerinize saglik rejimde olmasam hemen yapardim ama bunu yaparsam kesin dayanamam yerim :D sevgiler

    YanıtlaSil
  11. defnecigim,

    paskalya cöregi nefis görünüyor, kimbilir yumusacik ne kadar da lezzetlidir? ellerine saglik,

    sevgiler,
    canan ve sera-mina

    YanıtlaSil
  12. Defnecim paskalya çöreğine bayılırım. Senin yaptığın üzümlü, fındıklı, kakaolusunu hayal ettim de, müthiş bir tat olmalı kesin. Denemek lazım. Ellerine sağlık canım:).
    Sevgilerimle...
    aslı

    YanıtlaSil
  13. Günaydın;
    haklısın tabi gelmemekte, uzun zamandır dafalardır yazdıklarını okumama rağmen yazamadım.

    Sanırım tezkereye az kaldı, geri sayım başladı mı? plakaya göre iller mi geri sayılıyordu? unuttum şimdi bak!!!
    Bana kaç gün kaldığını illerin plakaları ile söylemeyi öğretmişlerdi :)

    Ben bu tarifi, israilli bir hanımın bloğunda görüp, şeklini çok beğendiğim, bir başka paskalya çöreğinde denemek üzere aldım.

    Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Aybikecigim,
    cok tesekkur ederim.

    Elifcigim,
    kahvaltiya da bes cayina da yakisir. Aynen oyle: Gel tezkere gel! :))

    Sevgili Nihan,
    hosgeldin. Eh, senin kararin, diyet yapanlara saygim sonsuz :).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  15. Canancigim,
    tesekkur ederim, gercekten yumusacik ve lezzetliydi. Sera Mina cigim burada olsaydi da keske o findik burnunu gomuverseydi paskalyanin icine :). Opucukler.

    Aslicigim,
    sagol, uzum gercekten cok yakisiyor bu tur hamurlara. Denersen afiyet olsun. Opuyorum cok.

    YanıtlaSil
  16. Kuzinem,
    ben hep geliyorum sana ama bu son pastaciklarda, seker hamuru calismalarinla ilgili fikrimi daha once belirttigim icin yazmadim. Hem hic olur mu oyle sey, benim o bana yazmadi ben de ona yazmayayim diye hirslarim yoktur. Sen benim kiymetli blog arkadaslarimdan birisin.

    Durust olmak gerekirse safak saymadim hic, ne plaka usulu ne de siradan usul :))...Ama dun esimle gorustum ve kac gun kaldigini birlikte hesapladik. Bir bucuk ayi kaldi :).

    Paskalya tarifini denediginde, umarim begenirsin.

    Sevgiyle kucakliyorum.

    YanıtlaSil
  17. Defnecim,yine dokturmussun canim.Paskalya coregi benim listemde olan tariflerden biriydi.Insallah ilk firsatta deneyecegim.Seninkiler cok hos gorunuyor ellerine saglik.
    Bu arada benim kardesim de il plakalarini geriye dogru saymaya baslamis.Bu da herhalde askerlikte yeni bir terim oldu.Hadi bakalim az kaldi teskereye.

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Ahh Defne demek hasretlik var, Allah tez zamanda hayırlısı ile kavuşmayı nasip etsin, bu arada paskalya harika görünüyor ellerine sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Defne ciğim,
    Paskalya çöreği öyle güzel fotoğraflanmış ki, "fena olmadı"ya inandıramazsın beni:)
    Diyorum ki; hani geçenlerde bir yağmur istemiştin.. Bir daha istesene ne olur?? Ankara da herkes herhalde uzun zamandır bu yağmuru bekliyordu:))
    Bir daha öyle yağsın lütfeen
    Çok sevgiler
    ipek

    YanıtlaSil
  21. Jaleciğim,
    teşekkürler canım benim. Kardeşine de hayırlı teskereler diliyorum :).

    Sevgili Güliz,
    hoşgeldin ve de çok teşekkür ederim.

    Kübracığım,
    sağol, inşallah yakında bitiyor ayrılık.

    YanıtlaSil
  22. İpekciğim,
    canım arkadaşım, fotoğrafları beğenmene sevindim.

    Ne demek tabii ki yine dilerim seve seve...ama geçen sefer yağmadan önceki toz bulutunun içinde kaldım ve de ağzım gözüm kum doldu. Yine de vız gelir, yağsın da başka birşey istemem...:))

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Defne,
    çok güzel bir site ve güzel tarifler. ellerine yüreğine sağlık. İlk defa görüyorum siteni ve çoook beğendim. bir sakıncası yoksa linklerime eklemek isterim. sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Sevdamavisi,
    teşekkür ederim güzel sözlerin için, hoşgeldin. Hiç sakıncası olur mu, linklerinde olmaktan mutlu olurum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Defnecim
    Paskalyayi cok severim ve bana hep cocukluk ya da ilk yetisme donemlerimde mahalle pastanelerinden aldigim paskalyalari hatirlatir. Boyle farklisini hic denememistim ama. Ellerine saglik cok guzel gorunuyor. Bu arada ya beni de linklerine eklesen de su ara ara ziyaretime gelmeyi unutmasan. Sevgiler

    YanıtlaSil
  26. sevgılı defne,öncelıkle tesekkur ederm.linke gırdım baktımda zor gıbı..içinden sımdılık cıkamadım..resmımı maılıme almıstım zaten.sevgıler

    YanıtlaSil
  27. Defne,mayalı hamuru sevdiğimi biliyorsun değil mi?Bir şey daha öğrendim senden,böyle kakaolu içle.Çok güzel olduğundan eminim Eline sağlık.
    Nane Limon

    YanıtlaSil
  28. Defne'ciğim merhaba, paskalyan çok güzel görünüyor, benim de annem sever sık sık yapar. Tarifini alıp ona vereyim, değişik diye hoşuna gider. :)
    Uzun zaman uğrayamadım, yine bir uzun zaman uğrayamayabilrim canım. Beni unutmayın, sevgiler...

    Not: Bir ara kızımın günlüğüne bakarsan bir süpriz görebilrisin.. ;)

    YanıtlaSil
  29. Defne, bende bir sorun var sanirim paskalyalarini goremedim bir turlu sadece tarifini okuyabildim. yarin isyerinden bakacagim resmine, ama guzel oldugundan eminim. Demek 1,5 ay kaldi esine kavusmana hadi hayirlisi. bu arada anne evinin, onlarla birlikteligin tadini cikar e mi? Kiskandim mi ne :))

    YanıtlaSil
  30. Nukhetcigim,
    kusuruma bakma, arada unuttuklarim olabilir ama sen zaten benim sik kullandiklarimda kayitlisin. Ben seni ziyarete gelmeyi ihmal etmiyorum ama yorum yazmayi ihmal ediyor olabilirim :). Hemen ekliyorum.

    Paskalyalar gercekten eskilerden birseyler cagristiriyor insana degil mi?

    YanıtlaSil
  31. Nerimancigim,
    ne demek, tabii ki destek olacagiz birbirimize. Yakinda hepsini halledersin ve bizi guzel fotograflarinla bulusturursun :). Sevgiler.

    Munevvercigim,
    bilmez miyim mayali hamur sevdigini :). Uydurma oldu biraz benimki ama fena degildi hani cayin yaninda. Opuyorum.

    YanıtlaSil
  32. Nilufercigim,
    annen sever umarim benim paskalyalari. Unutur muyum hic seni? Ama arayi fazla uzatma yine de :).

    Nezaketcigim,
    sabah bak bakalim begenecek misin? :) Annem ve babamla bu alsami da sinemaya giderek degerlendirdik. Uzun zaman olmustu, bana da iyi geldi. Yok yok kiskanclik degil bu :). Cok opuyorum.

    YanıtlaSil
  33. Merhaba Defne,
    İlk defa geliyorum bloguna. O kadar sıcak ve içten yazmışsın ki çıkmak istemedim. Fotoğraflara özellikle de mor delisi olarak patlıcan ve çiçeklerin aynı karede olduğu fotoğrafa bayıldım bayıldım.
    Sevgiler,

    http://bakinnepisirdim.blogcu.com

    YanıtlaSil
  34. Defne bu harika şeyi ne zaman yaptın???
    daha var mı?
    adresi ver geliyorum:))))
    enfes görünüyo!!!ellerine sağlık:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Burçin,
    çok teşekkür ederim, ne güzel şeyler yazmışsın. Şımarabilirim :)). Patlıcan fotoğraflarımı ben de çok beğenmiştim, renkleri harika değil mi? Bir ara ziyaretine geleceğim.

    Kikiciğim,
    hi hi, adresi buradan veremem ama bir dahakini paylaşabiliriz, ne dersin? :))

    YanıtlaSil
  36. çok çok güzel gözüküyor.. blog da ne kadar güzel olmuş ellerinize sağlık.. tanıştığıma çok memnun oldum. annem bayılır paskalya çöreğine denenecekler listesine alınmıştır tarifiniz..:)

    YanıtlaSil
  37. AAA ama yazı çok güzel olmuş.. Gerçekten.
    Tabletsiz bu kadar iyi yazabilmek başarı..
    Harikasın.:)
    Sevgiler
    İpek

    YanıtlaSil
  38. Selamlar !
    Tanıştığımıza çok sevindim çünkü siten ve fotoğrafların çok güzel! Hem-men linklerime kattım bile ! Paskalyaya bayılırım deneyeceğim mutlaka. Buarada ben de nefis bir havuçlu kek yaptım, yakında bloga koyacağım. Çaya beklerim..Sevgiler!

    YanıtlaSil
  39. Sevgili Elif,
    hosgeldin. Umarim denediginizde begenirsiniz.

    Ipekcigim,
    senin sayende canim arkadasim. Yazmayi yeni ogrenmisim gibi titrek bir yazi yazmis olsam da basarmis olmanin verdigi tatli, cocuksu gururla sergiliyorum :). Tekrar tesekkur ederim...ama simdi de tablete taktim ben :)).

    YanıtlaSil
  40. Ceylan,
    hosgeldin! Blogumu ve icerigini begendigine sevindim. Ben de seninkinden keyif aldim ve de zevkle linklerime ekledim :). Nefis havuclu kekini sabirsizlikla bekliyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  41. Defne'cigim, paskalya cok guzel olmus. Kac gundur geliyorum ama bir turlu firsatim olmadi mesaj birakmak icin. Bu siralar acaip beynim yorgun:)) Canim, dunya guzeli e-mailini aldim, sana ben de oyle uzuun bir mektup yazacagim, ama iyi bir ruh halimi bekliyorum. Cok cok sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  42. son zamanlarda blogları bloglines'dan takip ediyorum. Bir kaç kişinin RSS feed'ini bulamadığım için koyamadım. Onları da dışardan izlemeye devam ediyorum. Ama Defne'cim seni ne halt etmişim anladım, bugün daha farkına vardım bloglines listemde olmadığının. Ve bir girdim baktım ki 2 post geçmiş sana en son uğradığımdan bu yana !
    Defne unuttu yine bizi diye hayıflanıp duruyordum ben de ! :)

    Bu arada resimlerin üzerine nasıl yazı yazılacağını öğrendin sanırım, bir ara anlatsan mı acaba diyorum ?? :))

    YanıtlaSil
  43. Tubacığım,
    teşekkür ederim. Bekliyorum uzun mektubunu :), çok öpüyorum.

    Zeynepciğim,
    mutfak robotum, ben de seni ihmal ettim bu aralar. Bunun senin uğrayıp uğramamanla falan ilgisi yok, benim öyle hırslarım yoktur. Şu RSS zımbırtısını :P hiç tanımıyorum ben, sanırım seveceğim bir template ararken kaybettim kendisini :)). Nasıl bulacağım peki? Fotoğraf üzerine yazı konusunda e- mail gönderdim sana.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  44. Çok güzel kızarmış süper görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  45. Sevgili Perihan,
    hoşgeldin. "Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler..." bayıldım bu başlığa, ne güzel! Paskalya çöreğini beğendiğine sevindim, sağol.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails