09 Nisan 2007

Kolay börekten vazgeçilmezlerime...


Bu börek, benim kurtarıcılarımdan. Canımız "derhal" börek istediğinde veya ani bir arkadaş baskınına uğradığımızda başvurabileceğiniz lezzetli bir börek. Ben sevgili Sibel'in, benim uyguladığım tarifi kendi günlüğünde vermiş olması nedeniyle işin kolayına kaçıp tarif için sizi şuraya yönlendireceğim. Her zaman tarifler üzerinde ufak da olsa oynamalar yapan ben yine rahat durmadım. Bu oynamaların bir kısmı malzeme sıkıntısından, bir kısmı da daha küçük bir kalıp kullanmamdan oldu. Küçük kalıp kullandığım böreğin kalınlığından :)) da belli oluyordur. Daha ince yapılmasını tavsiye ederim. Benim böreğimde evde o anda olmadığından, yoğurt ve kaşar peyniri yok malesef...Ama lezzetinden yine de birşey kaybetmedi diyebilirim. Siz de kalıbınıza, elinizdeki yufka miktarına göre malzemelerde rahatlıkla oynama yapabilirsiniz. Deneyin, pişman olmayacaksınız.



************


Sevgili "Bembi" sobelemişti beni bundan bir ay kadar önce...Geciktim kabul ama ben zorunlu olduğum için değil, içimden geldiği zaman ve biçimde yazmayı sevdiğimden ve tabii ki içinde yuvarlandığım koşuşturmacanın da etkisiyle, şimdi paylaşıyorum birkaç vazgeçilmezimi. Vazgeçilmez denince insanın aklına direkt olarak, anne-baba-kardeş, eş gibi manevi boyutu olan kavramlar geliyor ama ben de Bengiciğimin yolundan gidip, dünyevi şeylerden bahsetmek istiyorum.


Düz, beyaz, bisiklet yaka, kısa kollu body/t-shirt... Bu arada sıradan bir t-shirte bile ne kadar sıfat ekledim değil mi? :)) Vazgeçmem , çünkü pek severim pantolon veya etek üzerine süeter ve hırka giymeyi, içine beyaz body ile bu kıyafeti tamamlamayı. Benim klasiğim de budur :).






Ben de zeytinyağı severim pekçoğunuz gibi...Açalya'nın dediği gibi rakipsiz, Bembi'nin dediği gibi doğa harikası. Bembiciğim, senin gibi öyle canım bir bardak içmek isteyecek kadar kul-köle değilim belki ama ekmeğimin ucuyla banabilirim zevkle :) Mutfağımda zeytinyağından asla vazgeçmem!




Fotoğraf makinem ve de fotoğraf çekmek (her ne kadar daha iyi bir modele ihtiyacım varsa da)...Hobi diyebilirsiniz hatta bazen hayatın ta kendisinden kaçış ve bir çeşit terapi diyebilirsiniz. Fotoğraf çekmekten vazgeçmem :).




Papatya'yı ve Canan'ı sobeliyorum ben de :).

38 yorum:

  1. Borek yine nefis gorunuyor.Kahvaltida,5 cayinin yaninda,oglen,aksam her daim iyi gidiyor.Hele bir de peynirli ise himmm.Zeytinyagina gelince benim de vazgecemedigim ve tum yemeklerde kullandigim bir ana malzeme.Fotograf makinesi,evet mutlaka olmali her evde.Her ani yakalamak hele ki evde bir de bebis varsa buyuyup serpilisini,bir daha ele gecmeyecek anlarini sadece fotograflarla(ya da kameralarla) olumsuzlestirecegimizi dusununce olmazsa olmaz bir alet.Benim de hobilerim arasinda ama son zamanlarda biraz sekteye ugradi.Sadece oglusu goruntulemek yetiyor bize simdilik.

    YanıtlaSil
  2. Defnecim, otoğrafların çok hoş, beyaz body de:)) Seni sobeledim canım, haberin olsun, müsaitsen.. :)

    YanıtlaSil
  3. saat geceyarısını çoktan geçti ve karnım zil çalıyor ama ofisteyim ve ofis tam takır:(
    nereden baksan sabaha kadar buradayım....
    bu resimdeki böreği istiyoruuuuuum:((((
    öptüms:)

    YanıtlaSil
  4. Defne'cigim,
    Borek tam manasiyla harika gorunuyor, ellerine saglik. Ben resimleri goremiyorum, bir problem olabilir, ama yazini okudum. Iyi haftalar

    YanıtlaSil
  5. mmmmm ben daha kahvaltı yapmadım haksızlık buuu! :))
    sonunda yazmışsın yihuuuu :o)
    bense siyah basic tshirten vazgeçemem :)) ve makinelerimiz de aynıymış! zeytinyağı içme düşüncesi biraz irite etmiş olabilir ama gerçekten kulu-kölesi olurum! :))

    ellerine sağlık! sonunda vazgeçilmezlerini okudum!! :o) teşekkür ederim!

    YanıtlaSil
  6. jaleciğim,
    çok haklısın. Fotoğraflarla ölümsüzleştiriyoruz aslında pek çok yaşanılanı. Oğlunun fotoğraflarına bayılıyorum zaten :). Sana birkaç kere yorum bırakmaya çalıştım, bir tuhaflık vardı başarılı olmadı. E-mailini de aldım, yazacağım bir ara. Öpüyorum.

    Kamileciğim,
    teşekkür ederim. Tuba aynı sobe için 3 gün vermişti, yazamadım, zamanaşımına uğradı :))), ama uygun bir vakitte mutlaka yazacağım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Kikiciğimmm,
    tüh, canını çektirdik desene. Neyse ben bir dahaki buluşmada telafi etmeye çalışırım yarattığım bu börek krizini :)).

    Aybikeciğim,
    bir ara yokoldular, nedir anlamadım ama şimdi yerli yerinde fotoğraflar. Böreği beğendiğine sevindim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Bembiciğim,
    sen beni sobelersin de nasıl yazmadan geçerim. Çok fazla detaya giremedim ama :)...Zeytinyağını ben yine yemek ve salatalarda sevmeye devam edeyim :P. Öptüm.

    YanıtlaSil
  9. Defne,telepati bu işte.Tam senin sayfana gelirken yorumunu gördüm.
    Dün misafirimizle bana kısacık gelen bir berberliğimiz oldu.Ne yazık ki vakti yoktu.Bana da zaman ayırabildiği için çok mutlu oldum.Senin kulaklarını çınlattık.Resmini gördüm.
    İstanbula geldiğinde görüşmek üzere,sevgiyle,
    Nane Limon.

    YanıtlaSil
  10. Defne,3x3 oyunu için seni sobelemedim.Tuba sobelediği için.Farklı kişiler olsun diye,Yoksa,aklımdaydın
    Öpüyorum..

    YanıtlaSil
  11. defnecigim,
    ne komik bende simdi bir de sana bakivereyim dedim, sende beni sobelemissin. gönderdigin yorumda yazmissin fakat sende beni 3x3 oyunu icin sobelemeye geldigini anladim, yanlis anlamisim :-( beni düsündügün icin sagol, ben simdi 3 vazgecemedigim seyden mi bahsedeyim? bu arada börek nefis görünüyor, gercekten canim cekti.
    sevgiler,
    canan

    YanıtlaSil
  12. Defne ciğim, al sana benden de bir 3x3..
    Umarım vaktin vardır:))
    Sevgiler
    İpek

    YanıtlaSil
  13. Amaan ben daha kendiminkini yayınlamadım ... Yanlış alarm yanlış alarmm!!! Yayınlayınca haber veririrm.. Ay bu çok komik olduu..

    YanıtlaSil
  14. Münevverciğim,
    onu tanımaktan ben de çok mutlu oldum. Bize de vakit ayırması ne büyük bir nezaket değil mi? Demek fotoğrafımı gördün, ben biraz bekleyeceğim galiba :). Kulaklarım çınlamış ki unuttunuz mu beniii diye seslendim buralardan :) Ama unutmamışsınız, sevindirdiniz beni.
    Sobe konusunda kesinlikle doğru hareket etmişsin, için rahat olsun :).
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Canancığım,
    evet bu farklı bir sobe ama burada sınır yok, 3'ten fazla sayıda vazgeçilmezin varsa, hepsinden bahsedebilirsin :). En kısa zamanda ben de yazacağım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. İpeeek,
    yine yüzüme kocaman bir gülümseme kondurdun. Yanlış alarmını severim ben senin, çok tatlısın! Ben de hemen açtım baktım, yeni birşey yok, zaten o zaman yanlış değil ama erken alarm :P olduğuna karar vermiştim ki sen tekrar yazdın.

    Özledim sohbetini desem inanır mısın? En yakın fırsatta ziyaret edeceğim seni.
    Sevgiyle kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  17. Ay ben çok heyecanlandim şimdi ilk defa sobeleniyorum:))

    Sanirim ben de vazgeçilmezlerimi anlattıktan sonra 3 kişiyi sobeleyeceğim, ama bu oyunda kimler sobelenmedi nasıl bulacağım yardım edin bana:)

    Defneciğim börek tek kelime ile harika görünüyor, kesmeden dilimlemeden kocaman bir isirik alasim geldi:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Defne,
    Kendi blogumu açtığımdan beri senin de sayfanın ziyaretçilerindenim . Börekten ağzım sulanınca yazmadan edemedim. Bir yerden başlamak lazım. Güzel bir dostluk kurmak dileğiyle.

    YanıtlaSil
  19. Papatyacigim,
    boregi begenmis olmana sevindim.

    Ben de ilk sobelendigimde cok mutlu olmustum :). Bu heyecanini paylasmak istedim seninle. Telasa gerek yok, icinden geldigi zaman ve sekilde hazirlarsin cevaplarini. Ben sana sobelenmemis arkadas bulmakta yardimci olurum:)). 3 kisi sart degil, istersen bir kisiyi bile sobeleyebilirsin. Ama Canan'in sobesinde 3 sayisinin onemi var tabii :). Kolay gelsiiiin.
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  20. Selen,
    ben de biraz once Papatya'da okudum yorumunu ve seni ziyarete geldim.

    Blogun cok keyifli, linklerin arasinda oldugumu farkettigimde cok mutlu olmustum. Ben de senin bir tik otede olmani istedigimden ekledim linklerime bir sure once :).
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  21. sevgili defne oyuna davetlisiniz..ayrintilar sitemde..

    YanıtlaSil
  22. Defne,
    Böreği ekrandan alıp yiyesim geldi, ellerine sağlık!
    Seni bir oyuna daha davet ettim! Detaylar blogumda, kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  23. Defneciğim selam vermeye geldim. İyisindir umarım. Bu oyun yeni bir oyun sanırım. Börek çok hoş görünüyor buradan.
    Öpüyorum, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. Hehe hehe heeh..
    Oyun hazır katılabilirsin:)))
    Öptüm
    ipek

    YanıtlaSil
  25. Börek çok güzel görünüyor... Linkten linke atlayarak sitenize ulaştım ve özellikle fotoğraflarınızı çok beğendim. Sık sık uğrayacağım. Benimkine de beklerim.
    Cenk

    YanıtlaSil
  26. Sevgili Calimero
    ve
    Ceylan,
    cok tesekkur ederim. Yakin zamanda yazacagim :).

    Rabiacigim,
    ozletmistin yorumlarini :). Oyun aslinda yeni degil, neredeyse 1 ay once sobelenmistim :). Boregi begenmene sevindim, sagol.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  27. Ipekcigim,
    canim, baktim bu sefer dogru alarmmis :P, yakinda sobemin gereklerini yerine getirecegim :). Opuyorum.

    YanıtlaSil
  28. Merhaba Cenk,
    hosgeldin! Ziyaretin ve de fotograflarimi begenmen beni mutlu etti, tesekkur ederim. Ben de seni ziyarete geldim ve cok keyif aldim. Bloguna linklerimde yer veriyorum ki, ben de duzenli olarak takip edebileyim :)

    YanıtlaSil
  29. Borege hic lafim yok, zira hem guzel hem kalin boyle fos fos ohhhh. Karakoy boregi gibi...Beyaz t-shirt benim de vazgecilmezim, zeytinyagi zaten biliyorsun bas tacimiz (uzum cekirdegi yagi da pilaa cok yakisiyor yahu, gerci herseye yakisiyor da) fotograf makinen vazgecilmezin olsun zaten!

    YanıtlaSil
  30. Defne'ciğim börek çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. Bu arada sobelendin, oynamak istersen sitemi ziyaret edebilirsin canım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Allah Defne
    Tam da Turkiyeden yufkalarim gelmis dondurucuda beni beklerken bu tarif pek hos oldu. Dur dur siu linkine bakayim da yapayim en kisa zamanda. Bu arada biliyorum ki yeni oyunda sobelendin Ipek tarafindan. Bunu bile bile ben de sana bir pasta gonderdim gonlumun gelerek. Sevgiler

    YanıtlaSil
  32. defnecim...
    hanı derler ya bir fincan kahvenin hatırı....aslında zor zamanlarda bı tabak börekle geleninde hatırı hıçde oyle yabana atırlır gıbı degıl...senın bu borek işi bana yıllar once yasadıgım bır anıyı hatırlattı;
    bundan on yıl falan onceydı...
    hıc bılmedıgım bı yere tasınmıstım iş için.....butun gece ıyımı ettım kotumu dıye duşunup durdugum bı gecenın sabahında kapım calındı,elinde kocaman tabak börekle çıkageldi komşum...hani tam sıfır noktasına inersinde bı ipe sarılırsın ya aynen oyle yani...
    tam ne işim var burda dedıgın anda bı ısık yanar ışte...
    sonra bıkac yıl kaldım orda-lojmanlarda,iş için-vede çook sıcak dostluklarımız oldu..
    orda nişanlandım...
    o evden çıktım evlenirken-yanı bı yerde baba evı sayılır-..ve daha bısuru anı...
    yıllar gecti ben bu boregın hıkayesını hiç unutmadım...
    Taki üç gün öncesine kadar...
    Üç gün önce yine ondan aldıgım tarifle yaptım böreğimi,
    paketledim.,
    taziye için giderken ziyaretine
    ona ben götürdüm aynı börekten...
    çünkü;
    o artık üç günlük bir şehit annesi....

    YanıtlaSil
  33. Açalya'm,
    hiç bırakır mıyım makinemi elimden! Ama en çok da sen bırakma emi...teyze olunca ben beklerim bir sürü fotoğraf ona göre :P. Öperim yumurtadan :))).

    Kübracığım,
    bu kadar çok arkadaşım tarafından sobeleneceğimi hiç düşünmemiştim. Seve seve yazacağım, teşekkür ederim.

    Nukhetciğim,
    aldım kabul ettim o güzel pastayı. Ben de annemin Defne kuzusuyum :)değil mi? Seve seve cevaplarım sobeni, teşekkürler.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. Sevgili Anonim,
    isminiz olmadığı için, nasıl hitap edeyim bilemedim. Boğazımdaki düğüm de zaten pek fazla birşey yazmama müsade etmiyor açıkçası. Sabır diliyorum arkadaşınıza ve bu acıyı yaşayan herkese.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  35. Defne'ciğim
    Bu börek nefis görünüyor. Yemek istedim ben şimdi. Sıcak sıcak ne iyi giderdi. Ellerine sağlık.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  36. Burçinciğim,
    yeni blogun hayırlı olsun :). Güzel sözlerin için teşekkürler.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  37. Selammmm.
    Bu borek gercekten cok leziz gorunuyor. Ama tarifi almak icin yonlendirildigimiz sayfadaki borekle sekilleri farkli. Sizinki sarma borek gibi, o ise tepsi boregi. banane ben sizinkinden istiyommmm :-)

    YanıtlaSil
  38. Gülidem,
    ben yuvarlak, küçük bir kalıpta yaptım. Beğendiğine sevindim. Bence denemelisin, pişman olmazsın :).
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails