25 Nisan 2007

Vakti geldi!


Yaklaşık iki hafta kadar sonra evim ve de gönlüm şenlenecek, evimin beyi :) askerlik görevini bitirmiş olarak evine dönecek. Onu uğurladıktan sonra yazdığım yazımda, zaman bizim için hızla akıyor demiştim...Öyle de oldu, zaman akıp, geçti, kavuşma vakti geldi. Gelsin, aile boyu heyecan, mutluluk ve daha keyifli zamanlar bekliyor bizi önümüzdeki günlerde. Birkaç gün Ankara'da kalıp, sonra eşimin ailesini ziyarete gideceğiz ki, baharda pek bir hoştur oralar. Müstakil, bahçeli evlerinin balkonunda, kuş cıvıltıları eşliğinde kahvaltı sohbetleri yapılacak ve bu bizi her zaman olduğu gibi dinlendirecek. Aynı balkonda sabah kimse uyanmamışken o sessizlikte kitap okumak, hiçbirşey yapmadan manzaraya karşı çay içmek....

Kahvaltı keyfi demişken... Sabahları kahvaltınıza salatayı dahil edip, tazecik kıyılmış maydanoz, minik minik doğranmış kıpkırmızı bir domates, kokusu üstünde salatalık dilimleri ve tüm bunların üzerine gezdirilmiş saf sızma zeytinyağının bu kahvaltıya kattığı zevki bilir misiniz? Özellikle gerçek mevsimini yaşayan sebzelerle yapılmış bir salata bizim yaz kahvaltılarımızın vazgeçilmezidir.

51 yorum:

  1. Oo ohh bu habere çok sevindim Defne ciğim. Çabucacık geçsin iki hafta:)
    Bahçe keyfinin rüyası bile yetti bana, doya doya tadını çıkart olur mu, şööyle sabah güneşi; yakmaz da ısıtır çıtır çıtır hani! Ne güzel!..
    Domates dersen: onsuz bir sofra olmaz, ne sabah ne de akşam:) Bizim domateslerin refakatçisi: bulursak taze, bulamazsak kuru kekik olur, tuz ve zeytinyağı ile.
    Olsa da yesek şimdi..
    sevgiler
    İpek

    YanıtlaSil
  2. Off süper yaa. Domates ve salatalık olduğu zaman kahvaltının tadı bir başka işte. Ama domates kokulu olacak ki doğradığında o koku seni iyice acıktırsın. Bu arada eşine kavuşmana çok sevindim. İnanıyorum, evliyken asker yolu beklemek kadar zor bir şey yoktur herhalde. Neyse sayılı gün geçti işte. Ama onu birde sana sormalı nasıl geçti.:)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Defne iznin olmadan seni bloğuma ekledim umarım bana darılmazsın. Ama ne yapayım tarifler süper.

    YanıtlaSil
  4. İpekciğim,
    bugün sesini duymak bana çok iyi geldi :). Güzel dileğin için çok teşekkür ederim. Sabah güneşi, hafif serinlikle karışık gerçekten çıtır çıtır ısıtır insanı.Off bir de kekikli domates mi dedin?... değmeyin keyfime...

    YanıtlaSil
  5. Baldan tatlıcığım,
    ne demek, tabii ki çok memnun olurum link vermenden, teşekkür ediyorum.. Evliyken asker yolu beklemek zor gerçekten ama ailemin yanında oluşum, eşimin askerliğinin rahat geçiyor olması benim bu zamanı daha kolay atlatmamı sağladı.

    YanıtlaSil
  6. Gözünaydin arkadasim,
    Benim islerim dolayisiyla bloglari sürekli takip etmeye firsatim olmuyor malesef, onun icin ben de yorum yazamiyorsam , yerimde duramadigimdandir : -)...
    ilk askerden dönüs haftasi insan bir garip oluyor diyebilirim.Cunki nekadar cok özlesen ve sevsen de böyle sanki asicik yabanci kaliyor, sonra sonra tekrar hersey eski haline dönüyor.Birde insan 6,7 ay yalniz yasamaya alisiyor(gerci sen ailenle birlikteydin), tekrardan esine alismak vesselam asicik zaman aliyor.Hani oluyo böyle seyler; sen de kendinde veya esinde hissedersen normaldir..
    Sen genede SIKI SIKI saril da baska biryere gitmesin, dizinin dibinde otursun artik : -)

    YanıtlaSil
  7. Gülaycığım,
    çok tatlısın :)). Haklı olabilirsin tabii. Ama zaten ben senin tavsiyeni uygulayıp, sıkı sıkı sarılacağım kocama :).

    Aman aman sağlık olsun, işlerin olsun ve de yolunda gitsin de yorum nasıl olsa yazarsın, ben de her zamanki gibi okur, mutlu olurum.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Oh ohh keyfiniz yerinde Defne Hanimcigim, daim olsun insallah:)
    Bol tu tu tu de gondermek lazim ;) Allah nazarlardan korusun. Opuldunuz...

    YanıtlaSil
  9. Tez elden kavusursunuz insallah Defnecim. Sevgiler sana.

    YanıtlaSil
  10. Lama Hanımcığım,
    evet evet nazarlardan korusun. Teşekkürler :), sevgiler.

    Yeşil Erikciğim,
    çok teşekkür ediyorum ve öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  11. Defneciğim zaman nasıl geçiyor gerçekten...Mutlaka zor geçen anlar olmuştur sizler için, ama bak bitti bile. Şimdiden gözün aydın olsun canım arkadaşım:) Bu arada o kahvaltı tabağı bizde de mutlaka olur, yani annem ve ablamlarda özellikle. Tazecik ve hakiki zeytinyağı ile nefistir, iştah açar:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Gozun aydin Defne'cigim :)

    Ben o salatali kahvaltilari bilmezx miyim ahh! ben domates ve taze naneyle yaparim. Hatta hamileligim ilk aylarinda her sabah yerdim, bir de ustune beyaz peynir, harika olur mmm.

    YanıtlaSil
  13. Defne ne güzel anlatmışsın. Kendimi sabahın mis gibi kokusu ve hoş serinliğinde balkonda çay içerken hissettim. Ve ardından misler gibi domates, maydanoz, çıtır çıtır sıcacık bir dilim ekmek..oh oh harikaydı......Bir an için bile olsa da......

    YanıtlaSil
  14. Behiyecigim,
    cok tesekkur ederim canim benim. Oooh anneyle, ablayla nasil da hos sohbetle karisir o salatali kahvalti sofralari, hicbirseye degisilmez degil mi? :)


    Acalyacigim,
    domates ve taze nane, mis gibi...Esim de cok sever taze naneyi. Ben de balkondakilerin buyumesini bekliyorum salatalara katmak icin :). Beyaz peynirle de cok iyi gider hani :).

    Ufukcugum,
    ben de yazarken aynen yasiyordum :), yansimis sana da demek ki, ne mutlu. Iple cekiyorum o kucuk tatili...

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  15. Bilmezmiyim harika olur. Hafta içi mahrum kalsak da haftasonu mutlaka vardır kahvaltı soframızda. Defne'ciğim şimdiden gözün aydın diyorum. En başta hiç bitmeyecek gibi geliyor insana ama bir bakıyorsun geçip gitmiş zor günler. Bundan sonrası için huzurlu ve güzel bir hayat diliyorum. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  16. Gözün aydın canım,çok sevindim senin adına...Allah sevdiklerimizden ayrmasın....Selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. SEvgili Defne,
    Oncelikle hayirli olsun esinin donusu ve tum ailenizin gozu aydin.

    Salata ise harika, bizim de buna benzer bir salatamiz vardi. Cok az farkli. Belki ben de yaparim sonra, iyi ki hatirlattin. Ellerine saglik ve tekrar gozun aydin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Allah sağlıkla kavuştursun. Bahçe keyfi salatalar valla okurken dalmışım:)Eşinle güzel günlere.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Defne'ciğim ne güzel zaman hızla akıp geçmiş, şimdi kavuşma telaşları başlamış bile. Son günler heyecandan geçmek bilmemişti bende gerçi :) Bir an önce kavuşup birdaha da hiç ayrılmazsınız inşallah...
    Kahvaltı tabağı da nasıl güzel gözüktü valla, burda domatesler pek bir tatsız, bizim için de bol bol yiyin :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  20. Defne'ciğim,yıllardır erken kalkarım.Önce,öğrenciliğim,çalışma hayatı,sonra çocukların okulları nedeniyle.Şimdi evdeyim.Vücudum,bu ritme alışmış demek ki,hala erken kalkarım.Sabahın o sessisliğinde,sadece kuş sesi eşliğinde, herkes uyurken,güneşin ilk ışıklarını görmek.Bir bardak sıcak çayla.İnsana bu kadar huzur veren başka şey var mıdır?

    Kayınvalidenin evi gibi bir evde yaşamak isterim.Öpüyorum..
    Nane Limon

    YanıtlaSil
  21. Burçinciğim,
    iyi dileklerin için çok teşekkür ederim. Haftasonu kahvaltıları özellikle çalışan insanların evinde pek bir özel oluyor gerçekten :).

    Serinmavi,
    amin diyorum ben de. Sağol.

    Aybikeciğim,
    sağol. Dönüş için geri sayım başladı :).

    YanıtlaSil
  22. Almula,
    teşekkür ederim. Bana çok iyi geliyor bu bahçe keyifleri, özellikle baharda mutlaka gideriz birkaç gün oralara bu keyfi yaşamak için.

    Yeşimciğim,
    teşekkürler. Kavuşmadan önceki günlerde tatlı bir heyecan oluyor gerçekten. Amerika'da yaşadığımız iki yıl boyunca biz de çok yakındık domateslerin tatsızlığından, çok haklısın. Memleketimiz gibisi yok değil mi? :)

    Münevverciğim,
    ben de genelde erken kalkarım. Tatilde bile :) Eşim uykuyu çok sever ve erken kalkmak konusunda pek bir başarısız ve isteksizdir. İşte o saatlerde anlattığın keyif benim için de bambaşka. Ben de öyle bir evim olsun isterim ama Ankara'da :)).
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  23. şimdiden gözün aydın defnecim! :) sonrasında güzel vakit geçireceksiniz belli ki! yaz kahvaltısı gerçekten süper oluyor. pazar domatesi ve minik salatalıklarla :))

    YanıtlaSil
  24. Evliyken ve hatta kizim 40 gunlukken asker yolu bekledim:) balkodna herkes uyurken mutlaka oturur etrafi seyrederim.
    sabahlari taze maydanoz nane ve domatese bayilirim. gelince arayip sorsak mi birbirimizi ankarada ne?
    :) sonsardunya@gmail.com

    YanıtlaSil
  25. Hadi gözün aydın, geçmiş olsun bir daha o kadar ayrı kalmazsınız umarım.. Şimdi artık kaldığınız yerden devam.. geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  26. Bengiciğim,
    sağol canım benim. Dört gözle bekliyorum o birkaç günlük tatili ben ;). Öptüm.

    Sardunya,
    bence de çok iyi olur. Yazdım bile sana :)
    Sevgiler.

    Limonçiçeği,
    çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  27. Defneciğim gözün aydın olsun Allah kavuştursun, daha nice seneler böyle keyifli kahvaltıların hayalini kurun, ağzınızın tadı bozulmasın:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  28. merhaba Defne,eşinle biran önce kavuşmanızı dilerimm..İnşallah bu iki hafta da su gibi akar geçer..
    Benim eşim askerliğini henüz yapmadı, ben ne yapacağım peki o gidince bilemiyorum..Artık sana gelir ağlarım..:{ Eğer burada kaldığımız süre zarfında paralı askerliğe başvurabilirsek sanırım paralı olacak bizim ki..Hayırlısı olsun..
    Sabahları sessizlikte manzaraya karşı kitap okumak, mevsim sebzeleri ile zeytinyağlı salata...nefis nefiss herşey kulağa göze nefiss görünüyor...
    eline saglik
    sevgılerle

    YanıtlaSil
  29. Allah kavuştursun arkadaşım, çok sevindim, kalan sürede çok çabuk geçer gider, ne de olsa sayılı gün, sevgilerimi gönderiyorum :)

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Defne, gözün aydın! İnsan sevdiklerinden ayrı kalınca onların kıymetini çok iyi anlıyor değil mi?

    YanıtlaSil
  31. Papatyacığım,
    canım, çok teşekkür ederim. Aynı dilekler sizin için de geçerli...
    Öpüyorum.

    Ayşeciğim,
    paralı kadar değil ama gerçekten rahat bir askerlik dönemi geçiriyor eşim. Darısı eşine, umarım gönlünüze göre olur herşey. Ben hiç ağlamadım, Allah ağlatmasın da güle güle gidip gelsinler. Herkesin evladı ve sevdiğini korusun dilerim. Güzel sözlerin için teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    Safrancığım,
    sağol canım arkadaşım, ben de biraz önce uğradım sana :).

    Pembeli,
    teşekkür ederim. Kesinlikle haklısın, birlikte geçen zamanı doyasıya yaşamak lazım, ufak tefek şeylere takılmadan :).
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  32. Defnecim gözün aydın, senin adına çok sevindim canım:). Umarım bu iki hafta da sizin için su gibi akıp geçer.
    O kahvaltı keyfini anlattın ya beni benden aldın:), bir an için işyerinde odamda olduğumu unutup Egedeki yazlığımızın bahçesine gittim ben de..Orda kendi yetiştirdiğimiz domatesleri, biberleri, salatalıkları dalından tazecik koparıp halis zeytinyağıyla buluşturur, kahvaltımızın tadına tat katarız biz de..Bir an önce yaz gelse de bu hayali yine gerçeğe dönüştürsem:).
    Sevgiler canım, kocaman kocaman öpücükler;)..
    aslı

    YanıtlaSil
  33. mutfakta hoş seda27 Nisan, 2007 13:34

    Sayılı gün çabuk geçer derler geçti sonunda sizinkide gözünüz aydın Allah bir daha ayrı bırakmasın.Duygulandım yinede halbuki dönüş haberi:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  34. ya daha dun gibi "kac aylik asker oldu?" diye sorduğum. Sanki göz açıp kapayıncaya kadar mı geçti ne ??? :)
    Allah kavuştursun Defne'cim !

    YanıtlaSil
  35. merhaba Defne,

    senin adına çok sevindim. Yaşasssssın :))

    Kahvaltıda zeytinyağlı domates, üstüne kekik ohh miss :))

    sımmsıcak sevgiler...

    hep mutlu ol

    YanıtlaSil
  36. merhaba
    size gözünüz aydın demek istiyorum
    bir an evvel kavuşmanız dileğiyle
    kahvaltılık öneriniz
    benim favorilerimdendir
    sevgiler

    YanıtlaSil
  37. Defneee, ne guzel haber, cok sevindim, kimbilir ne guzel yemekler yapacaksin esine (neden olayi yemege bagladim ki ben simdi???). Cok operim seni..

    YanıtlaSil
  38. Aslicigim,
    sagol. Sizin su domates ve salataliklar buyuyunce ben de mi gelsem ne yapsam bahceye :)). Keyifle mis gibi salatalar yapar yersiniz umarim canim arkadasim.

    Sevgili Seda,
    hosgeldin, cok tesekkur ederim ictenligin icin.

    Mutfak Robotum,
    gercekten cabuk gecti, ama tabii bunu bir de askerimize sormak gerek :)...Tesekkur ederim guzel dileklerin icin. Opuyorum.

    YanıtlaSil
  39. Zerrincigim,
    cok tatlisin. Ilgin icin cok tesekkur ederim. Benden de sicacik sevgiler...

    Sevgili Esra,
    hosgeldin. Guzel sozlerin icin tesekkurler.

    Nezaketcigim,
    canim benim sagol. Ben de bekliyorum gelsin de guzel guzel yemekler, pasta ve borekler yapayim diye :). Mutfakla iliskimin zayifladigi belli oluyordur son zamanlarda, ondandir belki senin de aklina bunlarin gelisi :))
    Sevgiyle kucakliyorum.

    YanıtlaSil
  40. Dalindan kopmus domatesin kokusunu oyle ozledim ki. hele uzerine gezdirilmis has bir sizmayi. Zaman daha da abuk aksin ve sen bu salatayi esinle o mustakil evin bahcesinde bir an once ye emi. Simdien gozunaydin.

    YanıtlaSil
  41. Defnecim,
    kahvaltiyi bizler kadar seven bir millet var midir bilmiyorum ama sunu biliyorum ki -sen de bilirsin-Amerika'da oyle bariz bir kahvalti gelenegi yok,adamlar misir gevregiyle kahvalti yapiyor.Sadece haftasonlari degisiklik yapip IHOP ve vs yerlerde yedikleri omlet,French toast uzerine de Waffle ya da Pancake'i mideye indirip kahvalti yaptiklarini dusunuyorlar.Onlari da yadirgamamak lazim.Ama nerdeee ,soyle domatesli,peynirli,zeytinli ve sicacik cay ve ekmekli kahvaltilar...Bizim kahvaltilarimizda daha saglikli seyler var.
    Unutmadan esine de sana da gozunaydin.Hayirli teskereler.Insallah bir daha ayrilmamacasina kavusursunuz.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  42. Allah kavuştursun, ne diyeyim, sevenleri ayırmasın, kahvaltıları neşeyle yaptırsın Defneciğim. Mutluluklar canım :)

    YanıtlaSil
  43. Gozun aydiiiiiiin!!!!!!!

    Bak, bizi boslama ama.

    www.elifsavas.com/blog

    YanıtlaSil
  44. Munevver'e katiliyorum, sabahin o erken saatinde kimse kalkmadan o sessizlige ben de bayiliyorum. Yazini zevkle okudum Defne'cigim. En cok da esinin geliyor olmasina sevindim. Gel tezkere, gel tezkere derken geldi demekki:)) hadi gozun aydin simdiden, cok sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  45. Belki de karşılama heyecanı başlamıştır.

    Umarım herşey gönlünüzce olur, darısı sizin başınıza artık :)

    YanıtlaSil
  46. Sevgili

    Nükhet, Jale, Kamile, Elif, Tuba ve Kuzineciğim,

    ilginiz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  47. Esine kavusmana az kalmis Defne'cigim,
    Umarim bir daha ayrilik yasamazsiniz...
    Sevgiler sana:)

    YanıtlaSil
  48. Hanifeciğim,
    çok teşekkür ederim. Sevgiler ve Ege'ciğime öpücükler.

    YanıtlaSil
  49. MErhaba,
    yeni keşfettim bloğunuzu. Ben de eşi askerde olan birisi olarak duygularınızı anlayabiliyorum. Ne güzel, kavuşmuşsunuz. Darısı benim başıma..

    YanıtlaSil
  50. Sevgili Gazozağacı, hoşgeldin!
    Eşine hayırlı tezkereler, sağlıkla kavuşun :)

    YanıtlaSil
  51. Webmaster cok tesekkurler...

    Selamlar Melek

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails