21 Nisan 2007

Ye - 21 ... Baharatlı (Marine Edilmis) Tavuk


Etkinliklere şöyle orjinal bir tarif ile katılmak istiyorum. Ama ben bulduğum o tarifi önceden deneyip güvenilirliğini ve lezzetini test etmeliyim ki size gönül rahatlığı ile sunabileyim. Dar zamanda yapılabilecek birsey değil bu. Eh, benim de zamanım gerçekten dar bu sıralar, birçok şeye yetişmeye çalışıyorum. Birçoğunuzun bildiği, belki de tattığı bir tarifle katılıyorum Emel'in, Yemek Aşkı isimli blogunda düzenlediği bu etkinliğe. Ama baharatlı tavuk sevenlerin bayılacağı bir tarif olduğunu düşünüyorum.


Tavuk etini marine edeceğimiz sos için gerekli malzemeler:

1 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 dolu çay kaşığı köri
isteğiniz miktarda karabiber ve pul biber
1 yemek kaşığı zeytinyağı
iki büyük diş sarımsak(rendelenmiş)



2 parça tavuk göğüs etini küçük parçalar halinde doğrayın. Diğer tarafta çukur bir kap içinde marine için gereken tüm malzemeleri iyice karıştırın. Tavukları bu kaba aktarıp hazırladığınız sosa bulayın. Ben, tuzunu bu aşamada ilave etmiyorum. Kabın ağzını kapatarak buzdolabında isteğinize göre 1 gece veya benim yaptığım gibi 2-3 saat bekletin. Sosu iyice içine almış olan tavukları, yanmaz bir tavada, bir miktar sıvıyağ ile pisirin. Ocaktan almadan tuzunu da ilave edin ve karıştırın. Büyük bir servis tabağına önce kıvırcık marul yapraklarını, sonra sırasıyla tere yapraklarını, salatalık dilimlerini ve havuç rendesini koyun. Üzerine hazırladığınız baharatlı tavukları koyup servis edebilirsiniz.

27 yorum:

  1. Defnecim, tarifin benim çok sevdiğim bir tarif, ellerine sağlık. Yardıma koştuğun için sağol arkadaşım :))

    YanıtlaSil
  2. Kamileciğim,
    rica ederim, her zaman :). Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Defne merhabalar,

    Benim bloga mesaj birakmissin sagolasin. Dedim bir bakayim sen neler yaziyorsun blogunda. Valla girmez olaydim. Agzimin sulari akti, o ne guzel seyler pisirmissin sen oyle. Ben simdi hangi birini yapayimda bu acligi doyurayim. ellerine saglik. Fotografciliktan biraz anlayan bir insan olarak resimlerinide cok basarili buldum. Acalya'nin israri uzerine blogu actim ama o gun bugundur hala update etmedim. Belki ilerki gunlerde birseyler eklerim ama. Her halukarda ziyaretin icin tesekkurler. Selamlar, Alev

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Alev,
    hosgeldin. Pisirdiklerimi ve ozellikle fotograflarimi begendigine cok sevindim. Aslinda cok amatorce cekiyorum ama takdir edilmek, begenilmek cok guzel :). Acalya israr ediyorsa vardir sende bir cevher, bence firsat buldukca yazabilir veya fotograflarini paylasabilirsin bizimle blogunda. Bekliyorum :).
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Defnecim bu lezzet tam bana göre olmuş marine edilmiş ve baharatlı sanki kokusunu duyar gibi oldum :) ellerine sağlık.Bu arada ben tavuğu genelde sütle marine ediyorum bir çok tarifte yoğurt kullanıldığını gördüm seninkindede öyle bundan sonraki ilk tarifimde yoğurtla marine edicem bakalım farklılık olacakmı.pek fazla fark olacağını sanmıyorum sonuçta sütle yada yoğurtlada marine edilebilir sanırım :)görüşmek dileğiyle hoşcakal.

    YanıtlaSil
  6. merhaba Defne,
    tavuğu, eti ve balığı marine edince gerçekten nefis tatlar ortaya çıkıyor..Ben bazen bir gün boyunca buzdolabında tutuyorum soslu etlerimi..:)
    Eline sağlık, renkli değişik çok güzel bir tavuk hazırlamışsın..
    Bu arada çileklerinde hayırlı olsun.:) Geçenlerde buradaki bir pazarcı tezgahının tepesinde sallanan bir saksıda çilek fidesi görmüştüm, mini mini yesil çilekler vardı üzerinde. O zaman bende heves etmiştim çileğe...Kimbilir simdiye kızarmıslardı..
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  7. Defneciğim,

    Bu tarifini okuyunca kuzenimin mangalda kızartmak için marine ettiği tavuk kanatları aklıma geldi, o yüzden birden bire canım açık havada mangal rakı falan istedi:)

    Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar,

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar Defneciğim;
    Valla süper olmuş yemede yanında yat hesabı derlerya. Ben yeniden senin sayfana bir uğrıyayımda bakayım dedim. İyiki demişim Ağzımın suları aktı. Kendime ve oğluma en kısa zamanda deniyeceğim. Kocama yapamam çünküm tavuk ve hindi türevlerini maalesef yemiyor.Bende bloglandım artık. Beklerim yani. Önceden sayfama yorum bırakmak bayağı zordu bende blog düzenliyiverdim beklerim.

    YanıtlaSil
  9. Defne'cigim,
    Tek kelimeyle harika...
    Ellerine saglik.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Defnecim

    Baharatli ve hele senin elerine yapilmis bir tavuk lezzetli mi lezzetlidir. Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  11. Defne ciğim,
    Oo ohh pek güzel göründüler valla, şurdan bir çatal kaçırıvermek lazım şimdi..Marine edildiler ya; yumuşacıktır şimdi o tavuklar. Deneyelim bakalım Mimi hanım ne diyecekler:))
    Ellerine sağlık
    Sevgiler arkadaşım
    İpek

    YanıtlaSil
  12. Katılmıyacaksın sandım etkinliğe, gelip gidip baktım ama bak beklediğime deymiş :) Tam da benim damak tadıma uygun bol baharatlı ve tavuklu :)) Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  13. defnecigim,
    tek kelime ile harika. marine edilmis tavuk ile salatayi cok severim. ben her zaman bir yemek kasigi nisasta ve sherry ile marine ediyorum, nisasta ayri bir citirlik veriyor bunu wok kitabimda okumustum ve o zamandan beri uyguluyorum. ellerine saglik güzelim,
    öpüyoruz,
    canan ve sera-mina (uykuda zilli)

    YanıtlaSil
  14. Defneciğim ellerine sağlık, hem kolay hem leziz bir tarif olmuş. Yiyenlere afiyet olmuştur umarım :)Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  15. Pastaci Kiz,
    tesekkur ederim. Korinin gercekten etkili bir kokusu var :). Ben de sutle marine etmedim hic, hadi bakalim sen yogurtla ben de sutle deneyeyim, farki var mi bizzat gorelim :)...

    Ayse,
    cok tesekkur ederim. Etleri farkli marine tarifleriyle farkili lezzetlerde hazirlayip yiyebilmek guzel. Esimin mangal sevdasi da gerektiriyor marine etmeyi etleri :).

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Papatyacigim,
    sagol canim benim. Esim de eve kirmizi et sokmazken - ben kofte yapmak icin kirarim bu direnci bazen :P- mangal dedin mi akan sular durur. Kirmizi et tavuk, balik bayilir kendi kesfettigi soslar icinde marine edip, rakiyla tamamlamaya bu lezzeti :))

    Sevgili Baldan tatli,
    hosgeldin. Guzel sozlerin icin tesekkur ederim. Bence de yap, guzel guzel yeyin tatli oglunla. Ben de simdi geliyorum seni ziyarete :)

    Aybikecigim,
    tesekkur ederim.

    Nukhetcigim,
    sagol canim arkadasim, simartiyorsun beni ama :P...

    YanıtlaSil
  17. Ipekcigim,
    canim, gercekten yumusaciktilar. Birgun yaparim, birlikte yeriz. Mimicigim seviyor mu boyle baharatli tatlari, ne guzel. Yedikten sonraki yorumu ne olurdu, pek merak ettim simdi :). Ikinizi de sevgiyle kucaklarim.

    Safrancigim,
    vakit sIkIntisi yuzunden zorlaniyorum etkinliklere gereken ozeni gostermekte ama katilmayi basardim :). Sen ustasin tavuk konusunda ben cirak ama begenmene sevindim, sagol.Opuyorum.

    YanıtlaSil
  18. Canancigim,
    tesekkur ederim. Ben de nisastali deneyecegim bir ara, pek severim citir citir. Salata tavuk ikilisine ben de bayilirim. Operim ben o tatli ve de uykucu zilliyi :).

    Behiyecigim,
    afiyet oldu gercekten :), babam ve ben bayila bayila yedik ama annem baharatini biraz fazla buldu, belki de eve yayilan kori kokusundandir :). Evi epeyce havalandirmak zorunda kaldik da :)). Sevgiyle kucaklarim canim arkadasim.

    YanıtlaSil
  19. mmmmm,
    en yakın zamanda denemeliyim kanımca:)
    çok lezzetli görünüyor,
    ellerine sağlık defnecoim:)
    öptüms!

    YanıtlaSil
  20. Defne'ciğim ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  21. Defne,ben de gelip gidip baktım günlüğüne.Sonradan eklemişsin.Hafta sonu da malum,evin erkekleri evde.Hiç fırsatım olmadı.Şimdi görüyorum ki ne lezzetli bir yemekle katılmışsın.Ben o kokulara bayılırım.Eline sağlık.
    Sevgiyle,Nane Limon

    YanıtlaSil
  22. Kikiciğim
    ve
    Burçinciğim,
    çok teşekkür ederim.

    Münevverciğim,
    beğenmen beni mutlu etti. Ne yazık ki yeterince vakit ayıramıyorum etkinliklere. Ama ben zaten seviyorum pratik tarifleri. Eve bir döneyim, senden denemek istediğim birkaç tarif var. Bakalım o zaman, senden tam not alabilecek miyim? :)
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  23. Mangalda fena lezzetli olur, odun ateşi kokusuyla, tavuk, baharat kokuları yanında anason kokusu off Defne off... Şu saatlerde buraya uğramamak varmış,tamda öğle yemeğine yakın. Zaten beni bu güzel havalar mahvetti :))

    YanıtlaSil
  24. Kuzineciğim,
    beni de senin o şeker mi şeker, güzel mi güzel pastaların mahvetti :). Ben de bekiliyorum eşim gelsin de mangal sefalarına başlayalım diye...
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  25. Defnecim marinesinde köri kullanılmış tavuk hiçbir zaman hayır diyemeyeceğim lezzetlerdendir. Hele bu seninkiler daha bir renkli daha bir lezzetli gözüktüler gözüme:)..Ellerine sağlık canım.
    Çok öpüyorum:).
    aslı

    YanıtlaSil
  26. Defneciğim,
    Sos tarifine bayıldım. Et için de kullanılabilir mi bu marine sos sence?
    Ellerine sağlık, Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  27. Aslıcığım,
    Ankara'dayız :), belki birgün birlikte yapıp yeriz? :) Beğenmene sevindim, teşekkürler.

    Selenciğim,
    ben kırmızı eti hiç yoğurtla marine etmedim, soya sosu kullanırım ama köri, tavuk için de kırmızı et için de kullanılabilir.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails