28 Mayıs 2007

Biz her baharda...


Eşimin ailesini ziyaretimizden döneli günler oldu ama ben bu tatille ilgili yazamadım bir türlü. Baharın gelişiyle peşimi bırakmayan alerjim başta olmak üzere, üzerine eklenen diş ağrısı, işler, telaşlar bugüne kadar sarkıttı yazma planımı. Kayınpederim ve kayınvalidemin yukarıda gördüğünüz manzaraya bakan kocaman balkonlu, müstakil evlerinde güzel birkaç gün geçirdik. Ankara'da sıcaklar bastırmıştı o günlerde ama bulunduğumuz ilçeye hergün az da olsa yağmur yağdı ve hava genelde kapalıydı. O nedenle bahsettiğim kuş cıvıltılı kahvaltı ancak bir sabah yapılabildi balkonda. Diğer günler serin hava, kuşların cıvıldamasına ve bizim açık havada keyif yapmamıza müsade etmedi...



Evin çevresinde kendiliğinden çıkıvermiş papatyaları, yeniden doğan taze yeşil asma yapraklarını yakından doya doya sevdim.


Eşim özlemişti ailesini, memleketini ve de özellikle memleketinin yemeklerini. Annesine bir çırpıda sayıverdi neler istediğini :). Çömlek fasülyesi, çömlek dolması (biber dolması)...Evet tam da düşündüğünüz gibi, bunlar topraktan yapılma çömleklerde pişiyor. Bu çömlekler dışarıda, bahçede bulunan fırınlara konuluyor ve yemek toprak kabın içinde ağır ağır pişiyor. Eh lezzetini de tahmin edersiniz. Fotoğraflanamadan yenilip tüketilmesi de, yemeği tatmak için acele edilmesindendir :).



Bu yemekler fırına konmadan fırının ilk ateşinden faydalanmak için ev ekmekleri yapıldı, yanında gevrekler pişirildi. Kayınvalidemin beni çok seven komşusu sağolsun ki bahçesindeki fırını hazırlayıverdi bizim için. İki deneyimli kadının hamarat elleri hamurları ev ekmeğine dönüştürüverdi. Bu ekmekler hem doyurucu hem katkısız. İşte huzurunuzda sıra sıra ev ekmekleri :)



Kayınpederimin arılarından bahsetmeden yazımı bitirmek istemem. Onları sever, ilgilenir, yanıbaşlarında bir sandalyesi vardır sıkça üzerinde oturur gördüğüm kendisini. Elimde fotoğraf makinesi, arılara sokturmadan kendimi fotoğraf çekmeye çalışırken, bir tanesi kayınpederimin parmağından sokuverdi . Öyle alışık ki bu duruma, pek etkilenmedi. Buyurun, arının ardına bakmadan giderken bıraktığı, can acıtan iğnesi.

26 yorum:

  1. Defneciğim o tepsideki hamurlar mı o kadar kabardı ? Ooo süper olmuş valla. Afiyet olmuştur tabii, mis gibi ekmekler, kebaplar...Yapanların ellerine sağlık, sevgiler. Bu arada papatya favori çiçeklerimden biridir benim :)

    YanıtlaSil
  2. itiraf ediyorum defne! okumadım! sadece fotoğraflara baktım ve içimden şener şen'in bağırarak koşması gibi "allllllllaaaaaaaaaaaah!!!! ben de istiyoooooom!" dedim :))) ama okuycam ;) dayanamadım yazdım!

    YanıtlaSil
  3. Behiyeciğim,
    hayır onlar gevrek hamurları. Nefis oluyorlar, tam atıştırmalık :) Ama pişmiş hallerini çekmeyi unutmuşum. Papatyaları ben de çok severim :). Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bembiciğim,
    çok hoşsun! Birden gözümün önüne Şener Şen'in o hali geldi, güldürdün beni :)). Canım, keşke hep birlikte olsaydık...

    YanıtlaSil
  5. Defne harikasın, hepimizi karmaşık şehirden alıp sükunetin ortasında biryerlere bıraktın.. (hayal etmesi bile güzeldi) Varsın hava kapalı olsun; kuş cıvıltıları buraya kadar geldi valla:)
    Yemekleri de hayal gücümüze bıraktın ya, ne diyeyim şimdi ben sana.... Çömlek, çömlek fasulyeler, dolmalar düşün, düşün dururuz artık:D
    Öpüyorum.
    İpek
    Not: Bembi çok şeker kızsın sen:)Acayip güldüm yorumuna:D

    YanıtlaSil
  6. İpekciğim,
    ben de senden haber çıkmadı ya, merak ettim de arayayım diyordum bu sabah kendi kendime.

    Belki bir gün birlikte turlarız oraları :). Çömlek yemeklerini de birlikte tadarız.

    Öperiiim!

    YanıtlaSil
  7. çok güzel resimler ve çok güzel ekmekler. ohh bahara erdik sonunda!
    sevgiler
    gorki

    YanıtlaSil
  8. Gorki,
    nasıl bir telepati bu! :) Ben de sana yazdım, bir döndüm ki, sen bana yazmışsın bu arada. Herşey çok güzeldi gerçekten. Senin de yazının sonunda belirttiğin gibi; "betonların" arasında değil, doğanın içinde daha bir katıksız, has yaşanıyor herşey. Aynı ekmekten aldığın lezzet bile mekana göre değişebiliyor değil mi?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. sevgili Defne
    biraz önce unutmuşum sormayı, bu fotograftaki yer neresi? tabii eğer ki özel değilse.
    teşekkürler
    gorki

    YanıtlaSil
  10. Ben buraları daha önce görmüşüm gibi Nallıhan 'mı yoksa?

    YanıtlaSil
  11. Ben o papatyaları istiyorummm!

    Çok çok güzel, doğa ve içten günler geçirmişsin defneciğim, eminim kayınvaliden eşinin dönüşüne her gün ayrı bir lezzet eklemiştir sofranıza, ohhh sefanız olsun vallahi özendim,

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  12. Gorkiciğim,
    e-maillerine bir bak bakalım neresiymiş :)).

    Kuzineciğim,
    yok yok Nallıhan değil, orta Anadolu'da "özel bir bölgede" bir ilçe :).

    İkinizi de öpüyorum.

    YanıtlaSil
  13. Papatyacığım,
    eşimin tam bir yemek sefası sürdüğü doğru bu küçük ziyaretle karışık tatillerde :) Ben de yanında tabii. Doğa insanı nasıl da tazeliyor değil mi, hele o papatyalar...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Defne geçmiş olsun.Bu bahar allerjisi çok kişide var.Hamur işleri harika Ben arılara takıldım.Bal alıyorlardır herhalde.Taze taze yeseydiniz şifa niyetine.Gerçek balı bulmak çok zor.piyasadakilerin %95 i sahte balmış.Biryerde okumustumda...Sevgiler...Neriman

    YanıtlaSil
  15. Neriman,
    sağol. Aslında bir arının çiçeklerden aldığını nasıl kovana getirdiğini yakından gördüm. Ama bir türlü yakalayamadım öyle çiçek tozuna bulaşmış hallerini makineyle. Harika bir şey :) Evet biz az da olsa doğal bal yiyebilen şanslı kişilerdeniz.Taze taze...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Defneciğim çok güzel fotoğraflamışsın tepsideki ekmeklerde bir harika yapanların ellerine sağlık arada böyle tatilde insanı dinlendiriyor bizde yapıyoruz:) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. Oh oh tas firininda pisen ekmekler...Halan yapardi bize koy firininda, tereyagiyla sicak sicak... 6 yii gecti gitmedim, belki tekrar yemek kismet olur.
    Sana afiyet olsun;)

    YanıtlaSil
  18. Defne'cim hersey harika görünüyor, biran da gözümde eşimin memleketi canlandı..Kendisi Mut'lu, Mersin'in köyünden...Resimlerdeki yeşillik, bahcede pişen ekmekler...Mis gibi hava, off of çok özledik bizlerde...

    Canımcım arılar sana hoşgeldin demek istemiş aslında ama hedefi şaşırmışlar :) O hosgeldin ari sokmasını iyi bilirim de..:))
    Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  19. Defnecim bu türden; şehrin bütün dezavantajlarından uzakta, doğayla içiçe, sakin ve huzurlu yapılan tatiller gerçekten dinlendirici oluyor. Böyle bir yere istediğinizde gidip kafanızı dinleme fırsatınız olması bence büyük şans.
    Ben gezi belgesellerine bayılırım mesela; hani şu, Türkiye'de adını bile ilk duyduğumuz bazı köylere geziler yapıp oranın insanlarını, yemeklerini, adetlerini tanıtıyorlar ya..O belgeselleri seyrederken orda olmak istiyorum hep, insanların misafirperverliği, doğallığı (aynı doğallık yiyecekler için de geçerli tabi:)) çok hoşuma gidiyor.
    Umarım dinlendirici ve güzel bir tatil olmuştur senin için. Alerji ve dişağrısı için geçmiş olsun canım..
    Sevgi ve öpücüklerimle:).
    aslı

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Almula,
    teşekkürler :).

    Lama Hanımcığım,
    bence en yakın fırsatta tekrarlamalısınız :).

    Ayşeciğim,
    arayı fazla uzatmamak lazım özlendiyse değil mi? Arılar hedefi iyi ki şaşırmışlar desem kayınpederime çok ayıp olacak. Ama benim alerjik bir yapım var, bana hoşgeldin demeseler çoook iyi olur. Onlar hep oradalar çünkü. Bir dahaki sefere hedefi şaşmayabilirler :)).

    Aslıcığım,
    kristal kelebeğim, teşekkürler. Bu arada ben de bayıla bayıla izlerim o belgeselleri. Öpüyorum.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  21. Defneciğim,
    bayıldım ben bu esimlere, balkondan görünen manzaraya. öyle de güzel kelimelere dökmüşsün ki. Bizim memlekette de çömlek de fasulye yapılır birden şiç geçirdim özlemişim tadını. ve arılar.. eşimi özledim birden arıcılık eğitimi alıyor da. arılara hasta diyebilirim. işini gücünü bırakıp hatta okulunu son sınıfta bırakıp arıcılık okuyor. hepsini özledim birden. yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Defne ne mutlu size 1-2 günde olsa böyle güzel bir ortamda kafa dinlediniz. Keşke ben de şu anda öyle birşeyler yapabilsem çok ihtiyacım varrr çokkk.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  23. Valla Defnecigim,
    ekmekleri gorunce icim gitti.En cok ozledigim seylerden biri de koy ekmekleri,ama boyle kozde pisenler tabii.Afiyet seker olmus coktan.Fotograflar ve guzel anlatiminla tatil anilarini bizimle paylastigin icin cok sagol canim.Hala su koyun ismini ogrenemedim ya,sana da askolsun:(

    YanıtlaSil
  24. Defne, burası çömlekleriyle ünlü bir yer olmasın? Bayıldım. Çömlekte pişen yemekler, taze ekmek kokuları, çiçekler ve böcekler...Doğa çok güzel....Daha önce de konuşmuştuk. Tencere yemeklerini çömlekte yapmaya gayret ediyorum. Lezzeti başka oluyor.
    Afiyet olsun size,oradaki hanımlara da selam olsun...
    Sevgiyle, Nane Limon.

    YanıtlaSil
  25. Sevdamavisi,
    esini tebrik ediyorum, ben yaklasmaktan korkarken o yanlarindan ayrilmiyor. Ama herkesin ilgi duydugu birsey var. Kolayliklar diliyorum.

    Burcincigim,
    sana da en kisa zamanda guzel bir tatil diliyorum :).

    Jalecigim, anladim, sen patlicanlarin koyunden bahsedoiyorsun ama esim o koyden degil. Orasi bir ilce, patlicanlar ise yakin bir koyden :). Ben sana sonra soylerim :)).

    Munevvercigim,
    evet evet orasi :). Guzel sozlerin icin tesekkurler.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  26. Ask olsun Defne'cigim, su comlek dolmasinin resmini insan hic koymaz mi? Ilk defe duydum, nasil da merak ettim simdi. Ekmekler nefis gorunuyor. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails