25 Haziran 2007

Bir Veda Hikayesi ve Tatlı Denemeler


Yine toplandık. Bağımlılık yapıyor bu tatlı insanlar bende. Birlikteyken zaman akıp geçiyor, hem de keyifle, gülüşmeler ve hoş sohbetlerle. Bir sonraki toplantının zamanını ve yerini bile önceden kararlaştırır olduk. Fotoğrafın bununla ne ilgisi var dediğinizi duyar gibiyim. Ne kadar güzeller değil mi? Bunlar benim de ilk defa gördüğüm, enginar çiçekleri. Hikayenin orjinali burada ve burada...


İlk defa reçel yaptım, bir kavanoz çilek reçelimiz oldu. Bol Bol Ye sitesinin sahibi Derya'nin pratik tarifinden faydalandım. Cumartesi sabahı kahvaltıda reçeli tadan eşimden tam puan ( :P ) aldım. Sırada kayısı reçeli var.


Bu nefis cheesecake Behiye'ciğimin tarifinden. Ben, her ne kadar malzeme oranlarında oynama (yağ ve peyniri azaltmak gibi) yaptıysam da, sonucu çok beğendim. Behiye'nin usta ve özenli ellerinden çıkan kadar şekli düzgün olmasa da lezzetine doyum olmadı. Yani ben doyamadım :). Ama tabii ki kalorisi nedeniyle sık yapılmamalı kanısındayım. Çünkü insan kendini yemekten alamıyor.

Böylelikle denenecekler listesinden iki tanesi eksiltildi. Sonuç gayet güzel olduğundan tekrar yapılabilir (yapılmalı) işareti de konuldu :). Denemelerim devam edecek, farklı renk ve tatlarda...

30 yorum:

  1. sevgili Defne,
    herşey çok güzeldi, sofra, sohbet, samimiyet, herşey. yine buluşmak üzere diyorum.
    bu keki aynı yerden ben de yaptım. sonuç gayet başarılı oldu. bir de üstüne seninki gibi çilekli reçelle tamam, nefis işte!
    not. benim sayfaya fotoğrafları yüklerken, yeni bir yazı yazdım, eskisini sildim. bu arada senin yazdığın yorumu da okudum, teşekkür ederim!
    sevgiler
    gorki

    YanıtlaSil
  2. Görkemciğim,
    ben de en yakın zamanda yeniden görüşebilmeyi diliyorum. Cheesecake üzerindeki tam olarak çilek reçeli değil ama evet çok benzer bir şekilde yapıldı. Buzlukta dondurmuş olduğum çilekler vardı. Onlardan bir poşati, şeker ve limon suyu ile çok fazla olmamak kaydı ile pişirdim. Sonra da hafifçe rondodan geçirdim. Ne güzel, sen de denemiş ve de beğenmişsin.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Defne,

    Valla hic as erdigim falan yoktu,ama senin bu cheesecake cok celdi aklimi!!! Hay Allah ne yapsak simdi :) Ama ellerine saglik. Cok lezzetli gorunuyor.Yum Yum yum.

    YanıtlaSil
  4. Defneciğim ellerine sağlık. İnan ki çok güzel gözüküyor cheesecake'in. Olsa ben de yerdim şimdi ama malum diyet günleri:))Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Öpüyorum. Gelişmeleri yazarım ayrıca. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Reçelin çok güzel görünüyor. Ben de hiç reçel yapmadım hayatımda ama seninkini görünce çok yapasım geldi.

    YanıtlaSil
  6. Defnecim ilk kez enginar çiçeği görmüş oldum sayende! yine güzel bir buluşma olmuş anlaşılan :))
    ayrıca en sevdiğim reçel çilek reçelidiiiir!! :)) namm nammmm!

    YanıtlaSil
  7. Defnecim ellerine sağlık..Sayfana geldim ve kırmızı kırmızı, şeker mi şeker çileklerin fotoğraflarını görüp mest oldum:).
    Reçel de cheesecake de bir harika.
    Sevgiler, öpücükler;)..
    aslı

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık canım,Selamlar.....

    YanıtlaSil
  9. Canım arkadaşım, ellerine sağlık..
    öpüyorum seni
    ipek

    YanıtlaSil
  10. Defnecim ellerine sağlık.

    Ayrıca, bensiz buluşmuş olabilirsiniz ama ben sonradan gittim İpekciğime ve o nefis tadları ben de ağzımda erittim :P veee senin tuzlular enfesti.

    Sevgilerimle, görüşmek üzere,
    Yıldız

    YanıtlaSil
  11. Alev,
    kötü olmuş bu durum. Ama elden ne gelir? Bulantıların da varmış :(. Umarım kısa zamanda rahata kavuşursun ve keyifli bir hamilelik geçirirsin. Beğendiğine sevindim :).
    Sevgiler.

    Behiyeciğim,
    o sözleri sen hakediyorsun canım arkadaşım. Beğenmen beni çok mutlu etti. İyi haberlerinizi bekliyorum.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Nihan,
    bu reçel çok pratik bir şekilde yapılıyor. Sen de kolaylıkla yapabilirsin kendi reçelini. Yeni yazılarını bekliyorum :).

    Bengiciğim, keşke orada olabilseydiniz. Deniz ve senin de olduğun yeni bir buluşma ayarlarız nasıl olsa değil mi? Bitmez bu toplantılaaarrr! Yapalım sana da bir kavanoz çilek reçeli canım, madem en sevdiğin reçel buymuş :).

    Aslıcığım,
    çok teşekkür ederim, çok tatlısın.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Oya,
    teşekkür ederim :). Senin o harika sofrana ne demeli...

    İpeeeek,
    özledim seni. Mimi'ciğimin hayvan sevgisini okudum biraz önce. Durumu idrak ediyor olmak veya olmamak da birşey değiştirmiyor. Yaşla pek ilgisi yok mu ne? Ben de bir "fil"im olsun istiyorum da :P :)). Kocaman kucaklıyorum ikinizi de.

    Yıldızcığım,
    ne iyi etmişsin ama bir dahaki sefere birlikte olalım. Ben yine yaparım senin için tuzlu kurabiyelerden. Bloguna yeni şeyler yazmanı bekliyorum ;).

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Defneciğim;

    Sırayla başlıyorum:

    1. Canım arkadaşım, sen o enginar çiçeklerinin fotoğrafını nasıl çektin öyle. Mavi-mor çıkmış pembe???

    2. Benim pastaneden alındığını zannedip, fotoğrafını bile çekmeye lüzum görmediğim o güzel tuzlu kurabiyelerinin tarifini ne zaman vereceksin?

    3. Ayrıca bir de cheesecake yapmadığın için teesüf ederim. Hem İpek'e doğumgünü pastası olmuş olurdu...

    Geçirdiğimiz bütün güzel günler için teşekkür ederim. Eh sıra da Bolu randevumuz var değil mi :)

    YanıtlaSil
  15. Defneciğim,

    En sevdiğim reçeldir çilek reçeli ellerine sağlık,

    Buluşmanız yine süper keyifli geçmişe benziyor, allah muhabbetinizi daim etsin,

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  16. Devletşahcığım,

    Sırayla başlıyorum:

    1. Ben böyle fotoğraf çekerim işte! :P Bak nasıl da fark attım herkesin mor renklilerine :)) Şaka bir yana bunun ışıkla veya benim pilleri tükenmiş olan makinemin bir acayipliğiyle ilgisi olabilir.

    2. Evet evet unutmadım öyle yaptığını :). Tuzlular, yakında tarifleriyle birlikte teşrif edecekler bloguma.

    3. Cheesecake'i yapmak da sen yokken kısmet olacak sanırım :))

    Canım arkadaşım, asıl ben teşekkür nederim tüm o keyifli zamanlar için ve sana kolaylıklar dilerim.

    Bolu randevusu muuu? :))))

    YanıtlaSil
  17. Papatyacığım,
    teşekkür ederim. Bir gün senin de o toplantılardan birinde olabileceğini düşündüm de keyiflendim.

    Sevgiyle kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  18. Şimdi de ben kıskandım defneciim,benim için de eğlenin ve iyi vakit geçirin benim burada nefes almaya bile o kadar az vaktim var ki!!!ama döndüğümde büyük bi parti verelim ne dersin?
    öpüyorum kocamaaaaaan!!!herşey harika görünüyo o pozitif enerjin o kadar güzel yansımış ki cake ine reçeline anlatamam:)
    Öpüyorum KOCAMANNNNNN!!!

    YanıtlaSil
  19. Kikiciğim,
    ne güzel sözler bunlar. Ben de seni sormuştum İpek'e o gün :). O da senin ne kadar pozitif olduğundan bahsetti. Biz zaten buluşmak için bahane arıyoruz :P, sen gel biz hemen bir toplantı tertip ederiz, hem de parti formunda!
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. canim defnecigim,

    simdi rahat rahat arkadaslarima yorum yazmaya geldim ve senden basliyorum, cünküüüüüü...evet cok rahatladim!

    cheesecake, recelin, enginarcicegi bir harika. resimlerin senin kadar güzel ve sicacik.

    seni kucakliyoruz,
    canan ve sera-mina

    YanıtlaSil
  21. Reçel ve sheesecake çok güzel, ellerine sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Cheesecake çok güzel görünüyor. Bloglar sağolsun lezzet hiç uzakda değil.

    YanıtlaSil
  23. Canancığım,
    sonunda rahatlamış olmana sevindim :). Ben de pişmaniyeyi ve seni sevgiyle kucaklıyorum.

    Ebrulitatlar
    ve Loungetime,
    teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Burada cumartesi sabahi. Bademli kahvemi aldim ve Defne'cigime ziyarete geldim. Kahvemin yaninda mis gibi cheesecake'inden yedim. Sonra arkadas toplantisini uzun uzun dinledim. Onun pozitif enerjisi bana da gecti. Simdi aldigim bol enerjiyle diger blog arkadaslarima gidiyorum. Cok coook sevgilerimle Defne'cigim.

    YanıtlaSil
  25. aaah ahh... kızlar, çilek reçeli ve cheesecake! mükemmel üçlü :)

    YanıtlaSil
  26. Defnecik,yine her zamanki gibi harikasin.Ben hic cheesecake denemedim ama senin tarifi bir kenara not ediyorum,yapilacaklar listemde.:)

    YanıtlaSil
  27. Tubacığım,
    teşekkürler. Benden de sevgiler.

    Deniz,
    kesinlikle doğru :). Özledim sizi!:)

    Jaleciğim,
    ben peynir ve yağ oranını azaltmak anlamında değiştirdim ama... Güzel sözlerin için teşekkürler. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  28. Reçelde nefis görünüyor, pastada..Ellerine sağlık adiyet olsun...

    YanıtlaSil
  29. Ferhan,
    cok tesekkur ederim :).

    YanıtlaSil
  30. çok güzzel bir tarif ellerinize sağlik

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails