02 Haziran 2007

Huzurunuzdaaa...



Anneciğim ve babacığım ile kaldığım dönemde, canım annemin de çabalarıyla büyüyüp serpildiler. Hatta ve hatta ilk mahsulü biçtim ve o tazecik yeşilleri, peynirli birgözlemenin iç harcına katıp, gözlemenin lezzetine doyamadım. Biraz ukalaca oldu herhalde ama uzun zamandır bu anı bekledim , keyfini çıkarmalıyım değil mi? Yerken ayrı keyif, anlatırken ayrı :)).


Alttakiler mi? Onlar da çileklerim. Çiçeği o kadar narindi ki, şimdi bir fidede 5 tane görünüyor. Diğerinde çıkmadılar nedense. Bekliyorum. Bakalım, ömrünü olması gerektiği gibi tamamlayabilecek mi çileklerim... Korkudan balkona bile çıkarmıyorum, güvercinler ya tadına bakmak isterlerse ya da yine üzerine tünemek...

29 yorum:

  1. ah defnecim! nasıl kıyıp da yedin bu güzellikleri :)) şaka bir yana, sonuç almana çok sevindim! umarım çileklerin de verimli olurlar ;)

    YanıtlaSil
  2. çilek pek küçük oluyor ilaçsız hormonsuz ama lezzeti tam aksine kocaman oluyor :) kızarmış hallerini bekliyorum :) yani kırmızılaşmış hallerini.

    YanıtlaSil
  3. Kendi halim geldi gözümün önüne nasıl da heyecanla beklemiştim çileklerin kızarmasını. Şimdilerde de kekik ektim, günde en az 2 kere gidip bakıyorum durumlarına :)

    YanıtlaSil
  4. Bembiciğim,
    gözüm döndü valla mis gibi kokularını alınca :P. Çilekleri ben de çok merak ediyorum.

    Deniz,
    hoşgeldin :). Kızarmış hallerini, eğer o aşamaya gelirlerse mutlaka fotoğraflayıp koyacagım :).

    Sedacığım,
    kekik de mis gibi kokar, ne güzel.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Defne, kuşlar için üzerine file koy! Arkadaşımın gözü gibi bakıp kızarmasını beklediği çilekler kızardığı gün, karga tarafından didiklenip bırakılmıştı! Sinir olmuştuk. Ben bahçede saksıya ektim kaçırayım diye ama her yerdeler, nereye kaçıracağım, eşim de limonun filesini geçiriverdi üzerine :) Ahududu uzun, daha iri, ona birşey yapamadık, iki kızarmak üzere olanı, daha pembe iken didiklemiş hainler!

    YanıtlaSil
  6. sevgili Defne,
    yine harika yazı ve fotoğraflar var burada, bayıldım ! biz balkona petunyalar, biber, domates ve salatalık ektik, heyecanla bekliyoruz bakalım sonuç ne olacak diye!
    bu arada, seninle tanıştığıma çok memnun oldum , en kısa zamanda yine görüşmek üzere ...
    sevgilerimle
    gorki

    YanıtlaSil
  7. Emeğine sağlık canım ne kadar güzel oluyor bir şeyler yetiştirmek bende balkonda bu keyfi yaşamaya çalışıyorum az da olsa:) sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
  8. Dün eşimle marketten alışveriş yapıp dönüyorduk. Yolda gördüğümüz bir güle istinaden ben başladım hayaller kurmaya. "Bahçeli bir evimiz olursa bu güllerden 50 tane dikeceğim. Sonra bir kısmını reçel yapacağım." dedim. O da güldü. "Senin bu dikme biçme hayallerinin tamamını toplarsak bizim bahçeli bir evde değil bize ait bir ormanda oturmamız lazım. Vişne reçeli ve dondurulması için 2 ağaç, erik için 2, şeftali 4, kiraz 3, tüysüz şeftali 1, 2 çeşit elma,... otlar ve çilek için ayrı bir bölme, kokusu için dikilenler leylak falan, görüntüsü için dikilenler erguvan ve ladin.... ohooo. Bak senin saydıklarının sadece bir kısmını saydım daha..." Ben şok olmuş şekilde baktım. Yani sık sık hangi ağaçtan bahçemde kaç tane olacağını düşünürüm. Sayılarını onunda benim kadar net hatırlamasına şaşırdım. Neyse devam edeyim "Sen bu ekme biçme işine ufaktan başlasan diye şöyle teraslı bir eve mitaşınsak acaba? Domates, salatalık, maydanoz falan yetiştirirsin. Bu arada bunlar balkonda yetişir mi acaba? Bir bak bakalım. Bir de sinek yapar mı?" Cevabım kısa oldu:" Eve gidince birşey göstereceğim sana." Geldik ve ben senin maydanozları gösterdim. Şimdi tutturdu "ben de evde yetiştirilmiş maydanozdan gözleme isterim" diye...

    Gördüğün gibi çenem gibi parmaklarımda geveze...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzeller Defneciğim, emeğine sağlık, afiyetle yiyin o tazecikleri. Umarım ben de el atabilirim bu işe. Istiyorum ama başlamak kısmet olmadı henüz. Sevgilerimle.

    Ayrıca buluşmanızı kıskandım:P

    YanıtlaSil
  10. Defneciğim,

    Çok imrendiğim ama bugüne kadar yaşadığım talihsizlikler sebebi ile korkarak uzak durduğum güzelim bitkilerin , meyvelerin yetiştirilmesi ile ilgili harika resimler vemişsin, Senin adına çok sevindim, şu marifetli dokunuşlardan bana da bulaştırsan ya ne alsam kuruyor:(

    YanıtlaSil
  11. Süper görünüyorlar. Kendi elinle beslediğin ve emek verdiğin ürünlerin tadı sanırım daha bir tatlı oluyor. Şimdiden afiyet olsun. kayınvalidemin bahçesindede var bizede bekliyoruz dört gözle. Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  12. Berceste,
    hoşgeldin. File konusunu bir yerde daha duymuş veta görmüştüm. İyi fikir! Gelecek sefer deneyebilirim :). Bu kuşlar hainler ki hem de nasıl :)).

    Görkemciğim,
    teşekkür ederim, çok mutlu ettin beni bu sözlerle. Ben de biraraya gelmiş olmamızdan dolayı memnunum, tekrarlayalım muhakkak :). Ektiklerinizden mahsulü :) alınca bekliyoruz biz de fotoğraf.
    Görüşmek üzere...

    Almula,
    sağol. Demek sen de balkonda bu keyfi yaşayanlardansın, ne güzel :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Devletşah,
    hoşgeldin! Ne keyifliydi okumak bu yorumu, güldürdün beni. Evet evet, bu saydıklarınla, sizin ufak çapta bir ormanınız olur :P. Bak benim de olumlu katkım olmuş senin hayallerine. Maydanozlarımın bu kadar etkili olacağını düşünmemiştim ama ne tatlılar değil miii?:) Eşine selamlar.
    Seni de sevgiyle kucaklıyorum.

    Behiyeciğim,
    kıskanmaaa, bir dahaki gelişinde de senin için tanışma toplantısı düzenleriz canım benim. Zaten kızlarla otururken aklımdan geçtin. Öpüyorum.

    Papatyacığım,
    sanırım o marifetli dokunuşlar anneminkilerdi :). Ben de sevgimi verdim...Bir dahaki baharda sen de dene, öyle çok fazla sihirli dokunuş istemiyorlar da kuşlardan sakınmak lazım :)).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Defne,
    Harika görünüyorlar. Sayfanın açılmasıyla eş zamanlı olarak benim de içim açıldı. Bu haftasonu ben de maydanoz ve nane tohumu aldım elime markette sonra malum koşturmacalarımızın arasında ekemeyeceğim için (zaten ekim zamanı geçmiştir di mi)üzülerek bıraktım. Ama en kısa zamanda istiyorum.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. Aslıcığım,
    kendi yetiştirdikleri gerçekten ayrı bir lezzetli geliyormuş insana. Hadi bakalım yakında siz de bakacaksınız bahçedekilerin tadına. Size de şimdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  16. Burçinciğim,
    sanırım geçti ekme zamanı. Ama olsun, zaten koşuşturmacan da varmış, bir dahaki bahara ekersin.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. Defne ne güzel resimler böyle,yeşillikler insanın içini coşturuyor öyle değilmi?hele birde kendin yetiştirmişsen gururla suluyorsun.yeşilliklerle geçecek günler dilerim...neriman

    YanıtlaSil
  18. defnecigim,

    bu güzel resimler benim (ufacik tatilimden sonra) huzurumun devamina sebep oldu. bende tatilde bir cok cicek, sera-mina nin yesil papatyali cimenlerin üzerinde oynarken, kiraz agacinin altinda sallanirken resimlerini cektim. bu ufacik yaratiklarin ilk resimleri geldi gözümün önüne...neydiler ne oldular, güzel ellerine saglik canim,

    öpüyoruz,
    canan

    YanıtlaSil
  19. Merhaba defne bloguna ilk ziyaretim bu maydonazlari cilekleri falan ekmeyi seven biriyle tanismak guzel oldu:) benimde cileklerim var. Ilk basta 3 tane vardi. Ama cilekler o kadar hizli buyuyorki inanamazsin. Bir bakacaksin heryerde guzel guzel cicekler acmis. Ama kuslar haricinde baska bir dusmanlari daha var BOCEKLEEERRR :O Dikkatli olmani oneririm bocekler kuslar kadar sevimlide degiller malesef:(( Benim cileklerimi habire yiyooolar sinir oluyorum.

    YanıtlaSil
  20. Defneciğim, geç gelebildim kusura bakma n'olur. Minik bostanın harika gidiyor. Bunlar bana hep hobby bahçemi hatırlatıyor.
    Sana nacizane bir tavsiye; bu tazecik maydanozları çiğ tüketin. Asıl tadı ve faydasını o zamn fark edersiniz.
    Çilekler bende de mevcut, Mimi 4 tanesini mideye indirdi bile:) Rokalar da oldu, çıtır çıtır yeniyor. Benim bir de domateslerim, soğanlarım biberiyem ve dee minik bir çam fidem var. Meşhur limon ağacında şu an 12 minik limon yavrusu büyümekte.
    Ruhumda çiftçilik varmış benim:)
    Sweety çok önemli bir konuya değinmiş: böcekler. Aman dikkat.
    Bercestenin ağ çözümü, kuşlara karşı yegane çözüm. Tecrübe ile sabit.
    Öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Defne,
    Bu hormonlu market sebzelerini gördükçe ve artık hangisi yaz hangisi kış sebzesiydi diye şaşırdıkça diyorum ki bir bahçem olmalı. En güzelini yapmışsın bence. İstanbul'da da belli bir yer kiralayıp sebze-meyve eken komşularım var. Çok özeniyorum onlara. İnşallah ben de bir gün...

    Bu arada buluşmanız ve veda töreniniz çok hoş olmuş. Sizin adınıza ben de mutlu oldum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Defnecim çok güzel çıkmış maydonozlar, kimbilir ne de güzel yakışmıştır gözlemene, tazecik, hormonsuz, katkısız. Emek sarfedip de karşılığını somut olarak almak gibisi kesinlikle:).
    Benim nişanlımla beraber ektiğimiz domates tohumları da şimdi çiçek veren koca fideler haline geldiler. İşyerimizin bahçesinde ise ufak çaplı bir çilek tarlası var:), daha bugün 2 tane çilek yedim ordan. Tatlarını tarif etmem mümkün değil, ben hayatımda böyle lezzetli çilek yemedim. Görünüşlerine baksan; ufak tefek, açık kırmızı-pembe renkte, o lezzet bunlardan mı çıkıyor dersin:), sanırım bu lezzet onu yetiştirirken verdiğimiz sevgiden geliyor, başka açıklaması yok:).
    Sevgilerimle canım..
    aslı

    YanıtlaSil
  23. Neriman,
    çok teşekkür ederim.

    Canancığım,
    belli ki tatilin güzel geçmiş, ne güzel. Şimdi gördüm, o sarı mis gibi lüle saçları. Almiş eline de harita yorumlarmış bizim pişmaniye :)). Sevgiyle kucaklıyorum ikinizi de.

    Sweety,
    hoşgeldin :). Çok haklısın, çilek fideleri üzerinde yeşil minik böcekler oluyor. Temizliyorum yine çıkıveriyorlar. Bilmem kızarmış hallerini görebilecek miyim? Ziyaretine geleceğim...

    YanıtlaSil
  24. İpekciğim,
    canım benim, böyle şeyin kusuru olur mu hiç! Bir miktarını da çiğ tükettim, harika bir aroması ve lezzeti vardı gerçekten. Limonlarını okumak bile beni buralarda mest etti. Maslcı miniği ve seni öpüyorum :).

    Selen,
    sen de bir yerden başla istersen bu ekme işine :). Buluşmamıza gelince, son günlerde geçirdiğim en keyifli gündü.

    Aslıcığım,
    domatesler de öyle lezzetli olacaklar eminim. Şöyle tam ortasından ısırıp fışkırtacaksın ki off :)). Öpüyorum.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  25. Defne ilk gelişim değil hatırlatmak istedim :) Taaa sen Amerika'daykenden beri gelip gidiyorum ben buralara :P Uzun süre bir bavulu seyrettiğimizi hatırlıyorum hatta :)

    YanıtlaSil
  26. Sevgili Berceste,
    o zaman derhal kirdigim pot icin ozur diliyorum :). Evet evet, uzun zaman bavullar cikmisti karsiniza. Ama takdir edersin ki donus zor oluyor, ev tut, yerles, isyeri vs. Simdi telafi ediyorum ama, degil mi? :)

    YanıtlaSil
  27. Ne guzel cilek resimleri bunlar boyle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails