11 Haziran 2007

Yalnızlık...Yorgunluk...Ekmekler... ve Listeler...


Perşembe akşamından Cumartesi akşamına kadar eşimin iş nedeniyle şehir dışında olmasından dolayı, yalnızdım. Uzun zamandır evimiz ile ilgilenememiştim. Bilirsiniz ev düzeni öyle elinizi çekmeye gelmiyor, hemen altüst oluveriyor. Madem yalnızım, en iyisi Cuma akşamını ve Cumartesi gününü eve çeki-düzen vermekle geçireyim dedim. Dedim ama şunu da yapayım, bu dolabı da düzenleyeyim derken epeyce hırpalamışım kendimi anlaşılan. Pazar bütün gün dinlendim ama ayaklarım hala zonkluyor :).



Bu arada mutfakla da ilişkimi kesmedim. Evde bekleyen un karışımlarımız vardı. Köy ekmeği, yulaflı vs...Hem yulaflı karışımdan hem de köy ekmeği karışımından iki ekmek yaptım. Geçenlerde ilk defa aldığım zeytin ezmesi ile zeytin ezmeli-cevizli çavdar ekmeği yapıp, diger ekmeklerin yanına postaladım. Ekmek yapma furyası böylece bir süreliğine son buldu.


Bugün de eve dönerken market alışverişi yapmalıyım. Liste hazırlamadım ama daha. Ben bu liste hazırlama işini pek severim :). Tatile gideceğiz, liste...Markete gideceğiz, liste...Eşim iş gezisine gidecek, liste...Yapılacaklar, alınacaklar, ödenecekler, vs... Benim işime çok yarıyor, herşey daha bir düzen içinde oluyor ve birşeyler eksik kalmıyor, unutulmuyor.

Herneyse, en iyisi ben gidip alışveriş listemi hazırlayayım :).

33 yorum:

  1. Sen evinden ayrı kaldın ya uzun zaman, zamansızca eşelenmeyi özlemişsin Defneciğim, benim de eşim şehir dışında iken annemde kaldığımda dönünce 2-3 gün üstüste eşelenmek isterim.

    Ekmeklerin yumuşacık görünüypr ellerine sağlık, tariflerini yayınlayınca bir bakayım, çünkü son zamanlarda benim yaptığım ekmek karışımları sanki bayatamış ekmek gibi elime alınca ufalanıyormuş gibi, oysa ekmek yumuşacık olur ya, acaba nerede hata yapıyorum sence?

    Liste konusunda da aynı senin gibiyim, evde eksik olan malzemeler güncel ve günlük olarak cüzdanımın üzerine postitlernmiş şekilde duruyordur:)

    Sevgiler Defneciğim,

    YanıtlaSil
  2. Ben de liste yapmaya bayilirim. Sonra bir de temize cekerim butun listeleri :) Ev konusunda kesinlikle haklisin hic birakmaya gelmiyor, duzen hemen bozuluyor. Tabi adasin, minik kusumuz da ev duzenimize bayagi bir katki yapti:) bu siralarda...Bu arada yarin diyete basliyorum ve bu gece ekmeklerimi hazirlamayi planladim. Ama ondan once bir porsiyon profiterol yemek istiyorum simdi, nasil olsa yarindan sonra uzunnnn bir sure yasak :) Cok opuyorum Defnecigim...

    YanıtlaSil
  3. Tek kelimeyle super gozukuyor ekmek. Ben de hafta sonu iki ekmek yaptim ama makinada. Bir de boylesini deneyeyim. Kiskandim simdi:)). Canim bak, kac tane mesaj biraktim sana bugun. Affetdin mi beni? Cok sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. Defne'cim beni en çok mest eden evdeki misler gibi ekmek kokusu. ve de çocuklarıma sağlıklı bir şeyler yedirme huzuru.
    bak seninle paylaşayım istedim. bugün oğlum diyor ki "anne biraz da zararlı birşeyler pişirsen!" yani onların damak tadına uygun ama benim zararlı gördüğüm için yapmayı azalttığım yiyeceklerden...
    bu arada blogcular toplanmışsınız ne güzel. ben de sana uğramayı çok istedim ama olmadı bir türlü. işyeri telefonun da cüzdanımda.
    inşallah bir gün...
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. uzun zamandir ben ekmek yapmadim ve iki hafta sonra brunch'a davetliyiz. sizleri böyle hamarat hamarat ekmekler yaptiginizi görünce bende yapsam iyi olur :-) ekmek cok güzel görünüyor defne!! listelere gelince, onlarsiz olmuyor. bazen kendi kendimi yaniltip bosver aklimda tutarim dedigimde en önemlisini unutabiliyorum, ve o yüzden benim de "to do" listelerim sürekli vardir.

    öpüyoruz,
    canan

    YanıtlaSil
  6. Ekmek de nefis gorunuyor!

    www.elifsavas.com/blog

    YanıtlaSil
  7. Papatyacığım,
    ne güzel yazmışsın, eşelenmek diye :). Çok hoşuma gitti.

    Ekmeklerin neden öyle ufalanıyor anlamadım. Açıkçası bir neden-çözüm de bulamadım. Acaba mayalanma süresini yeterli tutmuyor musun?

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Nezaketciğim,
    ah o minik kuşu bir koklasam, kucaklasam. Adaşıma laf yok, usludur muhakkak o :). Senin ekmeklerin de yenmeden nasıl durulur bilemiyorum canım arkadaşım. Diyetinde başarılar diliyorum :). Öpüyorum.

    Tubacığım,
    affetmek ne demek. Biraz ihmale gelmiştir :), olsun. Ekmek makinesini henüz almamış olanlardanım ben.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Hülyacığım,
    uzun zamandan sonra yazmış olmana sevindim. Ne tesadüftür ki, dün Behiye'deki yorumunu okuyunca, son zamanlarda bana hiç yazmadığını düşünmüştüm. Ekmek konusunda haklısın, kokusu nasıl da mest eder insanı. Oğluna da birazcık hak verdim, arada bir kaçamak yapmak lazım :). Biliyorsun damak zevki yaşatan yiyecekler hep zararlı olanlardır. Ne zaman istersen kapım açık, beklerim.
    Sevgilerimle.

    Canacığım,
    teşekkür ederim. Ekmek yapmak bence bir çeşit terapi :). "To do" listelerine gelince, kurtarıcı oluyorlar kesinlikle.
    Öpüyorum.

    Elifciğim,
    teşekkürler :).

    YanıtlaSil
  10. Defne'ciğim ekmek harika görünüyor. Ellerine sağlık. Ben de liste severler grubundanım. Geçen haftasonu uzunca bir listeyi tick leyerek tamamlamış olmanın gurur ve mutluluğunu yaşıyorum şu anda ve bunu söyleyeceğim hiç aklıma gelmezdi ama uzunca bir süre ne yapı market ne de mağaza görmek istemiyorummm. :))) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  11. MERHABA DEFNE
    SON 8 AYDIR BENDE EVİME HİC FIRIN EKMEGİ SOKMADIM..NEŞEYLE KEYİFLE YAPIYORUM EKMEKLERİMİ CESİT CESİT.. SİMDİDEN HER GITTIGIM MISAFIRLIGE TALEP ALIYORUM EKMEK GETIRMEM KONUSUNDA..NE BUYUK KEYİFMİŞ MEGER EVİNİN EKMEGİNİ YAPMAK..SENIN EKMEKTE NASIL İSTAH ACICI DURUYOR DEFNE..
    ALIŞVERİŞ LİSTE ONERİNİDE BENDE HEP UYGULAYANLARDANIM..
    YALNIZ KALMAYACAK KADAR YAŞAMIN RENKLERLE DOLU OLSUN HOSCABAK KENDINE...

    YanıtlaSil
  12. Burçinciğim,
    teşekkür ederim. Biran önce şu gönlündeki tatile kavuşmanı diliyorum :).

    Kıymet,
    hoşgeldin. Çok iyi ediyorsun ekmeğini kendin yapmakla. Sanırım ekmek makinesi kullanıyorsun. Hangi marka ve model kullanıyorsun peki? Fikrim olsun :). Güzel dileklerin için teşekkür ederim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Defne, ekmekler ne kadar güzel görünüyor.Eline sağlık. Zeytinli ekmek benim de favorim.Afiyet olsun size.Benim de eşim ne zaman şehir dışına gitse,çekmece yerleştirme isteğim kabarır. Erkekler evdeyken böyle işler yapılmıyor. Evinin tadını çıkar artık.
    Sevgiyle, Nane Limon

    YanıtlaSil
  14. Defne'ciğim kolay gelsin aynen bende iki gündür çekmece dolap her yere elim deydi işin ucunu bırakmaya gelmiyor dediğin gibi canım çok kolay bir iş görünsede yorucu. Liste hazırlamayı bende severim her an hazırlayacak bir listem vardır senin gibi, misafir geleceğindede mutfak masasına oturup yapacaklarımın listesini hazırlamak da hoşuma gider. Ekmeklerde çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Yazdıkların bana yuvasını hazırlayan minik kuşları anımsattı nedense:) Benim cenım arkadaşım, evini toplamıış, mis ekmekler yapmıışş, listeler hazırlamıış, çok özlediği yuvasının tadını çıkartmaya başlamış.
    Mutluluk, huzur, sağlık hep yuvanızda olsun.

    Liste konusu ilginç:) Ne çok kişide varmış. Ben de onlardanım işte. Liste yapınca , sanki yapmam gereken işlerin yarısı yapılmışcasına huzurlu hissediyorum kendimi:))
    Öptüm seni Defne ciğim

    YanıtlaSil
  16. Münevver,
    teşekkür ederim. Yazılanlar ortaya çıkardı ki, çekmece düzeltmenin ve eve çeki-düzen vermenin erkeklerin evde olmaması ile kesinlikle doğrudan ilişkisi var :)). Evdeki üç erkek hem hayatına anlam ve renk katıyor, hem de iş yükünü artırıyor olsa gerek ? :)
    Sevgiyle kucaklıyorum.

    Almula,
    bazen liste hazırlamak senin de belirttiğin gibi keyifli olabiliyor. Çekmeceler düzeldi, hadi bakalım, dinlenme zamanıdır şimdi :).
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. İpekciğim,
    canım, ne güzel şeyler yazmışsın böyle. Çok mutlu oldum.
    Listelerin, biz listecilerin hayatındaki yerini nasıl da güzel ifade etmişsin.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  18. Defneee
    Zeytinli ekmek super gozukuyor. Ellerine saglik. Sana iyi alisverisler canim

    YanıtlaSil
  19. SEVGİLİ DEFNE BU EKMEK MERAKIM ''HÜRRİYET GAZETESİ GURMESİNİN'' EVDE KOLAY EKMEK TARİFİYLE BAŞLADIM..GERÇEKTEN MUHTEŞEM BİR EKMEK OLUYORDU FAKAT ZAMAN YANİ MAYALAMA YAKLAŞIK EN AZ 12 SAAT OLDUĞU İÇİN HEMEN YAPALIMDA KAHVALTIYA YETİŞTİRELİM DİYEBİLECEĞİMİZ BİR EKMEK DEĞİLDİ MALESEF..
    BENDE EKMEK İŞİNİ PRATİĞE DÖKMEK İÇİN EKMEK MAKİNALARINI ARAŞTIRDIM BU ARAŞTIRMA YAKLAŞIK 2 AY SÜRDÜ ŞUNU ÇOK ÖNEMSERİM KULLANICILARIN FİKİRLERİ VE ÖNERİLERİ ÜRÜN HAKKINDA GERÇEK BİLGİYE İNSANI ULAŞTIRIR O NEDENLE KULLANANLARDAN VE İNTERNETDEN PİYASADA Kİ TÜM ÜRÜNLERİ İNCELEDİKTEN SONRA ESSE MAĞAZASININ ESSENSO MARKALI ÜRÜNÜNÜ TERCİH ETTİM..ARAŞTIRMALARIMDAN ÇIKAN SONUÇ YOĞURUCUSUNUN ÇİFT PERVANELİ OLMASIYMIŞ ÇÜNKÜ YOĞURMAK Kİ ANNELERDEN BİLİRİZ NE KADAR İYİ YOĞRULURSA NETİCE O KADAR BAŞARILI OLUYOR..ÇİFT PERVANESİ OLDUĞUNDAN MÜKEMMEL YOĞURUYOR VE ACAYİP EKMEKLER YAPIYOR..AYRICA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN DİĞER BİR BÖLÜMÜDE PİŞİRİCİ REZİTANSININ EKMEK KABININ TAM OLARAK ETRAFINI SARMASI GERİYE SADECE İYİ BİR MAKİNA SEÇTİKTEN SONRA ÇEŞİT ÇEŞİT EKMEK YAPMAK VE AFİYETLE YEMEK ;)
    GEL BİR GÜN YAPAYIM SANA...

    YanıtlaSil
  20. Nukhetcigim,
    tesekkur ederim :).

    Kiymet,
    ne guzel anlatmisin. Bu bilgiler cok iyi oldu, ilgin icin tesekkur ederim. Bir firsatini buldugumda gidip bakacagim. Ekmek sozunu unutma ama :)).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  21. Aaaaaa!

    Nereye geldim oldum birden:)))

    Çok çok güzel olmuş, ay bi daha şaşırdım:))

    YanıtlaSil
  22. Sevgili defne,Blog görüntün çok hoş olmuş.Değiştirmişsiniz.Yanılıyormuyum?..Şu çizimlerde ne şirin.Bayıldım vallahi..neriman

    YanıtlaSil
  23. Merhaba
    Bu size ilk ziyaretim... Zaman zaman benim eşim de iş sebebiyle birkaç gün evde olmaz. O zaman ben de dip köşe işlere girişirim...
    Liste deyince, beni tanıyan herkes bilir her durumda yaparım listemi...O müthiş bir huzurdur!
    Ekmekler de nefis görünüyor, ellerinize sağlık
    Sevgiler
    Eda

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Defne,
    öncelikle ekmek çok güzel olmuş ellerine sağlık. nasıl özlüyorum sabah sıcak ekemek kokusuyla kahvaltı yapmayı.
    ben liste yapmakta özürlü olduğum için hep birşeyler unuturum. lüzumlu olduğunu bile bile yine de yapmam nedendir bilmiyorum.
    kısa süreli eşle ayrı kalmak ve kendine evine zaman harcamak güzeldir sanırım ama ben iki yıldır ayrı olduğum için hiç sevmiyorum ayrı illerde yaşamayı. neyse ki kısa süreliymiş ayrılık:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Papatyacıgım,
    degisiklik olsun istedim ama tam da istedigimi yapamadan burodaki bilgisayarim sorun cikardi. Bakalim, yapacagim daha degisiklikler :).

    YanıtlaSil
  26. Neriman,
    tesekkur ederim ama hala kararsizim degistirip degistirmemekte :).

    Sevgili Eda,
    hosgeldin. Tesekkurler, ekmekleri begenmene sevindim. Listeler pek cok kisiyi krtariyor belli ki :).

    Sevdamavisi,
    cok tesekur ederim. Ayri sehirlerde olmaniza uzuldum. Tez zamanda kavusursunuz insallah. Bak sen de itiraf ediyorsun, liste olmazsa, birseyler mutlaka unutuluyor :).

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. Vallahi bana benzemişsin.İkiz gibi duruyoruz.loguna girince hiç yadırgamıyorum..tabi siz bilirsiniz.sevgiler.neriman

    YanıtlaSil
  28. defnecan
    yine yeni yazılarını merakla bekliyorum....
    sevgiler
    gorki

    YanıtlaSil
  29. Neriman,
    eskiye döndüm tekrar.

    Gorkiciğim,
    Yazacağım yazacağım da bir türlü kendimi verip oturamadım başına. Bu hafta mutlaka yazacağım ama :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  30. hem cevizli hem zeytin ezmeli hemde çavdar ekmeği...bi ekmek anca bu kadar bana hitap edebilirdi işte:)
    izlenilesi miss gibi kokusunu içimize çekilesi doya doya yenilesi bi ekmek olmuş,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  31. Sevgili Kumralada,
    cok tesekkur ederim. Cavdarli ekmege ben de bayilirim, ceviz ve zeytin ezmesiyle daha bir lezzetli oldu gercekten :).

    YanıtlaSil
  32. Hos blog... tesadüfen, Amerika daki bir arkadasima online yiyecek servisi yapan adini unuttugum yeri ararken buldum...
    Istah aciyor resimler,
    Selamlar

    YanıtlaSil
  33. ama ben o fotoğrafları görüp acıkmaz mıyım!

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails