30 Ekim 2007

MİM... 187. sayfa


Yıllardır yaşadıklarımız az şey değil ki hemen toparlayalım kendimizi, hiçbirşey olmamış gibi eski halimize dönelim. Acıyı paylaşmak, üstüne paylaşmanın sizi taa içinizden acıtması, ne zor. Ben bu ateşin acısını daha önce bizzat yaşayanlardanım. Neyi bekledik ve neyi bekliyoruz?

******

Yine ve de yeni bir sobe...ama benim tarafımdan geciktirilmiş olanından. Ancak yazacak kuvveti buldum kendimde. Bu sefer kural; en yakınımızdaki bir kitabın 187. sayfasındaki ilk cümleyi yazmak. Bu kitabın, çok okunanlardan olması gerekmiyor. Elimize geçen ilk kitap olması önemli. Ben böylesi tesadüfleri daha önce de yaşadım ama bu beni oldukça etkiledi. Beni sobeleyen Münevver'e olan saygımdan dolayı daha fazla geciktirmek istemediğim sobe oyununun gereklerini yerine getirmek için yaklaştım kitaplığımıza. Şöyle bir bakındım yalanım yok, ama karar veremedim. En iyisi gözlerimi kapatır rastgele birini seçerim diyerek, küçük bir oyun oynadım kendi kendime. Aşağılara doğru elimi uzatıp seçtim birini gözüm kapalı. Attila İlhan (şiirlerinde kaybolduğum zamanlar olmuştur)'ın "GAZİ PAŞA" adlı kitabıydı elime gelen. Fazla düşünmeden 187. sayfasını açtım ve karşıma tırnak içinde vurgulanmış olan şu söz çıktı:

"...Ümitsiz vaziyet yoktur, ümitsiz insanlar vardır..."
Söylenecek söz var mı üstüne? Benim yok!

25 yorum:

  1. Şu anda tüylerim diken diken oldu Defne'ciğim. Yaşadığımız böylesi günlere, kitabın 187. sayfasındaki ilk cümlenin, bu kadar yakışması tesadüfle açıklanabilir mi?

    Katıldığın için teşekkür ederim.

    Sevgiyle, Nane Limon

    YanıtlaSil
  2. Defneciğim ne hoş bir 187. sayfa ayrıntısı olmuş :) Hem de ses vermeni sağladı:)

    YanıtlaSil
  3. Kendi adıma da payımı aldığım bir 187. sayfa cümlesi oldu bu, teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. evet 187 mimi çok güzel bir sayfaya denk gelmiş ,ve şu an da tam bizim ülke durumumuza seslenilmiş gibi...

    YanıtlaSil
  5. defnecigim,
    uzun zaman sonra senden tekrar birseyler okumak beni sevindirdi, fakat ülkemizin durumunun ic acici olmayisi hempimizi üzüyor ve heveslrimizi kaciriyor.
    öpüyorum,
    canan & sera-mina

    YanıtlaSil
  6. Senden de boylesine sade (seckin mi desem?) bir sobe beklenirdi zaten. Seni sahsen tanimayi cok istiyorum hala.

    YanıtlaSil
  7. �y� ve guzel b�r hafta sonu d�ler�m

    YanıtlaSil
  8. Defnecim zaman içinde tekrar tekrar okunup ders alınası bir cümle paylaşmışsın bizimle.
    Ümidi canlı tutmak ne kadar zorsa o kadar da gerekli gerçekten.
    Güzel bir haftasonu diliyorum.
    Sevgiler:).
    aslı

    YanıtlaSil
  9. Aynen benim de tüylerim ürperdi Münevver gibi ! Çok çok anlamlı.. Pozitivizmin gücüne çok inanan biri olarak bu cümleyi mottom yapabilirim! Çok sağol!

    YanıtlaSil
  10. harika bir soz... 187. sayfaya denk gelmesi ise, tesaduften ote...

    YanıtlaSil
  11. Münevver,
    Deniz,
    Seda,
    Peri,
    Canan,
    Açalya,
    Zeynep,
    Aslı,
    Ceylan ve Archisugar, ilginiz ve paylaşımınız için teşekkürler.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  12. malesef bazen öyle ümitsizliklere kapiliyoruz ki, aslinda basucuna asilip , tekrar tekrar okunasi lazim bu sözün...

    Bu söze inanmak baska, bir de her ümitsizligi kabul etmiyecek kadar kendine güveni tam, cesur olabilmek bambaska...Bu da herkeze haiz bir özellik degil tabii...

    Sözün büyüklügü karsinda insan kücük hissediyor kendini...

    YanıtlaSil
  13. gelelim bu g�n�n mesaj�na
    herkeze mutlu sagl�kl� ve huzurlu bir hafta diliyorum
    vee en super haberi en sona saklad�m....
    s�k� durun geliyorrr
    cumaninnnn gelmesine sadece 4 g�nnn kald�����ya�as�nnnnn

    YanıtlaSil
  14. mutlu hafta sonları dilerim size
    bu hafta sonu bizim için çok özel olsun hatta bir çok şey için yeni bir başlangıç olsun inşallah

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Defne uzun zaman oldu dimi? :) Bu cümleye benzer, benim de çok tuttuğum bir cümle vardır. "Ümidini kaybetmiş bir insan, herşeyini kaybetmiş demektir" diye. O yüzden ben mucizelere inanırım. Ya sen?

    YanıtlaSil
  16. Telefonda nutku tutulan...13 Kasım, 2007 01:17

    Bir onceki cumle de soyle miydi acaba?

    Mustafa Kemal, sezgisini takdir eden bir bakışla,Fikriye'ye gülümsedi; diyor ki: "ümitsiz vaziyet yoktur Fikriye, ümitsiz insanlar vardır..."

    YanıtlaSil
  17. Kamile'ciğim, hoşgeldin1 :)

    YanıtlaSil
  18. Telefonda nutku tutulan seniiii :),
    bundan sonra da yorumlarını eksik etme olur mu?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Telefonda nutku artik o kadar da tutulmayan...14 Kasım, 2007 00:27

    Butun kitaplarin 186'nci sayfasinin son cumlesini ezberlemek zor olacak ama deneyelim bakalim... :)

    YanıtlaSil
  20. sevdiklerinizle beraber eglenceli bir o kadarda hoş bir hafta
    sonu dilerimmm

    YanıtlaSil
  21. Defneciim bu duyarlı yazıyı bizimle paylaştığın için teşekkürler canımcıım:)
    uzun zamandır da senden haber alamadım umarım tekrar haberleşmeye hatta daha yakından haberleşmeye başlarıs:)
    ne demek istediğimi merak ediyosaaaan...bloğuma davet ediyorum seniiii!!!
    hepimiz orada olucaaaaaz...
    beklerim canımcıım:)
    öptüm kocaman!!!

    YanıtlaSil
  22. Kiki'ciğim,
    canım arkadaşım, davetin beni çok mutlu etti. Orada olmayı içtenlikle isterim ama zor gibi görünüyor. Eşimin ameliyatı, anneannemin vefatı derken, pek uygun bir zaman değil benim için. Ama daha sonra bunu telafi ederim, söz ;).
    Öpüyorum.
    Defne

    YanıtlaSil
  23. Defne'cik,demek ki sessizliğinin nedeni buymuş.

    Önce başınız sağolsun. Anneanneciğin nur içinde yatsın.
    Sonra eşine çok geçmiş olsun. İnşallah iyidir artık.

    Sağlık ve mutlululuk dolu günler dilerim.

    Sevgiyle,
    Nane Limon

    YanıtlaSil
  24. Merhaba Defne'ciğim,
    Uzun zamandır neden yazmadığını merak ediyordum.
    Başınız sağolsun, eşine de geçmiş olsun, umarım daha iyidir.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Münevver ve Kuzine,
    ilginiz için çok teşekkür ederim, SAĞOLUN.
    öpüyorum ikinizi de.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails