02 Ekim 2007

Yeniden...

Artık havaların serinliğini, daha çok evlerin içinde, iyiden iyiye hissettirdiği şu günlerde çorba içmek tam bir keyif. Yıllardır, eşimin de isteği ile çorbalarımızı kendim yapıyorum. Evimize kesinlikle hazır çorba girmiyor. Yanlız şu var ki; benim favori çorbalarımla eşiminkiler tamamen farklı :). O, şehriye, mercimek, tarhana çorbalarını daha çok severken, ben domates, mantar, yayla çorbalarını seviyorum. Hele ki mantar ile arası hiç de iyi olmayan bir eşe mantar çorbası içirmek büyük başarı.


Haftasonu, hazırladığım mantar çorbasına da hayır diyemedi. Belki başka çorba alternatifi olmadığından, belki de çorbamın muhteşem lezzetinden :P.

Nasıl yaptım?

1 baş soğanı minik minik doğrayın. Tencerede 1 yemek kaşığı ayçiçek ve 1 yemek kaşığı tereyağ karışımında biraz kavurun. 2 yemek kaşığı kepekli un ekleyin ve un ile de biraz kavurun. 4 bardak ılık suyu ilave edip pürüz kalmayacak şekilde karıştırın(bu aşamada blender kullanabilirsiniz) ve bir taşım kaynatın. Bir tarafta yıkayıp, minik küpler halinde doğradığınız mantarları (1/2 kg kadar) ekleyin. Tuzunu da ilave edip 15 dakika kadar pişirin. Sonra 1 bardak ılık süt ve 1/2 paket kremayı karıştırıp ilave edin. Bir müddet daha kaynasın, karabiberini ekleyip ocağı kapatın.

Çorbamda mantar taneleri olmasın, pürüzsüz görüntüsü olsun diyorsanız yine blender yardımıyla veya kevgirden geçirmek suretiyle bunu yapabilirsiniz. Ben orjinal, pütürlü haliyle seviyorum :).


Mutfağa girince hızımı alamadım tabii.Uzun zamandır şöyle lezzeti damakta kalan türden bir kek yapmak istiyordum. Aslında keklerin büyük çoğunluğunun ana malzemeleri ve de yapılış aşamaları aynı. Ancak keki zenginleştirmek ve de evde kalanları değerlendirmek adına katılan her şey farklı bir tat verebiliyor.

Benim katıksız bir elma aşığı olduğumu içinizden birkaç arkadaşım farketmiştir :). Evimizde elma olmaması durumu pek de ihtimal dahilinde değildir. Haftasonu aldığım yeni elmaları yerleştirirken, eskilerden kalan iki buruşuk elmayı kek yaparak değerlendirmek istedim. Aslında kek yapmak için bir bahane arayışındaydım da denebilir :). Sonuçta bayıla bayıla yediğimiz nefis bir kekimiz oldu.

Malzemeler:

3 yumurta
2 su bardağı toz şeker
75 gr. eritilmiş tereyağı
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 paket vanilya


3.5-4 su bardağı un
1.5 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı kuru üzüm
2 elma

Yapılışı:

Yumurtaları ve toz şekeri mikserle iyice çırpın. Sütü ekleyerek çırpmaya devam edin. Eritilmiş tereyağı ile sıvıyağı ekleyin ve biraz daha çırpın.
Unu ve kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyin, çok fazla olmamak kaydıyla tekrar çırpın. Tarçını ve kuru üzümü de ilave ederek biraz daha çırptıktan sonra küp şeklinde kesilmiş olan elmaları(yıkayıp, kabuklarını soymuştuk tabii :) una bulayarak karışıma ekleyin, bir spatula veya kaşık yardımıyla karıştırın.
Katı yağ ile güzelce yağladığınız bir kek kalıbına(fazla küçük olmasın), biraz un serpin ve karışımı dökün. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında 60 dk. kadar pişirin. (Pişirme süresi kalıbınızın şekline göre değişebilir.)

**********

Bu sıralar bir de karar aldım ben, kendimi daha bir sevme kararı. Çevremde, hatta yakın çevremde, kendine "masum ve de güzel" bir olayı bahane edinip, etrafına dengesiz, sahte ve de komik gelen davranışlarını sergilemeye devam eden kişiyi gördükçe kendimi, bilgimi ve de görgümü daha bir takdir eder oldum. Sağolsun! Aslında kendisi kaybediyor ve de kendi huzurundan çalıyor farkında değil. Umarım aklını başına alır da bize karşı aynen hakettiğimiz ve de beklediğimiz gibi içten olmayı becerebilir.

**********

İyi geldi burası yine bana. Bir hızla başladım, devamı gelir diye düşünüyorum.

56 yorum:

  1. sevgili defnem,

    ne güzel yazmissin yine, yazini okuduktan sonra sizleri ne kadar özledigimi ve blogumu nasil aradigimi farkettim. sanki yavas yavas benim de buzlarim cözülüyor gibi...gecenlerde ilk yazimda, sanki yazmayi unutmusum gibi geldi bana ve cok zorlandim. neyse ki yavas yavas kendime geliyorum sanki. esinin bali sevdigi corbalar var, bizde o da yok :-( benim cesit cesit yaptigim corbalar sadece kralice hazretlerinin sevdigi corbalar ve söyle esimle sicacik bir corbayi karsilikli icmek ne kadar isterdim...kekin mükemmel, mis gibi kokusu buralara kadar yansiyor, ellerine saglik.

    seni kucakliyoruz,
    sera-mina & canan

    YanıtlaSil
  2. BENIM EN SEVDIGIM CORBADIR MANTAR...AKLIMA DUSTU BIRDE BEN YAPAYIM...

    YanıtlaSil
  3. Defne'cigim,
    Hepsi birbirinden guzel, ellerine saglik. Hele kek cok guzel duruyor, birdilim alip gidiyorum ama sevgilerimi birakiyorum.

    YanıtlaSil
  4. sevgili defne,
    şimdi şu güzel kekten bir dilim, yanında kahve, bir de kitap olsa. dışarda yağmur yağsa(ah nerde?) ve biz o güzel kekten yesek. ne güzel olurdu :-)güzel tariflerin için teşekkürler.
    not.bu arada, yazıda bahsettiğin kişi bu yakınlardan mı? yani blog çevresi mi bu çevre ? merak ettim işte..
    sevgiler
    gorki

    YanıtlaSil
  5. Bizde de kıvam problemi var canım. Eşim mama gibi seviyor ben biraz sulu... Her defasında "bu ne çorbanın suyu mu, çorba ne zaman pişecek" diyor.

    Ohh yaz arada.. Özlüyorum zaten sizi..

    YanıtlaSil
  6. Sen beni okumuyormuşsun ama ben seni okuyorum Defne'ciğim. Çorba demişsin ya, ben de havaların soğumasını bekliyorum çorba yapmak için, buralar hala sıcak. Antalya'dan selamlar.

    YanıtlaSil
  7. Defne, biz de bu çorbayı pek severiz. Eline sağlık. Okul açılınca çorba içiyor bizimkiler, hatırlarsan. Ben de yapayım.

    Bahsettiğin türden insanlar, benim çevremde de var. Pek aşina geldi.

    Kekini unutmadım. Lezzetli olduğu resimden belli.

    Sevgiyle kucaklıyorum.

    Nane Limon.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Defne'ciğim. Önce sıcacık bir çorba ile içim ısındı sonra da nefis görünen bir kekle ağzım tatlandı. Daha ne olsun.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Bazı yazıları okurken hah diyorum tam da içimden geçenleri yazmış. Ben de bahsettiğin tipte insanlardan muzdaribim. Ve çareyi onlardan mümkün olduğunca uzaklaşmakta buluyorum.
    Mantar çorbasını ben de böyle uydurarak yapmıştım bir sefer ve beğenilince hep yaptım. Ben soğan koymuyorum ama böyle de deneyeceğim. Belki daha çok severiz. Kek de çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Günaydın,
    pasta, çorba hepsi güzel olmuş, ellerine sağlık.

    Kim bu kişiyi çok merak ettim ben:)) Çok mu tanıdık biri acaba ?

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. OOoo ohh, Defnem gelmiş, tarifler yazmaya başlamış..artık arayı bu kadar açmayacakmış:) Burası hepimize iyi gelirmiş:)))
    Öptüm seni, sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Bir gelmişsin ki tam gelmişsin..Çorba, kek...maşallah maşallah ! Bir el versen de bulaşsa bu hız bana da! :)

    YanıtlaSil
  13. Canancığım,
    ben de seni, yazılarını ve de o güzel tariflerini özlemiştim. Baktım, yine çok güzel tariflerle dönmüşsün. Güzel sözlerin için teşekkürler:).

    Kıymetciğim,
    uzun zaman oldu, görüşemedik, özledim. Yap bir mantar çorbası da için ısınsın güzel arkadaşım benim :)

    Aybikeciğim,
    teşekkürler. Afiyet olsun :P.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Görkemciğim,
    şimdi senin canın bu kekten çektiyse...yağmurlu bir güne denk getirip :P, birlikte kahve eşliğinde yemek şart oldu :). Yazımda bahsettiğim kişi benim çok yakınımda ama blog dünyasıyla hiçbir ilgisi yok. Öpüyorum.

    Devletşah'cığım,
    çok güldürdün beni yine. En azından yaptığın çorbanın adını duyunca burun kıvırmıyordur :). Sen yaparsın da içilmez mi be arkadaşım?

    Sevgili Tijen,
    okumadığımı da nereden çıkardın? Havalar serinlediğinde yaparsın artık çorba keyfini :). Selamlar.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Münevverciğim,
    teşekkürler. Çorbasız olmuyor değil mi? Keki beğendiğine sevindim.

    Burçinciğim,
    harikasın, teşekkürler.

    Sevgili Bocuruk,
    bu insanlar bana göre hep kaybetmeye mahkumlar. Er ya da geç...Mantar çorbasını bir de soğanlı dene, bakalım beğenecek misin?

    YanıtlaSil
  16. Kuzineciğim,
    sağol. Merakını gidereyim: Sen kesinlikle tanımıyorsun :). Blogger değil.

    İpekciğim,
    canım, başlangıcı hızlı yaptım. Evet evet arayı fazla açmayacağım :). Öperim tatlı yanaklarından.

    Mutfak Robotu'm,
    evet evet arada bir dürtmek, dürtülmek gerekiyor, boşladık iyice :)).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. Mantar çorbası da, kek de en sevdiğim besin maddelerindendir :) Her gün bir elma iyi gelir! Kararlarına da saygı duyuyorum, daha sık yazacak olmana da seviniyorum. Bir de saha sık görebilsek, çok şahane olacak :*

    YanıtlaSil
  18. hepsi harika olmus afiyet olsun
    Aldiginiz karar ne guzel kimse icin kendinizi asla uzmeyin sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Defne'cik, seni güzel bir oyun için sobeledim. Katılmak ister misin?

    sevgiyle, Nane Limon.

    YanıtlaSil
  20. Corba da kek de muhtesem gorunuyor Defne. Corbayi ilk firsatta, keki de kirilan mikserimin yerine yenisi gelir gelmez hemen deneyecegim.

    YanıtlaSil
  21. hoşgeldin
    ellerine sağlık.
    ben mantar yemiyorum böyle ağızda kıyır kıyır bi his bırakıyor ya ondan. tanesiz versiyonunu içebilirim ama.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. eşinizin yanındayım üstelik benim yeme imkanım hiç yok çünkü alerjim var :(((
    ama kek bir harika ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. Corbayi ben de severiiiim!!!!

    Bizim evde oglen yemekleri genellikle bir corba, bir izgara veya rostodan sandovic, bir salata. Benim bey (!) evde calistigi icin, her yemek coook duzenli oluyor tabii. :o)

    Sen kendini sevmeye devam et. Vallahi zor bir is ama deger.

    www.elifsavas.com/blog

    YanıtlaSil
  24. Defeciğim,
    Senin elinden yemek tarifi okumayı, çektiğin lezzetli fotoğrafları göremeyi o kadar özelmişim ki, bir fincan az şekerli türk kahvesi kadar iyi geldin bana!
    Kendimizi sevsek hayatta hersey corap sokugu gibi gelecek zaten, ama biz hala karşımızdakinin bize verdiği değerle olcuyoruz kendimizi, halbuki biz daha daha ve dahayız aslında...
    Sevgiyle kucaklıyorum,

    YanıtlaSil
  25. Deniz'ciğim,
    hergün bir elma "kesinlikle" iyi gelir :). Ben de çok istiyorum daha sık biraraya gelebilmeyi. Öperim Bilge'yi de sen de.

    Sevgili Filiz,
    teşekkürler. Çok haklısın ama her zaman başaramıyor insan kendini üzmemeyi.

    Münevver'ciğim,
    sağol, keyifle katılacağım :).

    YanıtlaSil
  26. Nihan'cığım,
    sağol, seni okumak benim için keyif verici. Sen hep yaz :), pişirdiklerinin sonucunu da yaz ama :)).

    Özlem'ciğim,
    teşekkür ederim. Madem öyle, sen mutlaka blenderdan geçirmelisin çorbayı.

    Sevgili Yeşim,
    hmmm, alerjin olması da pek beter birşey. Keki beğendiğine sevindim, sağol.

    YanıtlaSil
  27. Eliiif, formunu nasıl koruduğun işte bu düzenden, belli :). Doğru söylüyorsun, kendini sevmek aslında zorluyor insanı...

    Papatya'm,
    ne güzel sözler bunlar, öpüyorum seni :).

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Corbada pastada cok harika görünüyor.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  29. ne zamandır güzel bir mantar çorbası tarifi bakınıyordum,işte hem malzeme olarak hem yapılış tam istediğim kolaylıkta...
    ellerine sağlık,kekinizde en yakın zamanda denenecekler arasında ...

    YanıtlaSil
  30. bugün gözüme mantar ililşti ve bir paket alıp geldim ne yapacağıma karar vermeden. şimdi kararımı verdim.
    çorba yapacağım...
    kek çok güzel görünüyor. bi daha ne zaman yapacaksın? yemeye geleyim...

    YanıtlaSil
  31. Defnecigim,
    bizde de mantar konusunda uyumsuzluk vardi, baslangicta :) Ben pizzalarin ustundeki mini minnacik mantarlari bile ayiplayip tabagimin kenarina siralardim, Yorgoyla ilk tanistigimizda :) Mantardan hic mi hic hoslanmazdim, kisacasi. Zamanla degisik sekillerde ve degisik mantarlari deneye deneye mantar sever oldum onun sayesinde. O mantar sevmeseydi, buyuk ihtimalle bugun de hala yemeyi bile reddediyor oluyordum, tabi ki benim icin bir kayipti. Iste, esler arasindaki zevk farki bazen de birinin digerine alismasini sagliyor ve bir ise yariyor ;)
    Artik mantarli tarifleri denemekten korkmuyorum...
    Sevgiler,
    Papatya

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Defne çorban nefis olmuş bende tarhana hariç diğer çorbaları çok severim.Bu arada beni kekin daha fazla ilgilendirdi.Çünkü şu sıralar oğlumun beslenmesine değişik kekler hazırlıyorum.Yeni bir tarif buldum ve sevindim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  33. Sevgili Yaren,
    teşekkürler :).

    Periciğim,
    dene bakalım beğenecek misin? :)

    Hülyacığım,
    aldığım mantarları eşim başka türlü yeme isteği duymadığından, çorba yaparım ben genelde. Keke gelince, ne zaman istersen yaparım arkadaşım :)...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. Papatya'cığım,
    eminim sen de eşine pek çok şeyi sevdirmişsindir :). Ben mantarı pizza da da pek severim.

    Sevgili Serpil,
    kek çocuklar için birebir bence. İstersen sen daha fındık, vs katabilirsin. Çok da besleyici :).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  35. Defnecim sevmediğim çorba yok gibidir, kek tutkumu zaten sık sık blogumda belirtiyorum..Yani bu yazın tam bana hitap etmiş:).

    Ben de mantardan pek haz etmeyen bir nişanlıya sahibim (aslına bakarsan yemek seçme olayı yalnızca bununla sınırlı değil:)), bakalım ilerde biz ne yapıcaz, bakalım kim kime uyacak (heh heh heh; hain çizgifilm gülüşü:)).

    Çorban da kekin de nefis görünüyor, ellerine sağlık canım:).
    Alttaki yazını okudum da, dünya bu, her çeşit insan var; iyiler kadar, yanında durmak istemeyeceklerimiz bile. Önemli olan, galiba herkesi olduğu gibi kabul etmeye çalışmak. O türden insanlarla zaten mecburiyetler dışında ne işimiz olacak ki. Sen kendini üzme yeter:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  36. Sevgili Defne, ellerinize sağlık
    bende hep elmalı kek yapmak istiyorum ama içime sinen bir tarif bulamamıştım şimdiye kadar ama bu güzel keki görünce tamam dedim hemen yapacağım:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  37. Guzel bir bayram diliyor, sevgilerimi gonderiyorum, saglicakla kalin.

    YanıtlaSil
  38. Senin ve ailenin bayramını kutluyor, yanaklarından öpüyorum.

    Sevgiyle, Nane Limon

    YanıtlaSil
  39. Defne'ciğim,
    Bayramını kutluyor, sevdiklerinle birlikte sağlıklı ve huzurlu bir bayram geçirmeni diliyorum.

    YanıtlaSil
  40. Bayramın kutlu olsun Defne'ciğim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  41. merhaba ,mutlu ve huzurlu bir bayram olması dileğimle....

    YanıtlaSil
  42. kuskonmaz corbanin da tarifini veeeer :)

    YanıtlaSil
  43. Mutlu bayramlar Defne'cigim, sevgiyle,

    YanıtlaSil
  44. merhaba

    sevgili defne öncelikle bayramını kutluyorum ve kufu38@gmail.com adresine yazarsan görüşmek istediğim bir konu var

    sevgiler

    YanıtlaSil
  45. Sevgili Defne'cim,
    Iyi bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil
  46. Arkadaşlar, bu güzel dilekler sonrasında bayramımın iyi geçmemiş olması mümkün müğ? Biraz yorucu ama çok güzel geçti. Teşekkürler :).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  47. Bir çorba yaptın kaçtın Defnecim :)

    YanıtlaSil
  48. bu gunnn cumaaa
    yasas�nnnnn
    mutlu hafta sonlar�kucak dolusu sevg�ler:))

    YanıtlaSil
  49. Iyiyim ben, islerin yogunlugu nedeniyle elde olmadan uzak kaldim ama cok surmez :).

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  50. 21.EK�M PAZAR G�N�
    SAAT 10.40
    2.KEZ YIKILDIK ....
    YASTAYIZ....
    BA�IMIZ SAGOLSUN....

    YanıtlaSil
  51. Merhabalar..Eline saglik cok güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
  52. defnecim nasilsin, uzun zamandir yazisamadik...

    walla döktürmüssün yine, corbalari ben de kendim yapmayi cok isterdim ama sagolsun Knor imdadima yetisiyor.Malesef aksam eve gelipde sifirdan bir corba yapma imkanim olmuyor, neyseki Knorun anadolu lezzetleri serisi gercekten cok guzel ama yine de evde yapilmis corbanin yerini tutmaz...

    Bu arada birinin kafasina bayagi bir koca tas gelmis haha : -)

    YanıtlaSil
  53. HERKEZE MUTLU HAFTA SONLARI
    KOCAMAN OPULDUNUZ:))

    YanıtlaSil
  54. herkezin cumhuriyet bayram�n� kutlar bu ulkede kardesce bar�s �cer�s�nde yasayacag�m�z n�ce uzun seneler d�ler�m ....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails