11 Ocak 2008

Aklımdan geçenler...

Mutlu başlangıçlar dileyerek başladığım yeni yıla mutlu başladım. Anne-babamın ve canım kardeşimin sevgi dolu seslerini duyarak ve sevgili(eşi)mle şarabımızı karşılıklı yudumlayarak...yani keyifle karşıladım 2008'i. Umarım herkesin dilediğince geçireceği bir yıl olur.

Bugün Cuma ya, pek severim ya ben cuma günlerini, keyifliyim... Sakin bir işgünüydü aslında. Telefonum da her zamanki rutin yoğunluğundan uzak, çok az kere çaldı bugün. Sabah yazmam gerekenleri bitirip, öğleden sonra büromun penceresinden üzerime doğru yayılan güneş ışıklarının verdiği miskinlikle şöyle bir blog turu yaptım, okuyamadıklarımı okudum. Beni tanıyan tanımıştır. Yorum yazılma ve yazma kaygısı olmadan yürütüyorum ben bu blog macerasını. Linkler konusunda da aynı. Kimse kimseyi rahatsız etmemeli bu konuda. "Aman tanrım! Ben onu linklerime ekledim ama o beni eklememiş!" gibi olgunluk dışı, yapay anlayışlar hiç bana göre değil. Böylesi kaygılardan uzak olunca daha bir içten olabiliyor insan. Bunun için aslında somut bir örneğim de var ama kendisini ve etrafında yarattığı izlenimden dolayı onu sevenleri rencide etmek istemediğimden örneklendirmeyeceğim bu konuyu. Blog blog dolaşıp link verme sohbeti yapmadan da aynı ilgiye ulaşabilir insan. Neyse, şimdilik burada kesiyorum bu konuyu yoksa gerisi gelecek :). Ben, beni isteyerek tıklayan(karşılık gözetmeden) ve okuyan insanların varlığını bilmenin hazzını değişmem bu tür yapay ilişkilere.

Bu akşam için anneciğimi ve babacığımı çaya davet ettim. Kocam ve annem-babam-kardeşim çok iyi anlaşırlar. Herbiri birbirine saygı ve sevgi ile yaklaşır ve bu beni öylesine mutlu ediyor ki. Birbirini gerçek anlamda anlamak, sevmek, değer vermek, paylaşmak, nerede nasıl davranacağını bilmek, açık ve de içten olmak... Sahip olduğum tüm bu güzelliklerin mutluluğunu doyasıya yaşıyorum. Yalnız akşam çayın yanına ne yapsam bir türlü karar veremedim. Vaktim yok, tek çeşit. Tatlı olsun istiyorum. Evdeki pastabanı değerlendireyim en iyisi, sade bir pasta olabilir mesela. Kulağa fena gelmedi, pasta! Evet evet en iyisi bu :).

23 yorum:

  1. Defne'ciğim Merhaba,
    Sana hemen pastabanla yapacağın pratik bir tarif önerebilir miyim ?
    Bu tarif denenmiş her seferinde de övgüler almış bir o kadar da kolay.
    Hazır kekin 1 parçasını kullanıyoruz.
    1 çay bardağı toz şeker
    1 çay bardağı hindistan cevizi
    1 çay bardağı sıvı yağ
    1 çay bardağı dövülmüş ceviz
    1 yumurta
    Hepsini çırpıp pastabanın üzerine döküyoruz.
    doğru fırına.
    Yanında dondurma veya çikolata sosu ile servis yapıyoruz
    Bu benim ezberimde tutabildiğim nadir tariflerden biridir.
    Umarım dener ve beğenirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. gerçekten eşlerin ailelerinin anlaşması çok önemli. ben de bu konuda hep şükrediyorum.
    hülyanın verdiği tarif gerçekten güzel oluyor, ben de yapmıştım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Hülya'cığım,
    bu çok hoş ve orjinal bir tarif. Teşekkür ederim. Dün akşsam için yapamadım ama bir ara mutlaka denenip tadına bakılacak.

    Özlem'ciğim,
    sen de şanslı olanlardansın desene :). Ne güzel, aynı tarif için iki referans aldım :). Sağol.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Hmm... Defne'nin sakin br Cuma günü ve bizim haberimiz yok! :) Şu sakin günler 2 yada 3 haftada bir denk gelse de, biz de nasiplensek :)) Karşılıklı anlaşmak, huzurun kaynağı evliliklerde. Aksi durumlarla cok fazla karşılaşıyoruz. Ben de şanslı gurubun içindeyim. Özlemle sevgilerimi iletiyorum Defneciğim... Gerçekten de çok özledim :(

    YanıtlaSil
  5. Ah, Deniz'cigim,
    mesajdaki tatlı sitemi hemencecik aldım ama ortağım sehir dışındaydı:(. Büroyu bırakıp çıkamazdım. Önümüzdeki günlerde bir teklifle gelebilirim ama :).

    YanıtlaSil
  6. Ben de tam Deniz'in çok kibarca yaptığı "gizli sitem"e katkıda bulunacaktım ki, ardından gelen yorumunu okuyup, sustum:)))

    Bu yazın (diğer bütün yazın gibi) sevgi ve saygıyla sarıp sarmalıyor insanı.. Sahte duygulardan, hırstan, yapmacıktan uzak; yalın, net ve sukunet dolu...
    Hep derim ya; kalemini konuşturusun sen..
    sevgiyle

    YanıtlaSil
  7. Defneciğim yok sitem değil :) Özlemimi aktarmak için ilettiğim bir latife :)) Ben sana bir fotograf yollayacaktım da bulabilirsem demeye gelmiştim yine :) Yukarıda tarif edilen pastayı geçen yıl annem Bilge'nin yaş gününde yapmıştı. Görüntüsünü görürsen, yapmak için acele edebilirsin diyecektim :)) Leziz, ama şeker bombası birşey... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Defne ayagini kaldirsana :) Cok fena takildigim bir konuya basmissin! Insanlarin link hirsini, birakilan yorum sayisi ile basariyi kiyaslamalarini cok guzel ifade etmissin. Ben seni coooook uzun zamandir okuyor ve seviyorum.

    Diger yandan, linklerle hatirlanmak ya da duygu ve dusunceleri, paylasimlari yorumlarda iletmek cok guzel. Her zaman oldugu gibi asirilik rahatsiz eden, oyle degil mi?

    YanıtlaSil
  9. Biliyormusun ben senin içtenliğini ve olgunluğunu ilk tanıdığım günden hissettim Defneciğim. Ne güzel yazmışsın. Yorum bırakma yarışı artık iyice çığrından çıktı gibi. Yani insanın içinden bir şey yazmak gelmiyorsa yazmamalı kesinlikle ya da ben sana sen bana durumu gibi bir rutinliğe dönüşmemeli. Bir anlamı kalmıyor öyle olunca.
    Sevgiler kucak dolusu...

    YanıtlaSil
  10. yine dupduru bir yazi, yine bir Defne'den klasigi.
    Benim yaram var gocundum...
    Simdi, ben mesela seviyorum yorum yazildiginda benim bloga, yada biri bana link verdi mi hosuma gidiyor...kimin hosuna gitmez?
    ha kapi kapi dolasirsin link dilenirsin o baska...ama beni mesela arkadaslardan biri silmis linklerinden sandim gecen, annaaa ne olmus dedim kendi kendime ne yaptim acaba? hani uzuldum falan filan, meger gozumden kacmis, o da ask olsun iyi bak da ondan sonra konus diye beni uyardi sagolsun, ohhhh dedim...yani simdi ben o senin bahsettigin kisilerden mi oluyom?

    YanıtlaSil
  11. İpek'ciğim,
    benim fırsatım olacak da sizi aramayacağım...aklınızdan bile geirmeyin :). Bu güzel sözler beni nasıl mutlu etti, sağol canım arkadaşım.

    Denizi'ciğim,
    fotoğrafı bekliyorum, çok merak ettim .

    İkinizi de sevgiyle kucaklarım.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Berceste,
    link vermek de verilmek de blog macerasının bir parçası ve de tabiidir ki birisinin sana link vermis olması hoşuna gidiyor. Ancak bunun bir planın parçası olmaması ve kendiliğinden olması benim tercihim. Senin de böyle düşünüyor olman ne güzel :).

    Burçin'ciğim,
    çok tatlısın, sağol. Beni anlayan birisi olarak tam da demek istediğimi yazmışsın yorumlar hakkında. Bu arada aklım hala biscotti*de :). Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  13. Açalya'cığım,
    tatlım, benim de hosuma gider bloguma link verilmesi ve yorum yazılması. Mesele bunun kendiliğinden olması, bir planın parçası olmaması. Birkaç kere blogda değişiklik yapmak istediğimde linklerin hepsini istemeden yoketmiştim mesela ve kaydı da yoktu. O zaman belki de arada birkaç linki kaçırmışımdır. Oluyor böyle kazalar. Ha, ekleyip sonradan kaldırdıklarım olmadı mı, oldu. Kısacası senin yaptığının benim bahsettiklerimle bir ilgisi yok canım arkadaşım.
    Sevgiyle kucaklarım Dante'mi ve seni :).

    YanıtlaSil
  14. sıcak...samimi...dingin...

    ben de seni okumayi seviyorum...

    YanıtlaSil
  15. Ah canım benim, böylesi içten, böylesi derin düşüne düşüne ve algılaya algılaya dünyayı, bir koştırmacaya kaptırdık kendimizi alamıyoruz gibi geliyor bazen. Senin düşündüğün gibi düşünüyorum onca şeyi, diyorum ki kim biliyor, ya da kim değer veriyor, elde var sıfır.
    Böyle yanında olsam, uzun uzun konuşsak istedim birden..

    YanıtlaSil
  16. Defne'cigim,

    Bizde tum aile cok iyi anlasiriz, senin de bahsettigin gibi. Cok ozel anlar bence.

    Sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  17. Mutfak robotum benim,
    teşekkürler :).

    Papatya'cığım,
    keşke yanyana olsak da sohbetin belini kırsak :).

    Aybike'ciğim,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Defne'ciğim,
    Pastayı ya da keki fırında 10-15 dk.tutuyoruz.
    Hafifçe kızarıyor.
    Acıbadem kurabiyesi tadında bir lezzet oluyor.
    Sevgi ile kal...

    YanıtlaSil
  19. Hülya'cığım,
    ilgin için çok teşekkür ederim. Denediğimde sonucu paylaşacağım :).
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Defnecim artık eskisi kadar sık yazı yazmadığından, bu yazını şimdi farkettim. Hoş sana söylüyorum da ben de eskisi kadar yazamıyorum artık. Link konusunda çok haklısın, bu link dilenme işi benim de hiç hoşuma gitmiyor. İnsan zaten hoşuna giden blogları linklerine ekliyor, söylemeye ne gerek var öyle değil mi...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  21. Mutlulugunuzun kat kat artmasi dilegiyle. Selamlar.

    YanıtlaSil
  22. Defneciğim merhaba...

    Öyle güzel yazmış ve ifade etmişsin ki.Çok severek takip ediyorum yazdıklarını.Bencede her seferinde yorum bırakmak zorunlu olmamalı.Burçin'in dediği gibi... o an içten geliyorsa sağolsun, gelmiyorsa da sağolsun.Bu bir yarış asla değilösevgiyle paylaşım.Özde hep birbirimizin izindeyiz, bence. Sence?

    Sevgiyle kal...

    Zehra

    YanıtlaSil
  23. Yeşim'ciğim,
    özletmiştin kendini. Geliyorum, bakalım neler var sende? :)

    Alev,
    kickizlerin tatlı annesi, teşekkürler.

    Sevgili Zehra,
    güzel sözlerin için teşekürler, çok mutlu oldum.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails